AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Toyota Land Cruiser proslavlja 60 godina svog postojanja. To je sasvim dovoljno vremena, da jedan off-road automobil iza sebe ostavi sve "dečije bolesti" i "sazri" u jedan izuzetno kvalitetan, a po mnogima i najkvalitetniji terenac sa pogonom na sve točkove, i bude poštovan i prepoznatljiv širom sveta. Novi Land Cruiser obeležava ovu godišnjicu i na srpskom tržištu.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Manju modelsku serija Toyote Land Cruiser, u svom modernom obliku prvi put smo videli kao seriju 90, koja je u modernom dobu predstavljena 1996. godine. Bio je to naslednik serije 70 - luksuzan i tehnički veoma napredan naslednik slavne serije 70. Potpuno nov model bio je Land Cruiser 120 iz 2002. godine, a njegova velika modernizacija, koja je dobila oznaku 150, predstavljena je na sajmu automobila u Frankfurtu, 2009. godine. Mnogi su mu zamerali što nema snažniji turbodizel agregat, pa je japanska kompanija, za njegov 60. rođendan, pripremila kvalitetan "šlag za tortu". U 2011. godinu, Land Cruiser je ušao sa unapređenim 3-litarskim turbodizel motorom, snage 190 KS. Na testu smo imali Toyotu Land Cruiser 3.0 D-4D - 60th Anniversary, model kojim LC ponosno slavi 60 godina svog postojanja.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Ne morate biti dobar poznavalac automobila, da biste videli jasnu međugeneracijsku razliku u spoljašnjosti. Uostalom, na našim ulicama smo se već i navikli na izgled novog Land Cruisera. Novi LC je za 45 mm duži od prethodne generacije, ali u dizajerskom smislu, vratio je se kultu izraženijih linija i oštrijih oblika. Neka rešenja su preuzeta od većeg i moćnijeg Land Cruisera V8, kao što su povišeno težište, izbačeni blatobrani i praktični i veoma korisni pragovi. "Zadnjica" je u prepoznatljivom stilu uzdignuta, i naglašava terenski aspekt ovog automobila. Bogled s boka, otkriva nam mišićavost karoserije. Profil automobila je dinamičan, zahvaljujući kratkom prednjem prevesu, dok je zadnji deo dizajniran mišićavo, ali dosta konzervativnije od prednjeg dela, što se odnosi i na veće prevese.

Ništa manje pozitivan, nije ni prvi utisak sa vozačevog mesta. Materijali jesu kvalitetni, ali još veći utisak na nas je ostavila filigranski precizna zavšrna obrada. Svi displeji su logično postavljeni i čitljivi, a Vladan Petrović nam je istakao da se u Land Cruiseru odlično sedi: "Ulazak u automobil, značajno je olakšan dobro osmišljenim pragom. U Land Cruiseru se sedi kao u fotelji, prijatno i savršeno, uz savršen pregled situacije. Kožna sedišta su udobna, a moram da pohvalim i mogućnosti podešavanja sedišta i volana. I pored pomalo grubog rada hladnog dizel motora, odlična zvučna izolacija je obezbedila savršenu tišinu u automobilu. U Land Cruiseru, vozač se oseća luksuzno i "ušuškano", kao i nekom automobilu visoke klase."

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

U izmenjenom enterijeru sada ima više prostora. U karoserijskoj verziji sa pet vrata, u ponudi je i verzija sa sedam sedišta (kojima je bio opremljen i test automobil), koja se mogu pomerati u opsegu od 135 milimetara. Zadnji red sedišta sada je fleksibilniji, a nasloni sedišta mogu se pomerati u odnosu 40:20:40. Zadnji red sedišta preklapa se nezavisno i obaranjem se ukplapaju u ravan pod prtljažnika. Zadnji red sedišta obara se elektronskim putem, pritiskom na dugme, koje se nalaze na dve pozicije (pogledati u galeriji). Putnici u prvom i drugom redu sedišta, imaju prostora u izobilju, a osećaj luksuza pojačava i nezavian klima uređaj za putnike u zadnjem delu automobila. U trećem redu sedišta, koje elektromotori izvalače iz poda prtljažnika, mogu se udobno smestiti samo deca ili osobe nižeg rasta. U konfiguraciji sa pet sedišta, njihovim obaranje se standardna zapremina prtljažnika povećava sa 621 na 1.934 litra.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Za modelsku godinu 2011, Toyota je modernizovala turbodizel motor. Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, u decembru mesecu je dobila modernizovani agragat, koji je opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica. Unapređeni motor zadovoljava kriterijume Euro 5 ekolške norme, koja u većem delu Evrope na snagu stupa od 2011. godine. Pored toga, povećana je i snaga motora, sa 127 na 140 kW. Maksimalni obrtni moment je povećan za 10 Nm, na 420 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.600 do 2.800 o/min. I pored povećane snage, prosečna potrošnja i emisija CO2, ostali su na istom nivou. To znači da u evropskom ciklusu vožnje, trovratni SUV troši prosečno 8,4 L/100 km, a petovratna verzija prosečno troši 8,5 L/100 km. Agregat je pravi izbor za preko 2 tone teškog terenca, kome savršeno odgovara i petostepeni automatski menjač i 4x4 pogon sa srednjim "Torsen" diferencijalom". Srednji diferencijal moment deli u razmeri 40:60 u korist zadnjih točkova, a elektronika po potrebi, ovaj odnos menja od 30:70 do 50:50. Land Cruiser je pravi terenac za off-road uslove, što podrazumeva i "reduktor" i blokadu centralnog diferencijala.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

"Sigurno su mnogi s nestrpljenjem očekivali ovaj trenutak. Konačno u Land Cruiseru imamo snažniji motor. Iako tih dvadesetak konjskih snaga, možda nekom ne izgleda značajno, u vožnji se to itekako osećaju. Veći obrtni moment, vozač će osetiti već pri prvom kontaktu sa pedalom gasa. Motor snažno vuče od niskih obrtaja, a ubrzanja višim brzinama su još ubedljivija. Menjač, takođe, zaslužuje najviše ocene, i kao stvoren je za ovaj automobil, jer su prenosni odnosi u potpunosti "pogođeni", a promena stepena prenosa skoro neprimetna. Menjač ima veliki deo zasluga, za to što je motor odlično "raspoložen" kako na terenu, tako i na asfaltu." - izjavio je Vladan Petrović.

Recimo i to da je prosečna potrošnja na našem testu iznosila oko 8 litara na 100 pređenih kilometara. Teoretski, to znači da sa jednim rezervoarom goriva, zapremine 87 litara, Land Cruiser može preći oko 1.000 kilometara. Naravno, to je samo teoretski, i uz pretpostavku da se krećete na otvorenom putu, jer je "naš" LC u off-road uslovima i dubokom snegu, trošio i preko 20 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Prednje oslanjanje je detaljno izmenjeno, sa poprečnim trostrukim aluminijumskim ramenima, a zadnja Multilink osovina opremljena je novim, elektronski kontrolisanim sistemom Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS). Bolje opremljeni modeli imaju elektronski kontrolisano vazdušno ogibljenje, koje radi u saradnji sa Toyota sistemom adaptivnog, varijabilnog ogibljenja (Adaptive Variable Suspension - AVS) omogućavajući vozaču da odabere jedan od tri podešavanja rada amortizera.

Pored naprednog sistema pogona na sve točkove, sve navedeno čini model Land Cruiser jednim od najkvalitetnijim terenskih automobila na svetu. Test automobil bio je opremljen i odličnim pneumaticima, pa smo imali utisak da ovaj automobil može ići i tamo gde ljudska noga nije kročila. "Prednost Land Cruisera, u odnosu na SUV modele, upravo je u njegovim ogromnim off-road mogućnostima. Visoko odstojanje od tla (22 cm), veliki pneumatici i odlična transmisija, čine da ovaj automobil ide tamo gde drugi ne mogu. Ako nešto možemo zameriti, onda je to vozna dinamika na asfalntim putevima. Veliko odstojanje od tla i visoko težište automobila, dopinose nešto izraženijem naginjanju karoserije u brzim krivinama, ali ne zaboravimo da vozimo masivan terenac. Zapravo, u ovom automobilu je prijatnije "krstariti", nego "jurcati" kroz krivine (za to i nije namenjen)." - zaključuje Vladan Petrović.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Uz posebne “60th Anniversary” detalje na svakom vozilu, kao i ekskluzivne pakete dodatne opreme, Land Cruiser nove generacije obeležava ovu godišnjicu i na srpskom tržištu. Za svaki Land Cruiser, kompanija Toyota Srbija, nudi besplatan 60th Anniversary paket, koji podrazumeva: bela zadnja svetla, hromirani završetak izduvnog sistema i hromiranu lajsna na zadnjim vratima.

Najjeftiniji, ali odlično opremljen, Land Cruiser 3.0 D-4D Active sa pet vrata, treba platiti 45.800€. S obzirom na Toyota kvalitet, veoma izdašnu opremu, kao i na činjenicu da je pred vama jedan od najboljih terenskih automobila na svetu, ne čini se previše. Više o novom Land Cruiser "60th Anniversary" paketu opreme, i cenovnik za tržište Srbije, možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

 Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D
 
 Tip motora:
 Common-Rail turbodizel 16V DOHC
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 2.982
 Maksimalna snaga (KS  / o/min):
 190 / 3.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 420 / 1.600 - 3.000
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
 175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):
 11,0
 Prosečna potrošnja (L/100 km):
 8,1
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
 621 / 1.934
 Zapremina rezervoara (L):
 87
 Masa automobila / nosivost (kg):
 2.220 / 750
 Dimenzije pneumatika:
 265/65 R18
 Dužina automobila (mm):
 4.760
 Širina automobila (mm):
 1.885
 Visina automobila (mm):
 1.845
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.790
 Cena (Eur):
 45.800

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje