AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Fotografije snimljene u centru NAVAK, možete pogledati klikom na LINK.

 

Posle "šestice", koja je predstavljala evoluciju prethodnika, Golf sedme generacije koristi potpuno novu konstrukciju i motore.

Volkswagen Golf sedme generacije ima dužinu od 4.255 mm, što je za 56 mm više od dužine šeste generacije ovog modela. Poznato je da novi Golf prati aktuelne trendove, pa će biti lakši, širi i niži od svog prethodnika. Širina automobila iznosi 1.799 mm (+13 mm), a visina 1.452 mm (+27 mm) Prtljažni prostor je povećan za 30 litara, što znači da njegova zapremina iznosi 380 litara. Zahvaljujući korišćenju nove modularne platforme MQB, međuosovinsko rastojanje je povećano za 59 mm, na 2.637 milimetara.

Dizajn

Kada su nekadašnjeg šefa Volkswagena kritikovali da se Golf nove generacije minimalno razlikuje od "starog", njegov odgovor je bio sledeći: "Golf može napraviti samo jednu grešku, a to je prestati biti Golf!" Slična je situacija i sa Golfom sedme generacije, koji je zadržao sve tipične linije prethodnika - snažan zadnji C-stub, uglaste linije i komapaktne proporcije. Prednje i zadnje svetlosne grupe su razrađena tema prethodnika, ali sve linije su oštrije i izraženije. Test vozač Automagazin portala, četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović, ovako je opisao susret sa novim Golfom: "Iako je u pitanju generacijska smena, svako će već na prvi pogled prepoznati ovaj automobil. Nemačkim stručnjacima za dizajn treba čestitati. Iako je na automobilu praktično sve novo, Golf je ostao Golf. Prvo što zapažam jeste da je niži od "šestice", ali i širi, što ga čini veoma atraktivnim i dinamičnim. Pogled na bokove nam otkriva mišićavo "telo", što možemo zahvaliti prvenstveno izraženim C-stubovima i blatobranima."

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Enterijer

Nova platforma je omogućila i bolje iskorišćenje prostora. Enterijer je u visini laktova širi za 2, a u visini ramena za 3 centimetra. Širina prtljažnog prostora, između lukova točkova, iznosi 1.272 mm, što je povećanje od čitavih 228 mm! Ivica utovarnog dela nalazi se na visini od 685 mm, što je za skoro dva centimetra bliže podlozi nego kod prethodne generacije. Dosta se radilo i na ergonomiji. Sedište vozača je pomereno 20 mm ka nazad, ručica menjača je za 20 mm viša, a udaljenost pedala za kočnicu i gas je povećana za 16 mm. Volkswagen je time obezbedio veće mogućnosti podešavanja, pa će i izrazito visoke osobe lako pronaći odgovarajući položaj za volanom. Klasičnu ručnu kočnicu je zamenila elektronska, a između sedišta ima više prostora za odlaganje sitnica. Deo standardne opreme je displej osetljiv na dodir, dijagonale 5 inča, a skuplja verzija će biti opremljena displejom dijagonale 8 inča, sa 3D grafikom.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Centralni deo "kokpita" prvu put je ovako izraženi zaokrenut ka vozaču, što je veoma zanimljivo rešenje u Golfu. Na vrhunski preglednoj instrument tabli nije bilo potrebno menjati puno toga, ali nova je 3D grafika displeja putnog kompjutera, koji ima nekoliko funkcija više. "Moram da pohvalim vrhunsko uređenje prostora. Posebnu pažnju, konstruktori su posvetili detaljima. Materijali su veoma kvalitetni, a završna obrada filigranski precizna. Pozicija za volanom je prirodna, sve je u "dometu" vozača, a podešavanje sedišta i volana su zaista velika. "Čist dizajn" i pregledna grafika instrumenata su bili karakteristčni i u šestoj generaciji, a najveća je razlika nova bela boja instrumenata. Standard je i elektronska ručna kočnica, koja je svoje mesto pronašla na središnjem tunelu, iza ručice menjača." - istakao je Petrović.

 

Pogledajte vest: U NAVAK-u prezentovan novi Golf - najbolji Golf ikada!

Više prostora imaće i putnici na zadnjim sedištima. Krov je u svom zadnjem delu skoro ravan, što obezbeđuje puno prostora za glave putnika. Iznad sedišta, za gornji deo tela putnika ostaje prostor visine 98 centimetara, što je za svaku pohvalu. Širina enterijera u visini laktova od 147 centimetara, ozbiljno se bliži segmentu srednje klase.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Motori

Dostupni su novi motori i 4Motion pogon na četiri točka koji obogaćuju veliku gamu novog Golfa. Ljubitelji Golfa uživaće u novoj generaciji motora koji nude veću ekonomičnost i niske vrednosti emisije CO2. Četiri nova motora: 1.2 TSI BlueMotion od 63 kW (85ks), 1.2 TSI BlueMotion od 77 kW (105ks), 1.4 TSI BlueMotion 90 kW (122ks) i 1.4 TSI BlueMotion od 103 kW (140ks) sa ACT (aktivan menadžment cilindara). Ovi motori se mogu kombinovati ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa 7-stepenim menjačem sa duplim kvačilom (DSG). "Čast" dizel motora brane dve verzije 1.6 TDI agregata (90 KS i 105 KS) i 2.0 TDI agregat snage 150 KS.

 

Više o MQB platformi, na kojoj stoji novi Golf, možete pročitati klikom na LINK.

4Motion pogon na sva četiri točka je dostupan kao opcional u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjačem i sa motorima, 1.6 l 77 kW (105ks) TDI BlueMotion tehnologija, 2.0 l 110 kW (150ks) TDI BlueMotion tehnologija.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Mi smo u kratkoj vožnji na NAVAK stazi imali priliku da isprobamo dizelsku verziju Golf 1.6 TDI od 105 konjskih snaga, koji je veoma vešto uparen sa petostepenim menjačem. "Sklop motor-menjač funkcioniše savršeno, što sam od Volkswagena i očekivao. Prenosni odnosi su odlično "pogođeni", što je motoru obezbedilo visok nivo elastičnosti. U kratkoj vožnji nismo mogli proveriti potrošnju, ali verujem da je znatno smanjena, jer se radi o novoj generaciji Common-Rail motora. Prvi utisak je pozitivan." - istakao je Petrović.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Oslanjanje

Novi VW Golf stoji na MQB platformi, koja ima modifikovano prednje oslanjanje tipa MacPherson i potpuno novu zadnju osovinu sa više tačaka vezivanja. Na Golfu, koji smo imali priliku da isprobamo, nije bila Multilink osovina, jer je Volkswagen odlučio da skup i težak sistem Multilink nezavisnog oslanjanja točkova ugrađuje samo u Golf sa motorima snage iznad 103 kW, a na slabijim verzijama je polukruta zadnja osovina, koja se, odlično pokazala. Novi Golf se u vožnji odlično ponaša, jer je trag točkova povećan na obe osovine, kao i međuosovinsko rastojanje.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Vladan Petrović smatra da je Golf položio prvi ispit na stazi NAVAK: "Golf se odlično ponaša i u agresivnoj vožnji. Veoma ga je teško isprovocirati, da izgubi zadatu putanju. Volan je izuzetno precizan, a dobro osmišljeno oslanjanje Golfu obezbeđuje odlično "ležanje" u krivinama. Automobil se snažno drži zadate putanje, a kada preteramo sa gasom u krivini, ESP sistem munjevito reaguje. U vožnji se oseća i širi trag ročkova, kao i veće međuosovinsko rastojanje, što povećava osećaj kompaktnosti i sigurnosti. Kočnice su optimalno dozirane, što zaokružuje pozitivan utisak o ovom sjajnom automobilu, koji će sigurno postaviti nove standarde u nižoj srednjoj klasi."


Pogledajte cene novog Golfa.

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje