AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Automobil je sredstvo kojim se stiže od tačke A do tačke B, komforno i sigurno, i sa što manje kvarova. Ovim geslom Toyota se vodi od svog nastajanja, dok je igru neodoljivog šarma i dizajnerskog eksperimentisanja ostavila drugima. Dakle, Toyotu kupuje osoba koja jasno zna šta hoće. Voziće je dugo godina, i pored neupadljivog dizajna, zavlačiće se svom vlasniku pod kožu svakim novim pređenim kilometrom. Upravo je Toyota Avensis bila glavni faktor izgradnje Toyotinog jakog imidža kao kompanije čiji proizvodi važe za pametan i pouzdan izbor. Na evropskom tržištu Toyotina limuzina odlično je kotirana u D segmentu, gde je nadmašila očekivanja najoptimističnijih prognozera.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

O izgledu Avenisa već se puno govorilo, i sigurno svi veoma dobro znaju ovaj izgled. 2006. godine Avensis je prošao i fazu "zatezanja bora", posle čega su usledili novi tržišni uspesi. Avensis nas odmah pridobija hromiranom maskom hladnjaka sa tri poprečne lamele, kojim se bliže primiče plemenitom srodstvu sa Lexusom, a manje uglednom klanu Corolla-Camry. Branici su masivni, a modernija je i grafika svetlosnih grupa. U retrovizore Toyote Avensis instalirani su pokazivači smera. Sveukupno, Toyota Avensis ponosi se pomalo konvencionalnim i ozbiljnim dizajnom, koji Vas neće na prvi pogled oboriti sa nogu. Ali, ne zaboravimo da je dizajn kao žvaka. Na početku jako slatka, ali je brzo izbacimo. Avensis nije presladak u početku, ali zato je dugovečan i dizajn koji će još jako dugo vremena odolevati zubu vremena.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Iako klasična, unutrašnjost Avensisa odiše kvalitetom, a u paketu Soul nudi celovitu opremu. "Unutrašnjost Avensisa odiše kvalitetom. Brižljiva obrada je na granici savršenstva, materijali su prijatni za oko, ali i na dodir. Moram da pohvalim ergonomiju i uređenje prostora i komandi. Instrumenti su izuzetno čitljhivi, zahvaljujući "optitron" osvetljenju. Moram priznati da su manje savršena sedišta. Njihova visina i nagib naslona podešavaju se na isti način, ali na njega se treba priviknuti. Za sve pohvale je i zvučna izolacija, koja na putu do kabine filtrira deo zvuka ionako tihog dizelaša."

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

2.0 D-4D je savremeni turbodizel agregat, koji razvija 126 konjskih snaga. Agragat je naslednik agregata iste zapremine (2 litra), koji je razvijao 85 kW i 280 Nm. Iako povećanje snage nije ni desetoprocentno, u praksi je agregat veoma živahan i pokretljiv. Vladan Petrović otkriva svoja zapažanja vezana za agregat. "Avensis svaku moguću situaciju u vožnji savladava samouvereno. Uz jedva primetno dizelsko "dahtanje", motor bez oklevanja vuče automobil mase skoro 1,5 tona. Veliki obrtni moment (300 Nm) motor drži kostantnim između 2 000 i 2 800 o/min, što je više nego dovoljno da, bez prebacivanja u nižu brzinu, automobil snažno povuče. Naravno, kao i kod svih dizelaša ove snage, najviše oduševljavaju međuubrzanja. Iako se ne razbacuje snagom, Avensis stalno prvocira na traženje granica." Sve pohvale Avensis 2.0 D-4D zaslužuje i za potrošnju. Toyota je na našem testu prosečno trošila 6,8 litara na 100 pređenih kilometara.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Vozačevo okruženje deluje smirujuće. Poduža ručica menjača ne izgleda previše sportski, a ako tome dodamo i ne previše direktan električni servo volav i povišen položaj sedenja, uhvatićete sebe kako se nesvesno prilagođavate pasivnijem temperamentu automobila. "Automobil je veoma udoban, vešanje je mekano podešeno. Ipak, to ne utiče na sigurnost u vožnji, a obezbeđuje izuzetnu udobnost. U kritičnim situacijama volan je isuviše lagan, ali ESP sistem (serijski) reaguje dovoljno rano, i vozača upozorava da mora biti "disciplinovaniji"." - istakao je Vladan Petrović. Što se tiče putnika na zadnjoj klupi, uživaće u prostranosti, ali i tišini. Kod punog opterećenja automobila, najviše do izražaja dolazi nezavisno vešanje sa dvostrukim poprečnim ramenima pozadi. Udoban je, ali i dovoljno robustan da bez ispuštenog "glasa" istrpi napore koje mu naši putevi zadaju.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Toyota Avensis namenjena je onima koji znaju da prepoznaju i cene. To su viokoobrazovani muškarci, uglavnom stariji od 40 godina, nadprosečnih primanja, odnosno svima onima koji žele da uživaju u statusu, a da se pri tom ne ističu previše. Za navedenu vozačku populaciju, kupovina Avensisa sigurno će biti početak jednog dugog prijateljstva. Za volanom ovog automobila retko ćemo videti mlađe vozače, osim ako im tata nije ustupio automobil za izlazak. Za Toyotu Avensis 2.0 D-4D u osnovnom, ali izdašnom, Terra paketu opreme, potrebno je izdvojiti 25.200 Eura, sa carinom i PDV-om. Savremeni turbo-dizel agregat oduševio nas je odličnom kombinacijom elastičnosti i štedljivosti, a treba pohvaliti i njegovu kultivisanost. One koji žele odličan komfor, uz već tradicionalan kvalitet i pouzdanost Toyotinih automobila, ne treba mnogo da se misle.

Toyota Avensis 2.0 D-4D - spcifikacija:
Tip motora:Turbo-dizel motor Common-Rail ubrizgavanje
Broj cilidara / Ventila:4 / 4
Zaprmeina motora (cm3):1998
Maksimalna snaga (KS pri o/min):126 / 3 600
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min:300 / 2 000 - 2 800
Maksimalna brzina (km/h):200
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):10,6
Potrošnja: grad/otvoreno/prosek (l/100 km):8,0 / 4,9 / 6,3
Dimenzije:
Dužina (mm):4645
Širina (mm):1760
Visina (mm):1480
Međuosovinsko rastojanje (mm):2700
Zapremina prtljažnog prostora (L):520
Masa automobila (kg):1435
Nosivost (kg):535
Cena, sa varinom i PDV-om (Eur):25200

Goran Sarić - Automagazin

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Test: SEAT Exeo 2.0 TDI – Audi Emocion

Modelom Exeo, SEAT se posle nekoliko godina vratio sedan karoseriji. Ali, ovo nije potpuno novi model - španski konstruktori iskoristili su dokazano dobru platformu i mnoge druge komponente iz prethodne generacije modela Audi A4 (B7). U višednevnom testu, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje kako se nemačka tehnika uklopila u sportski imidž...

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Testirali smo: Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport

Auris je opet u punoj snazi! Nakon tri godine proizvodnje, Toyotin predstavnik u C segmentu dobio je modernizovanu tehniku i izgled. Pod haubom mu diše najsnažniji atmosferski 1,6-litarski agregat na tržištu, atraktivan dizajn dobio je oštre linije, a cene su i dalje veoma atraktivne. Pred nama je "japanski Golf" nakon facelifta...

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Testirali smo: Mazda MX-5: 365 dana radosti

Kultni dvosed Mazda MX-5 nedavno je prošao fazu tehničkih unapređenja i retuš izgleda. Ali, nemojte se plašiti, jer karakter ovog bestsellera, koji sa ponosom slavi svoj 20. rođendan, i u trećoj generaciji ostao je nepromenjen. Na test smo dobili "hartop" verziju sa tvrdim sklopivim krovom, koju krase sve osobine koje su "Miatu" poslale u visine...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo

Nova Opel Astra je tu. Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, Focusu i Meganeu. Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu...

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Testirali smo: Citroën C3 1.4 HDi

Pred nama je konačno potpuno novi Citroën C3, i jedna stvar je svima odmah jasna: on je lepši, mnogo lepši od svog prethodnika. Novi Citroën C3 predstavlja povratak Citroën-a u porodicu kreativnih proizvođača automobila. U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća gužva, to u Citroenu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve da se upravo njihov predstavnik ovog prenapumpanog segmenta istakne u masi...

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Ekskluzivno: Vozili smo Mercedes-Benz SLS AMG

Pre nego što smo stupili u klub povlašćenih, koji su imali privilegiju sesti u kokpit modela SLS AMG, usledila je spektakularna predstava: podizanje krilnih vrata uvis, odmeravanje unutrašnjosti, a zatim uz malo "gimnastike" uvlačenje u prostor između pragova i središnjeg grebena. U krutom "kavezu" je usko, ali upravo tamo je se naš test vozač, šestostruki reli prvak Vladan Petrović, osećao kao riba u vodi...

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Testirali smo: Mercedes-Benz C 250 CDI

Aktuelna generacija modela Mercedes-Benz C klasa na tržištu egzistira već duže od tri godine. Prošle godine u Srbiju je stigla verzija Mercedes-Benz C 250 CDI, sa 4-cilindričnim turbodizel motorom zapremine 2,2 litra, opremljenim s dva turbopunjača, koji razvija 204 konjske snage i "medveđi" obrtni moment od 500 Nm. Iako je motor pojačan u odnosu na svog prethodnika, naš test je povtrdio da je potrošnja goriva smanjena...
Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Test: Toyota Urban Cruiser - Između Yarisa i Aurisa

Evropski portfolio Toyote od prošle godine je proširen sa novim gradskim "crossover" modelom imena Urban Cruiser. Robusan, raskošnih oblika i funkcionalne unutrašnjosti, zaslužio je brojne pohvale i probudio zavist konkurencije. Toyota svim ljubiteljima urbanog života sa ponosom predstavlja model koji nudi visok stepen individualnosti, kreativnosti, sveopšte fleksibilnosti i praktičnosti. Urban Cruiser je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj sredini...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje