Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Na evropskim tržištima, treća generacija modela Hyundai Elantra, sa kodnom oznakom XD, prestala je da se prodaje 2007. godine, kada je na njeno mesto u ponudi došao model sa oznakom i30. Na drugim tržištima, gde su sedani daleko popularniji nego kod nas, u prodaju je puštena i četvrta generacija (HD). Njegov naslednik, peta generacija, sa kodnom oznakom MD, upravo stoji pred nama, a mi smo imali priliku da je isprobamo na srpskim putevima. Nova Hyundai Elantra je postavljena na modifikovanu platformu karavana i30 cw, što joj je obezbedilo veoma izdašno međuosovinsko rastojanje od 2.700 mm. Dužina automobila iznosi 4.530 mm, širina 1.775 mm i visina 1.445 mm.
Pri pogledu spreda, automobil nas je šarmirao nasmeijanim "licem" i atraktivno dizajniranim svetlima, dok se između nalazi agresivno dizajnirana maska hladnjaka, sa donjim delom izvedenim u stilu "sada ću te pojesti za ručak". Linije koje vidimo u spoljnjem retrovizoru, dizajnirane su veoma dinamično i mišićavo, a pogled sa boka nam otkriva veoma kratke prevese karoserije. Utisak tzv. aerodinamičkog dizajna, daju nam i svetlosne grupe, koje zadiru duboko u bokove automobila. Visoko telo karoserije, odvajaju dva karakteristična ispupčenja. Jedno se proteže od prednjih vrata, preko kvaka, sve do zadnjih svetlosnih grupa, a drugo "oživljava" donji deo vrata. Vrata prtljažnika su veoma kratka, a linija krova se kupeovski spušta ka zadnjem staklu. Generalan utisak o dizajnu: elegantno i dinamično.

Hvatamo za kvaku, a pri puštanju nas je sačekao pomalo iznenađujuće metalni zvuk, ali se zato vrata oglašavaju kvalitetnim "tupim udarcem". U enterijeru su nas sačekala prijatna, evropski dizajnirana sedišta, koja svojim bokovima odlično prihvataju telo. Sedišta imaju dobru dužinu, a bočno držanje je iznad proseka u klasi. Što se uređenja instrumenata tiče, nemamo zamerki. Većina komandi je upravo tamo gde ih očekuje prosečan vozač, a za svaku pohvalu su i dve električne utičnice od 12V napred - jedna je klasična u donjem delu centralne konzole (pored AUX i USB priključka), a druga je ispred kolena suvozača.
Na prednja sedišta se veoma lako mogu smestiti u putnici viši od 180 centimetara, dok će pozadi isti imati kontakt sa krovom automobila. Naravno, danak je uzela elegancija, u vidu krova koji se spušta ka nazad. Ispred kolena je mala rezerva prostora, a pozadi mogu komotno da se voze tdve osobe, dok će tri putnika biti u tesnijem kontaktu. Ono što su primetili putnici na zadnjim sedištima, jeste niska linija stakla, što deci povećava šanse za dobar pogled van automobila. Prtljažnik meri zapreminu od 485 litara.

Vladan Petrović je pohvalio enterijer nove Elantre: "Sedišta su prijatna, a bokovi obloženi kožom odlično prihvataju telo. Sedišta imaju optimalnu dužinu, što je veoma važno za dobar oslonac butnog dela nogu. Centralni deo instrument table ima fluidan oblik u smeru ka naviše, što je odlično rešenje za desno koleno, koje ne može dotaći plastiku centralne konzole. Što se uređenja instrumenata tiče, nemam zamerki. Većina komandi je upravo tamo gde ih očekuje prosečan vozač. Instrumenti su čitljivi, a grafika prijatna za oči. Jedina zamerka se odnosi na blještavo plavu boju instrument table, koja noću može da zamori na dužim putovanjima, ali to se lako rešava smanjivanjem intenziteta svetlosti. Volan je obložen kožom i dobro "leži" u ruci, a sportski orijentisani vozači će verovatno žaliti što nije trokraki."

Našu" Elantru je pogonio trenutno jedini agregat u ponudi na našem tržištu - 1.6 MPI Gamma, koji iz 1.591 cm3 zapremine razvija čak 132 konjske snage pri 6.300 o/min i prosečan maksimalni obrtni moment od 158 Nm pri 4.850 o/min. Za ovako dobar rezultat, treba zahvaliti sistemu za varijabilan "tajming" aktiviranja usisnih i izduvnih ventila. Ono što prijatno iznenađuje, jeste činjenica da je motor izuzetno tih i savršeno "miran". Do volana i ručice manjača ne dolaze apsolutno nikakve vibracije. Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, istakao je da motor linearno razvija snagu, a u visokom režimu obrtaja (od 4.500 do 6.000 o/min), pokazuje i svoj sportski karakter. Palac nagore zaslužuje i šestostepeni manuelni menjač. Precizan je, a hodovi su relativno kratki.

Prosečna potrošnja na našem testu se kretala oko 6,5 l/100 km, što je dobar rezultat za ovakav tip motora. Pri realnoj brzini od 100 km/h, u šestom stepenu prenosa, motor 1.6 Gamma radi na nivou broja obrtaja od 2.800 o/min i troši 5,1 l/100 km. Ukoliko ubrzate do 130 km/h, u istom stepenu prenosa, broj obrtaja će se povećati na 3.500 o/min, a motor će trošiti 6,5 litara benzina na 100 pređenih kilometara. Samo 10 km/h manja brzina, potrošnju će smanjiti za jedan litar. Ni pri ovoj brzini, motor neće biti bučan, a dominantan zvuk će proizvoditi zimski pneumatici, kojim je Elantra bila opremljena. U gradskim uslovima, Elantra je trošila preko 8 litara na 100 pređenih kilometara.

U ocenjivanju oslanjanja, svojim velikim vozačkim iskustvom nam je najviše pomogao Vladan Petrović: "Hyundai Elantra je automobil osmišljen za komfornu vožnju, a ne sportsku. To znači da ne morate da se brinete za plombe u zubima, kada vozite po našim putevima prepunim udarnih rupa. Oslanjanje veoma uspešno filtrira udarce, a do kabine dolazi samo prigušeni zvuk pneumatika. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, automobil veoma uspešno savladava poprečne neravnine na putu. Naginjanje karoserije u krivinama je minimalno, ali ponavljam da je Elantra razvijena za komfornu, a ne sportsku vožnju. Uostalom, nelogično je da od porodičnog sedana tražimo sportske osobine. Elantra će svom vlasniku obezbediti prilično neutralnu vožnju. To znači da ne nudi puno zabave u vožnje, alu zato je veoma sigurna u svim situacijama i ne može se iznenaditi, čak ni prilikom brze promene smera."

Hyundai Elantra će sigurno biti veoma zanimljiv automobil srpskom vozaču, jer za 13.490 evra, koliko košta osnovni model, Elantra 1.6 MPI ECHO, kupac dobija veoma atraktivan, ali u isto vreme skladan i kompaktan automobil, sa nadprosečno snažnim motorom, koji ne troši puno goriva. Pored svega toga, Elantra je siguran automobil, koji već u osnovnoj opremi ima elektronski program stabilnosti (ESP) i sve prateće sisteme aktivne i pasivne bezbednosti.

Hyundai Elantra 1.6 MPI GLS |
|
Tip motora: |
Benzinski atmosferski motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.591 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 97 / 6.300 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 158 / 4.850 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 200 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10.7 |
Potrošnja (grad/otvoreno/prosek): | 8,5 / 5,2 / 6,5 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 485 |
Zapremina rezervoara (L): | 48 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1232 / 538 |
Dimenzije pneumatika: | 205 / 55 R16 |
Dužina automobila (mm): | 4.530 |
Širina automobila (mm): | 1.775 |
Visina automobila (mm): | 1.445 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.700 |
Cena testiranog modela (EUR): | 15.990 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Uvoznik: Hyundai Auto Beograd
Adresa: Milutina Milankovića 7V (Treći bulevar) 11070 Novi Beograd, Srbija
Tel.: 011 / 22 52 500
Fax: 011 / 22 52 503
Web: www.hyundai.rs
Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal