AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Opel Astra spada među tri najuspešnija automobila niže srednje klase u Evropi. Godišnje se proda oko pola miliona primeraka ovog uspešnog modela, koji čini skoro trećinu prodaje Opela. To i ne čudi, jer istorija Opela, u segmentu koji danas nazivamo niža srednja klasa, je duga i bogata. Tradicija malih porodičnih modela počela je prvim Kadettom, daleke 1936. godine, i sa izuzetkom pauze uzrokovane Drugim svetskim ratom, traje do dan danas. Do promene na evropskom tržištu došlo je 1991. godine, kada je Kadet E nasledila prva generacija modela Astra (Astra F). Sledeće generacije usledile su 1998. godine i 2004. godine. Prošle godine, na tržište je stigla nova Astra, četvrta generacija.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

U poređenju sa prethodnom generacijom, došlo je do značajnog rasta dimenzija, što znači da je Opel ovde koristio istu strategiju kao i kod modela Insignia. Dužina je povećana za celih 170 mm, na 4.419 mm, čime je Astra nadmašila i najveće konkurente: Golf, Focus i Megane. Zanimljivo je da nova Astra svojom dužinom prevazilazi prvu generaciju modela Vectra, a samo nekoliko centimetara je kraća od modela Vectra B. Širina je povećana na 1.814 mm (+61 mm), visina na 1.510 mm (+50 mm), a međuosovinsko rastojanje je poraslo na 2.685 mm (+71 mm). Prtljažni prostor je ostao na istom nivou, i meri zapreminu od 370 litara. Dizajn nove Opel Astra nosi gene modela Insignia. Već svojim dizajnom, automobil nam jasno poručuje: "Zaboravite sve što ste do sada videli od Opela, ovo je nešto sasvim novo!" Astra ima nisku masku hladnjaka, sa masivnom hromiranom lajsnom, koja nosi novi logo Opela. Nova prednja svetla (sa LED dnevnim svetlima) su niža, i dobila su blago "zamračenu" optiku. Pogled s boka otkriva nam najveću sličnost sa modelom Insignia. Iako Astra ima hatchback karoseriju, dizajnerske linije neodoljivo podsećaju na one koje smo videli na većem modelu. To se posebno odnosi na bočnu liniju, koja se proteže od bočnih pokazivača smera (koji nisu integrisani u retrovizore!), prateći liniju kvaka na vratima, sve do zadnjih svetlosnih grupa. U donjem delu uočljivo je zanimljivo dizajnersko rešenje, koje je inspirisano izgledom krila. Slično kao kod modela Insignia, s tim što je kod većeg modela radnja skoncentrisana na prednjim vratima, a kod Astre na zadnjim. Novina kod Astre je malo bočno staklo, smešteno u A stub, koje se iz MPV modela "seli" u hatchbabk automobile. Zadnjim delom dominira masivan branik i svetlosne grupe podeljene u dva dela.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

"Automobil izgleda veoma sveže i dinamično. Nova Astra je konačno Opel sa srcem, i teško da postoji neko kome se ne sviđa. Kompaktna je, pomalo sportski nastrojena, a u isto vreme je zadržala sve vrednosti koje krase automobila marke Opel. Čista desetka za dizajn." - bili su prvi komentari Vladana Petrovića, pre nego što smo započeli vožnju. Enterijer nove Astre ponovo nas je podsetio na detalje koje smo videli u modelu Insignia. Napred ima mesta i za osobe većih gabarita, kako po pitanju visine, tako i po po kriterijumu širine u ramenom delu. Zanimljivo je da na zadnjim sedištima, u visini laktova, širina iznosi nadprosečnih 1.440 milimetara. Za svaku pohvalu su i sedišta, čiji sedalni deo je veoma širok, a u isto vreme odlično drži telo pri agresivnoj vožnji. "Osećaj je kao u Insigniji. Dizajn, kvalitet materijala, završna obrada - sve deluje odlično upakovano i možda kompaktnije nego kod modela Insignija. Ergonomija je na visokom nivou, što sam i očekivao od Opela, sve je tamo gde prosečan vozač i očekuje da bude. Samo je ručna kočnica elektronska, što je pozitivna promena. Komande se intuitivno aktiviraju, a materijali na dodir odaju utisak visokog kvaliteta. Moram da pohvalim i sedenje, kao i podesivost volana, koji će svakom vozaču omogućiti da pronađe odgovarajući položaj za volanom." - istakao je Petrović. Kao što smo istakli, i putnici na zadnjim sedištima imaju obilje prostora. To se najviše odnosi na kolena putnika, kao i na širinu zadnjeg dela enterijera. Viši putnici mogu imati zamerke na zadnje naslone za glavu, koji ne pružaju odgovorajući oslonac, i pored mogućnosti podešavanja. Ne možemo a da ne pomenemo vrhunski prtljažnik, FlexFloor, koji je varijabilan po dubini i omogućava da se stvari smeštaju u čak tri nivoa.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Priča o oslanjanju nove Opel Astre zaslužuje posebnu pažnju. Opelovi stručnjaci pozadi nisu instalirali zahtevano i skupo multilink oslanjanje, već su se odlučili za rešenje sa polukrutom osovinom. Ali, to nije sve. Opel je na novoj Astri premijerno predstavio tzv. Watov nosač, sa fleksibilnim šipkama. Upravo ovaj detalj, bila je glavna tema vožnje sa Vladanom Petrovićem u automobilu. Kako višestruki državni reli prvak vidi novo Opelovo rešenje zadnjeg oslanjanja? "Opel nas u prošlosti nikada nije oduševljavao revolucionalnrnim tehnološkim rešenjima. Ovoga puta, pogodio je pravo u centar! Zadnja osovina je zaista revolucionarna, i obezbeđuje vrhunsko vođenje kroz krivine, a u isto vreme pruža veliku udobnost putnicima koji se voze na zadnjim sedištima. Astra seče krivine kao vruć nož maslac: SIGURNO I SAVRŠENO. Ponašanje zadnjeg dela automobila je neutralno, a čak i prilikom naglih pokreta volanom i "provokacija" pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao zadate putanje, ne pokazujući ni najmanju slabost. Utisak zaokružuju snažne kočnice, koje se prosto poigravaju sa automobilom. Pored svega toga, automobil nije izgubio na udobnosti, i veoma mekano i tiho prelazi preko udarnih rupa na našim putevima." Uz doplatu se u novoj Opel Astri može dobiti i sistem Flex-Ride, koji podrazumeva i adaptivne amortizere. Kako se novi hatchback iz Russelheim-a ponaša uz pomoć ovog sistema, uverićemo se nekom drugom prilikom. Kada standarndo oslanjanje ostavlja ovako snažan utisak, možemo samo zamisliti koliko je napredan pomenuti sistem.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Na testu smo imali novu Opel Astru sa vrhunskim benzinskim agregatom zapremine 1,6 litra, opremljenog turbo punjačem. Motor ne možemo nazvati sportskim, ali ga možemo oceniti kao luksuznu motorizaciju sa visokim obrtnim momentom i snagom, i uvek spremnim za brza i sigurna preticanja. Turbobenzinac zapremine 1.598 cm3 razvija 180 konjskih snaga pri 5.500 o/min, a još zanimljiviji podatak je da je čak 230 Nm obrtnog momenta dostupno već pri 2.200 o/min. To je dovoljan dokaz da motor nudi odlično ubrzanje u niskom području rada, kao i da nema potrebe za čestim "šaltanjem". Vladan Petrović bio je zadovoljan užitkom u vožnji koji pruža savremeni turbo-benzinac: "Motor nije sportski, ali je sigurno daleko iznad zahteva prosečnog vozača. Ovaj motor idealan je za one koji ne vole da ih pretiču, a istu operaciju nova Astra savladava rutinski. Pored toga, motor je savršeno tih, radi mekano i uglađeno. Motor se do 3.000 - 3.500 o/min ponaša kao atmosferski, a zube pokazuje u rasponu obrtaja od 4.000 do 6.000 o/min. Uostalom, ubrzanje iz mesta do 100 km/h za 8,5 sekundi dovolno govori o ovom motoru, posebno ako se u obzir uzme masa automobila od skoro 1,5 tona. Moram da pohvalim i šestostepeni menjač, koji je daleko precizniji od onog koji smo videli kod prethodnog modela. Ako tražimo manu sklopu motor-menjač, onda su to možda nešto duži prenosni odnosi, pa je elastičnost u nekim stepenima lošija od očekivanog." Podsetimo, Opelov agregat nema direktno ubrizgavanje benzina u cilindar, kao ni kompresor, koji bi dosta pomogli prilikom ubrzanja u niskom režimu obrtaja. Konkurentski modeli (Audi / VW) to već uveliko koriste u svojim TSI agregatima, ali to ne znači da su u prednosti po pitanju potrošnje. Opel Astra 1.6 Turbo, na autoputu, pri brzini od 130 km/h, troši 8,7 L/100 km, a kazaljka brzinomera se nalazi na nivou oko 2.900 o/min. Prosečna potrošnja na našem testu se kretala oko 8 litara na 100 pređenih kilometara, računajući i kilometra Vladana Petrovića, višestrukog reli šampiona.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Jedan od jačih aduta nove Opel Aste je sigurnost, pa je maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP testovima bezbednosti nešto što smo mogli i očekivati. Automobil je opremljen sa šest vazdušnih jastuka, elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), aktivnim prednjim svetlima "AFL", koji se zaokreću u smeru vožnje i automatski podešavaju svoj rad u odnosu na druge učesnike u saobraćaju (imaju čak devet režima osvetljenja!). Vladan Petrović povtrdio nam je da je karoserija izuzetno otporna na uvijanje, što značajno doprinosi stabilnosti i sigurnosti. "To se oseća na svakom koraku. Nova Astra ima jednu od najčvršćih karoserija u klasi, što je veoma važno za ponašanje na putu, kao i za osećaj kompaktnosti i sigurnosti. Pohvale zaslužuje i ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), koji reaguje diskretno, ali dovoljno efikasno u kritičnim situacijama. I za kraj moram da istaknem izuzetnu efikasnost kočionog sistema, u čijem rečniku ne postoji reč zamor! Čak i posle nekoliko uzastopnih snažnih kočenja na velikoj nizbrdici, kočioni sistem nije pokazivao nikakve znake popuštanja. Delovanje kočnica je izrazito progresivno." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra nas je iznenadila. Vrhunski dizajn, visok kvalitet korišćenih materijala i odlična završna obrada, nakon modela Insignia, navode nas ponovo na isto pitanje: Ovo je Opel? Pored toga što pruža užitak u vožnji, novu Opel Astru odlikuju intuitivno korišćenje, odlična izolacija enterijera, upravljanje i kočnice koji odgovaraju visokim standardima nemačkih automobila današnjice. Da li to znači da nova Astra nema mana? Ne, niko nije savršen, i uvek postoji druga strana medalje. U odnosu na Golfa (koji je kraći za 22 cm!), nova Astra ima težinski hendikep od čak 150 kg, što se pored toga što nema direktno ubrizgavanje goriva, odrazilo i na elastičnost u niskom režimu obrtaja. Ali, za one koji preferiraju dizel agregate, Astra je pripremila savremen turbodizel motore, koje odlikuje mala potrošnja goriva i dobra elastičnost. Zaključak je da nova Astra ozbiljno preti Golfu, jer u nekim detaljima pruža mnogo više nego konkurent iz Volfsburga. Cena? Opel Astra nije jeftin automobil. Ipak, nova Astra oduševljava bogatim spiskom serijske opreme, jer već osnovni nivo Essentia nudi klimu, ESP i elektropaket, dok nivo opreme Cosmo, kojim se može pohvaliti test automobil, dobija i luksuz kakvog se ne bi posramili i neki premium modeli. Osnovni model Opel Astra 1.4 Essentia košta 15.593 Eura, sa PDV-om, dok je za test primerak potrebno izdvojiti 21.434 Eura. Ako uzmemo u obzir da za model Insignia sa istom motorom (Insignia 1.6 Turbo Edition) treba izdvojiti 22.572 Eura, zaključak se nameće sam po sebi.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Cenovnik automobila marke Opel na srpskom tržištu, možete pogledati klikom na LINK

.

Opel Astra 1.6 Turbo - tehnička specifikacija
Tip motora:4-cilindrični, turbo-benzinski agregat
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zaoremina motora (cm3):1.598
Maksimalna snaga (kW/o/min):132 / 5.500
Max obrtni moment (Nm/o/min):230 / 2.200 - 5.400
Ubrzanje 0-100 km/h (s):8,5
Maksimalna brzina (km/h):221
Prosečna potrošnja (L/100 km):8,7 / 5,5 / 7,0
Prtljažni prostor (L):370 / 1.235
Zapremina rezervoara (L):56
Masa automobila / nosivost (kg):1.415 / 550
Dimenzije pneumatika:215 / 50 R17
Dužina automobila (mm):4.419
Širina automobila (mm):1.814
Visina automobila (mm):1.510
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.685
Cena (Eur):21.434 sa PDV-om

Goran Sarić - Automagazin portal

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje