AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Pogledajte fotogaleriju: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo - Test

 

Dok je većina konkurenata samo derivat svog petovratnog modela, druga generacija modela Astra GTC se jasno distancira od svoje bazne verzije, što je čini direktnim konkurentom modelima kao što su Renault Megane Coupe ili VW Scirocco. Dakle, Opel je još jednom napravio atraktivan mix hatchbacka i coupea, što će sigurno obezbediti odlične prodajne rezultate. Prodajni udeo modela GTC u odnosu na ukupnu prodaju Astre, mogao bi dostići čak 15 %, odnosno nivo koji je postigla prethodna generacija.

Dizajn

 

Najveću razliku u odnosu na petovratni model, pravi spoljašnji dizajn. Autor izgleda je dizajner Darren Luke, čijim nacrtom je nastao trovratni hatchback sa linijom kupea. I pored jasne veze sa verzijom sa pet vrata, izgled Astre GTC nudi visok nivo individualnosti svom vlasniku. Spolja, Astra GTC ima samo tri komponente, koje deli sa baznom verzijom: spoljne retrovizore, kvake na prednjim vratima i antenu. Sve ostalo je promenjeno, a stepen promena je tako veliki, da GTC ima nove svetlosne grupe i mrežu hladnjaka. Atraktivna linija na vratima, nastavlja se prema gore na prednjem blatobranu, što automobilu daje sportski dizajn. Kompaktni kupe meri dužinu od 4.466 mm, što je za 28 cm veća dužina od one koju je imao prethodnik. Da Astra GTC nije mali automobil, govori i činjenica da je duža standardne verzije sa petora vrata za 47 mm. Zanimljivo je da Astra GTC ima veće i međuosovinsko rastojanje od svoje praktičnije "sestre" i to za 10 mm. Automobil na prvi pogled izgleda veoma mišićavo i atraktivno, čemu značajno doprinosi atraktivna žuta boja (Sunny Melon), koja ovom automobilu najbolje stoji.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

U tome se složio i višestruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. "Astra GTC izgleda atraktivno i sportski. To jasno ističe agresivnim dizajnom, ali i felnama prečnika 19 inča, kojima se mogu pohvaliti samo retki konkurenti. Ovoliki točkovi zaista nestvarno deluju na automobilu ove klase i cenovne kategorije, što je za svaku pohvalu. Što se ostalog tiče, Astra GTC se od "obične" Astre najviše razlikuje po bočnim linijama i "zadnjici", dok je najveća sličnost na prednjem delu automobila i u enterijeru."

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Enterijer

 

Unutrašnjost je poznata. Instrument tabla je preuzeta od praktičnije verzije, a ni model Insignia ne izgleda puno drugačije. Naravno, tu su sportska sedišta i anatomski sportski volan presvučen perforiranom kožom, koji nas podsećaju da ne sedimo u "običnoj" Astri. Sa stanovišta funkcionalnosti, sve je u najboljem redu. Istina, grafika instrumenata nije najmodernija, ali je veoma dobro čitljiva. Odličnu preglednost pruža i centralna konzola. Napred ima mesta i za osobe većih gabarita, kako po pitanju visine, tako i po po kriterijumu širine u ramenom delu. Za svaku pohvalu su i sedišta, čiji sedalni deo je veoma širok, a u isto vreme odlično drži telo u agresivnoj vožnji. Osećaj je kao u Insigniji. Dizajn, kvalitet materijala, završna obrada - sve deluje odlično upakovano i možda kompaktnije nego kod modela Insignija.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

"U odnosu na konkurentske modele, kabina nudi mnogo više prostora. Visina iznad sedišta je nadprosečna u segmentu, i pored siluete u stilu kupea. Sve pohvale zaslužuje velika mogućnost podešavanja sedišta i volana, a sedište sa varijabilnim sedalnim delom nudi odličan oslonac za noge. To znači da neće biti umora ni posle dugih putovanja. Komande se intuitivno aktiviraju, a materijali na dodir odaju utisak visokog kvaliteta. Iz ugla vozača, možemo videti i slabosti ovakvog koncepta karoserije. Najpre bi ukazao na vetrobransko staklo, koje je postavljeno pod veoma malim uglom, što u kombinaciji sa masivnim A-stubom otežava pogled u stanu, gde se bez problema može "sakriti" pešak. Zadnji deo automobila, takođe je veoma nepregledan. Kroz malo zadnje staklo ne može se puno toga videti, što se odnosi i na zadnja bočna stakla. Retrovizor je od slabe pomoći, pa bi kod Astre GTC odlično rešenje bila parking kamera. Ali, Opel je nema u ponudi." - izjavio je Petrović.

Što se tiče putnika na zadnjim sedištima, oni se moraju zadovoljiti ograničenim komforom. Tri putnika na zadnjim sedištima, ne mogu imati dovoljno prostora za kolena. Sedalni deo je relativno kratak, a padajuća linija krova i masivan C-stub uzeli su svoj "danak". Iako to kod ovog autombila nije informacija od velikog značaja (koga je briga za litre), recimo i to da zapremina prtljažnika iznosi 380 litara, što je za 10 litara više od petovratne verzije! Obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.165 litara.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Oslanjanje

 

Pravi specijalitet Astre GTC, krije se u naprednoj tehnici, pre svega u modifikovanom oslanjanju. Opel je proširio trag točkova napred na 1.584 mm, što je za 40 mm više nego kod modela Astra sa petora vrata, a trag zadnjih točkova iznosi 1.588 mm (+30 mm). Visina automobila je smanjena za 15 mm. Prednje oslanjanje, opisano rečima marketinga kao HiPerStrut (High Performance Strut), poreklom je iz modela Insignia OPC. U poređenju sa uobičajenim MacPherson, novo rešenje obezbeđuje kraći prečnik okretanja i poboljšava vođenje točkova u krivinama. Tačnije, HiPerStrut oslanjanje minimalizuje reakciju oslanjanja na davanje gasa u samoj krivini (torque-steer) i povećava iskorišćenje snage u krinivama. Neko će možda reći "ništa revolucionarno..." Slično rešenje smo videli i u modelu Ford Focus RS (RevoKnuckle) ili u Renault Meganeu RS, ali Opel se može pohvaliti činjenicom da ovaj tip prednjeg oslanjanja nudi za sve motorizacije nove Astre GTC - od osnovne verzije 1.4 Turbo, do vrhunske Astre OPC.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

To je teorija, a kako sistem funkcioniše u praksi, otkriva nam Vladan Petrović: "Astra GTC je veoma okretna i dinamična i prosto vas tera da dajete gas. Novo prednje oslanjanje smo isprobali u oštrim krivinama, pod punim gasom. Moram priznati da sam prijatno iznenađen, jer je automobil išao "kao po šinama". Siguran sam da tome doprinosi širok trag velikih točkova (235/45 R 19). Automobil je savršeno miran u svakoj situaciji i odaje utisak mnogo većeg automobila. Ne tako malo profil pneumatika, obezbeđuje prostojan komfor, a ne smemo zaboraviti ni tzv. Watov nosač, sa fleksibilnim šipkama, na zadnjoj osovini. Ponašanje zadnjeg dela automobila je neutralno, a čak i prilikom naglih pokreta volanom i "provokacija" pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao zadate putanje, ne pokazujući ni najmanju slabost. Utisak zaokružuju snažne kočnice, koje samouvereno zaustavljaju automobil.".

Nova Astra GTC može biti opremljena i adaptivnim amortizerima FlexRide, ali "naš" test automobil nije bio opremljen ovim sistemom.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Motor

 

Testirana Astra je bila opremljena snažnim benzinskim motorom 1.6 Turbo. Agregat snage 180 KS pri visokih 5.500 o/min i maksimalnog obrtnog momenta 230 Nm u rasponu obrtaja od 2.200 do 5.400 o/min, uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, ne može činiti čuda sa automobilom teškim 1.471 kilogram. Pored težine, dodatan teret za performanse ovog automobila predstavljaju faktori za ispunjenje Euro 5 ekološke norme. Podsetimo, Opelov agregat nema direktno ubrizgavanje benzina u cilindar, kao ni kompresor, koji bi dosta pomogli prilikom ubrzanja u niskom režimu obrtaja. Konkurentski modeli (Seat, VW...) to već uveliko koriste u svojim TSI agregatima, ali to ne znači da su u prednosti po pitanju potrošnje. Opel Astra 1.6 Turbo, na autoputu, pri brzini od 130 km/h, troši 8,8 L/100 km, a kazaljka brzinomera se nalazi na nivou oko 2.900 o/min. Prosečna potrošnja na našem testu se kretala oko 8,2 litra na 100 pređenih kilometara.

Vladan Petrović ovako je prokomentarisao pogonski agregat: "Motor u ovako atraktivnom i agresivno dizajniranom automobilu, sa 180 KS "na papiru", treba bi biti elastičniji. Potrebno mu je više sportskog duha, iako fabrički deklarisano ubrzanje iz mesta do 100 km/h od 8,3 sekunde ne izgleda tako loše. Motor se do 3.500 o/min ponaša kao atmosferski, a "zube" pokazuje tek u rasponu obrtaja od 4.000 do 6.000 o/min. Moram da pohvalim i šestostepeni menjač, koji je daleko precizniji od onog koji smo videli kod prethodne generacije ovog automobila."

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Zaključak

Opel Astra GTC je pre svega originalan hatchback sa troja vrata, prilično drugačiji od ostalih "primeraka" u segmentu. Pozitivne osobine su unutrašnji prostor i tehnička rešenja koja joj obezbeđuju odlične vozne osobine. Slabih strana je zaista malo, a odnose se najviše na ograničenu preglednost zadnjeg dela automobila.

I na kraju, cena. "Naša" Opel Astra GTC 1.6 Turbo, opremljena Sport paketom opreme i doplatnim detaljima kao što je Park Pilot, felne prečnika 19 inča, LED dnevna svetla, dodatno zatamnjenje stakala... košta 23.034 evra. Ukoliko se zadovoljite i nekom konjskom snagom manje i ponekim detaljem manje opreme, potrebna suma značajno će se smanjiti i delovaće daleko privlačnije u odnosu na konkurenciju. Ali, postavlja se pitanje ko je suparnik? Astra GTC je automobil nove generacije, i mnogi konkurenti moraće da odrastu da bi se poredili sa automobilom koji je prevelik da bi bio mali. I to ima svoju cenu.

 

 Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo  
 Motor:  Turbo-benzinski, dva bregasta vratila
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga (KS/o/min):  180 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  230 / 2.200 - 5.400
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  220
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,3
 Prosečna potrošnja (L/100 km):  7,0
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  380 / 1165
 Zapremina rezervoara (L):  56
 Masa automobila / nosivost (kg):  1471 / 380
 Dimenzije pneumatika:  235/45 R19
 Dužina automobila (mm):  4466
 Širina automobila (mm):  1840
 Visina automobila (mm):  1482
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2695
 Cena osnovnog modela (€):  18.000

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Opel vozila: General Motors Opel
Adresa: Bulevar Mihaila Pupina 165g/1b, Novi Beograd
Tel: +381 11 301 5202
Fax: +381 11 301 5203
Web: www.opel.rs

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje