AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

U četvrtak je na karting stazi Ada Huja, u Beogradu, održana zvanična promocija redizajnirane verzije treće generacije modela Clio Renault Sport, Clio i Clio Grandtour. Osveženi Renault Clio otvara novo poglavlje u sagi o Cliu, koja traje još od 1990. godine, a zahvaljujući svojoj praktičnosti, prostranosti i sigurnosti, svih ovih godina nalazi se pri samom vrhu prodajnih lestvica. Posebnu dimenziju jučerašnjoj prezentaciji dao je i Vladan Petrović, aktuelni reli šampion Srbije u generalnom plasmanu...

Fotografije snimljene na jučerašnjoj prezentaciji i test vožnji modela Renault Clio RS možete pogledati klikom na LINK.

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Ekskluzivno za Automagazin portal, Vladan Petrović je izneo svoje utiske o novom Cliu RS. Nakon što je isključio ESP sistem, Vladan je krenuo u "akciju", a pre svega je bio oduševljen upravljivošću i ponašanjem u krivinama: Ponašanje u krivinama: "Clio RS seče krivine kao vruć nož maslac: SIGURNO I SAVRŠENO. Automobil se čvrsto drži zadate putanje, a zakoni fizike za njega kao da ne vrede. Clio Sport pruža mnogo povratnih informacija sa podloge, iako automobil nije preterano tvrd, kao neki njegovi direktni konkurenti. Filigranski precizan volan obezbeđuje dobru upravljivost, a na nagle promene pravca i simulaciju izbegavanja prepreka, Clio reaguje neverovatno sigurno i uliva veliku dozu samopouzdanja. Što se oslanjanja tiče, svi konkurenti treba da se ugladaju na ovo rešenje. Realno, granice sigurnog držanja putanje su izuzetno visoke, većina prosečnih vozača teško će i stići do graničnih mogućnosti ovog automobila. Kod "ležanja" na putu, najviše mi se dopalo neutralno ponašanje zadnjeg dela automobila. Siguran sam da prosečni vozači ne mogu izbaciti automobil iz idealne putanje. Čak i prilikom naglih pokreta volanom i "provokacija" pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao zadate putanje, ne pokazujući ni najmanju slabost. Oni koji žele brz, sportski prolazak kroz krivinu, lako mogu dovesti automobil u fazu kontrolisanog proklizavanja, i uz blago "dodavanje" volanom izaći iz krivine brzo i precizno. Poseban detalj koji mi se kod Clia RS posebno dopao su kočnice, koje se prosto poigravaju sa automobilom. Mogu samo da kažem jedno veliko BRAVO za Renault Sport!!!"

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Izgled i ergonomija: "Redizajnirani Clio sada izgleda veoma sveže i savremeno. Mislim da je automobil dobio upravo onu "porciju" agresivnosti koja je nedostajala prethodniku. Moram da pohvalim i zelenu boju automobila na prezentaciji, koja je automobil činila još atraktivnijim i upadljivijim. Položaj za volanom je tipično sportski, što sam i očekivao od ovog automobila. Sedišta imaju jaka bočna uporišta i ne dozvoljavaju otklone tela u krivinama, što je za svaku pohvalu. Za kožni volan ruke se prosto lepe, a ručica menjača je tipično sportska i odgovara karakteru ovog automobila. Pored toga, hod menjača je izuzetno kratak, a ručica je filigranski precizna. Sve u svemu, ergonimija vozačeve pozicije je na najvišem nivou, što govori i podešavanje volana po visini i dubini." Renault Clio RS, specifikacija:

Clio Renault Sport
Motor:2.0 16v Renault Sport
Tip motora:F4R 832
Menjač:6 brzina manuelni
Zapremina motora (cm3):1998
Prečnik x hod klipa (mm):82,7 x 93
Broj cilindara / ventila:4 / 16
Kompresioni odnos:11,5 : 1
Maksimalna snaga (KS pri o/min):203 / 7.100
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):215 / 5.400
Dimenzije pneumatika: 215/45 R17
Ubrzanje 0-100 km/h (s):6.9
Maksimalna brzina (km/h):225
400 m iz mesta mirovanja (s):14.9
Prosečna potrošnja (L/100 km):8.2
Masa automobila (kg):1204 (Cup verzija) i 1240 (Trophy verzija)
Dužina automobila (mm):4017
Širina automobila (mm):1768
Visina automobila (mm):1484
Međuosovinsko rastojanje (mm):2585
Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Motor: "O motoru ovog automobila ne treba trošiti reči, i mislim da je ovo biser među savremenim atmosferskim dvolitarskim motorima. Svih 203 konjske snage su iskoristive i osećaju se na svakom pređenom metru. Naravno, kao i svaki motor bez turbine, da bi se iz motora izvukao maksimum, potrebno ga je "zavrteti" u visoke obrtaje, što nam potvrđuje i podatak da je maksimlana snaga motora dostupna pri visokih 7.100 o/min. Na stazi Ada Huja primetili smo da motor nema previše snage u nižim obrtajima, što smo mogli i očekivati od motora bez turbine. U svakom slučaju, sklop motor-menjač-oslanjanje funkcionisao je besprekorno."

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Pored modela Renault Clio RS, imali smo priliku da isprobamo Renault Clio 1.2 TCe, koji će sigurno zadovoljiti širu ciljnu grupu kupaca. Sa nama se složio i Petrović: "Zanimljiva kombinacija male zapremine i turbo sistema. Motor troši iznenađujuće malo, a pruža puno snage u nižim režimima obrtaja, što će se najviše dopasti onima koji svoj Clio eksploatišu u gradskim uslovima. I ne samo to. Ubrzanja su sasvim pristojna, a oslanjanje zajedno sa odlično pogođenom dimenzijom pneumatika pruža vrhunsku udobnost za ovu klasu automobila. Prostranost i uređenje prostora je na visokom nivou." - istakao je Petrović.

Vozili smo: Renault Clio Sport 2009 + FOTO

Foto: Milomir Bošković - Automagazin

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Oliver Solberg - Toyota GR Yaris Rally1
Slika nedelje