Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm
U godini kada slavi stogodišnjicu svog postojanja, Alfa Romeo oživljava najslavnije ime u svojoj istoriji. Zaboravite na Alfu 147! Giulietta ga ponosno smenjuje u ponudi italijanske marke. Na test smo dobili jedan od trenutno najvažnijih modela u ponudi Alfa Romea, opremljen savremenim turbodizel motorom i bogatom opremom. Moramo priznati da smo istinski uživali...
Naslednik modela Alfa Romeo oživljava ime, koje se u istoriji ove kompanije pojavilo dva puta. Naziv Giulietta, kompanija koja ove godine slavi sto godina, prvu put koristila je za sedan i kupe model iz 1954. i 1965. godine, a kasnije i za sedan koji se proizvodio od 1977. do 1985. godine. Sada, u svom trećem izdanju, Giulietta je automobil srednje niže klase, sa ambicijama da se suprostavo ne samo modelima kao što su VW Golf, Toyota Auris, Mazda 3, već i modelima sa premuim naglaskom, kao što su Audi A3 ili Volvo C30, BMW 1.
Giulietta je prvi model, koji je razvijen na koncernovoj platformi C-Evo, što je unapređena konstrukcija modela Fiat Bravo (duža za 10 cm). Ali, promena na oslanjanju je bilo toliko da slobodno možemo reći da se radi o novoj platformi. Posebna pažnja posvećena je čvrstoći karoserije, koja je izrađena 90 % od visokootpornog čelika. Kao što smo i očekivali, nova Alfa je porasla u svim smerovima. U poređenju sa Alfa Romeom 147, Giulietta je za 128 mm duža (4.351 mm) i značajno šira - za 69 mm (1.798 mm). Pored većeg međuosovinskog rastojanja, koje je povećano za 88 mm, na 2.634 mm, povećan je i trag točkova na obe osovine, na 1.554 milimetra. Ako svemu dodamo i zapreminu prtljažnika od 350 l, uviđamo da su u Alfi, osim na već tradicionalno privlačan dizajn, naglasak stavili i na praktičnu stranu automobila.
Jedno od glavnih oružja modela Alfa Romeo Giulietta je vidljivo već na prvi pogled: dizajn. Pri prvom susretu sa prednjim delom automobila, shvatamo da je Giulietta varijacija na temu MiTo, i odmah možemo reći da će kupci ovog automobila biti počašćeni sa zavidnom "porcijom" individualnosti i stila, i da će se svideti kako ženama, koje su tradicionalno slabe na stilske Alfe, tako i muškarcima, kojima Giulietta izgleda mišićavo i agresivno. U pravu su i oni koji su prepoznali detalje sa modela 8C Competizione. Zadržana je i trouglasta maska hladnjaka, koja se prostire od "haube" do donjeg dela branika. Novina su i prednje svetlosne grupe, koje neodoljivo podsećaju na one koje smo videli kod 8C Competizione. U glavne svetlosne grupe su integisane LED diode za dnevno svetlo. Od dioda su izvedena i zadnja svetla. Bokovima dominiraju atraktivne linije krova, koje crpe inspiraciju u karoseriji tipa kupe, a zadnji "C" stub je pomeren malo više ka nazad. Kvake zadnjih vrata ostale su integrisane u "C" stub. "Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan nove Giuliette, postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Giulietta je veoma dinamično dizajnirana, a otpozadi pomalo "koketira" i sa sportom." - prvi su utisci Vladana Petrovića.
Sveža dizajnerska igra izvedena je i u enterijeru. Nakon što otvorimo vrata, sačekaće nas kvalitetan enterijer, sa premium naglaskom, kao i sportski dizajnirana kožna sedišta. Na prvi pogled, sve je u najboljem redu. Međutim, malo nam je zasmetalo što plastika, kao i obloge, deluju pomalo jeftino. Daleko od toga da materijali nisu kvalitetni, ali ako se Giulietta želi približiti modelima kao što su Audi A3, BMW serije 1, i Volvo C30, treba da poradi na materijalima. "Slažem se da bi materijali mogli biti i bolji za napad na premium segment, ali zato je sve na svom mestu. Korišćenje komandi je intuitivno, a korišćenje komandi na centralnoj konzoli je i zanimljivo. Svoj idealan položaj za volanom pronaćićete veoma brzo, a moramo pohvaliti i odlična sedišta, koja obezbeđuju odlično držanje tela u krivinama. Središnji greben nudi držač za limenke, a unutar naslona za ruke krije se plitki i duboki deo skromne zapremine. Ipak, taj deo je hlađen klima uređajem, pa predstavlja idealno mesto za Vašu čokoladu ili limenku sa sokom. Ako nešto moram zameriti, onda je to velika aluminijumska kugla ručice menjača, pogotovo kada je ujutru hladna kao led, a leti je verovatno prevruća." - ističe Petrović.
Zadnje oslanjanje je potpuno novo. U pitanju je konstrukcija Multilink, koja je razvijena sa posebnom pažnjom na kompaktnost i nisku masu. Aluminijumska ramena obezbeđuju uštedu mase od velikih 10 kilograma u odnosu na konvencionalnu zadnju osovinu. Ovakva konstrukcija obezbedila je prtljažnik sa zavidnom zapreminom, a njena kompaktnost obezbedila je i dodatni prostor za putnike na zadnjim sedištima. 180 centimetara visok vozač, bez problema će se smestiti. U unutrašnjosti ništa ne nedostaje: ergonomija je na visini zadatka, a prostranost izvrsna, čak i za one koji svojim dimenzijama ne spadaju u "prosek" koji je reper za stručnjake. Alfinim inženjerima uspelo je da osiguraju mnogo prostora za glavu i na zadnjoj klupi, iako je zbog aerodinamike i dizajna linija krova blago spuštena.
"Kada smo se smestili za volan, pokrenuli smo Multijet II agregat, koji se oglasio groktavim, malo grubljim glasom. Već posle prvog davanja gasa, osetili smo malu skoro neprimetnu "turbo rupu", a zatim je usledilo ubrzanje i snažan udarac u leđa. Common - Rail agregat 2.0 litra zapremine razvija 170 konjskih snaga pri 4.000 o/min, ali ono što je mnogo važnije jeste "medveđi" obrtni moment od neverovatnih 320 Nm dostupan već pri samo 1.750 o/min. Novi model opremljen ovim agregatom doslovce "kopa asfalt". Do "stotke" sprinta za samo 8 sekundi, dok će se kazaljka brzinomera zaustaviti na 218 km/h, koje nismo ni pokušavali da dostignemo na testu, kako ne bismo dolazili u sukob sa zakonom, iako nas je ovaj automobil u svakom trenutku terao na tako nešto. Moram da pohvalim i DNA elektronski sistem, kojim vozač menja reakciju motora na pedalu gasa, funkcionisanje upravljačkog sistema, ESP-a... Ono što me je prijatno iznenadilo je elektronska funkcija diferencijala Q2, koja kočenjem unutrašnjeg točka u krivini, veoma uspešno menja samoblokirajući diferencijal." - istakao je Petrović.
Slobodno možemo reći da su preticanja za ovaj automobil čista rutina, naravno uz poštovanje saobraćajnih propisa. Kada svemu dodamo i dobro odmeren menjač sa 6 stepeni prenosa (iako 6. stepen treba koristiti samo prilikom vožnje na autoputu), utisak je i više nego pozitivan. Ako tražimo manu, onda neka to bude nešto duži hod menjača. Potrošnja agregata je još jedno prijatno iznenađenje nove Giuliette. Na otvorenom putu, kao što je vožnja "Ibarskom magistralom" potrošnja je iznosila oko 5,6 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok u gradskoj vožnji snažni 16-ventilski agregat potroši preko 9 litara nafte.
Ono što smo očekivali od Multilink osovine jeste odličan osećaj u vožnji i stabilnost novog Alfa modela. Giulietta je odlično izbalansiran automobil, koji je izuzetno prijatan za vožnju. Kada smo zauzeli položaj za volanom, prvo što smo isprobali bio je DNA sistem, koji se aktivira pritiskom na prekidač. Kao što skraćenica govori, vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje: Dynamic, Normal i All Weather. Izborom jednog od ponuđenih programa, menja se reakcija motora na pedalu gasa, intenzitet servo pojačivača volana, kao i funkcionisanje elektronskog programa stabilnosti.
"Giulietta je jako precizan automobil u vožnji. Čak i u graničnim područjima odlično "leži" na putu, čemu doprinosi odličan ESP sistem, koji već na pomisao o proklizavanju redukuje snagu i koči automobil. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 velika diska, ali i odlični pneumatici dimenzija 225/40 ZR18, koji su se izvrsno pokazali kako po suvom asfaltu, tako i u kišnim i snežnim uslovima." - zaključuje Vladan Petrović. Iako će mnogi pomisliti da je Giulietta opremljena pneumaticima pomenutih dimenzija pretvrd automobil, moramo istaći da to nije slučaj. To znači da automobil bezpogovorno ispunjava sve zadatke koje preko volana zadaje vozač, a na drugu stranu se odlično nosi sa neravninama i putnici koji sede pozadi neće biti u inferiornom položaju.
Alfa Romeo Giulietta - Tehnička specifikacija |
|
Motor: | Turbodizel Common-Rail |
Broj cilindara / ventila: |
4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): |
1.956 |
Maksimalna snaga (KS / o/min): |
170 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): |
320 (350) / 1.750 |
Performanse: | |
Maksimalna brzina (km/h): |
218 |
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s): |
8,0 |
Prosečna potrošnja (l/100 km): |
4,8 |
Dimenzije: | |
Prtljažni prostor (L): |
350 |
Zapremina rezervoara (L): |
60 |
Masa automobila (kg): |
1.320 |
Dimenzije pneumatika: |
225/40 R18 |
Dužina automobila (mm): |
4.351 |
Širina automobila (mm): |
1.798 |
Visina automobila (mm): |
1.465 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): |
2.634 |
Cena osnovnog modela: |
19.500 € |
Alfa Romeo Giulietta je automobil sa vrlo dobrim motorom i odličnim ponašanjem na putu. Ona je kompleksan automobil, bez izrazitih slabosti, što joj omogućava da pravo u oči gleda najkvalitetnije konkurente. Važno je napomenuti da Alfa Romeo Giulietta nije samo lep automobil, koji svojim izgledom budi emocije, već je praktičan automobil. Za testirani primerak Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 170HP, koji je uz popust dostupan na lageru, potrebno je izdvojiti 26.309,30 €. Možda nekom cena deluje visoka, ali ako uzmemo u obzir šta sve ovaj automobil pruža njegovom vlasniku, rasprava o ceni samo je od akademskog značaja. Uostalom, pogledajte je: pa koga cena interesuje u ovom slučaju. Alfisti su uvek bili posebni, zar ne.
Fotografije snimljene prilikom testiranja, pogledajte u našoj galeriji Alfa Romeo Giulietta.
Cenovnik možete pogledati klikom na LINK.
Goran Sarić - Automagazin portal