AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Kao što je poznato, novi Yaris je za 10 centimetara duži, za 2 cm niži, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 5 centimetara u odnosu na prethodnika. To znači da kabina nudi više prostora za noge i kolena putnika, dok je prostor za glave putnika ostao na istom nivou (iako je automobil niži za 2 cm).

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Najpre smo isprobali Toyotu Yaris 1,33 Dual VVT-i, koji je zbog stroge ekološke norme Euro 5, izgubio na snazi  1 kW (73 kW), a maksimalni obrtni moment je smanjen za 7 Nm (125 Nm) u odnosu na agregat prethodne generacije. Agregat je pri niskom broju obrtaja veoma tih, a u neutralnom modu skoro nečujan, kako u samom automobilu, tako i van njega. Dinamične osobine su slične kao kod prethodne generacije - sprint iz mesta do 100 km/h traje 11,7 sekundi, a maksimalna brzina, koju nismo isprobali, iznosi 175 km/h. Prijatno smo iznenađeni i menjačem. Na prvi pogled, od 22.5 centimetara duge ručica menjača smo mogli očekivati sve, samo ne precizan i kratak hod. Ali, japanski inženjeri su uradili odličan posao i autobusovski duga ručica menjača savršeno služi svojoj nameni.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

U kratkoj vožnji smo imali priliku da isprobamo i Yaris 1,0 VVT-i, kojeg pokreće dobro poznati trocilindarski agregat poznat iz modela Aygo i prethodne generacije modela Yaris. Osnovna motorizacija razvija 51 kW i 93 Nm i zadovoljiće skromna očekivanja u gradskoj upotrebi. U neutralnom modu, motor je veoma tih, a karakterističan zvuk trocilindarskog motora otkriva tek posle 3.000 o/min. Najbolja "disciplina" ovog motora, ostaje potrošnja, a japanski proizvođač ističe da kombinovana potrošnja goriva iznosi samo 4,8 l/100 km. Dizel motor nismo imali priliku da isprobamo, ali se nalazi u ponudi Toyota Srbije.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Novi Yaris se može pohvaliti ne samo dobrom izolacijom motora, već i oslanjanja. Putnici u automobilu neće čuti zvukove koji dolaze od oslanjanja, a prilikom prelaska preko rupa, kojih na našim putevima ima u izobilju, može se čuti samo prigušeni tupi zvuk. Treba istaći i da automobil iznenađujuće dobro "pegla" udarne rupe na našim putevima, i u kratkoj vožnji smo mogli zaključiti da su na ovom polju japanski inženjeri veoma vredno radili. Za svaku pohvalu su i manevarske mogućnosti novog Yarisa. Volan veoma brzo reaguje, precizan je, a prečnik kruga okretanja iznosi samo 4,7 metara, što će sigurno povećati manevarske sposobnosti u gradskim uslovima. Iako je oslanjanje tvrđe "trimovano", udobnost novog Yarisa veoma dobra, naravno poredeći ga sa konkurentima iz klase gradskih automobila. Ono što posebno treba istaći je visok stepen kompaktnosti automobila.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Enterijer automobila, na nas je ostavio pozitivan utisak. Plastika je kvalitetnija nego kod prethodnika, a završna obrada na maksimalno visokom nivou za ovu kategoriju automobila. Sve deluje veoma čvrsto i kompaktno, a komande su postavljene tako da njihova aktivacija bude najjednostavnija. Posebnu pažnju zaslužuje i multifunkcionalni sistem Toyota Touch, čiji displej se nalazi na centralnom mestu "kokpita". Intuitivnost sistema je veoma dobra, iako bi refleksija displeja mogla biti i manja. Prtljažni prostor je porastao, sa 272 litra, koliko je imala prethodna generacija, na 286 litara zapremine.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Kakve su šanse treće generacije modela Toyota Yaris za uspeh, jer cena osnovnog modela od oko 11.000 evra nije najmanja u kategoriji gradskih automobila? Ali, u kratkoj vožnji, još jednom smo se uverili da je Toyota kvalitatan automobil, sa mnogo komparativnih prednosti, među kojima su kruta i izdržljiva karoserija, jedinstven i prepoznatljiv dizajn, niska potrošnja i niski "operativni troškovi". Kada svemu dodamo visok stepen bezbednosti, kojoj Toyota posvećuje posebnu pažnju i za ovu klasu nestandardan multifunkcionalni sistem Toyota Touch, novom Yarisu možemo prognozirati svetlu budućnost. Uostalom, znate kako kažu - TREĆA SREĆA!

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Cenovnik nove generacije modela Toyota Yaris, možete pogledati klikom na LINK.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje