AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Najpre ćemo početi od onog, što najviše zanima vozače automobila marke Subaru. Kako se vozi?

Japanska srednja klasa, sa pogonom na sve točkove, i dalje ostaje kombinacija brzine i udobnosti. Posle prvih metara za volanom, pitamo se gde su sve te godine iskustva u motorsportu. Motor radi tiho, kabina je vrhunski izolovana, vibracije su minimalne, a oslanjanje podešeno relativno mekano. Međutim, odgovor dobijamo već u prvoj krivini, koju Legacy prolazi precizno i veoma neutralno. Naravno, pomoć u testiranju voznih osobina, pružio nam je višestruki reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji na reli takmičenjima nastupa u automobilu Subaru. "Novi Legacy je mekši od starog, a s obzirom na veću visini, naginjanje u krivinama je izraženije. Ali, sve je urađeno veoma smišljeno. Ukoliko želite oštru i brzu vožnju kroz krivine, Legacy će to neobično dobro podneti, sve do graničnih područja, kada će u pomoć priskočiti odlično podešen elektronski sistem stabilnosti. Ali, ESP će pre reagovati na podupravljanje, odnosno klizanje "preko nosa", zbog teškog turbodizel motora u nosu, nego na klizanje zadnjeg dela. Dakle, ponašanje na putu je u potpunosti neutralno, a dodatnu sigurnost uliva sistem pogona na sve točkove.  Zadnji deo modela Legacy je kao zalepljen za asfalt. Na drugoj strani, vozačima koji žele udobnu krstaricu, Legacy će priuštiti vrhunski užitak. Automobil skoro neprimetno prelazi preko poprečnih neravnina, rupa ili šina, što opret možemo zahvaliti odličnom oslanjanju." - istakao je Petrović.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Udobnost modela Subaru Legacy pete generacije, kao i prostranost, je na najvišem nivou. Putnici pozadi neće gurati kolenima naslone prednjih sedišta, bez obzira na njihovu visinu. Što se komfora u vožnji tiče, već smo istakli da je novi model mekše "trimovan" od svog prethodnika, što će radovati posebno putnike koji sede pozadi. Čak i naše najveće udarne rupe, Legacy će "ignosrisati" u meri da putnička kabina ostane savršeno mirna. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, i poprečne neravnine su lak zadatak za ovaj automobil. Kao jedinu zamerku u vožnji, moramo istaći veliku buku vetra pri visokim brzinama, jer automobil je viši od prethodnika, a i retrovizori su većih dimenzija.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Ovo je Subaru, i od njega se očekuje da vozačke kvalitete ispisuje velikim slovima. Tako i jeste. Ovo je automobil, koji je miljama udaljen od današnje automobilske konfekcije. Sve je izrađeno od kvalitetnih materijala, i sa vrhunskom završnom obradom. To nam je potvrdio i Petrović: "Volan je odlično uravnotežen (prečnika volana 37 cm), a ručica menjača je precizna i laka. Primećujem da Subaru poboljšava kvalitet unutrašnjosti, za razliku od konkurenata, koji zbog smanjenja troškova i povećanja profita, obaraju kriterijume kvaliteta. Plastika je "Subaruovski" tvrda, ali kvalitetna i dobro "upakovana". Završna obrada je na najvišem mogućem nivou. Što se uređenja prostora tiče, tu je Subaru uvek bio na visini zadatka, pa je tako i sada. Sve je tamo gde očekujemo i nije potrebno vreme prilagođavanja na ovaj automobil."

Poslednja "stanica" u enterijeru je prtljažnik, koji je u odnosu na prthodnu generaciju porastao na respektabilnih 486 litara, što je povećanje od 53 litra. Širina prtljažnika iznosi 87 centimetara, a visina 50 centimetara.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Brvi boxer turbodizel motor na svetu, možda najviše priliči modelu Legacy. Dvolitarski agregat još jednom je prevazišao naša očekivanja. Maksimalna snaga od 110 kW i maksimalni obrtni moment od 350 Nm, predstavljaju prosečne vrednosti za današnje turbodizele zapremine 2 litra, ali svojim karakteristikama (zvuk, vibracije i dinamičke osobine), ovaj motor spada u sam vrh kategorije. Novina kod modela Legacy je sistem smeštanja motora u pomoćni ram. Umesto da motor pričvrste direktno na šasiju, japanski inženjeri su preko četiri tačke, pričvrstili motor za pomoćni ram. Ovakvo rešenje značajno redukuje vibracije. Pored toga, ovo rešenje je omogućilo da se turbina smesti ispod motora.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Elastičan je, miran i odlično izbalansiran. Radi uglađeno, bez vibracija, a posebno mi se dopada zvuk turbine koji dolazi pri niskim obrtajima. Već u nižim obrtajima automobil vuče uverljivo, a ubrzanja u višim stepenima prenosa su jako dobra. Možda je neobično, ali svojim načinom rada i razvojem snage, motor me podseća na neke BMW turbodizele. Ne boji se i visokih obrtaja, čak i veoma rado se "vrti" i linearno razvija snagu. Menjač je precizan, hodovi su prilično kratki, a pozicija omogućava promenu brzine uz minimalan napor. Performanse pomalo izbnenađuju, jer masa od 1596 kilograma nije mala. Odlično pogođeni prenosni odnosi šestostepenog menjača i pogon na sve točkove, učinili su ovu limuzinu dinamičnom kao da se radi o manjem automobilu." - izjavio je Petrović.

Ovaj motor je veoma ozbiljan i na polju potrošnje. Pri realnoj brzini od 100 km/h, obrtomer se nalazi na brojci od 1.900 o/min, a putni računar pokazuje potrošnju nafte od samo 4,5 l/100 km. Ako ubrzamo do zakonskog limita na autoputu, broj obrtaja će se povećati za 600 o/min, a potrošnja na 6,8 l/100 km. U gradskim uslovima smo zabeležili potrošnju od 8,8 l/100 km, a na kraju testa, kompjuter je pokazao prosečnu potrošnju od 6,4 l/100 km. Ako uzmemo u obzir da je zapremina rezervoara 65 L, nije teško izračunati da je autonomija ovog automobila veća od 1.000 kilometara.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Vizuelni utisak je da je Legacy dosta veći od svog prethodnika. Karoserija sedana je u odnosu na prethodnika povećana za 35 mm u dužinu, za 90 mm u širinu i za 80 mm u visinu. Spoljašnje dimenzije nove generacije modela Legacy iznose 4730 x 1780 x 1505 mm, a međuosovinsko rastojanje je povećano za 80 mm, na 2.750 milimetara. Automobil je dizajniran kao "ozbiljan" menadžerski ili porodični automobil, za ljude koji žele biti drugačiji. Već na prvi pogled je jasno da se ne radi o automobilu supermodernog izgleda, ali atraktivnost je zamenjena izgledom koji će ostati svež i prepoznatljiv još dugi niz godina. Kao što smo rekli, međuosovinsko rastojanje je produženo za 80 mm, što najviše osećaju putnici na zadnjim sedištima, a prevesi su smanjeni za 45 mm. I pored toga, glavne odlike eksterijera su velike svetlosne grupe, koje već na kilometar otkrivaju o kojem automobilu je reč, dugi prevesi i klasičan prtljažnik.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Subaru Legacy pete generacije se razlikuje od svog prethodnika - udobniji je, prostraniji i ima kvalitetniji enterijer. Legacy je zadržao sve one kvalitete koje je imala prethodna generacija, a ono što važno, jeste činjenica da Subaru nije podlegao savremenim trendovima automobilske konfekcije. Tačnije, ovaj automobil je daleko od proizvodnje po principu "profita nikada dosta". Ovaj japanski proizvođač nove kupce traži proširenom ponudom motora, a posebno prvim dizel bokser motorom na svetu, koji je na našem testu dobio najviše ocene.

Poslednje pitanje je cena. Dizelski Subaru Legacy 2.0 T-D 6MT (VC), koji se može pohvaliti veoma bogatim paketom opreme, kome se malo toga može dodati, u Srbiji košta 32.990 €. Treba istaći da kupac Legacy-a dobija automobil sa visokim nivoom praktičnosti i prostranosti, koji se izvanredno i sigurno ponaša na putu, ali i harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi. Pored toga, Subaru Legacy ima zanemariv rizik od krađe, o čemu posebno morate razmišljati ako kupujete nemačke konkurente.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Subaru Legacy 2.0 T-D Specifikacija  
 Tip motora:
 Turbodizel boxer motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  350 / 1800 - 2400
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  206
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,4
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  486
 Zapremina rezervoara (L):  65
 Masa automobila / nosivost (kg):  1596 /
 Dimenzije pneumatika:  205/60 R16
 Dužina automobila (mm):  4730
 Širina automobila (mm):  1780
 Visina automobila (mm):  1505
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2750
 Cena (EUR):  32.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Generalni zastupnik Subaru vozila: Nicos C. Kattamis
Adresa: Milutina Milankovića br 27 Novi Beograd
Tel: (+381) 11 31 32 155
Fax: (+381) 11 31 32 208
Web: www.subaruserbia.com

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Vozili smo: Volkswagen Passat 2.0 TDI (B7)

Volkswagen se drži stare dobre istine, da sve što je dobro ne treba menjati. To se u slučaju novog Passata najviše odnosi na tehnička rešenja, dok je dizajn značajno unapređen. Novi Passat svako će prepoznati već izdaleka. Nova generacija modela Passat (B7) ima originalniji izraz od svog prethodnika i krasi ga snažniji imidž koncerna, koji je vidljiv na svakom detalju...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Testirali smo: Novi Ford Focus 1.6 TDCi Titanium

Fordova bitka u Golf klasi se nastavlja. Nova, treća, generacija modela Focus, ima za cilj da pobedi najbolje u nižoj srednjoj klasi, pre svih modele kao što je Volkswagenov Das Auto, ali i imena kao što su Astra, Megane, 308 ili C4. Pripremivši se za dolazak sedme generacije modela Golf, Ford je značajno promenio karakter svog novog Focusa, a u to smo se uverili tokom višednevne vožnje...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje