AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. 1994. godine, Toyota RAV4 bila je rodonačelnik segmenta malih SUV modela, a aktuelna treća generacija ove godine je prošla i drugu modernizaciju. Isprobali smo je u realnim uslovima...

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

1994. godine Toyota je predstavila model RAV4, kreatora novog segmenta imena Recreational Active Vehicle with 4 wheel drive. Druga generacija predstavljena je 2000. godine. Aktuelna, treća generacija, predstavljena 2006. godine, iza sebe ima drugu modernizaciju. Podsetimo, RAV4 je neosporni lider u segmentu, sa preko 1 milion prodatih primeraka u sve tri generacije. Model RAV4 ima pozitivan trend "Market share-a" i u Srbiji: - 2008- 15% - 2009- 20% - 2010-20%.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Toyota RAV4 za modelsku godinu 2010 ima potpuno nov prednji deo: nova je mreža hladnjaka sa hromiranim detaljima, potpuno su promenjene svetlosne grupe, kao i prednji branik i hauba. Na zadnjem delu automobila, promene su uočljive samo na svetlosnim grupama, koje su dobile novu grafiku i izrađene u LED tehnologiji. Bokovi automobila skoro su ostali netaknuti, a promene će uočiti samo dobri poznavaoci ove japanske marke, što se odnosi i na dobro oblikovanu "zadnjicu". U okviru programa "Toyota Optimal Drive", pogonske jedinice mogu se pohvaliti smanjenom masom, kao i smanjenim mehaničkim trenjem. Benzinske motore reprezentuje samo agregat 2.0 Valvematic, a oni koji preferiraju dizelske agregate mogu izabrati jednu od dve varijante četvorocilindričnog motora 2.2 D-4D ili D-CAT. Od ostalih novina, treba istaći da elektronski sistem stabilnosti (VSC) od sada dolazi već u standardnoj opremi. Takođe, novost je da je 4x2 pogon dostupan i uz D-4D motor.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Nakon otvaranja vrata, iznenađeni će biti samo oni koji ne poznaju modele ove marke. Nema velikih promena u odnosu na prethodnika, odnosno nema puno promena za oko vidljivih. Toyota RAV4 ne nudi visok nivo individualizacije enterijera, najviše zahvaljujući  bezbednosnim standardima, a primer je osnovnih sedam vazdušnih jastuka, uključujući i vazdušni jastuk za kolena vozača. Unapređeni RAV4 ima makšu i kvalitetniju plastiku, što možemo primetiti već na prvi pogled. Ono što je važno, ergonomija je na nivou ovog japanskog proizvođača: sve je "na svom mestu" i svaka komanda se nalazi upravo tamo gde je prosečan vozač i očekuje. Položajem za volanom bio je zadovoljan i višestruki državni reli šampion, test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "S obzirom da je u pitanju SUV automobil, zadovoljan sam. Za više vozače možda će biti neobično visoka pozicija sedenja i relativno nisko postavljen volan, ali period habituacije je mali. Osećaj u vožnji je zaista dobar, jer je preglednost daleko bolja od standardnih automobila. Moram da pohvalim i veličinu unutrašnjeg prostora, kako u predelu nogu, tako i u visini laktova, što sam od RAV4 i očekivao."

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Veliko BRAVO Toyota je zaslužila i za sistem preklapanja zadnjih sedišta, preko polugica na bokovima prtljažnika, koje su dostupne i jednostavne za korišćenje. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta može se dobiti skoro ravna površina, a utovarni prostor ima izuzetno dobar pristup. Ako kod prtljažnika nešto moramo zameriti, onda su to velika i teška vrata, koja vlasnicima RAV4 zadaju velike muke na malim i tesnim parkinzima. Za svaku pohvalu je i organizacija prostora za putnike koji sede na zadnjim sedištima. Iako nam se u prvi mah činilo da je prostor za kolena putnika koji sede pozadi malo, individualnim pomeranjem sedišta, svako je brzo pronašao sebi idealnu poziciju. Za one koji to vole u brojkama: zapremina prtljažnika iznosi 410 litara, a kada sklopimo naslone zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.752 litra.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Četvorocilindrični turbodizel 2.2 D-CAT, sa maksimalnom snagom od 110 kW pri 3.600 o/min, na našem testu se pokazao kao sasvim dovoljan za ovaj 1,6 tona težak automobil. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 340 Nm u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.800 o/min. Performanse "na papiru", čak i kada je u pitanju testirani automobil opremljen 6-stepenim automatskim menjačem, solidne su: iz mesta do "stotke", RAV4 stiže za 10,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 185 km/h. Kombinovana potrošnja goriva od 7,2 l/100 km, koju Toyota navodi, nije nerealna. Kombinacija relativno male mase za ovu kategoriju vozila, jednostavnog pogona na sve točkove i unapređenog agregata, učinili su da vožnja RAV4 bude veoma štedljiva. Naša prosečna potrošnja se kretala oko 7,6 l na svakih 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Vladan Petrović, i pored velikog truda da pronađe bar neku manu pogonskom sistemu, to nije uspeo. Bar ne ozbiljnijim argumentima. "Motor je najagilniji u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.800 o/min, ali veoma je elastičan već posle samog kretanja, nakon 1.190 o/min. Motor ima veliki obrtni moment i pravi je izbor za ovaj automobil, posebno u kombinaciji sa automatskim menjačem. Nudi dovoljno snage i obrtnog momenta čak i prilikom većih opterećenja. Odlična strana RAV4, pored motora, jeste dobro odmeren prenos šestostepenog automatskog menjača, koji se odlično snalazi, kako na asfaltnim putevima, tako i u lakšim off-road uslovima. Promena brzina može se vršiti i preko polugica iza volana, ali moje mišljenje je da menjač najbolje radi u samostalnom "D" modu. Menjaču teško možemo naći manu. Blokada diferencijala, koja se aktivira pomoću dugmeta na instrument tabli, omogućava Toyoti RAV4 da bez problema savlada i velike uspone, kao i strme makadamske podloge. Ako nešto moram zameriti, onda je to buka hladnog motora u neutralnom modu."

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Oslanjanje modela Toyota RAV4, što je uobičajeno za SUV kategoriju, usmereno je na udobnost u vožnji. Zahvaljujući zadnjem multilinku i stabilizatorima, RAV4 se ponaša sasvim pristojno i sigurno će zadovoljiti prosečnog vozača. "Zahvaljujući debelim gumama sa visokim profilom (65), gradska vožnja je na nivou "klasičnih" automobila, uz dodatnu prednost, koja je kod nas posebno omiljena: penjanje na ivičnjake nije nikakva prepreka. Što se tiče pokretljivosti i agilnosti u vožni, vešanje RAV-a pruža sasvim pristojne karakteristike. Ako nešto možemo kritikovati, onda to može biti pomalo nedirektan kontakt sa podlogom. To u gradskoj vožnji ne smeta, ali pri visokim brzinama, osećaj povezanosti sa asfaltom je jako važan, a kod RAV4 mogao bi biti i bolji. Što se tiče vožnje po krivudavom putu, ne naginje previše u krivinama, ali ne treba preterivati, s obzirom na njegovu visinu. Moram da pohvalim ponašanje automobila na blatnjavim šumskim putevima. I pored letnjih pneumatika, RAV4 je samouvereno grabio napred, a kada je situacija bila "na ivici", aktivacijom blokade diferencijala, sve je bilo rešeno. Iako mu nije namena vožnja u "off-road" uslovima, automobil se sa ovim pogonom sigurno snalazi u vožnji po blatnjavoj, a verovatno i na snegom prekrivenoj podlozi. Ipak, za nešto ozbiljnije off-road avanture, mislim da nedostaje blokada zadnjeg diferencijala i nešto veći klirens. Jasno je da ovo nije automobil za najsurovije gudure, ali od njega to niko i ne očekuje. Za normalne "izlete" van puta, RAV4 ima sve adute." - zaključuje Petrović.

Podsetimo, u normalnim uslovima RAV4 šalje 45% obrtnog momenta na zadnje točkove, a blokadom diferencijala, zadnji pogon se spaja direktno sa prednjim.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

Testirani primerak bio je RAV4 2.2 D-CAT Elegant, koji u svojoj opremi ima sve što je potrebno za normalnu, a možemo slobodno reći i luksuznu vožnju, i zaista je teško pronaći nešto što se može doplatiti. Sve navedeno RAV4 i dalje čini vrlo logičnim i najboljim izborom za kupce sa mnogobrojnom porodicom, ili jednostavno za one koji žele voziti veliki i fleksibilan, ali i japanski kvalitetan automobil. I, još nešto: Toyota ne proizvodi jeftine automobile. Cena od 30.990 Eura (akcijska cena), za luksuzno opremljen RAV4 je pošteno odmerena i odražava realnu sliku kvaliteta ovog automobila.

 

Fotografije pogledajte klikom na LINK.

 

Cenovnik pogledajte klikom na LINK.

Testirali smo: Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD

 Toyota RAV4 2.2 D-CAT AWD - Tehnička specifikacija
 
Motor:
 Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 2.231
 Maksimalna snaga (KS / o/min):
 150 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 340 / 2.000 - 2.800
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
185
 Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):
 10,8
 Potrošnja: grad/otvoreno/prosek (L/100 km):
 8,8 / 6,2 / 7,2
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
410 / 1.752
 Zapremina rezervoara (L):
 60
 Masa automobila (kg):
 1.610
 Dimenzije pneumatika:
 225/65 R17
 Dužina automobila (mm):
 4.365
 Širina automobila (mm):
 1.815
 Visina automobila (mm):
 1.685
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.560
 Cena (Eur):
 30.990

 

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Testirali smo: Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY

Druga generacija modela Mercedes-Benz B-Klasa, u novembru mesecu prošle godine je stigla i na srpsko tržište. Za razliku od prethodne generacije, nova B-Klasa ne koristi "sendvič konstrukciju" poda, ali značajna unapređenja zabeležila je i u ostalim oblastima. Ovo su naši zaključci sa testiranja, u kojem nam je svojim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Testirali smo: Hyundai Elantra 1.6 MPI

Peta generacija modela Hyundai Elantra, nedavno je stigla na tržište Srbije. Ovaj veoma zanimljiv porodičan automobil, svoje vlasnike pleni prvenstveno atraktivno dizajniranom "mišićavom" karoserijom, ali i relativno snažnim motorom, kojeg odlikuje mala potrošnja goriva i odlična dinamika. Prvi susret sa ovim atraktivnim automobilom, nikoga nije ostavio ravnodušnim...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje