AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Spajanje niže srednje klase i karoserije sedan, za Renault je duže vreme dobitna kombinacija. Pedesetih godina, to je bio kompaktni sedan Renault 4CV i njegov naslednik Dauphine, zatim model Renault R8, koji se proizvodio od 1962. do 1971. godine. U sedamdesetim godinama, francuska kompanija je dala prednost hatchback modelima - Renault 6 i Renault 14, a kasnije se ponovo u ponudu vratila karoserija sedan. Renault 9 (1981-89), Renault 19 Chamade (1988-96) i obe generacije Meganea sedan (od 1995. godine i od 2002.) dobro su poznati vozačima u Srbiji.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Sada je pred nama potpuno novi sedan, Fluence. Eksterijer automobila ne krije vezu sa trećom generacijom modela Megane, ali dizajneri su pripremili nekoliko promena, koje Fluence već na prvi pogled čine različitim. Drugačiji je oblik prednjih svetala, koji se jasno razlikuje od Meganea, Lagune i modernizovanog Clija. Značajno je promenjen i dizajn prednjeg branika, koji nije ekstravagantan kao kod svojih "sestrinskih" modela, već koristi uredne i jednostavne linije. Crni plastični deo u donjem delu branika, proteže se celom širinom. Gornji deo branika Fluenca je mnogo viši nego kod Meganea, logo Renault nalazi se na plastičnom delu, a poklopac motora počinje iznad logoa.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Dizajn bokova i zadnjeg dela, veoma je kompaktan, ali u isto vreme prepoznatljiv. Profil svojim izgledom, osim linije krova, podseća na karavan model Megane Grandtour. Zadnje svetlosne grupe imaju "čist" dizajn, i kombinuju dizajnerske detalje hatchback i karavanske verzije modela Megane. Zadnji branik je gotovo identičan sa onim koji smo videli na Meganeu sa pet vrata. Po kriterijumu dimenzija, Fluence se od druge generacije sedana Megane, ne razlikuje previše. Automobil je narastao u svim smerovima, ali samo za par centimetara. Jedino, ali verovatno i najvažnije, u čemu je Megane II sedan u potpunosti nadmašen, jeste dužina: Fluence je sa svojih 4.618 mm, za čak 120 mm duži od svog "prethodnika", približivši se tako modelima srednje klase. Ono što je veoma važno sa aspekta funkcionalnosti i ergonomije, jeste činjenica da Fluence i Megane Grandtour koriste produženu platformu, koja ima za 6 cm duže međuosovinsko rastojanje od hatchback modela Megane.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Ergonomija i dizajn enterijera, kopiraju Megane. Najveća promena na instrument tabli je konvencionalni okrugli brzinomer, umesto digitalnog numeričkog. To znači da je enterijer modela Fluence uspeo da se distancira od dizajnerske "avantgarde" primenjene kod Meganea. Već po otvaranju vrata uočavamo odličnu završnu obradu i filigransku preciznost izrade uz osećaj kompaktnosti. Kvalitet materijala je na zadovoljavajućem nivou. Na centralnoj konzoli dominiraju komande klima uređaja, a ispod njih se nalazi radio uređaj, ispod kojeg je dugme za startovanje i gašenje motora. Utisku visokog kvaliteta doprinosi i atraktivno osvetljenje instrument table, koje se može pohvaliti oldičnim kontrastom i po ekstremno sunčanom vremenu. U enterijeru modela Fluence ima mnogo više prostora za vozača i suvozača, a udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta pruža zavidan prostor za noge putnika.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Fluence nudi veliku širinu unutrašnjeg prostora - 1.480 mm napred i 1.475 mm pozadi. Zadnji deo troprostorne karoserije, skriva prtljažnik zavidne zapremine od 496 litara. Širina otvora prtljažnika iznosi 1.020 mm, a dužina prtljažnog dela može se povećati obaranjem sedišta deljivih u odnosu 1/3 i 2/3.

