AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

...

 

09:07 Upravo smo preuzeli automobil, čiju specifikaciju možete pogledati ispod.

 

10:10 Prvi utisci

Dizajn nove generacije modela Toyota RAV4 predstavlja pravo osveženje. Novi RAV4 je daleko dinamičniji od svog prethodnika. Bočni profil automobila otkriva njegovu kompaktnost, ali i originalnost. Čini se da neće biti teško prepoznati ga, već na prvi pogled. Ono što je veoma važno za ovu kategoriju automobila, novi RAV4 izgleda masivnije od prethodnika.

Automobil se može pohvaliti novom maskom hladnjaka, koja neodoljivo podseća na onu koju smo videli na novoj generaciji modela Auris. Dakle, masku na dva dela preseca ponosni veliki logo Toyote Zadnje svetlosne grupe više ne samo na C-stubu, već su pozicionirana neposredno ispod zadnjeg stakla, jednim delom na vratima prtljažnika, a drugim delom duboko zadiru u C-stub automobila. Linije su oštre, ali definitivno ne tako oštre kao kod hatchback-a niže srednje klase.

 

 Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive
 
 Tip motora:  Common-Rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.231
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  340 / 2.000 - 2.800
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  190
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,6
 Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  ---------------
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  547 / 1.746
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.605 / 595
 Dimenzije pneumatika:  
 Dužina automobila (mm):  4.570
 Širina automobila (mm):  1.845
 Visina automobila (mm):  1.660
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.660
 Cena ---------------

 

10:25 Upravo napuštamo Beograd.

Vreme nam ne ide na ruku, jer kiša neprestano pada. Ali, to nam ne smeta, jer se u novom RAV4 osećamo ušuškano kao u dnevnoj sobi :-)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Vrata prtljažnika konačno nagore!

 

Povećanje dužine karoserije na 4,57 metara (20,5 cm!), "obradovalo" je i prtljažni prostor, koji sada meri zapreminu od čak 547 litara (1.746 litara kada se obore nasloni sedišta). Konačno se vrata prtljažnika otvaraju klasično nagore (u najbolje opremljenoj verziji električnim putem), a ne po japanski u stranu. Na tržištu Srbije, pored seta za popravku, novi RAV4 je dostupan i sa rezrernim točkom (u podu prtljažnika), koji neznatno smanjuje zapreminu prtljažnika (za oko 30 litara). 

 

10:50 na autoputu pri brzini od 130 km/h kreće se oko 8,0 litara na 100 pređenih kilometara.

 

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

11:59 U enterijeru ne nalazimo ništa, što bi nas podsetilo na odlazeći RAV4. Ventilacioni otvori kombinuju kružne i četvorougaone oblike, instrument tabla je masivna, a volan ima sportski dizajn, sa potpuno novim izgledom komandi, što smo mogili nedavno videti i kod nove generacije modela . Posebno je zanimljiv deo ispred suvozača, koji je veoma originalan, ali u isto vreme obezbeđuje dosta prostora za ostavu sitnica.

Enterijer pruža zaista nadprosečnu prostranost, što je rezultat produženog međuosovinskog rastojanja u odnosu na prethodnu generaciju od čak 10 centimetara! Dužina automobila je povećana za 205 mm, širina za 30 mm, a visina je smanjena za 25 mm u odnosu na prethodnika. To se oseća i u kabini. Najviše oduševljava prostor na zadnjim sedištima: za kolena ima više prostora od konkurentskih modela Mazda CX5 i VW Tiguana, a zadnji naslon sedišta se može podešavati, što je za svaku pohvalu. Napred moram da pohvalim velika sedišta, koja pružaju odličan oslonac u butnom delu nogu, što znači da se noge neće zamarati ni tokom dužih putovanja. Primećujemo i da ručica na vratima neodoljivo podseća na onu koju smo videli na Land Cruiseru. Sa aspekta vozača, nemamo ni jedan jedini prigovor na ergonomiju i intuitivnost komandi. Sve se nalazi tamo gde ga i očekujemo. Ako moramo pronaći manu, onda neka to bude nepregledan zadnji deo automobila, zbog masivnih zadnjih stubova.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

12:51 Ono što će obradovati mnoge poklonike "dinamičnih" automobila, jeste činjenica da i četvrta generacija modela Toyota RAV4 nosi rukopis Akia Toyade. Zato nas ne čudi, što je nova generacija veoma upravljiv automobil, koji nudi mnogo više dinamike u vožnji od prethodnika. Volan je precizniji, a oslanjanje tvrđe, iako i dalje veoma komforno. Na autoputu, automobil je veoma otporan na bočne udare vetra, a oslanjanje odlično filtrira neravnine na autoputu prema Nišu, kojih nije malo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

13:45 Dizel u glavnoj ulozi

Nova generacija modela Toyota RAV4 u Srbiji je dostulna sa dva dizelska motora i jednim benzinskim. Konkretno, radi se o motorima 2.0 D-4D (124 KS), 2.2 D-4D (150 KS) i 2.0 Valvematic (151 KS). Naravno, najveći prodajni uspeh se očekuje od dizelskih motora

Zadužili smo automobil koji pokreće najveći turbodizel u ponudi. Agregat razvija maksimalnu snagu od 150 KS i maksimalni obrtni moment od 340 Nm. Motor je elastičan, što potvrđuje i informacija, da je maksimalni obrtni moment dostupan već pri 2.000 o/min. Motor je odlično uparen sa menjačem, potrošnja na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130-140 km/h iznosila je oko 8 L / 100 km. Očekujemo da njegove najveće prednosti vidimo na planinskim putevima. Naš test automobil je bio opremljen 6-stepenim manuelnim menjačem i 4x4 pogonom.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

 
 
 
 

14:10 Zanimljivo je, da potrošnja po planinskim putevima, od Kalnde prema Staroj planini, nije puno veća od one na autoputu. Prosečna potrošnja iznosi 8,7 l/100 km.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

16:35 Po krivudavim planinskim putevima, automobil se minimalno naginjao, prvenstveno zbog nešto tvrđe podešenog oslanjanja. To je povećalo i komfor u automobilu, jer što se automobil manje naginje, to je uticaj na putnike manji. Novina u novoj generaciji atraktivnog SUV-a je režim vožnje Sport, koji smanjuje proklizavanje u brzim prolascima kroz krivine, što smo najbolje osetili u vožnji ka Staroj planini. Sistem automatski, preventivno, aktivira zadnju osovinu, u trenutku kada dođe do zaokreta volanom.

 

Pogledajte novi RAV4 u snežnim uslovima.

 

Goran Sarić - Automagazin portal

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

 

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Audi Q3 2026
Slika nedelje