AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Južnokorejska kompanija očekuje, da ova karoserijska verzija ima udeo u ukupnoj prodaji modela Rio od 20 do 25 procenata, što će biti odličan rezultat. Verzija modela Rio sa troja vrata ima iste osnovne dimenzije kao i petovratna verzija (dužina 4045 mm), a sačuvala je isto nisku liniju krova (visina 1.455 mm), koja ističe sportski karakter ovog automobila.

Dizajn

Na maloj platformi, koju deli sa modelom Hyundai i20, dizajner Peter Schreyer je osmislio automobil koji i dalje izgleda pomalo egzotično, što se posebno odnosi na zanimljivo dizajniran prednji deo. Bočni profil i "zadnjica" su jednostavni i prirodni. Rio veoma lepo izgleda sa boka - dinamično zakrivljene linije prijatne su za oko posmatrača, ali i dokaz da se Rio ne boji vazdušnog tunela. Svetla su agresivno dizajnirana, kao i otvori u branicima, što možemo reći i za spoljne retrovizore, u koje su integrisani pokazivači smera. LED diode u zadnjim i prednjim svetlosnim grupama deo su opreme test automobila. Naravno, tu je i "tigrov nos" na maski hladnjaka, koji je postao prepoznatljiv detalj Schreyerovog dizajna. Sa dužinom od 4.045 mm, novi Rio spada među najveće modele u segmentu malih automobila. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.570 mm.

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Enterijer

Najveća promena u unutrašnjosti trovratnog, u odnosu na Rio sa petora vrata je u otežanom pristupu zadnjim sedištima. Ovo treba shvatiti u relativnom smislu, jer je Rio 3V dobio veća vrata, što značajno ublažava nepostojanje zadnjih bočnih vrata. Prostor na zadnjoj klupi je smanjen po širini, ali je prostor za noge i glave putnika ostato skoro identičan kao u verziji sa pet vrata.

 

Pogledajte test modela Kia Rio 1.25 CVVT 5V.

Volan, kojeg se ne bi stideli ni odlično opremljeni hatchback modeli niže srednje klase, veoma dobro leži u ruci, a dugmići na bočnim kracima volana, služe za komande audio sistema i putnog kompjutera. Prednja sedišta imaju velike dimenzije, prosečno bočno držanje i veliku mogućnost podešavanja. Širina enterijera (1.420 mm napred), predstavlja vrednost veću od prosečne u ovom segmentu. Naravno, tu je i nekoliko zanimljivih detalja opreme, kao što su USB konektor ili praktična ostava za telefon ili sitnice, pored radio uređaja. Ono što je još važnije je subjektivni osećaj prostranosti, koji pojačava daleko napred postavljen početak prednjeg stakla.

Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 288 l, a sa obaranjem zadnjih sedišta, zapremina raste na 923 litra. Pristup prljažniku je veoma dobar, kao i visina ivice prtljažnika, koja obezbeđuje lakše manevrisanje sa stvarima.

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Motor

Tehnika koja se krije ispred atraktivne karoserije, ista je kao ona u modelu sa pet vrata. Paletu motora čine dva benzinska (1.25 i 1.4) i dva dizel motora (1.1 i 1.4). "Naš" test automobil bio je opremljen snažnijim benzinskim atmosferskim motorom, koji koji je na nas ostavio pozitivan utisak. Razvija maksimalnu snagu od 109 KS pri 6.300 o/min i maksimalni obrtni moment od 137 Nm pri 4.200 o/min. Motor je izuzetno tih, u stanju mirovanja gotovo nečujan. Agregat 1,4 CVVT osigurava da se model Rio odlično snađe i u ulozi porodičnog automobila, koji se veoma lako vozi i na duže relacije, bez rizika da vam se prispava.

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Ručni menjač sa 6 stepeni prenosa ima duže prenosne odnose, što je uticalo na smanjenje potrošnje. To znači da, ako želite da iskoristite svih 109 KS, morate "zavrteti" motor preko 4.000 o/min. Ako uzmemo u obzir da agregat ima 16-ventilsku tehnologiju, onda je logično da motor ima najbolje performanse kada se pokazivač broja obrtaja nalazi u drugoj polovini polja.

Potrošnja atmosferskog motora ostavila je pozitivan utisak na nas. Na otvorenom putu smo zabeležili minimalnu potrošnju manju od 5 litara na 100 pređenih kilometara. Na autoputu, pri brzini od 130 km/h, Rio 1,4 CVVT troši 6,8 l/100 km, a na deonici autoputa od 140 kilometara, koju smo prešli prosečnom brzinom od 120 km/h, Rio je zabeležio prosečnu potrošnju od 6,3 l/100 km. Šesti stepen prenosa je duži od očekivanog, pa smo ga koristili samo po ravnom, a na uzbrdicama smo išli stepen niže.

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Oslanjanje

Oslanjanje modela Rio je važan element u nastojanju Kia-e da se umeša među najbolje modele u segmentu "malih" automobila. Kvalitet oslanjanja se približio najboljim modelima na tržištu. Test automobil je bio opremljen pneumaticima 205/45 R17, što znači da vožnja nije bila tako udobna kao u modelu Rio 1.25, koji je bio obuven u pneumatike dimenzija 185/65 R15. U vožnji se oseća izraženija tvrdoća, posebno kada prelazimo preko poprečnih neravnina, ali sve je u granicama normalnog. Uostalom, to sigurno neće smetati mlađim vozačima, za koje je verzija sa troja vrata prvenstveno i namenjena. Zato na autoputu, Rio veoma dobro drži pravac, i odaje utisak vrhunske stabilnosti.

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Zaključak

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije (što je i za Rio standard). Rio je atraktivan i moderan evropski automobil, koji ima prostran enterijer i štedljive motore, iako bi mnogobrojne kupce sigurno obradovao mali turbo motor u ponudi, koji je postao neizostavan kod nemačke konkurencije. Atraktivnost test modela je povećao nivo opreme EX STYLE Plus, u koji spadaju atraktivne felne prečnika 17 inča, ESP-elektronska kontrola stabilnosti vozila, klima uređaj, Bluetooth sistem za bežično telefoniranje, kožne obloge na vratima sa unutrašnje strane, aluminijumske papučice, ukrasne lajsne u unutrašnjosti u boji vozila, dva visokotonska zvučnika, zadnji parking senzori, automatsko uključivanje svetala, LED dnevna svetla (napred i nazad), farovi sa funkcijom Follow Me Home, električno sklopivi spoljni retrovizori sa integrisanim pokazivačima smera...

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Redovna cena ovako opremljenog modela Rio 1.4 CVVT u Srbiji iznosi 15.990 evra, ali u toku je akcijski popust od 2.000 evra, što znači da je potrebno izdvojiti 13.990 evra sa svim dažbinama. Najjeftiniji Kia Rio 1.25 LX COOL treba platiti 9.390 evra sa svim dažbinama (takođe akcijska cena).

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

 Tehnička specifikacija:

 

 Kia Rio 1.4 CVVT EX STYLE Plus  
 Tip motora:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1396
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  80 / 6.300
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  137 / 4.200
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  183
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,5
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  288 / 923
 Zapremina rezervoara (L):  43
 Masa automobila / nosivost (kg):  1141/405
 Dimenzije pneumatika:  205/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4045
 Širina automobila (mm):  1720
 Visina automobila (mm):  1455
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2570
 Cena testiranog modela (EUR):  13.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.
Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:+381 11 316 69 03
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje