AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

...Razlika između modernizovane Honde CR-V u odnosu na prvobitnu je ista, kao kada žena oboji trepavice i promeni karmin - izgleda isto, ali daleko privlačnije. Honda CR-V je od svog predstavljanja, 1995. godine, postala bestseller kategorije SUV. U održavanju dobre kondicije na tržištu, sigurno će joj pomoći i facelift treće generacije, predstavljen prošle godine. Ali, odmah treba istaći da Honda nije napravila revoluciju u dizajnu, već je samo blago izmenila dizajnerske linije automobila, koji sada izgleda svežije i modernije. Dizajnerska unapređenja Honde nisu prenapadna, iz prostog razloga da vlasnici modela CR-V za modelsku godinu 2007 ne bi imali utisak da je njihov "ljubimac" naglo ostario.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Dizajn

Podsetimo, prva generacija CR-V modela predstavljena je 1995. godine, a druga generacija na tržište je stigla 2001. godine. Treća generacija, osmišljena je kao automobil koji bi trebao obezbediti luksuz i udobnost putničke limuzine i snalažljivost i praktičnost jednog terenca. Izostanak rezervnog točka na vratima prtljažnika pokazuje nam da Honda odustaje od pravih off-road ambicija, a automobil čini kompaktnijim i sve bližim kompakt modelima. Prošlogodišnji facelift, modelu CR-V dao je novi život. Izmene su pretrpeli oba branika, koji mogu biti u potpunosti u boji karoserije. Prednje svetlosne grupe ostale su potpuno iste, a promenjena je pretrpela i maska hladnjaka, koja je sada obogaćena jednom horizontalnom lajsnom na centralnom delu. Horizantalne plastične komponente ispod, zamenila je mrežasta maska hladnjaka. Felne od lake legure su prečnika 17 ili 18 inča, i sada se mogu pohvaliti potpuno novim dizajnom. Test automobil, bio je opremljen atraktivnim felnama prečnika 18 inča.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Enterijer

 

I enterijer autom0bila minimalno je promenjen, i to u središnjem delu kokpita. Primećujemo da je unapređen kvalitet i izgled korišćenih materijala u izradi enterijera. Već u osnovnoj opremi nalaze se nasloni za ruke, kao i klimatizacija i grejanje spoljnih retrovizora. Viši stepen opreme uključuje tempomat, prtljažni prostor iz dva dela, dvozonsku klimatizaciju, parking senzore napred i pozadi, elektronski kontrolisane retrovizore, maglenke, grejana sedišta od Alcantare, kožni volan, USB konektor, iPod konektor... Najviši stepen opreme podrazumeva HID xenon farove sa automatskim prekidačem, kožnu unutrašnjost, panoramski krov, senzor za kišu, DVD navigacioni sistem sa premium audio sistemom, CD "magacinom" za 6 diskova i subwoofer. U ponudi su i nove boje automobila.

Nov je i dizajn radio uređaja, kao i boje u kabini, a "naš" automobil je bio opremljen i sedištima u kombinaciji koža-Alcantara. Tradicionalno snažna strana Honde je prostran enterijer i prtljažnik, i po tom pitanju ništa se nije promenilo. Ako nešto moramo zameriti kada je enterijer u pitanju, onda je to preširok središnji tunel, pa korpulentniji vozači mogu kolenom dodirivati centralni tunel.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Nevidljive promene

Ako mislite da se Honda zadovoljava promenama u detaljima i kozmetičkim promenama enterijera, prevarili ste se. Modifikacije su bile usmerene ka postizanju što bolje zvučne izolacije kabine, a u vožnji smo upravo to i osetili. Motor je izolovan na nivou premium limuzina, a na autoputu smo primetili da je "huk" pneumatika maksimalno eliminisan. Japanski inženjeri su unapredili i amortizaciju automobila, iako za CR-V i dalje možemo reći da je prilično tvrd. Kada smo kod oslanjanja, recimo i to da osveženi CR-V, kao i njegov "prethodnik", veoma dobro amortizuje udarne rupe i poprečne preseke na putu. Vozne osobine, možemo oceniti kao veoma dobre. I pored toga što ima visoko težište, CR-V se u krivinama minimalno naginje i ima veoma dobru otpornost na preupravljanje.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

"Pametan" 4x4 pogon

Pametni 4x4 pogon, koji Honda naziva Real Time 4WD, imali smo prilike isprobati u kombinaciji sa turbodizel motorom, a sada nas je prijatno iznenadilo njegovo funkcionisanje u kombinaciji sa najslabijim benzinskim motorom. Pogon je u osnovi na prednje točkove, ali kada oni proklizaju, snaga se automatski prenosi i na zadnju osovinu. Aktiviranje zadnjih točkova realizuje se brzo i nečujno, a u odnosu na prethodnu verziju prenosi se 20% više Obrtnog momenta. Srce AWD pogona jeste sistem "Honda Dual Pump", koji se sastoji od dve hidraulične pumpe. Jedna je povezana na prednjoj osovini, a druga na zadnjoj. U uslovima normalnog prijanjanja na podlogu, pritisak koji stvaraju dve pumpe je ujednačen, ali kada se prednji točkovi zavrte brže od zadnjih, stvara se razlika u pritisku, koja deluje na srednji diferencijal i deo snage se prenosi na zadnju osovinu. Višelamelasti diferencijal pojačan je sa dodatnom spojnicom (Visco), koja ubrzava intervenciju i prenos snage do zadnjih točkova. Zvuči komplikovano? U praksi, sistem funkcioniše nečujno i veoma jednostavno, a na vozaču je samo da izabere putanju kretanja i pritisne papučicu gasa. Ostalo će učiniti veoma dobro osmišljen sistem. To se odnosi i na manje izlete u prirodu, po blatom prekrivenoj podlozi, a CR-V će najviše zablistati na usponima ka velikim ski centrima, na snegom prekrivenom asfaltu.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Motor 2.0 i-VTEC

Test automobil bio je opremljen najslabijim benzinskim motorom 2,0 i-VTEC, uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem sa šest stepeni prenosa. Iz zapremine od 1997 cm³, agregat "izvlači" 150 konjskih snaga, pri 6.200 o/min i maksimalni obrtni moment od 192 Nm pri 4.200 o/min. Iako će neko možda pomisliti da je to nedovoljno snažan agregat za SUV težak 1,5 tona, realnost je drugačija. Motor je elastičan, što još jednom potvrđuje kvalitet atmosferskih Honda motora i menjača. Agregat veoma dinamično ubrzava pri niskim obrtajima, a odlično se ponaša i pri visokim brzinama, na autoputu. To potvrđuje i podatak o ubrzanju iz mesta do 100 km/h za 10,2 sekunde, kao i maksimalna brzina od 190 km/h. Menjač, takođe, zaslužuje pohvale. Ručica menjača je precizna, ali hodovi su malo duži, što smo mogli i očekivati od modela sa 4x4 pogonom. Ono što raduje, jeste činjenica da menjač nije grub, kao kod nekih konkurentskih modela. Fabrika tvrdi da prosečna potrošnja ovog agregata iznosi 8,2 l/100 km, a na našem testiranju, zabeležili smo prosečnu potrošnju od 8,0 l/100 km.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Iako je u ovoj kategoriji automobila, možda najbolji izbor dizel motor uparen sa automatskim menjačem, benzinsko srce zapremine 2,0 litra, jasan je izbor za one koji ne vole miris nafte. CR-V opremljen ovim motorom, vozaču pruža mnogo užitka u vožnji, elastičnost u niskom režimu rada i agresivnost u visokom režimu rada. Pored toga, Honda CR-V je, posle nekoliko godina unapređenja, postala veoma omiljen porodični automobil, koji nudi širok spektar mogućnosti i načina vožnje.

I na kraju, cena. Za Hondu CR-V 2.0 i-VTEC Elegance, potrebno je izdvojiti 23.700 evra, što će sigurno projatno iznenaditi probrane Honda klijente, koji ne putuju po salonima i upoređuju nivoe opreme. odlučite se brzo, jer ponuda je ograničena...

Test modela Honda CR-V 2.2 i-CTDi za modelsku godinu 2007 i komentar Vladana Petrovića, možete poledati klikom na LINK.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Honda CR-V 2.0 i-VTEC - Specifikacija
 
Tip motora: 4-taktni SOHC i-VTEC
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1997
Maksimalna snaga (kW / o/min): 110 / 6200
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 192 / 4200
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 190
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 10,2
Potrošnja (prosečna): 8,1
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 513 / 955
Zapremina rezervoara (L): 58
Masa automobila / nosivost (kg): 1.499
Dimenzije pneumatika: 225/60 R18
Dužina automobila (mm): 4570
Širina automobila (mm): 1820
Visina automobila (mm): 1675
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2630
Cena (EUR):  23.700

 

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Honda vozila: Delta Automoto
Adresa: Omladinskih brigada 33a
Tel: 011 20 10 900
Fax: 011 217 80 36
Web: www.honda-srbija.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje