AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Toyota Land Cruiser proslavlja 60 godina svog postojanja. To je sasvim dovoljno vremena, da jedan off-road automobil iza sebe ostavi sve "dečije bolesti" i "sazri" u jedan izuzetno kvalitetan, a po mnogima i najkvalitetniji terenac sa pogonom na sve točkove, i bude poštovan i prepoznatljiv širom sveta. Novi Land Cruiser obeležava ovu godišnjicu i na srpskom tržištu.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Manju modelsku serija Toyote Land Cruiser, u svom modernom obliku prvi put smo videli kao seriju 90, koja je u modernom dobu predstavljena 1996. godine. Bio je to naslednik serije 70 - luksuzan i tehnički veoma napredan naslednik slavne serije 70. Potpuno nov model bio je Land Cruiser 120 iz 2002. godine, a njegova velika modernizacija, koja je dobila oznaku 150, predstavljena je na sajmu automobila u Frankfurtu, 2009. godine. Mnogi su mu zamerali što nema snažniji turbodizel agregat, pa je japanska kompanija, za njegov 60. rođendan, pripremila kvalitetan "šlag za tortu". U 2011. godinu, Land Cruiser je ušao sa unapređenim 3-litarskim turbodizel motorom, snage 190 KS. Na testu smo imali Toyotu Land Cruiser 3.0 D-4D - 60th Anniversary, model kojim LC ponosno slavi 60 godina svog postojanja.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Ne morate biti dobar poznavalac automobila, da biste videli jasnu međugeneracijsku razliku u spoljašnjosti. Uostalom, na našim ulicama smo se već i navikli na izgled novog Land Cruisera. Novi LC je za 45 mm duži od prethodne generacije, ali u dizajerskom smislu, vratio je se kultu izraženijih linija i oštrijih oblika. Neka rešenja su preuzeta od većeg i moćnijeg Land Cruisera V8, kao što su povišeno težište, izbačeni blatobrani i praktični i veoma korisni pragovi. "Zadnjica" je u prepoznatljivom stilu uzdignuta, i naglašava terenski aspekt ovog automobila. Bogled s boka, otkriva nam mišićavost karoserije. Profil automobila je dinamičan, zahvaljujući kratkom prednjem prevesu, dok je zadnji deo dizajniran mišićavo, ali dosta konzervativnije od prednjeg dela, što se odnosi i na veće prevese.

Ništa manje pozitivan, nije ni prvi utisak sa vozačevog mesta. Materijali jesu kvalitetni, ali još veći utisak na nas je ostavila filigranski precizna zavšrna obrada. Svi displeji su logično postavljeni i čitljivi, a Vladan Petrović nam je istakao da se u Land Cruiseru odlično sedi: "Ulazak u automobil, značajno je olakšan dobro osmišljenim pragom. U Land Cruiseru se sedi kao u fotelji, prijatno i savršeno, uz savršen pregled situacije. Kožna sedišta su udobna, a moram da pohvalim i mogućnosti podešavanja sedišta i volana. I pored pomalo grubog rada hladnog dizel motora, odlična zvučna izolacija je obezbedila savršenu tišinu u automobilu. U Land Cruiseru, vozač se oseća luksuzno i "ušuškano", kao i nekom automobilu visoke klase."

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

U izmenjenom enterijeru sada ima više prostora. U karoserijskoj verziji sa pet vrata, u ponudi je i verzija sa sedam sedišta (kojima je bio opremljen i test automobil), koja se mogu pomerati u opsegu od 135 milimetara. Zadnji red sedišta sada je fleksibilniji, a nasloni sedišta mogu se pomerati u odnosu 40:20:40. Zadnji red sedišta preklapa se nezavisno i obaranjem se ukplapaju u ravan pod prtljažnika. Zadnji red sedišta obara se elektronskim putem, pritiskom na dugme, koje se nalaze na dve pozicije (pogledati u galeriji). Putnici u prvom i drugom redu sedišta, imaju prostora u izobilju, a osećaj luksuza pojačava i nezavian klima uređaj za putnike u zadnjem delu automobila. U trećem redu sedišta, koje elektromotori izvalače iz poda prtljažnika, mogu se udobno smestiti samo deca ili osobe nižeg rasta. U konfiguraciji sa pet sedišta, njihovim obaranje se standardna zapremina prtljažnika povećava sa 621 na 1.934 litra.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Za modelsku godinu 2011, Toyota je modernizovala turbodizel motor. Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, u decembru mesecu je dobila modernizovani agragat, koji je opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica. Unapređeni motor zadovoljava kriterijume Euro 5 ekolške norme, koja u većem delu Evrope na snagu stupa od 2011. godine. Pored toga, povećana je i snaga motora, sa 127 na 140 kW. Maksimalni obrtni moment je povećan za 10 Nm, na 420 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.600 do 2.800 o/min. I pored povećane snage, prosečna potrošnja i emisija CO2, ostali su na istom nivou. To znači da u evropskom ciklusu vožnje, trovratni SUV troši prosečno 8,4 L/100 km, a petovratna verzija prosečno troši 8,5 L/100 km. Agregat je pravi izbor za preko 2 tone teškog terenca, kome savršeno odgovara i petostepeni automatski menjač i 4x4 pogon sa srednjim "Torsen" diferencijalom". Srednji diferencijal moment deli u razmeri 40:60 u korist zadnjih točkova, a elektronika po potrebi, ovaj odnos menja od 30:70 do 50:50. Land Cruiser je pravi terenac za off-road uslove, što podrazumeva i "reduktor" i blokadu centralnog diferencijala.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

"Sigurno su mnogi s nestrpljenjem očekivali ovaj trenutak. Konačno u Land Cruiseru imamo snažniji motor. Iako tih dvadesetak konjskih snaga, možda nekom ne izgleda značajno, u vožnji se to itekako osećaju. Veći obrtni moment, vozač će osetiti već pri prvom kontaktu sa pedalom gasa. Motor snažno vuče od niskih obrtaja, a ubrzanja višim brzinama su još ubedljivija. Menjač, takođe, zaslužuje najviše ocene, i kao stvoren je za ovaj automobil, jer su prenosni odnosi u potpunosti "pogođeni", a promena stepena prenosa skoro neprimetna. Menjač ima veliki deo zasluga, za to što je motor odlično "raspoložen" kako na terenu, tako i na asfaltu." - izjavio je Vladan Petrović.

Recimo i to da je prosečna potrošnja na našem testu iznosila oko 8 litara na 100 pređenih kilometara. Teoretski, to znači da sa jednim rezervoarom goriva, zapremine 87 litara, Land Cruiser može preći oko 1.000 kilometara. Naravno, to je samo teoretski, i uz pretpostavku da se krećete na otvorenom putu, jer je "naš" LC u off-road uslovima i dubokom snegu, trošio i preko 20 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Prednje oslanjanje je detaljno izmenjeno, sa poprečnim trostrukim aluminijumskim ramenima, a zadnja Multilink osovina opremljena je novim, elektronski kontrolisanim sistemom Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS). Bolje opremljeni modeli imaju elektronski kontrolisano vazdušno ogibljenje, koje radi u saradnji sa Toyota sistemom adaptivnog, varijabilnog ogibljenja (Adaptive Variable Suspension - AVS) omogućavajući vozaču da odabere jedan od tri podešavanja rada amortizera.

Pored naprednog sistema pogona na sve točkove, sve navedeno čini model Land Cruiser jednim od najkvalitetnijim terenskih automobila na svetu. Test automobil bio je opremljen i odličnim pneumaticima, pa smo imali utisak da ovaj automobil može ići i tamo gde ljudska noga nije kročila. "Prednost Land Cruisera, u odnosu na SUV modele, upravo je u njegovim ogromnim off-road mogućnostima. Visoko odstojanje od tla (22 cm), veliki pneumatici i odlična transmisija, čine da ovaj automobil ide tamo gde drugi ne mogu. Ako nešto možemo zameriti, onda je to vozna dinamika na asfalntim putevima. Veliko odstojanje od tla i visoko težište automobila, dopinose nešto izraženijem naginjanju karoserije u brzim krivinama, ali ne zaboravimo da vozimo masivan terenac. Zapravo, u ovom automobilu je prijatnije "krstariti", nego "jurcati" kroz krivine (za to i nije namenjen)." - zaključuje Vladan Petrović.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Uz posebne “60th Anniversary” detalje na svakom vozilu, kao i ekskluzivne pakete dodatne opreme, Land Cruiser nove generacije obeležava ovu godišnjicu i na srpskom tržištu. Za svaki Land Cruiser, kompanija Toyota Srbija, nudi besplatan 60th Anniversary paket, koji podrazumeva: bela zadnja svetla, hromirani završetak izduvnog sistema i hromiranu lajsna na zadnjim vratima.

Najjeftiniji, ali odlično opremljen, Land Cruiser 3.0 D-4D Active sa pet vrata, treba platiti 45.800€. S obzirom na Toyota kvalitet, veoma izdašnu opremu, kao i na činjenicu da je pred vama jedan od najboljih terenskih automobila na svetu, ne čini se previše. Više o novom Land Cruiser "60th Anniversary" paketu opreme, i cenovnik za tržište Srbije, možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

 Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D
 
 Tip motora:
 Common-Rail turbodizel 16V DOHC
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 2.982
 Maksimalna snaga (KS  / o/min):
 190 / 3.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 420 / 1.600 - 3.000
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
 175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):
 11,0
 Prosečna potrošnja (L/100 km):
 8,1
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
 621 / 1.934
 Zapremina rezervoara (L):
 87
 Masa automobila / nosivost (kg):
 2.220 / 750
 Dimenzije pneumatika:
 265/65 R18
 Dužina automobila (mm):
 4.760
 Širina automobila (mm):
 1.885
 Visina automobila (mm):
 1.845
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.790
 Cena (Eur):
 45.800

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje