AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Na višednevnom testu smo imali proizvod, koji je rezultat tehnološkog razvoja dugog 60 godina. Ova kultna figura na tržištu vozila sa 4x4 pogonom, u novoj generaciji, svojim vlasnicima nudi potpuno zadovoljstvo u vožnji, bez obzira na tip okruženja. Pod haubom "našeg" test vozila disao je modernizovani 3.0 D–4D agragat, opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica, koji razvija 190 konjskih snaga...

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Toyota Land Cruiser proslavlja 60 godina svog postojanja. To je sasvim dovoljno vremena, da jedan off-road automobil iza sebe ostavi sve "dečije bolesti" i "sazri" u jedan izuzetno kvalitetan, a po mnogima i najkvalitetniji terenac sa pogonom na sve točkove, i bude poštovan i prepoznatljiv širom sveta. Novi Land Cruiser obeležava ovu godišnjicu i na srpskom tržištu.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Manju modelsku serija Toyote Land Cruiser, u svom modernom obliku prvi put smo videli kao seriju 90, koja je u modernom dobu predstavljena 1996. godine. Bio je to naslednik serije 70 - luksuzan i tehnički veoma napredan naslednik slavne serije 70. Potpuno nov model bio je Land Cruiser 120 iz 2002. godine, a njegova velika modernizacija, koja je dobila oznaku 150, predstavljena je na sajmu automobila u Frankfurtu, 2009. godine. Mnogi su mu zamerali što nema snažniji turbodizel agregat, pa je japanska kompanija, za njegov 60. rođendan, pripremila kvalitetan "šlag za tortu". U 2011. godinu, Land Cruiser je ušao sa unapređenim 3-litarskim turbodizel motorom, snage 190 KS. Na testu smo imali Toyotu Land Cruiser 3.0 D-4D - 60th Anniversary, model kojim LC ponosno slavi 60 godina svog postojanja.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Ne morate biti dobar poznavalac automobila, da biste videli jasnu međugeneracijsku razliku u spoljašnjosti. Uostalom, na našim ulicama smo se već i navikli na izgled novog Land Cruisera. Novi LC je za 45 mm duži od prethodne generacije, ali u dizajerskom smislu, vratio je se kultu izraženijih linija i oštrijih oblika. Neka rešenja su preuzeta od većeg i moćnijeg Land Cruisera V8, kao što su povišeno težište, izbačeni blatobrani i praktični i veoma korisni pragovi. "Zadnjica" je u prepoznatljivom stilu uzdignuta, i naglašava terenski aspekt ovog automobila. Bogled s boka, otkriva nam mišićavost karoserije. Profil automobila je dinamičan, zahvaljujući kratkom prednjem prevesu, dok je zadnji deo dizajniran mišićavo, ali dosta konzervativnije od prednjeg dela, što se odnosi i na veće prevese.

Ništa manje pozitivan, nije ni prvi utisak sa vozačevog mesta. Materijali jesu kvalitetni, ali još veći utisak na nas je ostavila filigranski precizna zavšrna obrada. Svi displeji su logično postavljeni i čitljivi, a Vladan Petrović nam je istakao da se u Land Cruiseru odlično sedi: "Ulazak u automobil, značajno je olakšan dobro osmišljenim pragom. U Land Cruiseru se sedi kao u fotelji, prijatno i savršeno, uz savršen pregled situacije. Kožna sedišta su udobna, a moram da pohvalim i mogućnosti podešavanja sedišta i volana. I pored pomalo grubog rada hladnog dizel motora, odlična zvučna izolacija je obezbedila savršenu tišinu u automobilu. U Land Cruiseru, vozač se oseća luksuzno i "ušuškano", kao i nekom automobilu visoke klase."

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

U izmenjenom enterijeru sada ima više prostora. U karoserijskoj verziji sa pet vrata, u ponudi je i verzija sa sedam sedišta (kojima je bio opremljen i test automobil), koja se mogu pomerati u opsegu od 135 milimetara. Zadnji red sedišta sada je fleksibilniji, a nasloni sedišta mogu se pomerati u odnosu 40:20:40. Zadnji red sedišta preklapa se nezavisno i obaranjem se ukplapaju u ravan pod prtljažnika. Zadnji red sedišta obara se elektronskim putem, pritiskom na dugme, koje se nalaze na dve pozicije (pogledati u galeriji). Putnici u prvom i drugom redu sedišta, imaju prostora u izobilju, a osećaj luksuza pojačava i nezavian klima uređaj za putnike u zadnjem delu automobila. U trećem redu sedišta, koje elektromotori izvalače iz poda prtljažnika, mogu se udobno smestiti samo deca ili osobe nižeg rasta. U konfiguraciji sa pet sedišta, njihovim obaranje se standardna zapremina prtljažnika povećava sa 621 na 1.934 litra.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Za modelsku godinu 2011, Toyota je modernizovala turbodizel motor. Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, u decembru mesecu je dobila modernizovani agragat, koji je opremljen zatvorenim filterom štetnih čestica. Unapređeni motor zadovoljava kriterijume Euro 5 ekolške norme, koja u većem delu Evrope na snagu stupa od 2011. godine. Pored toga, povećana je i snaga motora, sa 127 na 140 kW. Maksimalni obrtni moment je povećan za 10 Nm, na 420 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.600 do 2.800 o/min. I pored povećane snage, prosečna potrošnja i emisija CO2, ostali su na istom nivou. To znači da u evropskom ciklusu vožnje, trovratni SUV troši prosečno 8,4 L/100 km, a petovratna verzija prosečno troši 8,5 L/100 km. Agregat je pravi izbor za preko 2 tone teškog terenca, kome savršeno odgovara i petostepeni automatski menjač i 4x4 pogon sa srednjim "Torsen" diferencijalom". Srednji diferencijal moment deli u razmeri 40:60 u korist zadnjih točkova, a elektronika po potrebi, ovaj odnos menja od 30:70 do 50:50. Land Cruiser je pravi terenac za off-road uslove, što podrazumeva i "reduktor" i blokadu centralnog diferencijala.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

"Sigurno su mnogi s nestrpljenjem očekivali ovaj trenutak. Konačno u Land Cruiseru imamo snažniji motor. Iako tih dvadesetak konjskih snaga, možda nekom ne izgleda značajno, u vožnji se to itekako osećaju. Veći obrtni moment, vozač će osetiti već pri prvom kontaktu sa pedalom gasa. Motor snažno vuče od niskih obrtaja, a ubrzanja višim brzinama su još ubedljivija. Menjač, takođe, zaslužuje najviše ocene, i kao stvoren je za ovaj automobil, jer su prenosni odnosi u potpunosti "pogođeni", a promena stepena prenosa skoro neprimetna. Menjač ima veliki deo zasluga, za to što je motor odlično "raspoložen" kako na terenu, tako i na asfaltu." - izjavio je Vladan Petrović.

Recimo i to da je prosečna potrošnja na našem testu iznosila oko 8 litara na 100 pređenih kilometara. Teoretski, to znači da sa jednim rezervoarom goriva, zapremine 87 litara, Land Cruiser može preći oko 1.000 kilometara. Naravno, to je samo teoretski, i uz pretpostavku da se krećete na otvorenom putu, jer je "naš" LC u off-road uslovima i dubokom snegu, trošio i preko 20 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Prednje oslanjanje je detaljno izmenjeno, sa poprečnim trostrukim aluminijumskim ramenima, a zadnja Multilink osovina opremljena je novim, elektronski kontrolisanim sistemom Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS). Bolje opremljeni modeli imaju elektronski kontrolisano vazdušno ogibljenje, koje radi u saradnji sa Toyota sistemom adaptivnog, varijabilnog ogibljenja (Adaptive Variable Suspension - AVS) omogućavajući vozaču da odabere jedan od tri podešavanja rada amortizera.

Pored naprednog sistema pogona na sve točkove, sve navedeno čini model Land Cruiser jednim od najkvalitetnijim terenskih automobila na svetu. Test automobil bio je opremljen i odličnim pneumaticima, pa smo imali utisak da ovaj automobil može ići i tamo gde ljudska noga nije kročila. "Prednost Land Cruisera, u odnosu na SUV modele, upravo je u njegovim ogromnim off-road mogućnostima. Visoko odstojanje od tla (22 cm), veliki pneumatici i odlična transmisija, čine da ovaj automobil ide tamo gde drugi ne mogu. Ako nešto možemo zameriti, onda je to vozna dinamika na asfalntim putevima. Veliko odstojanje od tla i visoko težište automobila, dopinose nešto izraženijem naginjanju karoserije u brzim krivinama, ali ne zaboravimo da vozimo masivan terenac. Zapravo, u ovom automobilu je prijatnije "krstariti", nego "jurcati" kroz krivine (za to i nije namenjen)." - zaključuje Vladan Petrović.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

Uz posebne “60th Anniversary” detalje na svakom vozilu, kao i ekskluzivne pakete dodatne opreme, Land Cruiser nove generacije obeležava ovu godišnjicu i na srpskom tržištu. Za svaki Land Cruiser, kompanija Toyota Srbija, nudi besplatan 60th Anniversary paket, koji podrazumeva: bela zadnja svetla, hromirani završetak izduvnog sistema i hromiranu lajsna na zadnjim vratima.

Najjeftiniji, ali odlično opremljen, Land Cruiser 3.0 D-4D Active sa pet vrata, treba platiti 45.800€. S obzirom na Toyota kvalitet, veoma izdašnu opremu, kao i na činjenicu da je pred vama jedan od najboljih terenskih automobila na svetu, ne čini se previše. Više o novom Land Cruiser "60th Anniversary" paketu opreme, i cenovnik za tržište Srbije, možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D 60th Anniversary

 Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D
 
 Tip motora:
 Common-Rail turbodizel 16V DOHC
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 2.982
 Maksimalna snaga (KS  / o/min):
 190 / 3.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 420 / 1.600 - 3.000
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
 175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):
 11,0
 Prosečna potrošnja (L/100 km):
 8,1
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
 621 / 1.934
 Zapremina rezervoara (L):
 87
 Masa automobila / nosivost (kg):
 2.220 / 750
 Dimenzije pneumatika:
 265/65 R18
 Dužina automobila (mm):
 4.760
 Širina automobila (mm):
 1.885
 Visina automobila (mm):
 1.845
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.790
 Cena (Eur):
 45.800

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje