Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi
Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...
Pogledajte fotografije modela Hyundai i30 1.6 CRDi.
Dizajn
Novi Hyundai i30 izgleda sveže i dinamično. Prva generacija modela i30, samo je najavila fluidni dizajn. Na modelu Hyundai i30 sa rednim brojem dva, tim dizajnera na čelu sa šefom Thomasom Bürkleom, razvio ga je do savršenstva i prosto se "plašimo" kako će izgledati njegova treća generacija. Rezultat predanog rada dizajnera je mišićava karoserija, koja neodoljivo podseća na veći model i40. To se pre svega odnosi na šestougaonu masku hladnjaka. Na oblike prednjeg dela automobila, nastavlja se dinamična linija krova, a vešto zaobljene gornje ivice prozora, zakošen C-stub i kratki zadnji prevesi, ističu kompaktnost ovog modela. Zadnje svetlosne grupe na novom i30 imaju horizontalnu orjentaciju. Automobil predviđen za novinarske test vožnje, bio je opremljen i atraktivnim felnama sa poliranim površinama, hromiranom maskom hladnjaka i ručicama na vratima, xenon svetlima, LED svetlima za dnevno osvetljenje, panoramskim krovom...
Enterijer
Po otvaranju vrata, sačekala nas je kabina modernog dizajna, koja sa prostranim enterijerom odaje utisak višeg kvaliteta. Enterijer modela Hyundai i30 je napravio značajnu distancu u odnosu na prethodnika i više podseća na onaj koji smo videli u Elantri i u modelu i40. Prvi utisak je, da je južnokorejski proizvođač posebnu pažnju posvetio povećanju prostora u enterijeru, čemu doprinose manji središnji "tunel", niska instrument tabla i otvori u bočnim vratima. Mnogi detalji, kao što su volan, navigacioni sistem ili panel klimatizacije, poznati su nam iz modela i40 ili nove Elantre. Kreativnost dizajnera, ogleda se u nekoliko dekorativnih detalja i izgledu sedišta sa perforiranim površinama.
Vrhunac segmenta predstavlja i unutrašnja širina u visini laktova, koja iznosi 147 centimetara, i na prednjim i na zadnjim sedištima. Mesta ima sasvim dovoljno u svim smerovima, a u isto vreme kabina odaje utisak kompaktnog automobila. Putnici na zadnjim sedištima uživaće u sedištima pozicioniranim 38 centimetara iznad poda, što obezbeđuje vrhunsku podršku u predelu butina. Prtljažni prostor je povećan za 10 %. Zapremina prtljažnika iznosi 387 litara, a rub prtljažnika je smešten nisko, samo 68 centimetara iznad zemlje, što značajno olakšava pristup prtljažnom prostoru.
Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, enterijer je ocenio visokom ocenom. "Poziciju za volanom je veoma lako pronaći, u čemu pomažu električno podesiva sedišta, koja pružaju odličan oslonac za donji i gornji deo tela. Raspored komandi, zahteva manji period privikavanja za intuitivno korišćenje, ali oni koji su vozili neki novi Hyundai, veoma brzo će se snaći. Sve pohvale moram da uputim za kameru za vožnju unazad, koja je vešto sakrivena u logo na vratima prtljažnika." - izjavio je Petrović.
Motor
Četvorocilindarski turbodizel motor 1.6 CRDi, predstavlja najvažniji element Hyundai ponude dizelskih motora u Evropi. Nažalost, u Srbiji još uvek ne postoji dizel verzija u ponudi. Maksimalna snaga motora iznosi 128 konjskih snaga pri 4.000 o/min, što predstavlja sam vrh u ovoj zapreminskoj kategoriji. Maksimalni obrtni moment agregata iznosi 260 Nm, a dostupan je u rasponu obrtaja od 1.900 do 2.750 o/min. Agregat je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, a u ponudi je i automatski menjač sa istim brojem prenosa. Sklop motor-menjač funkcioniše odlično, a ručica menjača je odlično dizajnirana, hodovi su kratkii, ali preciznost bi trebala biti bolja. Što se potrošnje tiče, na našem testu se kretala između 5.5 i 6.5 litara, što je za svaku pohvalu.
"Motor je veoma kultivisan i tih, kako zbog savremene konstrukcije, tako i zbog odlične izolacije. U vožnji se oseća da je agregat prvoklasno izbalansiran. Spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja, ali utisak je da raspolaže manjom snagom od 128 KS, koliko navodi fabrika. Razvoj snage je linearan, motor se ponaša kao da nema turbinu. Naravno, to ne znači da snage nedostaje. U svim situacijama vozač će imati dovoljno snage, a preticanja neće biti "napeta". U neutralnom modu je teško proceniti šta je pod haubom, a čak ni na autoputu motor nije izvor neprijatne buke. Menjač ima kratke hodove, ali bi stepeni prenosa trebali biti jasnije definisani. Pozicija ručice menjača je malo povišena, i odlično "leži" u ruci." - istakao je Petrović.
Oslanjanje i upravljivost
Oslanjanje nove generacije modela Hyundai i30 ima zadnju multilink osovinu sa četiri tačke oslonca (odlazeći i30 ima oslanjanje sa tri tačke). Južnokorejska kompanija je u svojim press materijalima isticala da je komfor znatno povećan, što se i dogodilo. Kvalitet amortizacije je na višem nivou, što smo osetili u vožnji po našim putevima prepunim udarnih rupa i poprečnih neravnina.
"Hyundai je ovoga puta dao prednost komforu u vožnji, ali nije žrtvovana upravljivost. Do kabine stižu samo "filtrirani" tupi zvuci oslanjanja, a mogu slobodno reći da je udobnost na nivou nemačkih konkurenata. Inženjeri su napravili odličan kompromis između udobnosti i dobrog "ležanja" na putu, što je obezbedilo odličnu stabilnost automobila čak i na neravnom putu. Što se upravljanja tiče, tu pomaže sistem Flex Steer. Razlike između režima rada Comfort, Normal i Sport, nisu toliko izražene, ali se oseća u vožnji. Režim Comfor je prilično inertan i odgovara najviše za parkiranje. U režimu Normal, upravljanje je jasnije definisano, a Sport pruža najviše informacija sa podloge, a upravljač pruža veći otpor tokom upravljanja." - zaključuje Petrović.
Zaključak
Na našem prvom testu, nova generacija modela Hyundai i30 se predstavila kao ozbiljan konkurent nemačkim modelima. Novi i30 ne želi da se nametne najnižom cenom, već i drugim kvalitetima. Hyundai i30 ima prostran i kvalitetan enterijer, štedljiv motor i odlično podešeno oslanjanje. Naravno, posle svega, logično je pitanje koliko sve to košta. Najjeftiniji i30 u Srbiji, benzinski model Hyundai i30 1.4 GL Comfort, sa carinom i porezom košta 11.990 evra. Već Comfort oprema, podrazumeva mnogo toga važnog za komformu i bezbednu vožnju, kao što je klima uređaj, elektronski program stabilnosti (ESP), vazdušni jastuci, elektro paket, ISO Fix, daljinsko centralno zaključavanje... Nažalost, na tržištu Srbije još uvek nije dostupan model i30 opremljen dizel motorom, ali na osnosvu našeg iskustva iz vožnje dizelskog test automobila, ostaje nam da se nadamo da će i to uskoto biti promenjeno.
Nova informacija! Samo nekoliko trenutaka, nakon što smo objavili test nove generacije modela i30, primili smo poziv od PR službe kompanije Hyundai Auto Beograd, koja nas je ljubazno obavestila, da će novi i30 sa dizel motorom, u Srbiji početi da se prodaje od septembra meseca tekuće godine! Ova vest će sigurno obradovati sve one, koji su željno očekivali dolazak omiljenog i30, ali sa dizel motorom!
Hyundai i30 1.6 CRDi | |
Tip motora: | Turbodizel redni motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1582 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 94 / 4000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 260 / 1900 - 2750 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 197 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,9 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 6,1 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 348 / 1316 |
Zapremina rezervoara (L): | 53 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.480 / 450 |
Dimenzije pneumatika: | 225/45 R17 |
Dužina automobila (mm): | 4300 |
Širina automobila (mm): | 1780 |
Visina automobila (mm): | 1470 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2650 |
Cena modela i30 1.4 GL Comfort (€): | 11.990 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Uvoznik: Hyundai Auto Beograd
Adresa: Milutina Milankovića 7V (Treći bulevar) 11070 Novi Beograd, Srbija
Tel.: 011 / 22 52 500
Fax: 011 / 22 52 503
Web: www.hyundai.rs
Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal