AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. Toyota RAV4 za modelsku godinu 2010 značajno je ulepšana, o čemu smo već pisali. Ima potpuno nov prednji deo: nova je mreža hladnjaka sa hromiranim detaljima, potpuno su promenjene svetlosne grupe, kao i prednji branik i hauba. Na zadnjem delu automobila, promene su uočljive samo na svetlosnim grupama, koje su dobile novu grafiku i izrađene u LED tehnologiji. Bokovi automobila skoro su ostali netaknuti, a promene će uočiti samo dobri poznavaoci ove japanske marke, što se odnosi i na dobro oblikovanu "zadnjicu". U okviru programa "Toyota Optimal Drive", pogonske jedinice mogu se pohvaliti smanjenom masom, kao i smanjenim mehaničkim trenjem. Benzinske motore reprezentuje samo agregat 2.0 Valvematic, a oni koji preferiraju dizelske agregate mogu izabrati jednu od dve varijante četvorocilindričnog motora 2.2 D-4D ili D-CAT. Od ostalih novina, treba istaći da elektronski sistem stabilnosti (VSC) od sada dolazi već u standardnoj opremi. Takođe, novost je da je 4x2 pogon dostupan i uz D-4D motor.

White Edition paket dodatno sadrži:

- 17-inčne Saribus aluminijumske naplatke u antracit boji
- zaštitu prednjeg branika
- zaštitu zadnjeg branika
- hromirane bočne lajsne

Toyota RAV4 ne nudi visok nivo individualizacije enterijera, najviše zahvaljujući  bezbednosnim standardima, a primer je osnovnih sedam vazdušnih jastuka, uključujući i vazdušni jastuk za kolena vozača. Ono što je važno, ergonomija je na nivou ovog japanskog proizvođača: sve je "na svom mestu" i svaka komanda se nalazi upravo tamo gde je prosečan vozač i očekuje. Položajem za volanom bio je zadovoljan i višestruki državni reli šampion, test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "S obzirom da je u pitanju SUV automobil, zadovoljan sam. Za više vozače možda će biti neobično visoka pozicija sedenja i relativno nisko postavljen volan, ali period prilagođavanja je veoma kratak. Osećaj u vožnji je zaista dobar, jer je preglednost daleko bolja od standardnih automobila. Moram da pohvalim i veličinu unutrašnjeg prostora, kako u predelu nogu, tako i u visini laktova, što sam od RAV4 i očekivao. Ako nešto moram zameriti, onda neka to bude položaj komande za 4 žmigavca, koja se nalazi daleko od vozača."

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Veliko BRAVO Toyota je zaslužila i za sistem preklapanja zadnjih sedišta, preko polugica na bokovima prtljažnika, koje su dostupne i jednostavne za korišćenje. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta može se dobiti skoro ravna površina, a utovarni prostor ima izuzetno dobar pristup. Ako kod prtljažnika nešto moramo zameriti, onda su to velika i teška vrata, koja vlasnicima RAV4 zadaju velike muke na malim i tesnim parkinzima. Možda bi japanski stručnjaci mogli da razmisle o sistemu za otvaranje zadnjeg prozora, kojim bi bilo značajno olakšan pristup prtljažniku na tesnim parkinzima. Za svaku pohvalu je i organizacija prostora za putnike koji sede na zadnjim sedištima. Iako nam se u prvi mah činilo da je prostor za kolena putnika koji sede pozadi malo, individualnim pomeranjem sedišta, svako je brzo pronašao sebi idealnu poziciju. Za one koji to vole u brojkama: zapremina prtljažnika iznosi 410 litara, a kada sklopimo naslone zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.752 litra.

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Četvorocilindrični turbodizel 2.2 D-CAT, sa maksimalnom snagom od 110 kW pri 3.600 o/min, na našem testu se pokazao kao sasvim dovoljan za ovaj 1,6 tona težak automobil. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 340 Nm u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.800 o/min. Performanse "na papiru", čak i kada je u pitanju testirani automobil opremljen 6-stepenim automatskim menjačem, solidne su: iz mesta do "stotke", RAV4 stiže za 10,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 185 km/h. Kombinovana potrošnja goriva od 7,2 l/100 km, koju Toyota navodi, nije nerealna. Kombinacija relativno male mase za ovu kategoriju vozila, jednostavnog pogona na sve točkove i unapređenog agregata, učinili su da vožnja RAV4 bude veoma štedljiva. Naša prosečna potrošnja se kretala oko 7,6 l na svakih 100 pređenih kilometara.

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Podsetimo se šta je Vladan Petrović rekao o ovom sjajnom turbodizel motoru. "Motor je najagilniji u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.800 o/min, ali veoma je elastičan već posle samog kretanja, nakon 1.190 o/min. Motor ima veliki obrtni moment i pravi je izbor za ovaj automobil, posebno u kombinaciji sa automatskim menjačem. Nudi dovoljno snage i obrtnog momenta čak i prilikom većih opterećenja. Odlična strana RAV4, pored motora, jeste dobro odmeren prenos šestostepenog automatskog menjača, koji se odlično snalazi, kako na asfaltnim putevima, tako i u lakšim off-road uslovima. Promena brzina može se vršiti i preko polugica iza volana, ali moje mišljenje je da menjač najbolje radi u samostalnom "D" modu. Menjaču teško možemo naći manu. Blokada diferencijala, koja se aktivira pomoću dugmeta na instrument tabli, omogućava Toyoti RAV4 da bez problema savlada i velike uspone, kao i strme makadamske podloge. Ako nešto moram zameriti, onda je to nešto veća buka hladnog motora u neutralnom modu."

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Oslanjanje modela Toyota RAV4, što je uobičajeno za SUV kategoriju, usmereno je na udobnost u vožnji. Zahvaljujući zadnjem multilinku i stabilizatorima, RAV4 se ponaša sasvim pristojno i sigurno će zadovoljiti prosečnog vozača. "Zahvaljujući debelim gumama sa visokim profilom (65), gradska vožnja je na nivou "klasičnih" automobila, uz dodatnu prednost, koja je kod nas posebno omiljena: penjanje na ivičnjake nije nikakva prepreka. Što se tiče pokretljivosti i agilnosti u vožni, vešanje RAV-a pruža sasvim pristojne karakteristike. Ako nešto možemo kritikovati, onda to može biti pomalo nedirektan kontakt sa podlogom. To u gradskoj vožnji ne smeta, ali pri visokim brzinama, osećaj povezanosti sa asfaltom je jako važan, a kod RAV4 mogao bi biti i bolji. Što se tiče vožnje po krivudavom putu, ne naginje previše u krivinama, ali ne treba preterivati, s obzirom na njegovu visinu. Moram da pohvalim ponašanje automobila na blatnjavim šumskim putevima. I pored letnjih pneumatika, RAV4 je samouvereno grabio napred, a kada je situacija bila "na ivici", aktivacijom blokade diferencijala, sve je bilo rešeno. Iako mu nije namena vožnja u "off-road" uslovima, automobil se sa ovim pogonom sigurno snalazi u vožnji po blatnjavoj, a verovatno i na snegom prekrivenoj podlozi. Ipak, za nešto ozbiljnije off-road avanture, mislim da nedostaje blokada zadnjeg diferencijala i nešto veći klirens. Jasno je da ovo nije automobil za najsurovije gudure, ali od njega to niko i ne očekuje. Za normalne "izlete" van puta, RAV4 ima sve adute." - zaključuje Petrović.

Podsetimo, u normalnim uslovima RAV4 šalje 45% obrtnog momenta na zadnje točkove, a blokadom diferencijala, zadnji pogon se spaja direktno sa prednjim.

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirani primerak bio je RAV4 2.2 D-CAT White Edition, koji u svojoj opremi ima sve što je potrebno za normalnu, a možemo slobodno reći i luksuznu vožnju, i zaista je teško pronaći nešto što se može doplatiti. Sve navedeno RAV4 i dalje čini vrlo logičnim i najboljim izborom za kupce sa mnogobrojnom porodicom, ili jednostavno za one koji žele voziti veliki i fleksibilan, ali i japanski kvalitetan automobil. I, još nešto: Toyota ne proizvodi jeftine automobile. Cena od 32.650 Eura (akcijska cena), za luksuzno opremljen RAV4 sa automatskim menjačem sa komandama na volanu, pošteno je odmerena i odražava realnu sliku kvaliteta ovog automobila. Za RAV4 2.2 D-CAT White Edition sa manuelnim menjačem, potrebno je izdvojiti 29.850 evra. Za benzinski RAV4 2.0 Valvematic Active 4x4, treba platiti 22.900 evra.

Za više informacija o ponudi kontaktirajte najbližeg Toyota ovlašćenog partnera i zakažite test vožnju.

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

 Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition  
 Motor:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:   4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.231
 Maksimalna snaga (KS / o/min):  150 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  340 / 2.000 - 2.800
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  185
 Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):  10,8
 Potrošnja: grad/otvoreno/prosek (L/100 km):  8,8 / 6,2 / 7,2
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  410 / 1.752
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila (kg):  1.610
 Dimenzije pneumatika:  225/65 R17
 Dužina automobila (mm):  4.365
 Širina automobila (mm):  1.815
 Visina automobila (mm):  1.685
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.560
 Cena test automobila (Eur):  32.650

 

 Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

AMG Experience 2025
Slika nedelje