Za pogon "našeg" test automobila, bio je zadužen dobro poznati turbodizel motor 1.5 dCi, koji razvija snagu od 78 kW (106 KS) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 240 Nm pri 2.000 o/min. Motor je izuzetno kultivisan i izolovan, i radi prijatno i "mekano", bez ikakvih vibracija. Iako je na papiru nevelik i nejak, motor pruža dovljno snage u svim situacijama, i prvi utisak je da se radi o puno snažnijem motoru veće zapremine. Ako nešto moramo zameriti, onda je to turbo-efekat. Agregat je do 2.000 o/min prilično trom, i ako želite da iskoristite svih 240 Nm obrtnog momenta, morate ga držati iznad 2.400 o/min, što i nije karakteristično za turbo motore.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zato pogled na putni kompjuter, pruža puno radosti, jer u gradskoj vožnji, potrošnja iznosi manje od 6 litara na 100 pređenih kilometara. Pri 100 km/h, motor se u šestom stepenu prenosa "vrti" na oko 2.250 o/min i beleži potrošnju od samo 5,2 l/100 km. Pri maksimalnoj dozvoljenoj brzini na autoputu, potrošnja iznosi oko 6,4 l/100 km. Pri brzini od 90 km/h, u petom stepenu prenosa, motor beleži 2.500 o/min, a prebacivanjem u šestu "brzinu", obrtaji spadaju ispod 2.000 o/min.

Sedišta vozača i suvozača, igraju na kartu komfora, ali ne pružaju dobar oslanac u agresivnoj vožnji po krivudavom putu. Zanimljivo je da Fluence pruža neobično nizak položaj sedenja, na kojem mu konkurenti samo mogu pozavideti. Test automobil bio je opremljen pneumaticima dimenzija 205/60 R16, što znači da su udobnost i komfor bili primaran cilj inženjera. Na naših putevima sa mnogo udarnih rupa, Fluence se ponaša kao riba u vodi. Francuski model je udoban, ali u isto vreme i dovoljno precizan i upravljiv. I problematične kratke poprečne neravnine, automobil veoma uspešno amortizuje, što možemo zahvaliti dugom međuosovinskom rastojanju (2.702 mm). Kada smo kod međuosovinskog rastojanja, recimo i to da ono putnicima na zadnjim sedištima obezbeđuje sasvim dovoljno prostora za noge.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Karakteristike volana su usmerene na vozače, koji ne preferiraju sportsku vožnju, što smo i očkivali od automobila "porodične" ili "menadžerske" koncepcije. Za okretanje volana je potrebna minimalna snaga, i može se pomerati jednim prstom, što će posebno obradovati pripadnice nežnijeg pola. U isto vreme, to znači da do volana stiže veoma malo informacija sa podloge, što može razočarati sportski orjentisane vozače. Ali, s obzirom na karakter ovog automobila, to i ne možamo označiti kao nedostatak.
 
Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi je polunezavisno oslanjanje sa krutom osovinom, koji pružaju odličan komfor za posadu, ali i bezbednu vožnju u svakoj situaciji. Ukoliko preterate sa brzinom u krivini, u pomoć će priskočiti sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESP), koji je u modelu Fluence deo standardne opreme.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Renault propagira model Fluence, kao porodičnu i menadžersku limuzinu, ali i atraktivnom cenovnom politikom. Ključan detalj, za mnogobrojne zainteresovane kupce u Srbiji, jeste činjenica da Fluence mogu kupiit po ceni od 12.590 eura (Fluence 1.6 16V Authentique). Za taj novac, kupac dobija skladno dizajniran i dobro opremljen bezbedan sedan, koji u isto vreme može zadovoljiti potrebe porodice, ali i potrebe savremenog menadžera. Za najjeftiniju dizel verziju modela Fluence (1.5 dCi 90 Authentique), potrebno je izdvojiti 14.227 EUR.

 Renault Fluence 1.5 dCi
 
 Tip motora:
 Turbodizel
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 2
 Zapremina motora (cm³):
 1.461
 Maksimalna snaga (kW / o/min):
 78 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 240 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):
 185
 Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s):
 10,4
 Potrošnja (grad / otvoreno / kombinovano):
 5,3 / 4,1 / 4,5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):
 496
 Zapremina rezervoara (L):
 60
 Masa automobila (kg):
 1.352
 Dimenzije pneumatika:
 205/60 R16
 Dužina automobila (mm):
 4.618
 Širina automobila (mm):
 1.809
 Visina automobila (mm):
 1.479
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.702
 Cena osnovnog modela (EUR):
 12.590

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs


Automagazin.rs

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje