AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Veliki hatchback (čak 22 cm duži od Golfa!) sa neobičnim rešenjem zadnje osovine i novim i modernizovanim motorima, licem u lice se suprostavlja Golfu, C4, Meganeu, Aurisu, Focusu... Od kompanije Komnenović Auto, na test smo preuzeli vrhunsku benzinsku verziju nove Opel Astre, koja nas je često navodila na pitanje sedimo li uopšte u Opelu. Ali, posle modela Insignia, ništa nas ne može iznenaditi...

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Opel Astra spada među tri najuspešnija automobila niže srednje klase u Evropi. Godišnje se proda oko pola miliona primeraka ovog uspešnog modela, koji čini skoro trećinu prodaje Opela. To i ne čudi, jer istorija Opela, u segmentu koji danas nazivamo niža srednja klasa, je duga i bogata. Tradicija malih porodičnih modela počela je prvim Kadettom, daleke 1936. godine, i sa izuzetkom pauze uzrokovane Drugim svetskim ratom, traje do dan danas. Do promene na evropskom tržištu došlo je 1991. godine, kada je Kadet E nasledila prva generacija modela Astra (Astra F). Sledeće generacije usledile su 1998. godine i 2004. godine. Prošle godine, na tržište je stigla nova Astra, četvrta generacija.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

U poređenju sa prethodnom generacijom, došlo je do značajnog rasta dimenzija, što znači da je Opel ovde koristio istu strategiju kao i kod modela Insignia. Dužina je povećana za celih 170 mm, na 4.419 mm, čime je Astra nadmašila i najveće konkurente: Golf, Focus i Megane. Zanimljivo je da nova Astra svojom dužinom prevazilazi prvu generaciju modela Vectra, a samo nekoliko centimetara je kraća od modela Vectra B. Širina je povećana na 1.814 mm (+61 mm), visina na 1.510 mm (+50 mm), a međuosovinsko rastojanje je poraslo na 2.685 mm (+71 mm). Prtljažni prostor je ostao na istom nivou, i meri zapreminu od 370 litara. Dizajn nove Opel Astra nosi gene modela Insignia. Već svojim dizajnom, automobil nam jasno poručuje: "Zaboravite sve što ste do sada videli od Opela, ovo je nešto sasvim novo!" Astra ima nisku masku hladnjaka, sa masivnom hromiranom lajsnom, koja nosi novi logo Opela. Nova prednja svetla (sa LED dnevnim svetlima) su niža, i dobila su blago "zamračenu" optiku. Pogled s boka otkriva nam najveću sličnost sa modelom Insignia. Iako Astra ima hatchback karoseriju, dizajnerske linije neodoljivo podsećaju na one koje smo videli na većem modelu. To se posebno odnosi na bočnu liniju, koja se proteže od bočnih pokazivača smera (koji nisu integrisani u retrovizore!), prateći liniju kvaka na vratima, sve do zadnjih svetlosnih grupa. U donjem delu uočljivo je zanimljivo dizajnersko rešenje, koje je inspirisano izgledom krila. Slično kao kod modela Insignia, s tim što je kod većeg modela radnja skoncentrisana na prednjim vratima, a kod Astre na zadnjim. Novina kod Astre je malo bočno staklo, smešteno u A stub, koje se iz MPV modela "seli" u hatchbabk automobile. Zadnjim delom dominira masivan branik i svetlosne grupe podeljene u dva dela.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Enterijer nove Astre ponovo nas je podsetio na detalje koje smo videli u modelu Insignia. Napred ima mesta i za osobe većih gabarita, kako po pitanju visine, tako i po po kriterijumu širine u ramenom delu. Zanimljivo je da na zadnjim sedištima, u visini laktova, širina iznosi nadprosečnih 1.440 milimetara. Za svaku pohvalu su i sedišta, čiji sedalni deo je veoma širok, a u isto vreme odlično drži telo pri agresivnoj vožnji. Osećaj je kao u Insigniji. Dizajn, kvalitet materijala, završna obrada - sve deluje odlično upakovano i možda kompaktnije nego kod modela Insignija. Ergonomija je na visokom nivou, što smo i očekivao od Opela, sve je tamo gde prosečan vozač i očekuje da bude. Samo je ručna kočnica elektronska, što je pozitivna promena. Komande se intuitivno aktiviraju, a materijali na dodir odaju utisak visokog kvaliteta. Moramo da pohvalimo i sedenje, kao i podesivost volana, koji će svakom vozaču omogućiti da pronađe odgovarajući položaj za volanom. Kao što smo istakli, i putnici na zadnjim sedištima imaju obilje prostora. To se najviše odnosi na kolena putnika, kao i na širinu zadnjeg dela enterijera. Viši putnici mogu imati zamerke na zadnje naslone za glavu, koji ne pružaju odgovorajući oslonac, i pored mogućnosti podešavanja. Ne možemo a da ne pomenemo vrhunski prtljažnik, FlexFloor, koji je varijabilan po dubini i omogućava da se stvari smeštaju u čak tri nivoa.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Priča o oslanjanju nove Opel Astre zaslužuje posebnu pažnju. Opelovi stručnjaci pozadi nisu instalirali zahtevano i skupo multilink oslanjanje, već su se odlučili za rešenje sa polukrutom osovinom. Ali, to nije sve. Opel je na novoj Astri premijerno predstavio tzv. Watov nosač, sa fleksibilnim šipkama. Upravo ovaj detalj, bila je glavna  Vladana Petrovića, koji je novu Astru isprobao još prošle godine, na vrhunski bezbednoj stazi NAVAK, tokom organizovane test vožnje pod nazivom "Opel dan". Kako višestruki državni reli prvak vidi novo Opelovo rešenje zadnjeg oslanjanja? "Opel nas u prošlosti nikada nije oduševljavao revolucionalnrnim tehnološkim rešenjima. Ovoga puta, pogodio je pravo u centar! Zadnja osovina je zaista revolucionarna, i obezbeđuje vrhunsko vođenje kroz krivine, a u isto vreme pruža veliku udobnost putnicima koji se voze na zadnjim sedištima. Ponašanje zadnjeg dela automobila je neutralno, a čak i prilikom naglih pokreta volanom i "provokacija" pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao zadate putanje, ne pokazujući ni najmanju slabost. Utisak zaokružuju snažne kočnice, koje se prosto poigravaju sa automobilom. Pored svega toga, automobil nije izgubio na udobnosti, i veoma mekano i tiho prelazi preko udarnih rupa na našim putevima." - ističe Petrović- Uz doplatu se u novoj Opel Astri može dobiti i sistem Flex-Ride, koji podrazumeva i adaptivne amortizere.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Na testu smo imali novu Opel Astru sa vrhunskim benzinskim agregatom zapremine 1,6 litra, opremljenog turbo punjačem, koji pri 5.500 o/min razvija respektabilnoh 180 konjskih snaga. To obećava dosta uzbuđenja u vožnji, posebno što se obrtni moment od 230 Nm oslobađa na 2.200 o/min.

Vladan Petrović bio je zadovoljan užitkom u vožnji koji pruža savremeni turbo-benzinac: "Možemo reći da nije sportski, ali je sigurno daleko iznad zahteva prosečnog vozača. Ovaj motor idealan je za one koji ne vole da ih pretiču, a istu operaciju nova Astra savladava rutinski. Pored toga, motor je savršeno tih, radi mekano i uglađeno. Motor se do 3.000 - 3.500 o/min ponaša kao atmosferski, a zube pokazuje u rasponu obrtaja od 4.000 do 6.000 o/min. Uostalom, ubrzanje iz mesta do 100 km/h za 8,5 sekundi dovolno govori o ovom motoru, posebno ako se u obzir uzme masa automobila od skoro 1,5 tona. Moram da pohvalim i šestostepeni menjač, koji je daleko precizniji od onog koji smo videli kod prethodnog modela. Ako tražimo manu sklopu motor-menjač, onda su to možda nešto duži prenosni odnosi, pa je elastičnost u nekim stepenima lošija od očekivanog."

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Podsetimo, Opelov agregat nema direktno ubrizgavanje benzina u cilindar, kao ni kompresor, koji bi dosta pomogli prilikom ubrzanja u niskom režimu obrtaja. Konkurentski modeli (Audi / VW) to već uveliko koriste u svojim TSI agregatima, ali to ne znači da su u prednosti po pitanju potrošnje. Opel Astra 1.6 Turbo, na autoputu, pri brzini od 130 km/h, troši 8,7 L/100 km, a kazaljka brzinomera se nalazi na nivou oko 2.900 o/min. Prosečna potrošnja na našem testu se kretala oko 8 litara na 100 pređenih kilometara, računajući i kilometra Vladana Petrovića, višestrukog reli šampiona.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Jedan od jačih aduta nove Opel Aste je sigurnost, pa je maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP testovima bezbednosti nešto što smo mogli i očekivati. Automobil je opremljen sa šest vazdušnih jastuka, elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), aktivnim prednjim svetlima "AFL", koji se zaokreću u smeru vožnje i automatski podešavaju svoj rad u odnosu na druge učesnike u saobraćaju (imaju čak devet režima osvetljenja!), LED dnevnim svetlima... Vladan Petrović povtrdio nam je da je karoserija izuzetno otporna na uvijanje, što značajno doprinosi stabilnosti i sigurnosti. "To se oseća na svakom koraku. Nova Astra ima jednu od najčvršćih karoserija u klasi, što je veoma važno za ponašanje na putu, kao i za osećaj kompaktnosti i sigurnosti. Pohvale zaslužuje i ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), koji reaguje diskretno, ali dovoljno efikasno u kritičnim situacijama. I za kraj moram da istaknem izuzetnu efikasnost kočionog sistema, u čijem rečniku ne postoji reč zamor! Čak i posle nekoliko uzastopnih snažnih kočenja na velikoj nizbrdici, kočioni sistem nije pokazivao nikakve znake popuštanja. Delovanje kočnica je izrazito progresivno." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

Vrhunski dizajn, visok kvalitet korišćenih materijala i odlična završna obrada, nakon modela Insignia, navode nas ponovo na isto pitanje: Ovo je Opel? Pored toga što pruža užitak u vožnji, novu Opel Astru odlikuju intuitivno korišćenje, odlična izolacija enterijera, upravljanje i kočnice koji odgovaraju visokim standardima nemačkih automobila današnjice. Da li to znači da nova Astra nema mana? Ne, niko nije savršen, i uvek postoji druga strana medalje. U odnosu na Golfa (koji je kraći za 22 cm!), nova Astra ima težinski hendikep od čak 150 kg, što se pored toga što nema direktno ubrizgavanje goriva, odrazilo i na elastičnost u niskom režimu obrtaja. Ali, za one koji preferiraju dizel agregate, Astra je pripremila savremen turbodizel motore, koje odlikuje mala potrošnja goriva i dobra elastičnost. Zaključak je da nova Astra ozbiljno preti Golfu, jer u nekim detaljima pruža mnogo više nego konkurent iz Volfsburga.

 

Cena? Opel Astra nije jeftin automobil. Ipak, nova Astra oduševljava bogatim spiskom serijske opreme, jer već osnovni nivo Essentia nudi klimu, ESP i elektropaket, dok nivo opreme Cosmo, kojim se može pohvaliti test automobil, dobija i luksuz kakvog se ne bi posramili i neki premium modeli. Osnovni model Opel Astra 1.4 Essentia košta 15.475 Eura, sa PDV-om, dok je za test primerak potrebno izdvojiti preko 21.000 Eura.

 

Fotografije sa testiranja, možete pogledati klikom na LINK.
Cenovnik možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Opel Astra 1.6 Turbo Sport

 Opel Astra - Tehnička specifikacija
 
 Motor:
 Turbo-benzinski, dva bregasta vratila
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 1.598
 Maksimalna snaga (KS/o/min):
 180 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 230 / 2.200 - 5.400
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
 221
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):
 8.5
 Prosečna potrošnja (L/100 km):
 6,9
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
 370 / 1.235
 Zapremina rezervoara (L):
 56
 Masa automobila / nosivost (kg):
 1415 / 550
 Dimenzije pneumatika:
 215/50 R17 (zimski pneumatici)
 Dužina automobila (mm):
 4.419
 Širina automobila (mm):
 1.814
 Visina automobila (mm):
 1.510
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.685
 Cena (Eur):
 21.016

 

 

 

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje