AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Automobil se svojim izgledom oslanja na četiri godine stariji koncept Cross Coupe. Dizajneri su prednji deo izveli u manje agresivnom duhu, ali u isto vreme jednako prepoznatljivom kao kod drugih modela ove nemačke marke. Maska hladnjaka single-frame ima novi šestougaoni oblik, prelazi od "haube" do branika, kao i rešenja oko svetala za maglu, kopirani su sa većeg modela Q5. Već posle našeg prvog susreta, Q-trojku smo nazvali baby Q5. Posmatrano iz nekih uglova, ova dva modela su veoma slična, što ne čudi s obzirom na činjenicu, da Audi koristi uspešnu strategiju, da dostupnije modele razvija tako da budu slični onim skupljim.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Kao i Q5, Audi Q3 teži da bude što kompaktniji i sportskiji, ali poseduje dovoljnu dozu originalnosti. To se pre svega odnosi na manja prednja svetla, zadnji stub sa većim nagibom, veću disproporciju u dužini prednjih vrata i sveukupno ekspresivniji izgled. Test automobil je opremljen i xenon svetlima Plus, koje krase i diode za dnevno osvetljenje. Zadnji deo automobila, pretrpeo je minimalne promene u odnosu na one koje smo videli na koncept modelu Cross Coupe Quattro. Zadnji deo podeća na rešenja koja smo videli kod modela Q7. Zadnja svetla se podižu zajedno sa vratima prtljažnika.

Statičku promociju modela Audi Q3 u Beogradu, možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Enterijer modela Audi Q3 je razvijen po novom konceptu ove nemačke marke, i oslanja se na oblije linije, sa još izraženijom orjentacijom na vozača. Ergonomija je gotovo bez greške, uprkos novim komandama za kontrolu radio uređaja i podešavanje temeperature na dvozonskoj klimatizaciji. Opciona sportska sedišta u kombinaciji Alcantara-koža izgledaju impresivno i veoma dobro drže telo u krivinama. Veoma prijatno je i opciono noćno ostetljenje, koje osvetljava enterijer LED tehnologijom. Sve pohvale zaslužuje i preglednost automobila. Audi Q3 nudi odličan pogled u svim smerovima, napred i pozadi, a jedini minus je mali unutrašnji retrovizor, preko kojeg se ne može videti puno. Enterijer nam donosi nekoliko novih rešenja, što se odnosi najviše na položaj otvora za ventilaciju. U centralnom delu, kao na modelu A1, smešten je sklopivi LCD displej, koji reprodukuje komande sofisticiranog, ali uprošćenog MMI sistema.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Vozač za volanom Audija Q3 ima pomalo sportski osećaj, pomešan sa blago povišenom pozicijom sedenja u odnosu na "obične" automobile. Od kompaktnom SUV modela dužine 4.385 mm ne možemo očekivati suficit unutrašnjeg prostora. Ako zahtevi nisu previsoki, u Q3 se mogu potpuno komforno voziti četiri odrasle osobe, koje na raspolaganju imaju prtljažni prostor zapremine 460 litara. Prtljažni prostor je pristupačan i veoma praktičan, posebno ako izmemo u obzir deljiva sedišta, sa centralnim otvorom koji obezbeđuje nesmetan prevoz dužih predmeta, kao što su skije. Negativan komentar zaslužuje tvrda polica, koja je zamenila klizajuću rolnu u prtljažniku. Ako prevozite predmete većih gabarita, policu je jedino moguće izvaditi i za nju pronaći neko drugo mesto. Audi Q3 je dugačak 4,39, širok je 1,83 i zajedno sa krovnim nosačima visok 1,60 metara, a prag prtljažnika se nalazi 780 mm iznad asfalta.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Ispod haube modela Q3, isključivo su motori zapremine 2 litra. Benzinski 2.0 TFSI razvija snagu od 125 kW ili 155 kW, a turbodizel TDI razvija 130 kW ili 103 kW. Slabiji turbodizel dobio je pogon samo na prednje točkove i šestostepeni manuelni menjač, i može se pohvaliti potrošnjom od samo 5,2 l/100 km. Snažniji TDI i oba TFSI motora, upareni su sa Quattro sistemom pogona na sve točkove, koji koristi višelamelastu hidrauličnu spojnicu Haldex. Motor 2.0 TFSI od 125 kW, dostupan je sa menuelnim menjačem, a 2.0 TFSI od 155 kW i 2.0 TDI od 130 kW, dobili su standardan sedmostepeni S-Tronic menjač. Zadnje oslanjanje je Multilink (četvorostruki), a klirens automobila iznosi 17 cm, u zavisnosti od felni, koje mogu biti od 16 do 19 inča (test automobil je opremljen sa felnama prečnika 18 inča).

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Test automobil je bio opremljen 2.0 TDI motorom snage 177 KS pri 4.200 o/min, koji razvija maksimalni obrtni moment od 380 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500 o/min. Odmah po pokretanju motora, prijanto nas iznenađuje zvučna izolacija, koja je svedena na minimum, što se odnosi i na vibracije, koje skoro da ne postoje. Sedmostepeni robotizovani menjač S-Tronic, odlično je uparen sa turbodizel motorom i pomaže nam da iz elastičnog agregata izvučemo maksimum. Promena stepena prenosa je skoro trenutna i neprimetna. Motor je efikasan već od 1.500 o/min i snažno povlači sve do 5.000 o/min. Slabiji potencijal menjača smo uočili u gradskim kolonama i prilikom snažnih usporavanja pri visokim brzinama, kada S-Tronic teže procenjuje optimalan trenutak za promenu stepena prenosa, ali i to zavisi od moda u koji je postavljen. Uostalom, vozač koji smatra da to može bolje uraditi od robotizovanog sistema, može izabrati mod za manuelnu promenu stepeni prenosa i menjati brzine preko polugica iza volana, ili pomoću ručice menjača. Naše pozitivne utiske o pogonskom sklopu potvrđuju u podaci o performansama. Iz mesta do 100 km/h, Audi Q3 2.0 TDI S-Tronic stiže za samo 8,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 212 km/h.

Od turbodizela se očekuje niska potrošnja, i Audi nas tu nije razočarao. Kada smo preko tempomata zadali brzinu od 100 km/h, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 5 l/100 km, a na 130 km/h, troši 6,3 litara "crnog zlata" na sto pređenih kilometara. Pri brzini od 130 km/h, menjač je bio u sedmom stepenu prenosa, a merač broja obrtaja je pokazivao 2.300 o/min. Prilikom vožnje u gradskim uslovima, Q3 je prosečno trošio oko 8 l/100 km, a prosečna potrošnja na našem testu je iznosila 6,9 l/100 km.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi Q3 zaslužuje sve pohvale za dinamičnost u vožnji. Automobil je odlično podešen i veoma uspešno "maskira" svoju masu od 1.660 kilograma i visinu. Agilnost u krivinama je na visokom nivou, i vozač istinski uživa u svakom pređenom metru. Bočna naginjanja karoserije su minimalizovana, a sistem permanentnog pogona na sve točkove (Haldex 4. generacije) i kvalitetni pneumatici, obezbeđuju veoma dobo prijanjanje na svakoj vrsti podloge. Kao što smo kod modela ove marke i navikli, Quattro pogon kontroliše elektronika i distribuira optimalni moment na svaki točak. Audi Q3 smo isprobali u snežnim uslovima, na planini Tari, i shvatili smo da se ovaj automobil tamo oseća kao riba u vodi. Iako su putevi bili prekriveni snegom, Quattro sistem je snažno grabio napred i bez teškoća savladavao veoma strme uspone. Q3 pruža puno zabave u vožnji, iako ne treba preterivati sa gasom, s obzirom na nešto više težište automobila. Pneumatici su dimenzija 235/50 R18, a putnici u kabini uživaju u odličnoj udobnosti. Prelazak preko udarnih rupa se registruje samo prigušenim zvukom oslanjanja i pneumatika.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Kao što smo istakli, Audi Q3 stoji na platformi "bratskog" modela VW Tiguan, ali treba istaći da ova dva automobila nisu direktni konkurenti. Audi putnicima nudi vrhunski kvalitet, dostojan premium segmenta, a tamo gde se ponuda Tiguana završava, Q3 je na samom početku. Cena modela Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic iznosi 33.590 evra, i jasno ukazuje na logičan nastavak ponude u okviru VW koncerna. Za one kojima je to previše, u ponudi je i model Q3 2.0 TDI, sa pogonom na prednje točkove i motorom snage 140 KS, čija cena iznosi 28.979.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

 Audi Q3 2.0 TDI S tronic - specifikacija
 
 Tip motora:  Common-Rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1968
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  130 / 4200
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  380 / 1750 - 2500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  212
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8.2
 Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  7 / 5.3 / 5.9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  460 / 1365
 Zapremina rezervoara (L):  64
 Masa automobila / nosivost (kg):  1660 / 525
 Dimenzije pneumatika:  235/50 R18
 Dužina automobila (mm):  4385
 Širina automobila (mm):  1831
 Visina automobila (mm):  1608
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2609
 Cena modela Audi Q3 2.0 TDI S tronic (EUR):  28.979

 

 Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Audi vozila: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd
Tel:tel. +381 11 3042 400
Fax: +381 11 3042 409
Web: www.audi.rs

Tekst: Goran Sarić

Foto: Goran Perović

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje