AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Pogledajte fotografije modela Hyundai i30 1.6 CRDi.

 

Dizajn

Novi Hyundai i30 izgleda sveže i dinamično. Prva generacija modela i30, samo je najavila fluidni dizajn. Na modelu Hyundai i30 sa rednim brojem dva, tim dizajnera na čelu sa šefom Thomasom Bürkleom, razvio ga je do savršenstva i prosto se "plašimo" kako će izgledati njegova treća generacija. Rezultat predanog rada dizajnera je mišićava karoserija, koja neodoljivo podseća na veći model i40. To se pre svega odnosi na šestougaonu masku hladnjaka. Na oblike prednjeg dela automobila, nastavlja se dinamična linija krova, a vešto zaobljene gornje ivice prozora, zakošen C-stub i kratki zadnji prevesi, ističu kompaktnost ovog modela. Zadnje svetlosne grupe na novom i30 imaju horizontalnu orjentaciju. Automobil predviđen za novinarske test vožnje, bio je opremljen i atraktivnim felnama sa poliranim površinama, hromiranom maskom hladnjaka i ručicama na vratima, xenon svetlima, LED svetlima za dnevno osvetljenje, panoramskim krovom...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Enterijer

Po otvaranju vrata, sačekala nas je kabina modernog dizajna, koja sa prostranim enterijerom odaje utisak višeg kvaliteta. Enterijer modela Hyundai i30 je napravio značajnu distancu u odnosu na prethodnika i više podseća na onaj koji smo videli u Elantri i u modelu i40. Prvi utisak je, da je južnokorejski proizvođač posebnu pažnju posvetio povećanju prostora u enterijeru, čemu doprinose manji središnji "tunel", niska instrument tabla i otvori u bočnim vratima. Mnogi detalji, kao što su volan, navigacioni sistem ili panel klimatizacije, poznati su nam iz modela i40 ili nove Elantre. Kreativnost dizajnera, ogleda se u nekoliko dekorativnih detalja i izgledu sedišta sa perforiranim površinama.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Vrhunac segmenta predstavlja i unutrašnja širina u visini laktova, koja iznosi 147 centimetara, i na prednjim i na zadnjim sedištima. Mesta ima sasvim dovoljno u svim smerovima, a u isto vreme kabina odaje utisak kompaktnog automobila. Putnici na zadnjim sedištima uživaće u sedištima pozicioniranim 38 centimetara iznad poda, što obezbeđuje vrhunsku podršku u predelu butina. Prtljažni prostor je povećan za 10 %. Zapremina prtljažnika iznosi 387 litara, a rub prtljažnika je smešten nisko, samo 68 centimetara iznad zemlje, što značajno olakšava pristup prtljažnom prostoru.

Test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović, enterijer je ocenio visokom ocenom. "Poziciju za volanom je veoma lako pronaći, u čemu pomažu električno podesiva sedišta, koja pružaju odličan oslonac za donji i gornji deo tela. Raspored komandi, zahteva manji period privikavanja za intuitivno korišćenje, ali oni koji su vozili neki novi Hyundai, veoma brzo će se snaći. Sve pohvale moram da uputim za kameru za vožnju unazad, koja je vešto sakrivena u logo na vratima prtljažnika." - izjavio je Petrović.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Motor

Četvorocilindarski turbodizel motor 1.6 CRDi, predstavlja najvažniji element Hyundai ponude dizelskih motora u Evropi. Nažalost, u Srbiji još uvek ne postoji dizel verzija u ponudi. Maksimalna snaga motora iznosi 128 konjskih snaga pri 4.000 o/min, što predstavlja sam vrh u ovoj zapreminskoj kategoriji. Maksimalni obrtni moment agregata iznosi 260 Nm, a dostupan je u rasponu obrtaja od 1.900 do 2.750 o/min. Agregat je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, a u ponudi je i automatski menjač sa istim brojem prenosa. Sklop motor-menjač funkcioniše odlično, a ručica menjača je odlično dizajnirana, hodovi su kratkii, ali preciznost bi trebala biti bolja. Što se potrošnje tiče, na našem testu se kretala između 5.5 i 6.5 litara, što je za svaku pohvalu.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

"Motor je veoma kultivisan i tih, kako zbog savremene konstrukcije, tako i zbog odlične izolacije. U vožnji se oseća da je agregat prvoklasno izbalansiran. Spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja, ali utisak je da raspolaže manjom snagom od 128 KS, koliko navodi fabrika. Razvoj snage je linearan, motor se ponaša kao da nema turbinu. Naravno, to ne znači da snage nedostaje. U svim situacijama vozač će imati dovoljno snage, a preticanja neće biti "napeta". U neutralnom modu je teško proceniti šta je pod haubom, a čak ni na autoputu motor nije izvor neprijatne buke. Menjač ima kratke hodove, ali bi stepeni prenosa trebali biti jasnije definisani. Pozicija ručice menjača je malo povišena, i odlično "leži" u ruci." - istakao je Petrović.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Oslanjanje i upravljivost

Oslanjanje nove generacije modela Hyundai i30 ima zadnju multilink osovinu sa četiri tačke oslonca (odlazeći i30 ima oslanjanje sa tri tačke). Južnokorejska kompanija je u svojim press materijalima isticala da je komfor znatno povećan, što se i dogodilo. Kvalitet amortizacije je na višem nivou, što smo osetili u vožnji po našim putevima prepunim udarnih rupa i poprečnih neravnina.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

"Hyundai je ovoga puta dao prednost komforu u vožnji, ali nije žrtvovana upravljivost. Do kabine stižu samo "filtrirani" tupi zvuci oslanjanja, a mogu slobodno reći da je udobnost na nivou nemačkih konkurenata. Inženjeri su napravili odličan kompromis između udobnosti i dobrog "ležanja" na putu, što je obezbedilo odličnu stabilnost automobila čak i na neravnom putu. Što se upravljanja tiče, tu pomaže sistem Flex Steer. Razlike između režima rada Comfort, Normal i Sport, nisu toliko izražene, ali se oseća u vožnji. Režim Comfor je prilično inertan i odgovara najviše za parkiranje. U režimu Normal, upravljanje je jasnije definisano, a Sport pruža najviše informacija sa podloge, a upravljač pruža veći otpor tokom upravljanja." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Zaključak

Na našem prvom testu, nova generacija modela Hyundai i30 se predstavila kao ozbiljan konkurent nemačkim modelima. Novi i30 ne želi da se nametne najnižom cenom, već i drugim kvalitetima. Hyundai i30 ima prostran i kvalitetan enterijer, štedljiv motor i odlično podešeno oslanjanje. Naravno, posle svega, logično je pitanje koliko sve to košta. Najjeftiniji i30 u Srbiji, benzinski model Hyundai i30 1.4 GL Comfort, sa carinom i porezom košta 11.990 evra. Već Comfort oprema, podrazumeva mnogo toga važnog za komformu i bezbednu vožnju, kao što je klima uređaj, elektronski program stabilnosti (ESP), vazdušni jastuci, elektro paket, ISO Fix, daljinsko centralno zaključavanje... Nažalost, na tržištu Srbije još uvek nije dostupan model i30 opremljen dizel motorom, ali na osnosvu našeg iskustva iz vožnje dizelskog test automobila, ostaje nam da se nadamo da će i to uskoto biti promenjeno.

 

Nova informacija! Samo nekoliko trenutaka, nakon što smo objavili test nove generacije modela i30, primili smo poziv od PR službe kompanije Hyundai Auto Beograd, koja nas je ljubazno obavestila, da će novi i30 sa dizel motorom, u Srbiji početi da se prodaje od septembra meseca tekuće godine! Ova vest će sigurno obradovati sve one, koji su željno očekivali dolazak omiljenog i30, ali sa dizel motorom!

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

 

 Hyundai i30 1.6 CRDi  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1582
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  94 / 4000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  260 / 1900 - 2750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  197
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  348 / 1316
 Zapremina rezervoara (L):  53
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.480 / 450
 Dimenzije pneumatika:  225/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4300
 Širina automobila (mm):  1780
 Visina automobila (mm):  1470
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2650
 Cena modela i30 1.4 GL Comfort (€):  11.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Uvoznik: Hyundai Auto Beograd
Adresa: Milutina Milankovića 7V (Treći bulevar) 11070 Novi Beograd, Srbija
Tel.: 011 / 22 52 500
Fax: 011 / 22 52 503
Web: www.hyundai.rs


Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje