AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...

Mercedes C klasa predstavljena je 1993. godine, a njegov naslednik je na tržištu od 2000. godine i prodat je u 1,4 miliona primeraka. Novi model Mercedes je pompezno najavljivao kao najsportskiji Mercedes C, i Sttutgartski proizvođač nije nas izneverio. Nova generacija C klase je komfornija, sigurnija i sofisticiranija, opremljena savremenijim motorima. Za razliku od uglastog i konzervativnog prethodnika, nova C klasa dizajnirana je umereno agresivno, sa puno oštrijih linija, što je poitvrdio i Vladan Petrović: "Uživo, automobil izgleda jako atraktivno i neuporedivo svežije nego na fotografijama. Automobil koji smo testirali imao je Avangarde paket opreme, što znači da je imao posebnu masku hladnjaka, sa velikim znakom Mercedesa u centralno delu, što automobilu daje dozu agresivnosti. Gledano sa boka, C klasa ima kupeovski povijenu zadnju liniju krova, što postaje karakteristika većine Mercedesovih modela. U poređenju sa prethodnom generacijom, nova C klasa izgleda neuporedivo agresivnije i sportskije." Iako na prvi pogled podseća na većeg brata, model S klasu, novom modelu ne možemo osporiti prepoznatljivost i ličnu identifikaciju. Automobil prosto odiše samopouzdanjem, deluje uverljivo i markantno gledano iz svakog ugla, a Avantgarde paket opreme trebao bi privući mlađe kupce, koji su do sada C klasu zaobilazili u širokom luku.

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Nova C klasa produžena je za 55 i proširena za 42 milimetra, dok je međuosovinski razmak povećan za 45 milimetara. Ovo povećanje dimenzija rezultiralo je povećanjem dimenzija enterijera i poboljšanem ergonomije, u čemu je Mercedes oduvek bio broj jedan u svetu. Na primer prostor za ramena napred je povećan za 40 milimetara, što će radikalno poboljšati udobnost vozaču i suvozaču. Unutrašnjost je prepuna dugmadi i prekidača, ali sve deluje skladno, pregledno i elegantno. Dakle, atmosfera u putničkoj kabini je jako prijatna, ali aspekti ergonomije i funkcionalnosti su posebno izraženi. Možemo slobodno reći da je unutrašnjost nove C klase dovedena do perfekcije. Enterijer je izveden u najboljem maniru Sttutgarske automobilske arhitekture: nenametljivo, elegantno i funkcionalno. "Naš" automobil bio je opremljen "Avangarde" paketom koji uključuje korišćenje aluminijuma, koji daje posebane sportske tonove enterijeru automobila. "Kao što smo rekli kod A i B klase, Mercedes poslednjih godina nudi odličan položaj sedenja i izvanredne mogućnosti podašavanja. Zanimljivo je i rešenje za funkcije podešavanja sedišta, koje se nalaze na vratima. Rešenje za svaku pohvalu, jer je na dohvat ruke i slikovito objašnjeno. U novoj C klasi imete osećaj da sedite niže nego što zaista sedite, zbog visoko postavljenih ogromnih retrovizora. Odmah kada sednete u automobiul primetićete velike retrovizore, koji istina pružaju odličnu preglednost. Volan je ergonomski oblikovan, a menjač stoji na idealnoj poziciji i bez obzira na položaj sedenja uvek je na dohvat ruke." - istakao je Petrović.

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Prostranost je "direktorska", sa očekivano velikim prostorom za kolena putnika pozadi. Svaki detalj govori nam da je sve podređeno udobnosti i užicima, uz preovlađujući osećaj medveđe zaštićenosti, kao u nekom oklopnjaku, što se od Mercedesa i očekuje. Ipak, kod ocene udobnosti, Vladan Petrović primećuje da je Mercedes napravio određene rezove: "Ovo je prvi Mercedes koji pruža puno povratnih informacija sa podloge i koji budi emocije u vožnji. Iako je naglašeno udobno, ogibljenje poseduje određene sportske osobine. Automobil se u krivinama drži čvrsto zadate putanje, uz puno povratnih informacija na volanu, ali i ogibljenju. Prilikom žustrije vožnje, u svakom trenutku se oseća izuzetna krutost karoserije, koja odgovara sportskim ambicijama vozača. Iako je priličnih dimenzija i mase, zbog odličnog motora, čvrstog vešanja i sportski direktnog volana, nova C klasa u krivinama deluje izuzetno pokretljivo i mislim da je ovo najsportskiji serijski Mercedes kojim sam upravljao. Oni koji vole vožnju sigurno će se lepo osećati za volanom nove C klase, a ne samo putnici pozadi, koji očekivano uživaju u ušuškanosti." I zaista, putnička kabina je mnogo prostranija nego kod prethodnika. Najviše je promena po pitanju širine, posebno za laktove vozača, a ukupan osećaj je puno svetliji, zbog niže postavljenih donjih ivica bočnih prozora. Prostora je svuda više, a osim u širini, ima ga više i za kolena putnika na zadnjoj klupi. Prtljažni prostor meri zapreminu od 485 litara, odnosno 30 litara više nego u prethodniku.

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Potpuno je izmenjen i dizajn instrumentalne ploče. Već na prvi pogled ostavlja vrlo prestižan utisak, a puno pažnje posvećeno je i materijalima od kojih je unutrašnjost napravljena. I dalje se radi o prepoznatljivom Mercedesovskom okruženju, ali je instrumentalna ploča sada izrađena po uzoru na veće kućne modele, a središnji greben je potpuno iznova oblikovan i organiziran. U automobilu vlada osećaj potpune ušuškanosti. Razlog: perfekta zvučna izolacija, udobno vešanje, puni set vazdušnih jastuka i zavesa, "Pre Safe" sistem... Različitim funkcijama upravlja se Mercedesovom verzijom „I-drivea“, višefunkcionalnog kružnog prekidača koji se može pomerati u ukupno osam smerova, a smešten je između prednjih sedišta, ispred ostave za sitnice i naslona za ruke. Kad se tome dodaju još i komande na volanu, čijim aktiviranjem se može upravljati brojnim funkcijama i menjati prikaz podataka na malom displeju na instrumentnoj ploči, svakom će trebati određeno vreme za privikavanje i učenje. Ipak, svi oni koji su imali prilike da se sa pomenutim sistemom sretnu u nekom od većih Mercedsovih modela modela, u C klasi će se osećati kao kod kuće.

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Pod haubom test automobila disao je 2008. godine unapređeni 4-cilindrični bi-turbodizel motor zapremine 2.143 cm3. Na tržište Srbije stigao je prošle godine, a prvo je počeo da se ugrađuje upravo u model C klasa. Blok motora i dalje je od livenog gvožđa, a 16-ventilska glava motora izrađena je od legure aluminijuma. Kolenasta vratila, takođe su unapređena i bolje izbalansirana, a smeštena su u nova ležišta sa manjim trenjem, što je rezultiralo savršenom mirnoćom rada. Unapređeni motor koristi ubrizgavanje Common-Rail četvrte generacije, čiji radni pritisak iznosi 200 MPa, što je za 40 MPa više nego kod prethodne generacije ovog popularnog agregata. Najsnažnija verzija ovog motora, koj smo imali priliku i da testiramo, razvija maksimalnu snagu od 204 KS i maksimalni obrtni moment od 500 Nm, što je rast za 25 kW i 100 Nm u odnosu na do tada najsnažniju verziju ovog motora sa oznakom 220 CDI. Na poboljšanje parametara motora uticao je i veći pritisak u cilindrima (za 20 MPa), a kompesioni odnos je smanjen sa 17,5:1 na 16,2:1. U odnosu na prethodnu generaciju, unapređeni agregat karakterišu čistiji izduvni gasovi i manja potrošnja. Zanimljivo je da je prototip ovog motora, u periodu od 2005. do kraja 2007. godine prešao deset miliona test kilometara. Dva turbopunjača su od običnog motora učinili dostojno srce luksuzne limuzine srednje klase.

Motorom je bio zadovoljan i Vladan Petrović. "Motor je nešto što mi se najviše dopada u ovom automobilu. Prosto oduševljava uzornom mirnoćom rada, a uvek vuče dovoljno snažno. U svakom trenutku, motor burno reaguje na gas. Zahvaljujući odličnom šestostepenom menjaču, prijatno kratkih hodova, motor pruža mnogo užitka vozaču, koji se ne mora brinuti prilikom preticanja i ubrzavanja na autoputu. Obrtni moment od 500 Nm ispaliće vas kao iz topa, uvek kada je to potrebno, pa su preticanja sa ovim autombilom čista rutina. Motor se bukvalno poigrava sa teškom karoserijom, a ubrzanja su stvarno impresivna. Osećaj vuče je kao u nekom avionu. Fascinira ubrzanje iz mesta, ali i međuubrzanja, koja veoma prijaju u preticanjima. Menjač funkcioniše besprekorno, ali moram istaći da bi motoru sa ovako visokim obrtnim momentom sigurno više prijao automatski menjač. Moram priznati da, iako je dizel, niko nije ostao ravnodušan prema karakterističnom zvuku 4-cilindričnog motora visoke snage." - istakao je Vladan Petrović. Užitak u vožnji još je potpuniji kada pogledamo u putni komjuter, koji je pokazivao prosečnu potrošnju na testu od 6,3 litara na 100 pređenih kilometara (uključujući kilometre koje je prešao Vladan Petrović), što znači da "normalan" vozač može računati na potrošnju ispod 6 L/100 km. Model Mercedes-Benz C 250 CDI je opremljen BlueEFFICIENCY "paketom", koji podrazumava spoljne retrovizore sa niskim aerodinamičkim otporom, pneumatike sa 10 % nižim otporom kotrljanja, potpuno zatvorenim podom vozila...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Vladan Petrović istakao je i odlučnu izolaciju nove C klase: "Prilikom visokih brzina u automobilu imate osećaj kao u nekom poslovnom mlaznjaku. Oseća se samo snažan šum vazduha, a samo pogled na brzinomer pokazuje da smo u tom trenutku bili debelo izvan zakona. Čak i pri 200 km/h automobil počinje da ubrzava, što možemo zahvaliti odličnom motoru. Ali, najviše pohvala uputio bih odlično izbalansiranom oslanjanju, koje omogućava uživanje u vožnji i brz prelaz iz laganog u oštar ritam vožnje. Precizan i prijatan volan nudi hirurški precizno upravljanje u krivinama, a kao što smo rekli, dobro izbalansirano vešanje nudi odlična vozna svojstva. Za širenje putanje u krivinama potrebno je stvarno muški preterati, a čak i tada C klasa uliva veliko poverenje. Čak i kada namerno gasom pokušate da isprovocirate proklizavanje zadnjeg dela automobila, to Vam neće lako poći za rukom i mogu samo uputiti reči hvale Mercedesovim inženjerima. Tradicionalno Mercedesovo kočenje ostalo je na visokom nivou. Kočnice i posle više uzastopnih snažnih kočenja ne pokazuju nikakve znake umora, a pritom oduševljava stabilnost automobila pri snažnom kočenju na lošem neravnom putu sa uzdužnim kanalima."

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Iznos koji treba izdvojiti za novu Mercedeovu C klasu na prvi pogled zastrašuje, ali je proporcionalan zadovoljstvu koji pružaju izvanredan motor, uverljivo oslanjanje i luksuzna unutrašnjost. Cena modela Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY, opremljenog 2,3 litarskim turbodizel motorom, iznosi 35.636 Eura sa carinom i PDV-om. Možda nekom izgleda puno, ali podsetimo da Mercedes nikada nije bio niti će biti jeftin. Uostalom, prodaja nove C klase prevazilazi očekivanja, što ne iznenađuje s obzirom da je Mercedes najboljim osobinama prethodnika dodao moderan dinamičan dizajn, više unutrašnjeg prostora, odlične vozne osobine.

Mercedes-Benz C 250 CDI Avantgarde
Tip motora:4-cilindrični, dizel, Common-Rail ubrizgavanje
Zapremina motora (cm3):2143
Max. snaga (KS/0/min):204 / 4200
Max obrtni moment (Nm/0/min):500/1600-1800
Ubrzanje 0-100 km/h (s):7 s
Maksimalna brzina (km/h):240
Prosečna potrošnja na testu (l/100 km):6,3
Prtljažni prostor (L):475
Zapremina rezervoara (L):59
Masa automobila / nosivost (kg):1.645
Dimenzije pneumatika:225 / 45 R17
Dužina automobila (mm):4.581
Širina automobila (mm):1.770
Visina automobila (mm):1.447
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.760
Cena:35.636 Eura sa PDV-om

Goran Sarić - Automagazin portal

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje