AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Spajanje niže srednje klase i karoserije sedan, za Renault je duže vreme dobitna kombinacija. Pedesetih godina, to je bio kompaktni sedan Renault 4CV i njegov naslednik Dauphine, zatim model Renault R8, koji se proizvodio od 1962. do 1971. godine. U sedamdesetim godinama, francuska kompanija je dala prednost hatchback modelima - Renault 6 i Renault 14, a kasnije se ponovo u ponudu vratila karoserija sedan. Renault 9 (1981-89), Renault 19 Chamade (1988-96) i obe generacije Meganea sedan (od 1995. godine i od 2002.) dobro su poznati vozačima u Srbiji.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Sada je pred nama potpuno novi sedan, Fluence. Eksterijer automobila ne krije vezu sa trećom generacijom modela Megane, ali dizajneri su pripremili nekoliko promena, koje Fluence već na prvi pogled čine različitim. Drugačiji je oblik prednjih svetala, koji se jasno razlikuje od Meganea, Lagune i modernizovanog Clija. Značajno je promenjen i dizajn prednjeg branika, koji nije ekstravagantan kao kod svojih "sestrinskih" modela, već koristi uredne i jednostavne linije. Crni plastični deo u donjem delu branika, proteže se celom širinom. Gornji deo branika Fluenca je mnogo viši nego kod Meganea, logo Renault nalazi se na plastičnom delu, a poklopac motora počinje iznad logoa.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Dizajn bokova i zadnjeg dela, veoma je kompaktan, ali u isto vreme prepoznatljiv. Profil svojim izgledom, osim linije krova, podseća na karavan model Megane Grandtour. Zadnje svetlosne grupe imaju "čist" dizajn, i kombinuju dizajnerske detalje hatchback i karavanske verzije modela Megane. Zadnji branik je gotovo identičan sa onim koji smo videli na Meganeu sa pet vrata. Po kriterijumu dimenzija, Fluence se od druge generacije sedana Megane, ne razlikuje previše. Automobil je narastao u svim smerovima, ali samo za par centimetara. Jedino, ali verovatno i najvažnije, u čemu je Megane II sedan u potpunosti nadmašen, jeste dužina: Fluence je sa svojih 4.618 mm, za čak 120 mm duži od svog "prethodnika", približivši se tako modelima srednje klase. Ono što je veoma važno sa aspekta funkcionalnosti i ergonomije, jeste činjenica da Fluence i Megane Grandtour koriste produženu platformu, koja ima za 6 cm duže međuosovinsko rastojanje od hatchback modela Megane.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Ergonomija i dizajn enterijera, kopiraju Megane. Najveća promena na instrument tabli je konvencionalni okrugli brzinomer, umesto digitalnog numeričkog. To znači da je enterijer modela Fluence uspeo da se distancira od dizajnerske "avantgarde" primenjene kod Meganea. Već po otvaranju vrata uočavamo odličnu završnu obradu i filigransku preciznost izrade uz osećaj kompaktnosti. Kvalitet materijala je na zadovoljavajućem nivou. Na centralnoj konzoli dominiraju komande klima uređaja, a ispod njih se nalazi radio uređaj, ispod kojeg je dugme za startovanje i gašenje motora. Utisku visokog kvaliteta doprinosi i atraktivno osvetljenje instrument table, koje se može pohvaliti oldičnim kontrastom i po ekstremno sunčanom vremenu. U enterijeru modela Fluence ima mnogo više prostora za vozača i suvozača, a udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta pruža zavidan prostor za noge putnika.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Fluence nudi veliku širinu unutrašnjeg prostora - 1.480 mm napred i 1.475 mm pozadi. Zadnji deo troprostorne karoserije, skriva prtljažnik zavidne zapremine od 496 litara. Širina otvora prtljažnika iznosi 1.020 mm, a dužina prtljažnog dela može se povećati obaranjem sedišta deljivih u odnosu 1/3 i 2/3.

Za pogon "našeg" test automobila, bio je zadužen dobro poznati turbodizel motor 1.5 dCi, koji razvija snagu od 78 kW (106 KS) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 240 Nm pri 2.000 o/min. Motor je izuzetno kultivisan i izolovan, i radi prijatno i "mekano", bez ikakvih vibracija. Iako je na papiru nevelik i nejak, motor pruža dovljno snage u svim situacijama, i prvi utisak je da se radi o puno snažnijem motoru veće zapremine. Ako nešto moramo zameriti, onda je to turbo-efekat. Agregat je do 2.000 o/min prilično trom, i ako želite da iskoristite svih 240 Nm obrtnog momenta, morate ga držati iznad 2.400 o/min, što i nije karakteristično za turbo motore.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zato pogled na putni kompjuter, pruža puno radosti, jer u gradskoj vožnji, potrošnja iznosi manje od 6 litara na 100 pređenih kilometara. Pri 100 km/h, motor se u šestom stepenu prenosa "vrti" na oko 2.250 o/min i beleži potrošnju od samo 5,2 l/100 km. Pri maksimalnoj dozvoljenoj brzini na autoputu, potrošnja iznosi oko 6,4 l/100 km. Pri brzini od 90 km/h, u petom stepenu prenosa, motor beleži 2.500 o/min, a prebacivanjem u šestu "brzinu", obrtaji spadaju ispod 2.000 o/min.

Sedišta vozača i suvozača, igraju na kartu komfora, ali ne pružaju dobar oslanac u agresivnoj vožnji po krivudavom putu. Zanimljivo je da Fluence pruža neobično nizak položaj sedenja, na kojem mu konkurenti samo mogu pozavideti. Test automobil bio je opremljen pneumaticima dimenzija 205/60 R16, što znači da su udobnost i komfor bili primaran cilj inženjera. Na naših putevima sa mnogo udarnih rupa, Fluence se ponaša kao riba u vodi. Francuski model je udoban, ali u isto vreme i dovoljno precizan i upravljiv. I problematične kratke poprečne neravnine, automobil veoma uspešno amortizuje, što možemo zahvaliti dugom međuosovinskom rastojanju (2.702 mm). Kada smo kod međuosovinskog rastojanja, recimo i to da ono putnicima na zadnjim sedištima obezbeđuje sasvim dovoljno prostora za noge.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Karakteristike volana su usmerene na vozače, koji ne preferiraju sportsku vožnju, što smo i očkivali od automobila "porodične" ili "menadžerske" koncepcije. Za okretanje volana je potrebna minimalna snaga, i može se pomerati jednim prstom, što će posebno obradovati pripadnice nežnijeg pola. U isto vreme, to znači da do volana stiže veoma malo informacija sa podloge, što može razočarati sportski orjentisane vozače. Ali, s obzirom na karakter ovog automobila, to i ne možamo označiti kao nedostatak.
 
Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi je polunezavisno oslanjanje sa krutom osovinom, koji pružaju odličan komfor za posadu, ali i bezbednu vožnju u svakoj situaciji. Ukoliko preterate sa brzinom u krivini, u pomoć će priskočiti sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESP), koji je u modelu Fluence deo standardne opreme.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Renault propagira model Fluence, kao porodičnu i menadžersku limuzinu, ali i atraktivnom cenovnom politikom. Ključan detalj, za mnogobrojne zainteresovane kupce u Srbiji, jeste činjenica da Fluence mogu kupiit po ceni od 12.590 eura (Fluence 1.6 16V Authentique). Za taj novac, kupac dobija skladno dizajniran i dobro opremljen bezbedan sedan, koji u isto vreme može zadovoljiti potrebe porodice, ali i potrebe savremenog menadžera. Za najjeftiniju dizel verziju modela Fluence (1.5 dCi 90 Authentique), potrebno je izdvojiti 14.227 EUR.

 Renault Fluence 1.5 dCi
 
 Tip motora:
 Turbodizel
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 2
 Zapremina motora (cm³):
 1.461
 Maksimalna snaga (kW / o/min):
 78 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 240 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):
 185
 Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s):
 10,4
 Potrošnja (grad / otvoreno / kombinovano):
 5,3 / 4,1 / 4,5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):
 496
 Zapremina rezervoara (L):
 60
 Masa automobila (kg):
 1.352
 Dimenzije pneumatika:
 205/60 R16
 Dužina automobila (mm):
 4.618
 Širina automobila (mm):
 1.809
 Visina automobila (mm):
 1.479
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.702
 Cena osnovnog modela (EUR):
 12.590

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs


Automagazin.rs

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Prisustvovali smo na regionalnoj promociji Opelovih modela: Corsa, Astra Sports Tourer i Antara. U srednjovekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, medijima iz Skoplja, Podgorice, Sarajeva, Zagreba, Ljubljane i Beograda, Opel je prikazao svoje najmodernije proizvode. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila, odlično se uklopio u predstavljanje tri nova i unapređena modela...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Chevrolet Spark je na tržištu izgradio imidž jeftinog automobila, kojeg su kupci zavoleli zbog povoljne cene i niskih troškovima održavanja. Posle test vožnje, možemo slobodno reći da se nova generacija modela Spark malo udaljila od filozofije svojih prethodnika, jer pored niske cene (već od 7.140 Eur!), novi Spark kupce "lovi" i svojim zavodljivim stilom...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, C4, Meganeu, Aurisu, Focusu... Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu. Ali, posle modela Insignia, ništa nas ne može iznenaditi...

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

MINI Countryman sa svojom karoserijom dužom od četiri metra, jeste najveći predstavnik marke MINI, ali u isto vreme spada među najmanje SUV modele sadašnjosti. Testirali smo verziju sa pogonom na prednje točkove, koju pokreće turbodizel motor, a u tome nam je svojim znanjem i vozačkim iskustvom pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

U godini kada slavi stogodišnjicu svog postojanja, Alfa Romeo oživljava najslavnije ime u svojoj istoriji.  Zaboravite na Alfu 147! Giulietta ga ponosno smenjuje u ponudi italijanske marke. Na test smo dobili jedan od trenutno najvažnijih modela u ponudi Alfa Romea, opremljen savremenim turbodizel motorom i bogatom opremom. Moramo priznati da smo istinski uživali...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje