AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Dizajn

 

Premijera modernizovane Toyote Avensis je održana u septembru mesecu prošle godine, na frankfurtskom sajmu automobila. Facelift je zahvatio najviše prednji deo automobila. Vizuelne promene su koncentrisane na dva nivoa: branik i svetlosne grupe. Modernizovanu Toyovu Avensis lako ćemo prepoznati već na prvi pogled, zbog kompletno modifikovanog prednjeg dela automobila. Ključan detalj je izmenjena maska hladnjaka, koju prate novodizajnirane svetlosne grupe sa integrisanom linijom LED doda za dnevno osvetljenje. Potpuno je nov i prednji branik, koji osveženom Avenisu obezbeđuje sigurniji izraz "lica". Na zadnjem delu automobila je novi branik i modifikovana optika zadnjih svetlosnih grupa. Hromirana lajsna iznad tablice na poklopcu ptrljažnika, povećava eleganciju zadnjih partija. Dizajn eksterijera značajno je unapređen novim felnama prečnika 16, 17 i 18 inča, koje su od sada dostupne i u dvobojnoj kombinaciji. Enterijer osveženog Avensisa, ima kvalitetnije materijale, kao i novu kombinaciju boja.Svi nivoi opreme mogu imati dnevna LED svetla.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Šta je o dizajnu unapređenog Avensisa rekao višestruki državni reli šampion i naš test vozač, Vladan Petrović? "Novi detalji na Avensisu, unose više emocija. To se posebno odnosi na izgled prednjih svetala. Umesto ne tako jasno definisanih svetala kod prethodnika, unapređeni Avensis je dobio daleko složenije svetlosne grupe, koje u slučaju test automobila imaju xenon svetla i atraktivnu u modernu LED grafiku sa tamnom pozadinom. Sa novim svetlima korespondira i nova maska hladnjaka. Oštriji izraz Avensisu daju i zadnja svetla, koja su dobila oštre dizajnerske elemente u svom donjem delu, a prepoznatljivost pojačava i LED tehnologija, koja u noćnim uslovima daje veoma atraktivan utisak."

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Enterijer

 

Do promena je došlo i u enterijeru, iako nisu lako vidljive na prvi pogled. Promene je pretrpela centrala konzola i ventilacioni otvori i nasloni prednjih sedišta, koja sada obezbeđuju bolje bočno držanje tela u krivinama. Osvetljenje instrument tavbe više nije oranž, već bele boje, a oranž boja ostala je na osvetljenju displeja putnog kompjutera i kontrole dvozonske klimatizacije. Iz nove generacije modela Yaris, preuzet je centralni displej osetljiv na dodir - Toyota Touch, odnosno navigacioni sistem Touch & Go. Treba istaći da je Touch&Go navigacioni sistem dostipan samo nivoima opreme Luna i Sol. U najvišem paketu opreme, Executive, dostupan je i unapređeni sistem Touch&Go Plus, koji debituje upravo u Avensisu, a koji je obogaćen glasnovnim komandama, e-mail funkcijom i kalendarom. U paketu opreme Sol, kojim je bio opremljen "naš" automobil, Avensis je dovio sedišta sa boljim bočnim držanjem, u kombinaciji koža - Alcantara. Specijalitet, koji nas je prijatno iznenadio je i parking kamera, koja je automatski dostupna sa navigacionim sistemom. Toyota daje prednost kameri u odnosu na parking senzore, koji su dostupni u najvišem paketu - Executive, ali u praksi je za dobro parkiranje dovoljna i sama kamera.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Vladan Petrović je veću pažnju obratio na ergonomiju i funkcionalnost. "Modernizovani Avensis nudi puno prostora u svim smerovima. Toyota je uvek prednost davala dobro odmerenim komandama i funkcinalnosti. I u novom Avensisu, sve je na svom mestu, bez eksperimentisanja. Ako nešto možemo zameriti onda je to sasvim jednostavan oranž displej putnog komjutera, koji nije povezan sa navigacionim sistemom. Ali, ako znamo da Toyota nije želela da se igra sa kombinacijom "hiljade boja", dajući prednost jednostavnom korišćenju, onda je sve mnogo jasnije. Dakle, sa funkcionalne strane je sve u najboljem redu, a to je za Toyotu možda i najvažnije. Nivo opreme Sol je opremljen sa sedištima koja pružaju bolje bočno držanje tela, a izvedena su u kombinaciji koža-Alcantara. Moram da pohvalim kvalitetnije materijale, što se odnosi i na samu instrument tablu."

Putnici na zadnjim sedištima uživaju u vrhunskom komforu. Prostora ima sasvim dovoljno u svim smerovima, a udobnost podseća na onu koju smo osetili u Lexusu IS. Putnici su posebno pohvalili ravan pod ispred zadnjih sedišta, jer je centralni tunel ne nastavlja između nogu putnika.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Motor - manje snage, bolja dinamika

 

Kada je motor u pitanju, Toyota se odlučila na neobičan korak - smanjenje snage. Kod ključnom dizelskog agregata 2.0 D-4D zapremine 2 litra, snaga je smanjena za 2 kW, sa 93 na 91 kW. Ali, ne brinite, motor je tehnički značajno unapređen, opremljen je novim turbopunjačem, a izmenjene su i komore za sagorevanje. Rezultat je liniearan razvoj obrtnog momenta i smanjenje emisije CO2 za 15 %, sa 139 g/km na 119 g/km! Sa manjim turbopunjačem, maksimalni obrtni moment je dostupan pri nižem broju obrtaja - 310 Nm motor razvija pri 1.500 o/min, a do sada je maksimalan obrtni moment bio dostupan pri 1.800 o/min. U praksi, to znači da je znatno poboljšana reakcija motora na komandu gasa, a rad motora u niskom režimu rada je bolje izbalansiran.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Kako sve to funkcioniše u praksi, pitali smo Vladana Petrovića. "Snaga jeste simbolično smanjena, ali je elastičnost motora daleko bolja nego kod prethodnika, zbog povoljnije krive obrtnog momenta. To je omogućilo Toyoti da ugradi i duže prenosne odnose u menjaču. Rezultat je evidentan: na autoputu, pri 130 km/h, broj obrtaja je smanjen sa 2.200 o/min, koliko je beležio stari motor, na 2050 o/min, koliko pokazuje novi agregat. Moram da pohvalim i potrošnju goriva, koja je dramatino smanjena. Pri konstantnoj brzini od 100 km/h, broj obrtaja iznosi 1.600, a potrošnja 4,3 l/100 km. Pri 130 km/h, "obrtomer" pokazuje 2050 o/min, a potrošnja iznosi samo 5,7 litara na 100 pređenih kilometara. Kvačilo je meko,  ručica menjača pruža nešto veći otpor nego kod konkurentskih modela, ali se kreće brže i preciznije nego kod prethodnika."

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Vozne osobine

 

Pored spoljašnjeg dizajna i efikasnijeg turbodizel motora, Toyota je modifikovala i oslanjanje, što je još jedan dokaz da se Japanci ne zadovoljavaju kozmetičkim promenama. Glavni fokus prilikom podešavanja oslanjanja je ostao isti - najveća pažnja je posvećena komforu, ali dobar utisak ostavlja i prilikom brže vožnje kroz krivine. Upravljački sistem reaguje oštrije i preciznije.

Najkompetentiji vozač za ocenu dinamike u vožnji, sigurno je reli šampion Vladan Petrović: "U skladu sa aktuelnim trendovima, Toyota je uspela da potvrdi sjajan kompromis komfora i sportskih karakteristika. Kombinacija robusnog oslanjanja dizelskog Avensisa i točkova prečnika 17 inča (pneumatici dimenzija 215/55 R17), dobitna je kombinacija za sve afinitete. U kabini se prelazak preko rupa minimalno oseća, jer oslanjanje i pneumatici odlično filtriraju sve neravnine na putu."

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Zaključak

 

Šta nam je pokazao test novog modernizovanog Avensisa? Pre svega to, da je Toyota Avensis nepravedno potcenjen automobil srednje klase. Na aktuelnom cenovnom nivou, Avensis je veoma zanimljiva ponuda, posebno za racionalnu klijentelu. Test automobil - Toyota Avensis 2.0 D-4D Sol košta 27.650 € (u cenu je uključena i doplata za Touch&Go - navigacioni sistem). Samo na prvi pogled višu cenu, kompenzuje visok nivo standardne opreme Sol. Kada tome dodamo izuzetno štedljiv turbodizel motor i modifikovano oslanjanje, koje obezbeđuje odličan komfor u vožnji i upravljivost, zaključak se nameće sam po sebi. Novi Avensis je kao stvoren za racionalne, moderne menadžere, koji imaju visoku razvijenu svetst o potrošnji, ali koji u isto vreme ne moraju žrtvovati svoje afinitete ka dinamičnoj vožnji.

 

Cena najjeftinijeg modernizovanog Avensisa - model Toyota Avensis 1.6 Valvematic Terra iznosi 18.950 €, sa carinom i porezom.

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

 

 Toyota Avensis 2.0 D-4D  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  91 / 3600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  310 / 1600 - 2200
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  200
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,8
 Potrošnja (grad/otvoreno/kombinovano):  5.6 / 4 / 4.6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  543
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila / nosivost (kg):  1545 / 465
 Dimenzije pneumatika:  215/55 R17
 Dužina automobila (mm):  4780
 Širina automobila (mm):  1810
 Visina automobila (mm):  1480
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2700
 Cena modela Avensis 2.0 D-4D Sol (€):  27.650 €

 

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje