AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

U godini kada slavi stogodišnjicu svog postojanja, Alfa Romeo oživljava najslavnije ime u svojoj istoriji.  Zaboravite na Alfu 147! Giulietta ga ponosno smenjuje u ponudi italijanske marke. Na test smo dobili jedan od trenutno najvažnijih modela u ponudi Alfa Romea, opremljen savremenim turbodizel motorom i bogatom opremom. Moramo priznati da smo istinski uživali...

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Naslednik modela Alfa Romeo oživljava ime, koje se u istoriji ove kompanije pojavilo dva puta. Naziv Giulietta, kompanija koja ove godine slavi sto godina, prvu put koristila je za sedan i kupe model iz 1954. i 1965. godine, a kasnije i za sedan koji se proizvodio od 1977. do 1985. godine. Sada, u svom trećem izdanju, Giulietta je automobil srednje niže klase, sa ambicijama da se suprostavo ne samo modelima kao što su VW Golf, Toyota Auris, Mazda 3, već i modelima sa premuim naglaskom, kao što su Audi A3 ili Volvo C30, BMW 1.

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Giulietta je prvi model, koji je razvijen na koncernovoj platformi C-Evo, što je unapređena konstrukcija modela Fiat Bravo (duža za 10 cm). Ali, promena na oslanjanju je bilo toliko da slobodno možemo reći da se radi o novoj platformi. Posebna pažnja posvećena je čvrstoći karoserije, koja je izrađena 90 % od visokootpornog čelika. Kao što smo i očekivali, nova Alfa je porasla u svim smerovima. U poređenju sa Alfa Romeom 147, Giulietta je za 128 mm duža (4.351 mm) i značajno šira - za 69 mm (1.798 mm). Pored većeg međuosovinskog rastojanja, koje je povećano za 88 mm, na 2.634 mm, povećan je i trag točkova na obe osovine, na 1.554 milimetra. Ako svemu dodamo i zapreminu prtljažnika od 350 l, uviđamo da su u Alfi, osim na već tradicionalno privlačan dizajn, naglasak stavili i na praktičnu stranu automobila.

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Jedno od glavnih oružja modela Alfa Romeo Giulietta je vidljivo već na prvi pogled: dizajn. Pri prvom susretu sa prednjim delom automobila, shvatamo da je Giulietta varijacija na temu MiTo, i odmah možemo reći da će kupci ovog automobila biti počašćeni sa zavidnom "porcijom" individualnosti i stila, i da će se svideti kako ženama, koje su tradicionalno slabe na stilske Alfe, tako i muškarcima, kojima Giulietta izgleda mišićavo i agresivno. U pravu su i oni koji su prepoznali detalje sa modela 8C Competizione. Zadržana je i trouglasta maska hladnjaka, koja se prostire od "haube" do donjeg dela branika. Novina su i prednje svetlosne grupe, koje neodoljivo podsećaju na one koje smo videli kod 8C Competizione. U glavne svetlosne grupe su integisane LED diode za dnevno svetlo. Od dioda su izvedena i zadnja svetla. Bokovima dominiraju atraktivne linije krova, koje crpe inspiraciju u karoseriji tipa kupe, a zadnji "C" stub je pomeren malo više ka nazad. Kvake zadnjih vrata ostale su integrisane u "C" stub. "Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan nove Giuliette, postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Giulietta je veoma dinamično dizajnirana, a otpozadi pomalo "koketira" i sa sportom." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Sveža dizajnerska igra izvedena je i u enterijeru. Nakon što otvorimo vrata, sačekaće nas kvalitetan enterijer, sa premium naglaskom, kao i sportski dizajnirana kožna sedišta. Na prvi pogled, sve je u najboljem redu. Međutim, malo nam je zasmetalo što plastika, kao i obloge, deluju pomalo jeftino. Daleko od toga da materijali nisu kvalitetni, ali ako se Giulietta želi približiti modelima kao što su Audi A3, BMW serije 1, i Volvo C30, treba da poradi na materijalima. "Slažem se da bi materijali mogli biti i bolji za napad na premium segment, ali zato je sve na svom mestu. Korišćenje komandi je intuitivno, a korišćenje komandi na centralnoj konzoli je i zanimljivo. Svoj idealan položaj za volanom pronaćićete veoma brzo, a moramo pohvaliti i odlična sedišta, koja obezbeđuju odlično držanje tela u krivinama. Središnji greben nudi držač za limenke, a unutar naslona za ruke krije se plitki i duboki deo skromne zapremine. Ipak, taj deo je hlađen klima uređajem, pa predstavlja idealno mesto za Vašu čokoladu ili limenku sa sokom. Ako nešto moram zameriti, onda je to velika aluminijumska kugla ručice menjača, pogotovo kada je ujutru hladna kao led, a leti je verovatno prevruća." - ističe Petrović.

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Zadnje oslanjanje je potpuno novo. U pitanju je konstrukcija Multilink, koja je razvijena sa posebnom pažnjom na kompaktnost i nisku masu. Aluminijumska ramena obezbeđuju uštedu mase od velikih 10 kilograma u odnosu na konvencionalnu zadnju osovinu. Ovakva konstrukcija obezbedila je prtljažnik sa zavidnom zapreminom, a njena kompaktnost obezbedila je i dodatni prostor za putnike na zadnjim sedištima. 180 centimetara visok vozač, bez problema će se smestiti. U unutrašnjosti ništa ne nedostaje: ergonomija je na visini zadatka, a prostranost izvrsna, čak i za one koji svojim dimenzijama ne spadaju u "prosek" koji je reper za stručnjake. Alfinim inženjerima uspelo je da osiguraju mnogo prostora za glavu i na zadnjoj klupi, iako je zbog aerodinamike i dizajna linija krova blago spuštena.

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

"Kada smo se smestili za volan, pokrenuli smo Multijet II agregat, koji se oglasio groktavim, malo grubljim glasom. Već posle prvog davanja gasa, osetili smo malu skoro neprimetnu "turbo rupu", a zatim je usledilo ubrzanje i snažan udarac u leđa. Common - Rail agregat 2.0 litra zapremine razvija 170 konjskih snaga pri 4.000 o/min, ali ono što je mnogo važnije jeste "medveđi" obrtni moment od neverovatnih 320 Nm dostupan već pri samo 1.750 o/min. Novi model opremljen ovim agregatom doslovce "kopa asfalt". Do "stotke" sprinta za samo 8 sekundi, dok će se kazaljka brzinomera zaustaviti na 218 km/h, koje nismo ni pokušavali da dostignemo na testu, kako ne bismo dolazili u sukob sa zakonom, iako nas je ovaj automobil u svakom trenutku terao na tako nešto. Moram da pohvalim i DNA elektronski sistem, kojim vozač menja reakciju motora na pedalu gasa, funkcionisanje upravljačkog sistema, ESP-a... Ono što me je prijatno iznenadilo je elektronska funkcija diferencijala Q2, koja kočenjem unutrašnjeg točka u krivini, veoma uspešno menja samoblokirajući diferencijal." - istakao je Petrović.

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Slobodno možemo reći da su preticanja za ovaj automobil čista rutina, naravno uz poštovanje saobraćajnih propisa. Kada svemu dodamo i dobro odmeren menjač sa 6 stepeni prenosa (iako 6. stepen treba koristiti samo prilikom vožnje na autoputu), utisak je i više nego pozitivan. Ako tražimo manu, onda neka to bude nešto duži hod menjača. Potrošnja agregata je još jedno prijatno iznenađenje nove Giuliette. Na otvorenom putu, kao što je vožnja "Ibarskom magistralom" potrošnja je iznosila oko 5,6 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok u gradskoj vožnji snažni 16-ventilski agregat potroši preko 9 litara nafte.

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Ono što smo očekivali od Multilink osovine jeste odličan osećaj u vožnji i stabilnost novog Alfa modela. Giulietta je odlično izbalansiran automobil, koji je izuzetno prijatan za vožnju. Kada smo zauzeli položaj za volanom, prvo što smo isprobali bio je DNA sistem, koji se aktivira pritiskom na prekidač. Kao što skraćenica govori, vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje: Dynamic, Normal i All Weather. Izborom jednog od ponuđenih programa, menja se reakcija motora na pedalu gasa, intenzitet servo pojačivača volana, kao i funkcionisanje elektronskog programa stabilnosti.

"Giulietta je jako precizan automobil u vožnji. Čak i u graničnim područjima odlično "leži" na putu, čemu doprinosi odličan ESP sistem, koji već na pomisao o proklizavanju redukuje snagu i koči automobil. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 velika diska, ali i odlični pneumatici dimenzija 225/40 ZR18, koji su se izvrsno pokazali kako po suvom asfaltu, tako i u kišnim i snežnim uslovima." - zaključuje Vladan Petrović. Iako će mnogi pomisliti da je Giulietta opremljena pneumaticima pomenutih dimenzija pretvrd automobil, moramo istaći da to nije slučaj. To znači da automobil bezpogovorno ispunjava sve zadatke koje preko volana zadaje vozač, a na drugu stranu se odlično nosi sa neravninama i putnici koji sede pozadi neće biti u inferiornom položaju.

 Alfa Romeo Giulietta - Tehnička specifikacija
 
 Motor:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 1.956
 Maksimalna snaga (KS / o/min):
 170 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 320 (350) / 1.750
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
 218
 Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):
 8,0
Prosečna potrošnja (l/100 km):
 4,8
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
 350
 Zapremina rezervoara (L):
 60
 Masa automobila (kg):
1.320
 Dimenzije pneumatika:
 225/40 R18
 Dužina automobila (mm):
 4.351
 Širina automobila (mm):
 1.798
 Visina automobila (mm):
 1.465
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.634
 Cena osnovnog modela:
 19.500 €

 

Alfa Romeo Giulietta je automobil sa vrlo dobrim motorom i odličnim ponašanjem na putu. Ona je kompleksan automobil, bez izrazitih slabosti, što joj omogućava da pravo u oči gleda najkvalitetnije konkurente. Važno je napomenuti da Alfa Romeo Giulietta nije samo lep automobil, koji svojim izgledom budi emocije, već je praktičan automobil. Za testirani primerak Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 170HP, koji je uz popust dostupan na lageru, potrebno je izdvojiti 26.309,30 €. Možda nekom cena deluje visoka, ali ako uzmemo u obzir šta sve ovaj automobil pruža njegovom vlasniku, rasprava o ceni samo je od akademskog značaja. Uostalom, pogledajte je: pa koga cena interesuje u ovom slučaju. Alfisti su uvek bili posebni, zar ne.

 

Fotografije snimljene prilikom testiranja, pogledajte u našoj galeriji Alfa Romeo Giulietta.
Cenovnik možete pogledati klikom na LINK.

 

Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

BMW M5
Slika nedelje