AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova Ford Fiesta je dovoljno dugo na tržištu, kako bismo realno i bez uticaja emocija i dizajna mogli oceniti njene realne vrednosti. U dizajnerskom smislu, ovo je automobil koji će se posebno svideti sportski orijentisanim kupcima. Ispod sportsko-elegantnog odela kriju se niskolitražni motori sa savremenom i ekonomičnom tehnikom...

Četvrta generacija modela Ford Fiesta kombinuje globalni pristup u tradicionalne vrednosti. Na osnovi nove generacije modela Mazda2, u Evropi je razvijena nova Fiesta, a klijenti u Americi i Aziji prvi put su dobili isti automobil sa plavim ovalom na masci hladnjaka. Nova Ford Fiesta je prvi automobil u modernoj eri, koji je globalni model Forda. To nije sličajno. Segment malih automobila je u poslednje vreme naperspektivniji deo automobilskog tržišta, pa je američki koncern odlučio da se evropska, američka i azijska Fiesta razliku samo u detaljima.

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Nova generacija Ford Fieste zvanično je predstavljena na sajmu automobila u Ženevi 2008. godine i možemo slobodno reći da novi model sa prethodnim deli samo plavi oval na masci hladnjaka. Aktuelni stil svih novih modela, Ford označava kao kinetički dizajn. Prvi put, pomenuti dizajnerski pristup je prikazan na koncept modelima Iosis i Iosis X, a u praksi smo ga prvi put videli na aktuelnoj generaciji modela Mondeo, kao i na facelift verziji modela Focus. Nova Fiesta je prva aplikacija kinetičkog dizajna na mali automobil, a dobijeni rezultat je mix sporta i elegancije. Već na prvi pogled je jasno da je nova Fiesta orijetnisana na mlađe korisnike. Za razliku od prethodne generacije, koja ima prilično konzervativan dizajn, nova Ford Fiesta može se pohvaliti izrazito dinamičnim dizajnom, inspirisan novim "Kinetic" Focusom. Podsetimo, nova generacije Ford Fieste stoji na platformi Mazde 2 i ima skoro identične spoljne dimenzije kao i prethodni model, ali je prosečno 40 kilograma lakša. Karoserija nove Fieste može se pohvaliti većom torzionom krutosti, a prtljažni prostor od 281litra (varijanta sa čeličnim rezervnim točkom) je sasvim zadovoljavajući.

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Prednjim delom dominira trapezoidna rešetka hladnjaka, integrisana u agresivno dizajniran branik, a iznad nje je smešten ovalni logo Forda. Dizajnerske linije na haubi i vratima ističu dinamičnost karoserije, a ovalna linija krova i zadnje svetlosne grupe instalirane u zadnje stubove automobila, blago podsećaju na tipične dizajnerske detalje većeg Focusa. Za novu Fiestu su karakteristični izraženi blatobrani i zadnji spojler, integrisan u gornji deo vrata prtljažnika. U skladu sa aktuelnim dizajnerskim trendovima u klasi malih automobila je prednje staklo dugo i ravno. A-stub je pomeren ka napred, do nivoa ose prednjih točkova, i optički skraćuje prevese prednjih točkova. Manje staklo u A-stubu, izdužuje profil automobila, ali u isto vreme poboljšava pogled iz automobila. Zadnji deo automobila krasi veoma kompaktan dizajn, i ističe njegov sportski karakter.

Poređenje generacija:

 


Dimenzije:4. generacija (Mk.7)3. generacija (Mk.6)Razlika (mm)
Dužina (mm): 3.950 3.925 + 25 mm
Širina (mm): 1.722 1.680 + 42 mm
Visina (mm): 1.481 1.460 + 21 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.489 2.485 + 4 mm
Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Pogled na enterijer otkriva nam da je Fiesta razvijena kao automobil za mlade. Instrument tabla se sastoji od velikih, skoro vertikalno zakrivljenih površina. Komande na centralnom panelu podsećaju na tastaturu nekih modela mobilnih telefona, sa dugmićima skoncentrisanim oko centralne komande. Enterijer automobila pohvalio je i naš test vozač Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion. "Mogu slobodno reći da je unutrašnjost revolucija u segmentu gradskih automobila. Nisam očekivao ovako kvalitetne materijale i dobru završnu obradu u automobilu niže klase. Instrument tabla je mekana na dodir, u vožnji nema nepoželjnih zvukova, a dizajn zaslužuje čistu desetku. "Radno mesto" vozača je ergonomski veoma dobro osmišljeno. Ono što sam od Forda i očekivao, jeste odlična pozicija sedenja, što se ne odnosi i nedovoljno izražena bočna uporišta sedišta. Ali, testirani model opremljen je malim turbodizel motorom, što znači da je naglasak na niskoj potrošnji goriva i praktičnosti, ispred sportskih karakteristika. U novoj Fiesti sedi se niže nego kod starog modela (za 30 mm),a ručuca menjača postavljena je na višu poziciju. Zahvaljujući mogućnosti podešavanja volana u dve ose, idealan položaj sedenja je veoma lako pronaći. "

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Osnovna turbo-dizelska motorizacija pokreće model Fiesta 1.4 TDCi i možemo slobodno reći da je ovaj agregat namenjen više za "firme" a manje za vozače koji preferiraju dinamičnu i sportsku vožnju. Maksimalan obrtni moment od 160 Nm, koji je dostupan pri 1.750 o/min, ne obezbeđuje 1.145 kilograma teškom automobilu nadprosečnu dinamiku, ali kao što smo i istakli, to i nije bio cilj inženjera. Prosečnu potrošnju od fabrički deklarisanih 4,2 l/100 km postigli smo u otvorenom saobraćaju, dok se u gradskoj vožnji potrošnja kretala u rasponu od 5 do 6 litara "crnog zlata" na svakih 100 pređenih kilometara. Agregat je opremljen sistemom ubrizgavanja Common-rail sa brizgaljkama marke Siemens, koje gorivo u cilindar šalju pod pritiskom od 1.500 Bar.

"Već podaci o performansama (0-100 km/h za 14s, maksimalna brzina 160 km/h), ne obećavaju puno uzbuđenja u vožnji. Ipak, iako ovo nije model za "jurcanje" od semafora do semafora, treba istaći da preticanja s ovim automobilom nisu prezahtevna. Kada momenta ponestane, rešenje je precizna ručica petostepenog menjača, i prebacivanje u niži stepen prenosa. Uostalom, od 68 konjskih snaga ne možemo očekivati čuda, i za ovaj agregat sigurno će se odličiti oni najekonomičniji vozači, koji od svog automobila ne očekuju vrhunske performanse." - utisci su Vladana Petrovića.

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Koncepcija oslanjanja je provereno dobar: prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi su ramena povezana sa torzionom osovinom. Kod nove Fieste oslanjanje je izvedeno od čvršćih materijala, a modifikovana je i amortizacija automobila. Tačnije, nova Fiesta je podešena tako da zadovoljava klijente u različitim regionima: korisnici u Evropi preferiraju sportski karakter automobila, pa je oslanjanje i amortizacija tvrđe, a model za tržište Azije "trimovan" je tako da zadovoljava prvenstveno kriterijum komfora. Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno mesta, kako za noge putnika, tako i za rameni pojas, ali visoki putnici neretko će imati bliski kontakt sa spuštajućim krovom.

Kada je ponašanje u vožnji u pitanju, za novu Fiestu je Vladan Petrović imao samo reči hvale: "Kao što sam i očekivao od fabrike koja iza sebe ima titulu Svetskog reli šampiona, vozne osobine modela Fiesta su u samom vrhu segmenta. Zadnji deo automobila kao da je zalepljen za asfalt, i prosto ga je nemoguće izbaciti iz idealne putanje. Zadnja osovina slepo prati prednju, i automobil se vozi kao po šinama. Čak i neiskusne vozače, automobil neće iznenaditi nepredvidivim reakcijama. Moram da pohvalim i preciznost upravljanja, kao i količinu informacija koja preko upravljačkog sistema stiže do vozača (električna pumpa upravljačkog sistema radi samo onda kada je to zaista i potrebno). Upravljanje je tipično Fordovo: precizno i direktno. Fiesta se u krivinama ponaša kao riba u vodi, ali da bismo isprobali stvarne granične mogućnosti, potreban je snažniji motor od ovog, jer je kompletno oslanjanje daleko iznad mogućnosti motora."

Testirali smo: Ford Fiesta 1.4 TDCi Trend

Testirana Fiesta bila je opremljena solidnim Trend paketom opreme, koji nudi sve što je potrebno prosečnom gradskom automobilu. Od dodatne opreme, automobil ima Hot Magenta metalik boju, flex paket 11 i centralni naslon za glavu pozadi. Takođe, treba istaći i da je automobil opremljen atraktivnim 15-inčnim felnama od lake legure, sa pneumaticima dimenzija 195/50 R15. Cena za ovakvo vozilo trenutno iznosi 12.480 €. Ako umesto jedinstvene (i skuplje) Hot Magente, kupac izabere neku jeftiniju metalik boju, cena se smanjuje na 12.290 €, u dinarskoj protivvrednosti, sa svim dažbinama (carina, transportni troškovi i PDV). Podsetimo, početna akcijska cena za model Fiesta s troja vrata je 8.990 Eura.

Fotografije snimljene prilikom testiranja pogledajte klikom na LINK.

Za sve dodatne informacije:

Grand Motors
Beograd
Novi Beograd, Milutina Milankovića (III bulevar) br. 21
telefon: +381 (11) 20 90 600
Sajt - www.ford.rs

 


Ford Fiesta 1.4 TDCi - tehnička specifikacija
Tip motora:Turbo-dizel, Common - rail ubrizgavanje
Broj cilindara / ventila:4 / 2
Zapremina motora (cm3):1.398
Maksimalna snaga (KS/o/min):68 / 4.000
Maksimalni obrtni moment (Nm/o/min):160 / 1.750
Maskimalna brzina (km/h):162
Ubrzanje 0-100 km/h (s):14,0
Potrošnja grad/otvoreno/prosek (l/100 km):5,3 / 3,5 / 4,2
Zapremina prtljažnika (L):281 / 965
Zapremina rezervoara (L):45
Masa automobila (kg):1.150
Dimenzije pneumatika:195/50 R15
Dimezije:
Dužina automobila (mm):3.950
Širina automobila (mm):1.722
Visina automobila (mm):1.481
Međuosovinsko rastojanje (mm):2.489
Trag točkova napred (mm):1473
Trag točkova pozadi (mm):1.460
Cena (Eur):12.290 €

Automagazin.rs

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Testirali smo: Honda CR-Z - Ekosportista

Mali kupe Honda CR-Z (Compact Renaissance Zero) je prvi automobil na svetu, koji kombinuje sportske ambicije, hibridni pogon i manuelni menjač. Konačno je Honda stvorila hibridni automobil koji je u isto vreme atraktivan, kako za vozače koji preferiraju sportski osećaj u vožnji, tako i za one koji brinu o životnoj sredini, o potrošnji goriva, i koji žele visok nivo individualnosti...

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Testirali smo: Dacia Duster 1.6 16V 4x2

Prašina koju je podigao Duster na srpskom tržištu se ne stišava, a nakon višednevnog testa, zaključili smo i zašto. Rumunski SUV model je robusan, prostran i što je za nas veoma važno - dostupan automobil, koji svojim dinamičnim i atraktivnim dizajnom privlači veliku pažnju prolaznika, uz prateće komentare: "Ovo je Dacia?!"...

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Testirali smo: Audi A1 1.6 TDI - Četiri prstena za početnike

Kaže se da u istu reku nije moguće dva puta ući, jer je voda od prvog ulaska otekla. Audi u nju ulazi po treći put, ali svaki put na drugačiji način. Kompanija iz Ingolstadta ponovo meša karte u segmentu malih "imidž" automobila. Žene, sinovi i ćerke dobro situiranih porodica, ljubimice finansijski dobrostojećih biznismena - to će biti glavni klijenti i korisnici najmanjeg i najjeftinijeg Audija...

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Test: Toyota Prius - Treća generacija

Toyota je za tri generacije uspela da od automobila koji je među ostalim visokoserijskim automobilima izgledao kao NLO, napravi automobil koji je više nego ravnopravan konkurent porodičnim modelima. Ono što je za nas važno jeste činjenica da, pored izuzetno male potrošnje, u procesu registracije srpski zakoni Prius posmatraju kao 1,8-litarski benzinac. Na višednevnom testu imali smo najuspešniji hibridni automobil svih vremena...

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Test: Dacia Sandero Stepway - Zbogom zimskoj dosadi!

Vreme je da se podsetimo naših utisaka o modelu Dacia Sandero Stepway, koji smo isprobali u planinskim uslovima. Viši, sa više stila i sa više opreme, Sandero Stepway svuda prolazi (ne baš svuda) i nikada ne ostaje neprimećen. Iako nema pogon na sve točkove, u ovom automobilu možete doživeti brojne pustolovine na moru, u planinama ili na gradskim ulicama, ne obazirući se na visoke ivičnjake. I sve to uz zaista pristupačnu cenu. Sandero Stepway je pravi automobilski antidepresiv...

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Test: Lexus IS 220d Sport - Supersedan

Tržištem luksuznih automobila srednje klase vladaju nemačke marke, kao što su Mercedes-Benz, BMW i Audi. Čast japanskih proizvođača najbolje brani Lexus IS, koji već godinama, prilično uspešno, radi na tome da se sitacija na tržištu promeni. Na testu smo imali najprodavaniji Lexus model u Evropi, i jedini dostupan sa snažnim, čistim dizelskim motorom...

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Test: Renault Megane Grandtour 1.4 TCe - Porodično blago

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje  prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Renault Symbioz
Slika nedelje