AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

...Razlika između modernizovane Honde CR-V u odnosu na prvobitnu je ista, kao kada žena oboji trepavice i promeni karmin - izgleda isto, ali daleko privlačnije. Honda CR-V je od svog predstavljanja, 1995. godine, postala bestseller kategorije SUV. U održavanju dobre kondicije na tržištu, sigurno će joj pomoći i facelift treće generacije, predstavljen prošle godine. Ali, odmah treba istaći da Honda nije napravila revoluciju u dizajnu, već je samo blago izmenila dizajnerske linije automobila, koji sada izgleda svežije i modernije. Dizajnerska unapređenja Honde nisu prenapadna, iz prostog razloga da vlasnici modela CR-V za modelsku godinu 2007 ne bi imali utisak da je njihov "ljubimac" naglo ostario.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Dizajn

Podsetimo, prva generacija CR-V modela predstavljena je 1995. godine, a druga generacija na tržište je stigla 2001. godine. Treća generacija, osmišljena je kao automobil koji bi trebao obezbediti luksuz i udobnost putničke limuzine i snalažljivost i praktičnost jednog terenca. Izostanak rezervnog točka na vratima prtljažnika pokazuje nam da Honda odustaje od pravih off-road ambicija, a automobil čini kompaktnijim i sve bližim kompakt modelima. Prošlogodišnji facelift, modelu CR-V dao je novi život. Izmene su pretrpeli oba branika, koji mogu biti u potpunosti u boji karoserije. Prednje svetlosne grupe ostale su potpuno iste, a promenjena je pretrpela i maska hladnjaka, koja je sada obogaćena jednom horizontalnom lajsnom na centralnom delu. Horizantalne plastične komponente ispod, zamenila je mrežasta maska hladnjaka. Felne od lake legure su prečnika 17 ili 18 inča, i sada se mogu pohvaliti potpuno novim dizajnom. Test automobil, bio je opremljen atraktivnim felnama prečnika 18 inča.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Enterijer

 

I enterijer autom0bila minimalno je promenjen, i to u središnjem delu kokpita. Primećujemo da je unapređen kvalitet i izgled korišćenih materijala u izradi enterijera. Već u osnovnoj opremi nalaze se nasloni za ruke, kao i klimatizacija i grejanje spoljnih retrovizora. Viši stepen opreme uključuje tempomat, prtljažni prostor iz dva dela, dvozonsku klimatizaciju, parking senzore napred i pozadi, elektronski kontrolisane retrovizore, maglenke, grejana sedišta od Alcantare, kožni volan, USB konektor, iPod konektor... Najviši stepen opreme podrazumeva HID xenon farove sa automatskim prekidačem, kožnu unutrašnjost, panoramski krov, senzor za kišu, DVD navigacioni sistem sa premium audio sistemom, CD "magacinom" za 6 diskova i subwoofer. U ponudi su i nove boje automobila.

Nov je i dizajn radio uređaja, kao i boje u kabini, a "naš" automobil je bio opremljen i sedištima u kombinaciji koža-Alcantara. Tradicionalno snažna strana Honde je prostran enterijer i prtljažnik, i po tom pitanju ništa se nije promenilo. Ako nešto moramo zameriti kada je enterijer u pitanju, onda je to preširok središnji tunel, pa korpulentniji vozači mogu kolenom dodirivati centralni tunel.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Nevidljive promene

Ako mislite da se Honda zadovoljava promenama u detaljima i kozmetičkim promenama enterijera, prevarili ste se. Modifikacije su bile usmerene ka postizanju što bolje zvučne izolacije kabine, a u vožnji smo upravo to i osetili. Motor je izolovan na nivou premium limuzina, a na autoputu smo primetili da je "huk" pneumatika maksimalno eliminisan. Japanski inženjeri su unapredili i amortizaciju automobila, iako za CR-V i dalje možemo reći da je prilično tvrd. Kada smo kod oslanjanja, recimo i to da osveženi CR-V, kao i njegov "prethodnik", veoma dobro amortizuje udarne rupe i poprečne preseke na putu. Vozne osobine, možemo oceniti kao veoma dobre. I pored toga što ima visoko težište, CR-V se u krivinama minimalno naginje i ima veoma dobru otpornost na preupravljanje.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

"Pametan" 4x4 pogon

Pametni 4x4 pogon, koji Honda naziva Real Time 4WD, imali smo prilike isprobati u kombinaciji sa turbodizel motorom, a sada nas je prijatno iznenadilo njegovo funkcionisanje u kombinaciji sa najslabijim benzinskim motorom. Pogon je u osnovi na prednje točkove, ali kada oni proklizaju, snaga se automatski prenosi i na zadnju osovinu. Aktiviranje zadnjih točkova realizuje se brzo i nečujno, a u odnosu na prethodnu verziju prenosi se 20% više Obrtnog momenta. Srce AWD pogona jeste sistem "Honda Dual Pump", koji se sastoji od dve hidraulične pumpe. Jedna je povezana na prednjoj osovini, a druga na zadnjoj. U uslovima normalnog prijanjanja na podlogu, pritisak koji stvaraju dve pumpe je ujednačen, ali kada se prednji točkovi zavrte brže od zadnjih, stvara se razlika u pritisku, koja deluje na srednji diferencijal i deo snage se prenosi na zadnju osovinu. Višelamelasti diferencijal pojačan je sa dodatnom spojnicom (Visco), koja ubrzava intervenciju i prenos snage do zadnjih točkova. Zvuči komplikovano? U praksi, sistem funkcioniše nečujno i veoma jednostavno, a na vozaču je samo da izabere putanju kretanja i pritisne papučicu gasa. Ostalo će učiniti veoma dobro osmišljen sistem. To se odnosi i na manje izlete u prirodu, po blatom prekrivenoj podlozi, a CR-V će najviše zablistati na usponima ka velikim ski centrima, na snegom prekrivenom asfaltu.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Motor 2.0 i-VTEC

Test automobil bio je opremljen najslabijim benzinskim motorom 2,0 i-VTEC, uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem sa šest stepeni prenosa. Iz zapremine od 1997 cm³, agregat "izvlači" 150 konjskih snaga, pri 6.200 o/min i maksimalni obrtni moment od 192 Nm pri 4.200 o/min. Iako će neko možda pomisliti da je to nedovoljno snažan agregat za SUV težak 1,5 tona, realnost je drugačija. Motor je elastičan, što još jednom potvrđuje kvalitet atmosferskih Honda motora i menjača. Agregat veoma dinamično ubrzava pri niskim obrtajima, a odlično se ponaša i pri visokim brzinama, na autoputu. To potvrđuje i podatak o ubrzanju iz mesta do 100 km/h za 10,2 sekunde, kao i maksimalna brzina od 190 km/h. Menjač, takođe, zaslužuje pohvale. Ručica menjača je precizna, ali hodovi su malo duži, što smo mogli i očekivati od modela sa 4x4 pogonom. Ono što raduje, jeste činjenica da menjač nije grub, kao kod nekih konkurentskih modela. Fabrika tvrdi da prosečna potrošnja ovog agregata iznosi 8,2 l/100 km, a na našem testiranju, zabeležili smo prosečnu potrošnju od 8,0 l/100 km.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Iako je u ovoj kategoriji automobila, možda najbolji izbor dizel motor uparen sa automatskim menjačem, benzinsko srce zapremine 2,0 litra, jasan je izbor za one koji ne vole miris nafte. CR-V opremljen ovim motorom, vozaču pruža mnogo užitka u vožnji, elastičnost u niskom režimu rada i agresivnost u visokom režimu rada. Pored toga, Honda CR-V je, posle nekoliko godina unapređenja, postala veoma omiljen porodični automobil, koji nudi širok spektar mogućnosti i načina vožnje.

I na kraju, cena. Za Hondu CR-V 2.0 i-VTEC Elegance, potrebno je izdvojiti 23.700 evra, što će sigurno projatno iznenaditi probrane Honda klijente, koji ne putuju po salonima i upoređuju nivoe opreme. odlučite se brzo, jer ponuda je ograničena...

Test modela Honda CR-V 2.2 i-CTDi za modelsku godinu 2007 i komentar Vladana Petrovića, možete poledati klikom na LINK.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Honda CR-V 2.0 i-VTEC - Specifikacija
 
Tip motora: 4-taktni SOHC i-VTEC
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1997
Maksimalna snaga (kW / o/min): 110 / 6200
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 192 / 4200
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 190
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 10,2
Potrošnja (prosečna): 8,1
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 513 / 955
Zapremina rezervoara (L): 58
Masa automobila / nosivost (kg): 1.499
Dimenzije pneumatika: 225/60 R18
Dužina automobila (mm): 4570
Širina automobila (mm): 1820
Visina automobila (mm): 1675
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2630
Cena (EUR):  23.700

 

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Honda vozila: Delta Automoto
Adresa: Omladinskih brigada 33a
Tel: 011 20 10 900
Fax: 011 217 80 36
Web: www.honda-srbija.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje