AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U modelsku godinu 2011, Lexus IS ulazi sa nekoliko unapređenja. Najveća novina je novi osnovni motor u modelu IS 200d - četvorocilindrični turbodizel zapremine 2,2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 110 kW, odnosno 150 konjskih snaga. Na višednevnom testu imali smo upravo Lexus IS 200d, koji na tržištu Srbije odnedavno predstavlja štedljiviju i dostupniju alternativu dosadašnjem baznom modelu IS 220d (130 kW)...

Od premijere nove generacije modela Lexus IS prošlo je više od pet godina, što je u premium segmentu značajano vreme, jer je period "moralnog zastarevanja" relativno kratak. Zato je japanska kompanija odlučila da ubrza tempo manjih inovacija, a najnovije izdanje ovog kvalitetnog automobila, predstavljeno je na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu, zajedno sa manjim modelom CT 200h.

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Iako ima drugačiju oznaku, koja asocira na motor zapremine dva litra, nova osnovna motorizacija IS 200d je zapravo slabija verzija postojećeg motora iz IS 220d. U pitanju je 4-cilindrični agregat zapremine 2,2 litra, koji razvija snagu od 110 kW (-20 kW) pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od sasvim dovoljnih 340 Nm (-60 Nm) u opsegu od 2.000 do 2.800 o/min. Agregat zadovoljava Euro 5 ekološku normu (emisija CO2 = 134 g/km) i beleži potrošnju od fabrički deklarisanih 5,1 l/100 km. Uz pomoć odlično usklađenog šestostepenog manuelnog menjača, koji snagu šalje na zadnje točkove, Lexus IS 200d iz mesta do "stotke" stiže za 10,2 sekunde (IS 220d istu disciplinu savladava za 8,9 s) i postiže maksimalnu brzinu od 205 km/h (IS 220d - 220 km/h).

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Iako su parametri motora smanjeni, naš test vozač Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion, smatra da motor u potpunosti zadovoljava potrebe prosečnog vozača. "Lexus IS 200d odabraće oni kojima performanse nisu na prvom mestu, ali nijednog trenutka neće se osećati inferiorno u odnosu na druge učesnike u saobraćaju. Iako je maksimalni obrtni moment smanjen, to je u nekim situacijama prednost. U zimskim uslovima je prednost što se moment oslobađa harmonično i bez oštrih ubrzanja. Dakle, kada papučicu gasa pritisnemo do kraja, automobil neće "ispaliti" kao iz topa, ali će sasvim zadovoljavajuće ubrzati do željene brzine, a preticanje će i dalje biti rutinsko. Primetio sam da su se inženjeri u Lexusu "poigrali" sa prenosnim odonosima u menjaču, koji su duži od onih u modelu IS 220d. Šesti stepen prenosa nismo koristili skoro nigde, osim na autoputu, i to pri brzinama većim od 130 km/h, kada "obrtomer" pokazuje samo 2.000 o/min. U gradskoj vožnji, četvrti i peti stepen prenosa, skoro da nismo ni koristili. To jeste jedan od uzroka za nešto slabije performanse, ali siguran sam da ovakvo rešenje rezultira značajnom uštedom goriva, što je i bio primarni cilj."

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Realna potrošnja goriva na autoputu, u uslovima vožnje u kojoj smo poštovali ograničenja brzine, kretala se oko 7 l/100 km. To u poređenju sa BMW 320d ili Mercedes-Benz C200 CDI, možda nije za pohvalu, ali moramo istaći da smo ovu potrošnju zabeležili u zimskim uslovima vožnje, kada su temperature dostizale vrednosti i do 10 stepeni ispod nule. Pažljivijom vožnjom, potrošnja se veoma lako može smanjiti ispod 6 l/100 km.

Sa stanovišta voznih osobina, Lexus IS za modelsku godinu 2011 ostao je na nivou zadatka. Snažna strana ovog automobila i dalje je vozna dinamika. To nam je potvrdio Vladan Petrović: "Slabiji motor pod haubom i duži prenosni odnosi u menjaču, uticali su da zrelost oslanjanja bude daleko iznad zahteva prosečnog vozača. Čak i kada isključimo ESP sistem, neutralna karakteristika automobila neće biti narušena. Korekcije nisu potrebne, a čak i neiskusni vozači teško će automobil izbaciti iz idealne putanje. Upravljanje je precizno i prilično direktno, ali ponekad se oseti preveliki uticaj servo pojačivača. Mogu samo da ponovim ono što sam rekao i za IS 220d - Ovo je automobil koji će svom vlasniku pružiti dobru udobnost i vrhunsku sigurnost na dugim putovanjima, posle kojih neće osećati ni malo zamora."

