AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Završetkom proizvodnje prethodne generacije modela SEAT Toledo, zaustavljen je "transfer" određene ciljne grupe kupaca ka većim i prestižnijim modelima ove španske marke. Kupac koji je želeo svoj klasični troprostorni Toledo, postavljen na platformi Golfa IV, da zameni za sličan ili veći automobil marke SEAT, nije imao lak izbor. Na svet su došle tri porodice modela: Altea/Altea XL/Toledo, ali ponuda je ostala bez klasičnog sedan modela, koji se u južnom i istočnom delu Evrope odlično prodaju. Model Toledo polako je počeo da odlazi u zaborav, ali za ljubitelje španske marke pojavilo se svetlo na kraju tunela. Njegovo ime je Exeo.

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Kao što smo na početku istakli, tehnologija iz Ingolstadta je preusmerena u Martorello, a rezultat je SEAT Exeo, koji svoje korene pronalazi u prethodnoj generaciji modela A4. Spolja model Exeo izgleda prilično veliki, ali jako ga je teško precizno svrstati u neku kategoriju. On definitivno ne pripada nižoj srednjoj klasi, koju danas reprezentuju modeli Octavia ili novi Cruze. Ne možemo ga svrstati ni u modernu srednju klasu, kojoj pripadaju veliki Mondeo i Insignia, koji se svojim dimenzijama graniče sa višom srednjom klasom. Bilo kako bilo, Exeo pleni svojom kompaktnošću i najavljuje nastavak "zlatnog doba" Toleda, i povratak kupaca kojima je nedostajao sedan sa znakom SEAT-a na masci hladnjaka. Možda će biti jasnije ako kažemo da je Exeo čak 222 mm duži od druge generacije sedan modela Toledo, a međuosovinsko rastojanje je čak 127 mm duže. Glavna "ciljna grupa kupaca" su porodični ljudi, ali na našem testu smo se uverili da Exeo može zadovoljiti i potrebe poslovnih i dinamičnih ljudi.

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

SEAT Exeo ne oslanja se na prethodnu generaciju modela A4 (B7) samo tehnološki, već i dizajnerski. Eksterijer je zadržao kompaktnost "baznog modela", ali su dizajneri u Exeo instalirali detalje filozofije dizajna poznate pod imenom Arrow Design. Spreda nas oštrim i dinamičnim linijama neodoljivo podseća na manju Ibizu. Izgled prednjih svetlosnih grupa, maska hladnjaka i otvori u braniku, kod ova dva SEAT modela su veoma slični, s tim što je kod modela Exeo maska hladnjaka znatno šira i daje malu dozu agresivnosti. Dinamičan utisak, automobil je ostavio i na Vladana Petrovića: "Dizajn SEAT automobila u sebi je uvek nosio kod sporta. Exeo spreda izgleda veoma dinamično i prepoznatljivo. Bočni profil najviše nas podseća na Audi A4, posebno dizajn vrata i prozora, a isto se odnosi na liniju krova i snažne bočne linije." Izmene u zadnjem delu automobila, u odnosu na A4, su kozmetičke. Zadnja svetla su dobila novu grafiku, a dizajn ostalih detalja je prepoznatljiv za modele iz SEAT game. Dizajn branika, koji se nastavlja na liniju svetlosnih grupa, rešen je u stilu tipičnom za Audi modele iz prve polovine ove decenije.

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Ni enterijer se ne razlikuje od onog koji smo videli u Audiju A4. U poređenju sa modelom A4, promenjeno je samo nekoliko detalja. Glavna promena je trokraki volan, koji nosi logo SEAT, a promene uočavamo i na detaljima na vratima, kao i na komandama menjača i ručne kočnice. Promenio se i izgled i raspored instrument table, kao i ventilacioni otvori, koji su sada kružnog oblika, za razliku od onih koje smo videli u A4. "Osećaj je kao da sedim u Audiju. Kvalitet materijala je na visokom nivou, što možemo reći i za završnu obradu. Kožna sedišta su sportski dizajnirana i obezbeđuju vrhunsko držanje tela u krivini. Dizajn volana, takođe, zaslužuje visoku ocenu. Upravo onako kako smo od SEAT-a i očekivali. Sportski, ali u isto vreme kvalitetno i funkcionalno, što važi za sve komande. Vozač se u Exeo-u oseća nekako ušuškano, jer je "opkoljen" masivnim oblogama vrata, a sedi se raltivno nisko. Prostora na prednjim sedištima ima sasvim dovoljno, čak i za osobe nadprosečnog rasta." - ističe Petrović.

Podrazumeva se da Exeo putnicima nudi bogatu bezbednosnu opremu: sedam vazdušnih jastuka (čeoni, bočni, "zavese" i za noge vozača), a uz doplatu se mogu dobiti i vazdušni jastuci za zadnja sedišta. Dva mesta pozadi i mesto suvozača su opremljeni ISOFIX priključcima. "Naš" test automobil bio je opremljen dvozonskom klimatizacijom, električnom kontrolom prozora, CD/MP3, tempomatom, senozorom za kišu, bi-xenon farovima. Mesta na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno za putnike do 180 cm visine. To se odnosi i na prostor u predelu kolena, kao i na širinu automobila. Zbog padajuće linije krova, visoki putnici neće se najprijatnije osećati na zadnjim sedištima, posebno ne na dugim putovanjima.

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test automobil bio je opremljen slabijom verzijom 2.0 TDI Common-rail motora sa filterom štetnih čestica. Agregat razvija 105 kW (143 KS) i maksimalni obrtni moment od 320 Nm, a prosečna potrošnja iznosi 5,5 l/100, što smo i na testu zabeležili. Snažniji 2.0 TDI agregat razvija 125 kW, zahvaljujući turbo punjaču koji ima veći radni pritisak, boljoj pumpi za vodu i drugom intercooleru.

Radi se o 2.0 TDI agregatu, ali nije u pitanju motor koji za ubrizgavanje koristi sistem "Pumpa-brizgaljka", već je reč o Common-Rail motoru, koji za ubrizgavanje koristi piezo-električne brizgaljke. Novi motor je znatno uglađeniji i radi neuporedivo tiše i mekše od verzije motora 2.0 TDI "Pumpa-brizgaljka". Izuzetno je agilan i temperamentan, što potvrđuje i podatak da maksimalni Obrtni moment od 320 Nm razvija u rasponu od 1.750 do 2.500 o/min. Bitnim poboljšanjima na ubrizgavanju, preko piezo-brizgaljki max. pritiska 1.800 bara, inovacijama na turbopunjaču, bregastim vratilima i novim klipovima, motor obezbeđuje zavidne performanse. Pozitivne kritike o pogonskom agregatu dao je i reli šampion, Vladan Petrović: "Već po zvuku motora u leru možemo zaključiti da ispod haube nije poznati "pumpa-brizgaljka" motor, koji se ponekad oglašava previše grubim zvukom. Ovaj Common-Rail motor stvarno radi neuporedivo tiše i prijatnije, iako Exeo ima odličnu zvučnu izolaciju. U vožnji, turbo rupa se gotovo ne primećuje i automobil fascinantno povlači iz niskih obrtaja. Mislim da je Audi, pardon SEAT, uradio odličan posao ugradivši ovaj motor u Exeo, jer je prvoklasno izbalansiran. Spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja i prvi utisak je da automobil raspolaže sa većom snagom od 140 KS, koliko navodi fabrika. Menjač sa šest brzina odlično se uklopio uz ovaj motor, i jako je prijatan za rukovanje. Odlično raspoređeni prenosni odnosi omogućavaju vožnju bez previše rada na menjaču, a ukoliko želite žustriju vožnju, uvek ćete imati dovoljno snage, bez obzira na situaciju i konfiguraciju puta." - objašnjava Petrović.

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Za ocenu ponašanja u vožnji, Petrović nam je bio odličan sagovornik: "Već nakon prvih kilometara, pažnju privlači izuzetno precizan volan, što se od SEAT-a može i očekivati. Ako moramo tražiti manu, onda je to možda nedostatak mehaničkog otpora volana, odnosno prejak servo uređaj. Bilo bi dobro kada bi Exeo prenosio više informacija sa podloge vozaču. "Ležanje" automobila u krivini je upravo onako kako očekujemo od limuzine sa duhom sporta u sebi. Exeo se i prilikom brze vožnje, čvrsto drži zadate putanje, ali ovde treba biti pažljiv. S obizorom da napred ima težak turbodizel agregat, ako se pretera, automobil može krenuti da kliza "preko nosa", odnosno može doći do podupravljanja. Ali, treba istaći da ovo i nije automobil namenjen za "jurcanje" kroz krivine. Moram da pohvalim odlično dozirane kočnice, koje su veoma otporne na pregrevanje."

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Šta dobija kupac SEAT Exea? Dobija tehiku i dizajn Audija za "pristojnu" cenu. Iako ima jeftinijih konkurenata, SEAT svom vlasniku pruža odličnu voznu dimaniku, skromnu potrošnju, vrhunski akustički komfor - jedno pravo uživanje u vožnji. "Naš" test automobil imao je Style paket opreme, koji uključuje sve elemente koji su potrebni za udobnu i prijatnu vožnju, a možda i više od toga. Cena modela Seat Exeo 2.0 TDI Style iznosi 22.699 Eura, sa carinom i PDV-om.

Style nivo opreme:

Automatski klima urežaj sa dve zone - standard
Daljinsko centralno zaključavanje - standard
ABS + ESB + EBA - standard
Svetla za maglu sa "kaming houm" funkcijom - standard
Volan i ručica menjača obloženi kožom - standard
Kožna sedišta - opcija
Biksenon farovi - opcija
Prednji, bočni er-begovi i vazdušne zavese - standard
Tempomat - standard
Putni računar - standard
Aluminijumske felne od 17 inča - opcija
Bluetooth Hands-free sa USB/iPod priključkom - opcija
Elektropodesivi retrovizori sa grejanjem i preklapanjem - standard
Radio CD/MP 3 sa osam zvučnika - standard
Elektropodesiva i grejana prednja sedišta - opcija
Memorisanje položaja vozačevog sedišta - opcija
Nasloni za ruke naprd i pozadi - standard
Senzor za kišu + unutrašnji retrovizor sa samozatamnjenjem + automatsko uključivanje svetala - standard

Više informacija, kao i cenovnik, pogledajte klikom na LINK.

Fotografije snimljene na testiranju, pogledajte klikom na LINK.

SEAT Exeo 2.0 TDI - tehnička specifikacija
Tip motora:Turbodizel Common-Rail ubrizgavanje
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1968
Maksimalna snaga (kW/o/min):105 / 4.200
Max. obrtni moment (Nm/o/min):320 / 1750-2500
Performanse:
Maksimalna brzina (km/h):214
Ubrzanje 0-100 km/h (s):9,2
Prosečna potrošnja (L/100 km):5,5
Dimenzije i masa:
Zapremina prtljažnika (L):460
Zapremina rezervoara (L):70
Masa automobila (kg):1505
Dimenzije pneumatika:225/45 R17
Dužina automobila (mm):4.661
Širina automobila (mm):1.772
Visina automobila (mm):1.430
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.642
Trag točkova napred (mm):1.522
Trag zadnjih točkova (mm):1.523
Cena (Eur):22.699 Eur sa carinom i PDV

Automagazin.rs

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje