AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Nissan 350Z

Vozili smo: Nissan 350Z

Čvrsta konstrukcija, vrhunski atmosferski šestocilindrični agregat, zadnji pogon i noga na gasu. Ne, pogrešili ste. Nije Porsche, već Nissan 350Z, koji skuplju nemačku konkurenciju gleda uzdignute glave i pravo u oči. Iako ga iz ponude polako potiskuje dolazeći naslednik sa oznakom Nissan 370Z, tokom kratke vožnje smo se uverili da 350Z itekako ima šta  da pokaže. Ukoliko ste ljubitelj Porshea, a imate srčane i respiratorne probleme, predlažemo Vam da ne čitate dalje ovaj tekst...

Vozili smo: Nissan 350Z

Iako su mnogi očekivali oznaku S kao Sport, GT kao Gran Turismo ili R kao Racing, 2003. godine Nissan je predstavio novi serijski sportski automobil sa oznakom Z, koja je dopunjena sa trocifrenom brojkom koja označava zapreminu motora. Bolji poznavaoci su odmah odreagovali i podsetili na stare Nissan automobile, samo što su brojke tokom godina znatno porasle. Zapravo, Nissan 350Z samo je nastavak priče započete modelom Nissan 240Z iz 1970. godine, preko modela 260Z, 280Z i 300 ZX. Nakon 300ZX, Nissan je u ponudi imao samo sportsku verziju serije 200 i kupe GTR (Skyline). Ideja o oživljavanju sportskog modela materijalizovana je 2002. godine, kada je do prvih kupaca stigao 350Z.

Vozili smo: Nissan 350Z

Ali, sigurno je većina nas vrlo dobro upoznata sa "ličnom kartom" ovog atraktivnog automobila. Nakon nekoliko "plastičnih operacija", zatezanja bora i povećanja snage, na kratkom testu smo upoznali Nissan 350Z kojeg pokreće 313 KS snažan agregat.

Nissan 350Z je automobil sa visokom dozom prepoznatljivosti. Već na prvi pogled, ne možete pogrešiti. Glavni dizajnerski detalj prednjeg dela automobila je veliki pravougaoni otvor za dovod vazduha za hladnjak, koji zauzima veliki deo relativno visokog branika. Svetlosne grupe, atraktivnog dizajna, takođe su smeštene relativno visoko za ovaj automobilski segment. Pogled na bok automobila otkriva nam dug "nos", kabinu pomerenu ka nazad i veoma kratke prevese, što obećava puno zabave u vožnji. Zadnji deo je sportski zaobljen, a karakterišu ga zakošene trougaone svetlosne grupe, diskretan spojler na poklopcu prtljažnika i dve cevi izduvnog sistema.

Vozili smo: Nissan 350Z

Zahvaljujući odlično oblikovanim i velikim vratima, smeštanje za volan je krajnje jednostavno. Potrebno je samo nekoliko sekundi da se zauzme idealna pozicija sedenja, nakon čega sledi uživanje u atmosferi koju stvara neobično okruženje. Mesta ima samo za dvoje, ali prostor je veoma izdašan. Nema sudaranja laktovima, pogrbljenog sedenja ili kolena u vratima. Sedišta su razdvojena centralnim "tunelom", koji je prilično širok i visok, a široka sedišta pružaju odlično bočno držanje tela. Dizajn enterijera je jednako uzbudljiv kao i spoljašnjost automobila. Materijali su kvalitetni, isto možemo reći i za završnu obradu, a ergonomija je za jedan sportski automobil iznad proseka. Sve je "na svom mestu", veliki deo kokpita je prekriven instrumentima, a sve pohvale zaslužuje i instrument tabla sa "obrtomerom" u centralnom delu. Desno od pokazivača broja obrtaja, odvojen je brzinomer, a levo su pokazivač temperature rashladne tečnosti, kao i pokazivač nivoa goriva u rezervoaru. Na vrhu centralnog dela instrument table nalaze se tri manja okrugla sata, koja pokazuju kapacitet baterije, pritisak ulja, a u jednom od njih su informacije sa bord kompjutera. Ručica menjača sa šest stepeni prenosa smeštena je idealno, tek pored volana. Zanimljivo je da prtljažnik nije mali. 235 litara je sasvim dovoljno za automobil ove koncepcije. Jedna od najvećih mana ovog automobila je slaba preglednost. Prilikom vožnje unazad, vidno polje je skoro na nuli, što je posledica blago uzdignute "zadnjice" i jakih bokova.

Vozili smo: Nissan 350Z

Pređimo na glavni specijalitet. Kada je Nissan 350Z stigao na tržište, pokretao ga je 3,5-litarski motor maksimalne snage 287 KS. Nakon nekoliko manjih evolucija, koje podrazumevaju i ulepšavanje dizajna, maksimalna snaga agregata je narasla na čak 313 KS pri 6.800 o/min, koliko razvija "naš" test automobil. Obrtni moment je relativno visok za motore bez turbo punjača, i iznosi 358 Nm pri 4.800 o/min. Kao što smo istakli, motor zapremine 3.498 cm3 smešten je iznad prednjih točkova, što je obezbedilo sportski odnos mase po osovinama: 53:47.

Vozili smo: Nissan 350Z

V6 motor se budi bez ikakvih vibracija. Miran zvuk, pomalo promukao na malim obrtajima, dobija na snazi već posle 3.000 o/min. Ipak, za pravo uživanje u "muzici" treba otvoriti prozore. Unutrašnjost je "predobro" zvučno izolovana, pa se zvuk motora ponekad čini znatno prigušen. Ali, kada se papučica gasa stisne odlučnije, ubrzo ćete zaboraviti na zvuk. Od ubrzanja jednostavno ostajete bez daha. A, parada tek počinje. Jer, kako obrtaji rastu, 350Z vuče sve bolje i bolje, a negde oko 5.000 o/min nastupa prava eksplozija snage. Posle samo nekoliko sati druženja sa automobilom, shvatio sam samo jedno: ovde snage ne ponestaje. Ima je uvek i u svim režimima rada motora, a da je ne bi bilo previše, brine se odlični elektronski sistem stabilnosti (ESP). Uživanje povećava vrhunski menjač. Položaj ručice je idealan, hodovi su kratki, a promena stepena prenosa japanski precizna. Da li može bolje... Pored toga, automobil sa handlingom jednog sportiste, u vožnji po izrovanim beogradskim ulicama pruža udobnost velikog automobila. Bravo za Nissan.

Vozili smo: Nissan 350Z

Na stazi Ada Huja smo isprobali i dinamičke kvalitete ovog zanimljivog automobila. Sve je kao što smo i očekivali: 350Z ima vrhunsku pokretljivost i stabilnost. Zaslugu za to ima raspored mase, koji je više karakterističan za automobile sa centralno smeštenim motorom. Možemo slobodno reći da u vožnji Nissan 350Z sledi misli vozača. Reakcije volana su filigranski precizne, a svaki prolazak kroz krivinu pruža puno radosti vozaču. U stvarnosti, granice sigurnog držanja puta kod 350Z su jako visoke, a kompletan set-up ulio nam je puno poverenja i ispunio nas samopouzdanjem. Užitak u vožnju zaokružuju Brembo kočnice, koje gotovo trenutno zaustavljaju automobil. Recimo i to da se potrošnja agregata kretala oko prosečnih 10 litara na 100 pređenih kilometara, a u agresivnoj vožnji kompjuter je pokazao i preko 15 l/100 km.

Vozili smo: Nissan 350Z

Nissan 350Z dokazao nam je da odlične vozne osobine i sportski užitak u vožnji ne moraju koštati previše. Model 350Z Coupe PREMIUM PACK u prodajnom centru kompanije Radulović Group košta 43.318 Eura (u dinarskoj protivvrednosti).

Za test automobil, koji se može pohvaliti dodatnom opremom - kožnim paketom, DVD navigacionim uređajem i metalik bojom, i malim brojem pređnih kilometara (oko 1.000 km) potrebno je izdvojiti 40.000 Eura. Možemo slobodno reći da vredi svaki uložen cent, jer ovo je automobil koji je miljama udaljen od današnje automobilske konfekcije.

Fotografije snimljene prilikom testiranja pogledajte klikom na LINK.

Za sve dodatne informacije:

Radulović Group
11000 Beograd
Višnjička 53a
telefon: +381 (11) 20 80 777
faks: +381 (11) 20 80 778
Sajt - www.radulovic-group.com

Vozili smo: Nissan 350Z

Nissan 350Z Coupe - tehnička specifikacija:
    
Tip motora:    V6 benzinski, atmosferski
Broj cilindara / ventila:    6 / 4
Zapremina motora (cm3):    3.498
Maksimalna snaga (KS/o/min):    313 / 6.800
Max. obrtni moment (Nm/o/min):    358 / 4.800

Performanse:    
Maksimalna brzina (km/h):    250
Ubrzanje 0-100 km/h (s):    5,7
Prosečna potrošnja (L/100 km):    11,7

Dimenzije i masa:    
Zapremina prtljažnika (L):    235
Zapremina rezervoara (L):    80
Masa automobila (kg):    1.550
Dimenzije pneumatika:    Napred 225/40 R18, pozadi 245/45 R18
Dužina automobila (mm):    4.315
Širina automobila (mm):    1.815
Visina automobila (mm):    1.325
Međuosovinsko rastojanje (mm):    2.650
Trag točkova napred (mm):    1.535
Trag zadnjih točkova (mm):    1.540
Cena (Eur):    40.000

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Prisustvovali smo na regionalnoj promociji Opelovih modela: Corsa, Astra Sports Tourer i Antara. U srednjovekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, medijima iz Skoplja, Podgorice, Sarajeva, Zagreba, Ljubljane i Beograda, Opel je prikazao svoje najmodernije proizvode. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila, odlično se uklopio u predstavljanje tri nova i unapređena modela...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Audi Q3 2026
Slika nedelje