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

U enterijeru nema velikih promena. Japanci su veću pažnju posvetili detaljima i kvalitetu materijala, boljem audio-sistemu, a Optitron osvetljenje dobilo je "vizir" sa manjim stepenom zatamnjenja. Ono što i dalje možemo zameriti modelu IS, jeste prostor za putnike na zadnjim sedištima. Enterijer modela IS i dalje je najmanji među premium sedanima. Situaciju komplikuje "padajući" krov, pa je prostor za glavu putnika sasvim skroman. Za svaku pohvalu je izolacija kabine. Zahvaljujući odličnoj aerodinamici (cx=0,27), ali i odličnoj izolaciji, putnike u automobilu prati savršena tišina, što možemo zahvaliti i prilično kultivisanom motoru. Položaj za volanom je zadovoljavajući, uz prijatan osećaj luksuza, koji je nezaobilazan kada su automobili marke Lexus u putanju.

"Ergonomija Lexusa IS nije vrhunska, ali zahvaljući odličnom podešavanju volana i sedišta, lako je pronaći prirodan položaj za sedenje. Komande na središnjoj konzoli su velike i pristupačne, iako ih je moglo biti manje. Mislim da Lexus treba da se ugleda na rešenja koja su primenili Mercedes i BMW, koji imaju jednu multifunkcionalnu komandu za uređaje koji se najčešće koriste. Materijali su odlični, prijatni za oko, ali i na dodir. Ja sam jedan od vozača kome u vožnji smeta oboren naslon za ruku, i uvek ga stavljam u gornji položaj. Kod Lexusa IS prednji naslon za ruku je masivan, ali rešen tako da omogućava nesmetanu promenu brzina. Bravo za Japance!" - izjavio je Vladan Petrović.

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Lexus IS za modelsku godinu 2011 dobio je i blago osvežen dizajn detalja eksterijera. Već na prvi pogled, možemo primetiti novu mrežu hladnjaka, novi dizajn prednjeg branika, sa jasnije izraženim usisnicima za vazduh, a bolje opremljene verzije mogu se pohvaliti integrisanim LED dnevnim svetlosnim grupama. Styling su osvežile i nove felne prečnika 17 ili 18 inča, i dve nove boje karoserije, a zadnje svetlosne grupe sa novom grafikom, više nemaju oranž segmente, i većim delom su izvedene u crvenoj boji. Primećujemo još jedan redizajniran detalj: vrata prtljažnika na kraju su naglo izdignuta, što optički deluje kao mini spojler. Ostale dizajnerske osobine su zadržane: automobil optički širi dizajn "haube", koja na bokovima izgleda kao krilo i nastavlja se na dramatično široke blatobrane. Bočni profil ima tipičnu siluetu za automobile sa motorom napred, a pogonom na zadnje točkove: duga hauba, vetrobransko staklo sa velikim nagibom, ka unazad pomerena kabina i visoka "zadnjica". Kod dizajna spoljnih retrovizora, prednost u odnosu na lepotu su imali praktičnost i bezbednost, pa se prilično veliki retrovizori ne uklapaju potpuno u dinamičnu celinu.

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

Na kraju, cena. Pogled u cenovnik, ukazuje nam da se nominalna cena modela Lexus IS 200d nalazi na nivou evropskih premium sedana. Ali, postoji jedna važna razlika: oprema je mnogo izdašnija, pa je Lexus relativno jeftiniji, što bi na kraju moglo "prevagnuti" u korist Japanca. Već osnovna oprema modela IS podrazumeva elektronski program stabilnosti (ESP), osam vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), svetla za maglu, odličan audiosistem, automatsku klimatizaciju, Bluetooth Hands-Free... Na drugu stranu, Lexus je automobil namenjen probranoj klijenteli, koja ne putuje po salonima automobila noseći materijale za upoređivanje cena i karakteristika.

Cenovnik modela Lexus IS 200d možete pogledati na www.lexus.rs.
Fotografije pogledajte klikom na LINK.

Test: Lexus IS 200d - Luksuzna štednja

 Lexus IS 200d - Tehnička specifikacija
 
 Motor:  Turbodizel motor
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 2.231
 Maksimalna snaga (kW / o/min):
 110 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 340 / 2.000 - 2.800
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
 205
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):
 10,2
 Prosečna potrošnja (l/100 km):
 5,1
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
 398
 Zapremina rezervoara (L):
 65
 Masa automobila / nosivost (kg):
 1540 / 535
 Dimenzije pneumatika:
 225/45 R17, 245/45 R17
 Dužina automobila (mm):
 4.585
Širina automobila (mm):
 1.800
 Visina automobila (mm):
 1.440
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.730
 Cena (Eur):
 30.900

 

 

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje