AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zamislite sedan niže srednje klase sa četvoro vrata, sa elegenatnim dizajnom, prostranim enterijerom, velikim prtljažnikom i odličnim voznim osobinama, dostupnim po ceni već od 12.590 evra. Do prošle godine, to je bila samo "utopija", ali zahvaljujući Renaultu, to je realnost. Renault Megane sedan je dobio dostojnog naslednika. Njegovo ime je Fluence. Podsetimo se naših utisaka o ovom zanimljivom automobilu...

Spajanje niže srednje klase i karoserije sedan, za Renault je duže vreme dobitna kombinacija. Pedesetih godina, to je bio kompaktni sedan Renault 4CV i njegov naslednik Dauphine, zatim model Renault R8, koji se proizvodio od 1962. do 1971. godine. U sedamdesetim godinama, francuska kompanija je dala prednost hatchback modelima - Renault 6 i Renault 14, a kasnije se ponovo u ponudu vratila karoserija sedan. Renault 9 (1981-89), Renault 19 Chamade (1988-96) i obe generacije Meganea sedan (od 1995. godine i od 2002.) dobro su poznati vozačima u Srbiji.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Sada je pred nama potpuno novi sedan, Fluence. Eksterijer automobila ne krije vezu sa trećom generacijom modela Megane, ali dizajneri su pripremili nekoliko promena, koje Fluence već na prvi pogled čine različitim. Drugačiji je oblik prednjih svetala, koji se jasno razlikuje od Meganea, Lagune i modernizovanog Clija. Značajno je promenjen i dizajn prednjeg branika, koji nije ekstravagantan kao kod svojih "sestrinskih" modela, već koristi uredne i jednostavne linije. Crni plastični deo u donjem delu branika, proteže se celom širinom. Gornji deo branika Fluenca je mnogo viši nego kod Meganea, logo Renault nalazi se na plastičnom delu, a poklopac motora počinje iznad logoa.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Dizajn bokova i zadnjeg dela, veoma je kompaktan, ali u isto vreme prepoznatljiv. Profil svojim izgledom, osim linije krova, podseća na karavan model Megane Grandtour. Zadnje svetlosne grupe imaju "čist" dizajn, i kombinuju dizajnerske detalje hatchback i karavanske verzije modela Megane. Zadnji branik je gotovo identičan sa onim koji smo videli na Meganeu sa pet vrata. Po kriterijumu dimenzija, Fluence se od druge generacije sedana Megane, ne razlikuje previše. Automobil je narastao u svim smerovima, ali samo za par centimetara. Jedino, ali verovatno i najvažnije, u čemu je Megane II sedan u potpunosti nadmašen, jeste dužina: Fluence je sa svojih 4.618 mm, za čak 120 mm duži od svog "prethodnika", približivši se tako modelima srednje klase. Ono što je veoma važno sa aspekta funkcionalnosti i ergonomije, jeste činjenica da Fluence i Megane Grandtour koriste produženu platformu, koja ima za 6 cm duže međuosovinsko rastojanje od hatchback modela Megane.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Ergonomija i dizajn enterijera, kopiraju Megane. Najveća promena na instrument tabli je konvencionalni okrugli brzinomer, umesto digitalnog numeričkog. To znači da je enterijer modela Fluence uspeo da se distancira od dizajnerske "avantgarde" primenjene kod Meganea. Već po otvaranju vrata uočavamo odličnu završnu obradu i filigransku preciznost izrade uz osećaj kompaktnosti. Kvalitet materijala je na zadovoljavajućem nivou. Na centralnoj konzoli dominiraju komande klima uređaja, a ispod njih se nalazi radio uređaj, ispod kojeg je dugme za startovanje i gašenje motora. Utisku visokog kvaliteta doprinosi i atraktivno osvetljenje instrument table, koje se može pohvaliti oldičnim kontrastom i po ekstremno sunčanom vremenu. U enterijeru modela Fluence ima mnogo više prostora za vozača i suvozača, a udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta pruža zavidan prostor za noge putnika.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Fluence nudi veliku širinu unutrašnjeg prostora - 1.480 mm napred i 1.475 mm pozadi. Zadnji deo troprostorne karoserije, skriva prtljažnik zavidne zapremine od 496 litara. Širina otvora prtljažnika iznosi 1.020 mm, a dužina prtljažnog dela može se povećati obaranjem sedišta deljivih u odnosu 1/3 i 2/3.

Za pogon "našeg" test automobila, bio je zadužen dobro poznati turbodizel motor 1.5 dCi, koji razvija snagu od 78 kW (106 KS) pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 240 Nm pri 2.000 o/min. Motor je izuzetno kultivisan i izolovan, i radi prijatno i "mekano", bez ikakvih vibracija. Iako je na papiru nevelik i nejak, motor pruža dovljno snage u svim situacijama, i prvi utisak je da se radi o puno snažnijem motoru veće zapremine. Ako nešto moramo zameriti, onda je to turbo-efekat. Agregat je do 2.000 o/min prilično trom, i ako želite da iskoristite svih 240 Nm obrtnog momenta, morate ga držati iznad 2.400 o/min, što i nije karakteristično za turbo motore.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Zato pogled na putni kompjuter, pruža puno radosti, jer u gradskoj vožnji, potrošnja iznosi manje od 6 litara na 100 pređenih kilometara. Pri 100 km/h, motor se u šestom stepenu prenosa "vrti" na oko 2.250 o/min i beleži potrošnju od samo 5,2 l/100 km. Pri maksimalnoj dozvoljenoj brzini na autoputu, potrošnja iznosi oko 6,4 l/100 km. Pri brzini od 90 km/h, u petom stepenu prenosa, motor beleži 2.500 o/min, a prebacivanjem u šestu "brzinu", obrtaji spadaju ispod 2.000 o/min.

Sedišta vozača i suvozača, igraju na kartu komfora, ali ne pružaju dobar oslanac u agresivnoj vožnji po krivudavom putu. Zanimljivo je da Fluence pruža neobično nizak položaj sedenja, na kojem mu konkurenti samo mogu pozavideti. Test automobil bio je opremljen pneumaticima dimenzija 205/60 R16, što znači da su udobnost i komfor bili primaran cilj inženjera. Na naših putevima sa mnogo udarnih rupa, Fluence se ponaša kao riba u vodi. Francuski model je udoban, ali u isto vreme i dovoljno precizan i upravljiv. I problematične kratke poprečne neravnine, automobil veoma uspešno amortizuje, što možemo zahvaliti dugom međuosovinskom rastojanju (2.702 mm). Kada smo kod međuosovinskog rastojanja, recimo i to da ono putnicima na zadnjim sedištima obezbeđuje sasvim dovoljno prostora za noge.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Karakteristike volana su usmerene na vozače, koji ne preferiraju sportsku vožnju, što smo i očkivali od automobila "porodične" ili "menadžerske" koncepcije. Za okretanje volana je potrebna minimalna snaga, i može se pomerati jednim prstom, što će posebno obradovati pripadnice nežnijeg pola. U isto vreme, to znači da do volana stiže veoma malo informacija sa podloge, što može razočarati sportski orjentisane vozače. Ali, s obzirom na karakter ovog automobila, to i ne možamo označiti kao nedostatak.
 
Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi je polunezavisno oslanjanje sa krutom osovinom, koji pružaju odličan komfor za posadu, ali i bezbednu vožnju u svakoj situaciji. Ukoliko preterate sa brzinom u krivini, u pomoć će priskočiti sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESP), koji je u modelu Fluence deo standardne opreme.

Test: Renault Fluence 1.5 dCi - Sedan već od 12.590 EUR!

Renault propagira model Fluence, kao porodičnu i menadžersku limuzinu, ali i atraktivnom cenovnom politikom. Ključan detalj, za mnogobrojne zainteresovane kupce u Srbiji, jeste činjenica da Fluence mogu kupiit po ceni od 12.590 eura (Fluence 1.6 16V Authentique). Za taj novac, kupac dobija skladno dizajniran i dobro opremljen bezbedan sedan, koji u isto vreme može zadovoljiti potrebe porodice, ali i potrebe savremenog menadžera. Za najjeftiniju dizel verziju modela Fluence (1.5 dCi 90 Authentique), potrebno je izdvojiti 14.227 EUR.

 Renault Fluence 1.5 dCi
 
 Tip motora:
 Turbodizel
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 2
 Zapremina motora (cm³):
 1.461
 Maksimalna snaga (kW / o/min):
 78 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 240 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):
 185
 Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s):
 10,4
 Potrošnja (grad / otvoreno / kombinovano):
 5,3 / 4,1 / 4,5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):
 496
 Zapremina rezervoara (L):
 60
 Masa automobila (kg):
 1.352
 Dimenzije pneumatika:
 205/60 R16
 Dužina automobila (mm):
 4.618
 Širina automobila (mm):
 1.809
 Visina automobila (mm):
 1.479
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.702
 Cena osnovnog modela (EUR):
 12.590

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs


Automagazin.rs

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje