AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

1994. godine Toyota je predstavila model RAV4, kreatora novog segmenta imena Recreational Active Vehicle with 4 wheel drive. Druga generacija predstavljena je 2000. godine. Aktuelna, treća generacija, predstavljena 2006. godine, iza sebe ima drugu modernizaciju. Podsetimo, RAV4 je neosporni lider u segmentu, sa preko 1 milion prodatih primeraka u sve tri generacije. Model RAV4 ima pozitivan trend "Market share-a" i u Srbiji: - 2008- 15% - 2009- 20% - 2010-20%.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Toyota RAV4 za modelsku godinu 2010 ima potpuno nov prednji deo: nova je mreža hladnjaka sa hromiranim detaljima, potpuno su promenjene svetlosne grupe, kao i prednji branik i hauba. Na zadnjem delu automobila, promene su uočljive samo na svetlosnim grupama, koje su dobile novu grafiku i izrađene u LED tehnologiji. Bokovi automobila skoro su ostali netaknuti, a promene će uočiti samo dobri poznavaoci ove japanske marke, što se odnosi i na dobro oblikovanu "zadnjicu". U okviru programa "Toyota Optimal Drive", pogonske jedinice mogu se pohvaliti smanjenom masom, kao i smanjenim mehaničkim trenjem. Benzinske motore reprezentuje samo agregat 2.0 Valvematic, a oni koji preferiraju dizelske agregate mogu izabrati jednu od dve varijante četvorocilindričnog motora 2.2 D-4D ili D-CAT. Od ostalih novina, treba istaći da elektronski sistem stabilnosti (VSC) od sada dolazi već u standardnoj opremi. Takođe, novost je da je 4x2 pogon dostupan i uz D-4D motor.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Nakon otvaranja vrata, iznenađeni će biti samo oni koji ne poznaju modele ove marke. Nema velikih promena u odnosu na prethodnika, odnosno nema puno promena za oko vidljivih. Toyota RAV4 ne nudi visok nivo individualizacije enterijera, najviše zahvaljujući  bezbednosnim standardima, a primer je osnovnih sedam vazdušnih jastuka, uključujući i vazdušni jastuk za kolena vozača. Unapređeni RAV4 ima makšu i kvalitetniju plastiku, što možemo primetiti već na prvi pogled. Ono što je važno, ergonomija je na nivou ovog japanskog proizvođača: sve je "na svom mestu" i svaka komanda se nalazi upravo tamo gde je prosečan vozač i očekuje. Položajem za volanom bio je zadovoljan i višestruki državni reli šampion, test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "S obzirom da je u pitanju SUV automobil, zadovoljan sam. Za više vozače možda će biti neobično visoka pozicija sedenja i relativno nisko postavljen volan, ali period habituacije je mali. Osećaj u vožnji je zaista dobar, jer je preglednost daleko bolja od standardnih automobila. Moram da pohvalim i veličinu unutrašnjeg prostora, kako u predelu nogu, tako i u visini laktova, što sam od RAV4 i očekivao."

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Veliko BRAVO Toyota je zaslužila i za sistem preklapanja zadnjih sedišta, preko polugica na bokovima prtljažnika, koje su dostupne i jednostavne za korišćenje. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta može se dobiti skoro ravna površina, a utovarni prostor ima izuzetno dobar pristup. Ako kod prtljažnika nešto moramo zameriti, onda su to velika i teška vrata, koja vlasnicima RAV4 zadaju velike muke na malim i tesnim parkinzima. Za svaku pohvalu je i organizacija prostora za putnike koji sede na zadnjim sedištima. Iako nam se u prvi mah činilo da je prostor za kolena putnika koji sede pozadi malo, individualnim pomeranjem sedišta, svako je brzo pronašao sebi idealnu poziciju. Za one koji to vole u brojkama: zapremina prtljažnika iznosi 410 litara, a kada sklopimo naslone zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.752 litra.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Četvorocilindrični turbodizel 2.2 D-CAT, sa maksimalnom snagom od 110 kW pri 3.600 o/min, na našem testu se pokazao kao sasvim dovoljan za ovaj 1,6 tona težak automobil. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 340 Nm u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.800 o/min. Performanse "na papiru", čak i kada je u pitanju testirani automobil opremljen 6-stepenim automatskim menjačem, solidne su: iz mesta do "stotke", RAV4 stiže za 10,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 185 km/h. Kombinovana potrošnja goriva od 7,2 l/100 km, koju Toyota navodi, nije nerealna. Kombinacija relativno male mase za ovu kategoriju vozila, jednostavnog pogona na sve točkove i unapređenog agregata, učinili su da vožnja RAV4 bude veoma štedljiva. Naša prosečna potrošnja se kretala oko 7,6 l na svakih 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Vladan Petrović, i pored velikog truda da pronađe bar neku manu pogonskom sistemu, to nije uspeo. Bar ne ozbiljnijim argumentima. "Motor je najagilniji u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.800 o/min, ali veoma je elastičan već posle samog kretanja, nakon 1.190 o/min. Motor ima veliki obrtni moment i pravi je izbor za ovaj automobil, posebno u kombinaciji sa automatskim menjačem. Nudi dovoljno snage i obrtnog momenta čak i prilikom većih opterećenja. Odlična strana RAV4, pored motora, jeste dobro odmeren prenos šestostepenog automatskog menjača, koji se odlično snalazi, kako na asfaltnim putevima, tako i u lakšim off-road uslovima. Promena brzina može se vršiti i preko polugica iza volana, ali moje mišljenje je da menjač najbolje radi u samostalnom "D" modu. Menjaču teško možemo naći manu. Blokada diferencijala, koja se aktivira pomoću dugmeta na instrument tabli, omogućava Toyoti RAV4 da bez problema savlada i velike uspone, kao i strme makadamske podloge. Ako nešto moram zameriti, onda je to buka hladnog motora u neutralnom modu."

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Oslanjanje modela Toyota RAV4, što je uobičajeno za SUV kategoriju, usmereno je na udobnost u vožnji. Zahvaljujući zadnjem multilinku i stabilizatorima, RAV4 se ponaša sasvim pristojno i sigurno će zadovoljiti prosečnog vozača. "Zahvaljujući debelim gumama sa visokim profilom (65), gradska vožnja je na nivou "klasičnih" automobila, uz dodatnu prednost, koja je kod nas posebno omiljena: penjanje na ivičnjake nije nikakva prepreka. Što se tiče pokretljivosti i agilnosti u vožni, vešanje RAV-a pruža sasvim pristojne karakteristike. Ako nešto možemo kritikovati, onda to može biti pomalo nedirektan kontakt sa podlogom. To u gradskoj vožnji ne smeta, ali pri visokim brzinama, osećaj povezanosti sa asfaltom je jako važan, a kod RAV4 mogao bi biti i bolji. Što se tiče vožnje po krivudavom putu, ne naginje previše u krivinama, ali ne treba preterivati, s obzirom na njegovu visinu. Moram da pohvalim ponašanje automobila na blatnjavim šumskim putevima. I pored letnjih pneumatika, RAV4 je samouvereno grabio napred, a kada je situacija bila "na ivici", aktivacijom blokade diferencijala, sve je bilo rešeno. Iako mu nije namena vožnja u "off-road" uslovima, automobil se sa ovim pogonom sigurno snalazi u vožnji po blatnjavoj, a verovatno i na snegom prekrivenoj podlozi. Ipak, za nešto ozbiljnije off-road avanture, mislim da nedostaje blokada zadnjeg diferencijala i nešto veći klirens. Jasno je da ovo nije automobil za najsurovije gudure, ali od njega to niko i ne očekuje. Za normalne "izlete" van puta, RAV4 ima sve adute." - zaključuje Petrović.

Podsetimo, u normalnim uslovima RAV4 šalje 45% obrtnog momenta na zadnje točkove, a blokadom diferencijala, zadnji pogon se spaja direktno sa prednjim.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirani primerak bio je RAV4 2.2 D-CAT Elegant, koji u svojoj opremi ima sve što je potrebno za normalnu, a možemo slobodno reći i luksuznu vožnju, i zaista je teško pronaći nešto što se može doplatiti. Sve navedeno RAV4 i dalje čini vrlo logičnim i najboljim izborom za kupce sa mnogobrojnom porodicom, ili jednostavno za one koji žele voziti veliki i fleksibilan, ali i japanski kvalitetan automobil. I, još nešto: Toyota ne proizvodi jeftine automobile. Cena od 30.990 Eura (akcijska cena), za luksuzno opremljen RAV4 je pošteno odmerena i odražava realnu sliku kvaliteta ovog automobila.

 

Fotografije pogledajte klikom na LINK.

 

Cenovnik pogledajte klikom na LINK.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

 Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD - Tehnička specifikacija
 
Motor:
 Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 2.231
 Maksimalna snaga (KS / o/min):
 150 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 340 / 2.000 - 2.800
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
185
 Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):
 10,8
 Potrošnja: grad/otvoreno/prosek (L/100 km):
 8,8 / 6,2 / 7,2
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
410 / 1.752
 Zapremina rezervoara (L):
 60
 Masa automobila (kg):
 1.610
 Dimenzije pneumatika:
 225/65 R17
 Dužina automobila (mm):
 4.365
 Širina automobila (mm):
 1.815
 Visina automobila (mm):
 1.685
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.560
 Cena (Eur):
 30.990

 

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Opel Astra Sports Tourer - Regionalna promocija

Prisustvovali smo na regionalnoj promociji Opelovih modela: Corsa, Astra Sports Tourer i Antara. U srednjovekovnom ambijentu Dvorca Gjalski u Hrvatskom zagorju, medijima iz Skoplja, Podgorice, Sarajeva, Zagreba, Ljubljane i Beograda, Opel je prikazao svoje najmodernije proizvode. Kontrast starog ambijenta i najnovijih automobila, odlično se uklopio u predstavljanje tri nova i unapređena modela...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Vozili smo: Mercedes-Benz E 250 CDI Cabrio

Porodica Mercedesa više srednje klase je na okupu. Posle karoserijskih verzija sedan, coupe i karavan, Mercedes-Benz je predstavio i najatraktivniju kabriolet verziju. Ovaj Mercedes izgleda veoma dobro, i ne stidi se da to pokaže na svakom koraku. Obožava da se skine do pojasa i prošeta svoje atletsko telo, mameći poglede prokaznika...

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Vozili smo: Chevrolet Spark 1.0 16V

Chevrolet Spark je na tržištu izgradio imidž jeftinog automobila, kojeg su kupci zavoleli zbog povoljne cene i niskih troškovima održavanja. Posle test vožnje, možemo slobodno reći da se nova generacija modela Spark malo udaljila od filozofije svojih prethodnika, jer pored niske cene (već od 7.140 Eur!), novi Spark kupce "lovi" i svojim zavodljivim stilom...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, C4, Meganeu, Aurisu, Focusu... Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu. Ali, posle modela Insignia, ništa nas ne može iznenaditi...

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

Prva vožnja: Mini Countryman Cooper D

MINI Countryman sa svojom karoserijom dužom od četiri metra, jeste najveći predstavnik marke MINI, ali u isto vreme spada među najmanje SUV modele sadašnjosti. Testirali smo verziju sa pogonom na prednje točkove, koju pokreće turbodizel motor, a u tome nam je svojim znanjem i vozačkim iskustvom pomogao višestruki državni reli prvak, Vladan Petrović...

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

Testirali smo: Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm

U godini kada slavi stogodišnjicu svog postojanja, Alfa Romeo oživljava najslavnije ime u svojoj istoriji.  Zaboravite na Alfu 147! Giulietta ga ponosno smenjuje u ponudi italijanske marke. Na test smo dobili jedan od trenutno najvažnijih modela u ponudi Alfa Romea, opremljen savremenim turbodizel motorom i bogatom opremom. Moramo priznati da smo istinski uživali...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje