AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Model Dacia Sandero Stepway predstavljen  je 2008. godine, pod znakom marke Renault, kao model namenjen za južnoameričko tržište (Brazil). U Evropu je stigao prošle godine, kada je i premijerno predstavljen na sajmu automobila u Barseloni. Novi predstavnik petovratnih hatchback automobila nije SUV model, ali isto kao neki konkurentski modeli, ima atraktivan SUV izgled. Isto kao i model Sandero, novi Dacia automobil pokazuje sve vrline koje krase Renault tehnologije, iz prethodnih generacija modela Clio i Megane. Tehnologija s kraja devedesetih godina je unapređena, i pokazala se kao pravi potez.

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Kupci mogu izabrati jednu od dve motorizacije: benzinski 1.6 (90 KS), koji smo isprobali u surovim planinskim uslovima, i 1.5 dCi (70 KS). Oba motora spojena su s petostepenim manuelnim menjačem, koji snagu prenosi isključivo na prednje točkove. Kao što smo se uverili na našim ulicama, već osnovni Sandero izgleda simpatično i više nego pristojno, za automobil koji u osnovnoj verziji košta samo 6.800 Eura. Dorade po meri crossover modela, sa plastikom obloženim blatobranima, masivnim donjim delom maske sa "metalnom zaštitom", krovnim nosačima, metaliziranim pragovima i 16-inčnim felnama (standardna oprema!), čine ga atraktivnijim i prepoznatljivijim. Nikada ne bismo rekli da košta sveta 8.335 Eura. Pored nedavno predstavljenog SUV modela Duster, Dacia Sandero Stepway je najatraktivniji predstavnik ove rumunske marke.

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Pored navedenih detalja, koji ovaj model čine prepoznatljivim, tu su i zatamljene svetlosne grupe, sportski završetak izduvnog sistema i u boji hroma spoljni retrovizori. Na opšti utisak o automobilu, veliki uticaj ima i njegova visina od tla (klirens), koja je povećana za 20 mm i iznosi 175 milimetara. U osnovnoj opremi ove atraktivne Dacie nalazi se i jedan od tri metalizirana laka karoserije. Kupci mogu izabrati tamno sivu, svetlo sivu ili crvenu, kojom je bio opremljen "naš" test primerak. Dacia je osmislila i celu paletu dodataka za opremanje i personalizaciju Sandero Stepwaya. Postavljanjem ukrasnih nalepnica na C-stub, može se personalizovati izgled Stepwaya, a već sada se može odabrati neki od 6 dostupnih motiva.

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Iako je i unutrašnjost obogaćena boljom opremom, Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion i naš test vozač, uputio je kritike na nedovoljno originalan enterijer: "Mislim da unutrašnjost zaostaje za atrkativnim spoljnim izgledom, koji je postao prepoznatljiv na ulici. U enterijeru nedostaju detalji koji bi jasno distancirali ovaj model od "običnog" Sandera. Razlika je samo u tkanini sedišta i ukrašenim komandama za klima uređaj i otvorima za ventilaciju. Što se ergonomije tiče, sve je u najboljem redu, što sam od Renault-ove škole i očekivao. Vreme koje je potrebno za navikavanje na komande je minimalno. Prosečan vozač će odmah nakon što se smesti za volan, znati šta treba da radi. Bočno držanje sedišta moglo bi biti i bolje, a za primedbu je i činjenica da volan nije podesiv po visini, već samo po "dubini"."

U modelu Sandero Stepway sve deluje kvalitetno i izdržljivo, ako sve posmatramo kroz objektiv cene. Prostora ima dovoljno kako napred, tako i pozadi. Pet odraslih putnika bez problema će se smestiti u ovaj automobil, što možemo zahvaliti međuosovinskom razmaku od 259 centimetara. Prtljažnik od 320 litara je sasvim dovoljan za ovaj tip automobila, a funkcionalnost povećava preklapanje zadnjih naslona sedišta, kada ukupna zapremina raste na zavidnih 1.200 litara. Ako izuzmemo nedovoljno izražena bočna uporišta, moramo pohvaliti sedišta, koja pružaju odličan kompromis između tvrdoće i udobnosti. Kao što smo istakli, već u osnovnoj verziji, zadnja sedišta su deljiva, što povećava funkcionalnost prtljažnika. Dužina prtljažnika iznosi 800 mm, a kada se nasloni zadnjih sedišta obore, dužina utovarnog dela raste na zavidnih 1.700 milimetara.

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test automobil je pod haubom imao poznati benzinski 1.6-litarski agregat s osmoventilskom tehnikom, snage 90 KS pri 5.500 o/min, uparen sa petostepenim manuelnim menjačem. Iako performanse nisu ono čime se Dacia Sandero Stepway najviše "hvali", ovaj motor povišenom Sanderu pruža zadovoljavajuću dinamiku. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje 12,5 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 163 km/h. Pri brzini od 100 km/h, u petom stepenu prenosa, merač broja obrtaja pokazuje 3.000 o/min, a pri 130 km/h, "obrtomer" se nalazi na 3.900 o/min. "Motor je elastičan i vuče uverljivo i ravnomerno već od 1.500 o/min. Treba istaći da motor radi izuzetno usklađeno i kultivisano. Pored elastičnog i dovoljno snažnog motora, menjač je precizan, iako bi hodovi mogli biti i malo kraći. Ako tražimo mane, onda možemo reći da je motor, u odnosu na savremene automobile, previše bučan." - izjavio je Petrović.

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Za solidne vozne osobine zaslužan je i obrtni moment od 128 Nm, dostupan već pri 3.000 o/min. Prosečna potrošnja modela Sandero Stepway iznosi oko 7,6 litara benzina na 100 pređenih kilometara. U žustrijoj gradskoj vožnji, sa uključenim klima uređajem, potrošnja je izlazila na preko 9,5 litara, ali se u otvorenom saobraćaju značajno smanjuje.

Zbog povišene karoserije i relativno mekanih amortizera, Dacia Sandero Stepway nije ljubitelj oštrih krivina. Pri agresivnoj vožnji, karoserija se naginje, što uz nedovoljno direktan volan zahteva brze korekcije volanom. "Povišen položaj za volanom obezbeđuje dobru preglednost, ali zato je naginjanje u oštrim krivinama izraženo. Onima koji preteraju sa gasom, Sandero Stepway će blagim podupravljanjem staviti do znanja da mu jurnjava nije primarna namena. Proklizavanje zadnjeg dela automobila lako je kontrolisati. Ono što nas je veoma prijatno iznenadilo jeste kočioni sistem, koji se prosto poigrava sa skoro 1.100 kilograma teškim automobilom." - istakao je Petrović.

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Prirodno okruženje modela Sandero Stepway su loši putevi. Oslanjanje je podešeno drugačije od onog kod drugih verzija Sandera, i veoma uspešno "filtrira" sve neravnine i udarne rupe na našim putevima. Na autoputu, Stepway solidno drži smer i prilično je imun na udare bočnog vetra. Ipak, kao što je Petrović istakao, prilikom agresivnih promena smera, treba biti spreman na umerenu neposlušnost automobila, ali sve je u granicama odlične bezbednosti. Na drugu stranu, prijatno su nas iznenadile sposobnosti modela Sandero Stepway na snegom prekrivenom putu, kao i ponašanje automobila van asfalta. U oba slučaja, povišena karoserija je igrala važnu ulogu, kako prilikom savladavanja snegom prekrivenog puta, tako i prilikom vožnje u blagim off-road uslovima. "Ako uzmemo u obzir da ovo i nije automobil konstruisan za off-road avanture, Stepway nas je prijatno iznenadio svojom sposobnošću savladavanja nepristupačnih useka. Iako je visina od tla samo 175 mm, u praksi smo se uverili u solidne mogućnosti automobila po makadamskim i kamenitim podlogama." - zaključuje Petrović.

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Sandero Stepway predstavlja jedan od najatraktivnijih modela iz Dacia proizvodnog programa. Iako nema pogon na sve točkove, ovim automobilom će najzadovoljniji biti oni koji najviše vremena provode van kvalitetnih puteva (kojih je kod nas izuzetno malo). Oni koji veliki broj kilometara prelaze u planinskim putevima, biće prijatno iznenađeni. Pored toga, proverena tehnika obećava dobru pouzdanost i jeftino održavanje. Dacia daje i trogodišnju garanciju proizvođača ili 100 000 pređenih kilometra (po ispunjenju prvog od dva navedena uslova). Kada svemu dodamo i cenu od 8.355 Eura sa carinom i porezom, koliko treba izdvojiti za model Dacia Sandero Stepway 1.6, zaključak je više nego jasan.

Cenovnik modela Sandero možete pogledati klikom na LINK.

Fotografije snimljene na testiranju možete pogledati klikom na LINK

 


Dacia Sandero Stepway - tehnička specifikacija
Tip motora:Benzinski, atmosferski, ubrizgavanje
Broj cilindara / ventila:4 / 2
Zapremina motora (cm3):1.598
Maksimalna snaga (KS/o/min):64 / 5.500
Maksimalni obrtni moment (Nm/o/min):128 / 3.000
Maskimalna brzina (km/h):163
Ubrzanje 0-100 km/h (s):12.5
Potrošnja grad/otvoreno/prosek (l/100 km):9,9 /6,0 / 7,5
Zapremina prtljažnika (L):320 / 1.200
Zapremina rezervoara (L):50
Masa automobila (kg):1.095
Dimenzije pneumatika:195/55 R16
Dimezije:
Dužina automobila (mm):4.024
Širina automobila (mm):1.753
Visina automobila (mm):1.590
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.588
Trag točkova napred (mm):1.480
Trag točkova pozadi (mm):1.469
Cena (Eur):8.335 €

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal


Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

U godini kada slavi stogodišnjicu svog postojanja, Alfa Romeo oživljava najslavnije ime u svojoj istoriji.  Zaboravite na Alfu 147! Giulietta ga ponosno smenjuje u ponudi italijanske marke. Na test smo dobili jedan od trenutno najvažnijih modela u ponudi Alfa Romea, opremljen savremenim turbodizel motorom i bogatom opremom. Moramo priznati da smo istinski uživali...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje