AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Pogledajte fotogaleriju: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo - Test

 

Dok je većina konkurenata samo derivat svog petovratnog modela, druga generacija modela Astra GTC se jasno distancira od svoje bazne verzije, što je čini direktnim konkurentom modelima kao što su Renault Megane Coupe ili VW Scirocco. Dakle, Opel je još jednom napravio atraktivan mix hatchbacka i coupea, što će sigurno obezbediti odlične prodajne rezultate. Prodajni udeo modela GTC u odnosu na ukupnu prodaju Astre, mogao bi dostići čak 15 %, odnosno nivo koji je postigla prethodna generacija.

Dizajn

 

Najveću razliku u odnosu na petovratni model, pravi spoljašnji dizajn. Autor izgleda je dizajner Darren Luke, čijim nacrtom je nastao trovratni hatchback sa linijom kupea. I pored jasne veze sa verzijom sa pet vrata, izgled Astre GTC nudi visok nivo individualnosti svom vlasniku. Spolja, Astra GTC ima samo tri komponente, koje deli sa baznom verzijom: spoljne retrovizore, kvake na prednjim vratima i antenu. Sve ostalo je promenjeno, a stepen promena je tako veliki, da GTC ima nove svetlosne grupe i mrežu hladnjaka. Atraktivna linija na vratima, nastavlja se prema gore na prednjem blatobranu, što automobilu daje sportski dizajn. Kompaktni kupe meri dužinu od 4.466 mm, što je za 28 cm veća dužina od one koju je imao prethodnik. Da Astra GTC nije mali automobil, govori i činjenica da je duža standardne verzije sa petora vrata za 47 mm. Zanimljivo je da Astra GTC ima veće i međuosovinsko rastojanje od svoje praktičnije "sestre" i to za 10 mm. Automobil na prvi pogled izgleda veoma mišićavo i atraktivno, čemu značajno doprinosi atraktivna žuta boja (Sunny Melon), koja ovom automobilu najbolje stoji.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

U tome se složio i višestruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. "Astra GTC izgleda atraktivno i sportski. To jasno ističe agresivnim dizajnom, ali i felnama prečnika 19 inča, kojima se mogu pohvaliti samo retki konkurenti. Ovoliki točkovi zaista nestvarno deluju na automobilu ove klase i cenovne kategorije, što je za svaku pohvalu. Što se ostalog tiče, Astra GTC se od "obične" Astre najviše razlikuje po bočnim linijama i "zadnjici", dok je najveća sličnost na prednjem delu automobila i u enterijeru."

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Enterijer

 

Unutrašnjost je poznata. Instrument tabla je preuzeta od praktičnije verzije, a ni model Insignia ne izgleda puno drugačije. Naravno, tu su sportska sedišta i anatomski sportski volan presvučen perforiranom kožom, koji nas podsećaju da ne sedimo u "običnoj" Astri. Sa stanovišta funkcionalnosti, sve je u najboljem redu. Istina, grafika instrumenata nije najmodernija, ali je veoma dobro čitljiva. Odličnu preglednost pruža i centralna konzola. Napred ima mesta i za osobe većih gabarita, kako po pitanju visine, tako i po po kriterijumu širine u ramenom delu. Za svaku pohvalu su i sedišta, čiji sedalni deo je veoma širok, a u isto vreme odlično drži telo u agresivnoj vožnji. Osećaj je kao u Insigniji. Dizajn, kvalitet materijala, završna obrada - sve deluje odlično upakovano i možda kompaktnije nego kod modela Insignija.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

"U odnosu na konkurentske modele, kabina nudi mnogo više prostora. Visina iznad sedišta je nadprosečna u segmentu, i pored siluete u stilu kupea. Sve pohvale zaslužuje velika mogućnost podešavanja sedišta i volana, a sedište sa varijabilnim sedalnim delom nudi odličan oslonac za noge. To znači da neće biti umora ni posle dugih putovanja. Komande se intuitivno aktiviraju, a materijali na dodir odaju utisak visokog kvaliteta. Iz ugla vozača, možemo videti i slabosti ovakvog koncepta karoserije. Najpre bi ukazao na vetrobransko staklo, koje je postavljeno pod veoma malim uglom, što u kombinaciji sa masivnim A-stubom otežava pogled u stanu, gde se bez problema može "sakriti" pešak. Zadnji deo automobila, takođe je veoma nepregledan. Kroz malo zadnje staklo ne može se puno toga videti, što se odnosi i na zadnja bočna stakla. Retrovizor je od slabe pomoći, pa bi kod Astre GTC odlično rešenje bila parking kamera. Ali, Opel je nema u ponudi." - izjavio je Petrović.

Što se tiče putnika na zadnjim sedištima, oni se moraju zadovoljiti ograničenim komforom. Tri putnika na zadnjim sedištima, ne mogu imati dovoljno prostora za kolena. Sedalni deo je relativno kratak, a padajuća linija krova i masivan C-stub uzeli su svoj "danak". Iako to kod ovog autombila nije informacija od velikog značaja (koga je briga za litre), recimo i to da zapremina prtljažnika iznosi 380 litara, što je za 10 litara više od petovratne verzije! Obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.165 litara.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Oslanjanje

 

Pravi specijalitet Astre GTC, krije se u naprednoj tehnici, pre svega u modifikovanom oslanjanju. Opel je proširio trag točkova napred na 1.584 mm, što je za 40 mm više nego kod modela Astra sa petora vrata, a trag zadnjih točkova iznosi 1.588 mm (+30 mm). Visina automobila je smanjena za 15 mm. Prednje oslanjanje, opisano rečima marketinga kao HiPerStrut (High Performance Strut), poreklom je iz modela Insignia OPC. U poređenju sa uobičajenim MacPherson, novo rešenje obezbeđuje kraći prečnik okretanja i poboljšava vođenje točkova u krivinama. Tačnije, HiPerStrut oslanjanje minimalizuje reakciju oslanjanja na davanje gasa u samoj krivini (torque-steer) i povećava iskorišćenje snage u krinivama. Neko će možda reći "ništa revolucionarno..." Slično rešenje smo videli i u modelu Ford Focus RS (RevoKnuckle) ili u Renault Meganeu RS, ali Opel se može pohvaliti činjenicom da ovaj tip prednjeg oslanjanja nudi za sve motorizacije nove Astre GTC - od osnovne verzije 1.4 Turbo, do vrhunske Astre OPC.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

To je teorija, a kako sistem funkcioniše u praksi, otkriva nam Vladan Petrović: "Astra GTC je veoma okretna i dinamična i prosto vas tera da dajete gas. Novo prednje oslanjanje smo isprobali u oštrim krivinama, pod punim gasom. Moram priznati da sam prijatno iznenađen, jer je automobil išao "kao po šinama". Siguran sam da tome doprinosi širok trag velikih točkova (235/45 R 19). Automobil je savršeno miran u svakoj situaciji i odaje utisak mnogo većeg automobila. Ne tako malo profil pneumatika, obezbeđuje prostojan komfor, a ne smemo zaboraviti ni tzv. Watov nosač, sa fleksibilnim šipkama, na zadnjoj osovini. Ponašanje zadnjeg dela automobila je neutralno, a čak i prilikom naglih pokreta volanom i "provokacija" pri većim brzinama, automobil se čvrsto držao zadate putanje, ne pokazujući ni najmanju slabost. Utisak zaokružuju snažne kočnice, koje samouvereno zaustavljaju automobil.".

Nova Astra GTC može biti opremljena i adaptivnim amortizerima FlexRide, ali "naš" test automobil nije bio opremljen ovim sistemom.

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Motor

 

Testirana Astra je bila opremljena snažnim benzinskim motorom 1.6 Turbo. Agregat snage 180 KS pri visokih 5.500 o/min i maksimalnog obrtnog momenta 230 Nm u rasponu obrtaja od 2.200 do 5.400 o/min, uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, ne može činiti čuda sa automobilom teškim 1.471 kilogram. Pored težine, dodatan teret za performanse ovog automobila predstavljaju faktori za ispunjenje Euro 5 ekološke norme. Podsetimo, Opelov agregat nema direktno ubrizgavanje benzina u cilindar, kao ni kompresor, koji bi dosta pomogli prilikom ubrzanja u niskom režimu obrtaja. Konkurentski modeli (Seat, VW...) to već uveliko koriste u svojim TSI agregatima, ali to ne znači da su u prednosti po pitanju potrošnje. Opel Astra 1.6 Turbo, na autoputu, pri brzini od 130 km/h, troši 8,8 L/100 km, a kazaljka brzinomera se nalazi na nivou oko 2.900 o/min. Prosečna potrošnja na našem testu se kretala oko 8,2 litra na 100 pređenih kilometara.

Vladan Petrović ovako je prokomentarisao pogonski agregat: "Motor u ovako atraktivnom i agresivno dizajniranom automobilu, sa 180 KS "na papiru", treba bi biti elastičniji. Potrebno mu je više sportskog duha, iako fabrički deklarisano ubrzanje iz mesta do 100 km/h od 8,3 sekunde ne izgleda tako loše. Motor se do 3.500 o/min ponaša kao atmosferski, a "zube" pokazuje tek u rasponu obrtaja od 4.000 do 6.000 o/min. Moram da pohvalim i šestostepeni menjač, koji je daleko precizniji od onog koji smo videli kod prethodne generacije ovog automobila."

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Zaključak

Opel Astra GTC je pre svega originalan hatchback sa troja vrata, prilično drugačiji od ostalih "primeraka" u segmentu. Pozitivne osobine su unutrašnji prostor i tehnička rešenja koja joj obezbeđuju odlične vozne osobine. Slabih strana je zaista malo, a odnose se najviše na ograničenu preglednost zadnjeg dela automobila.

I na kraju, cena. "Naša" Opel Astra GTC 1.6 Turbo, opremljena Sport paketom opreme i doplatnim detaljima kao što je Park Pilot, felne prečnika 19 inča, LED dnevna svetla, dodatno zatamnjenje stakala... košta 23.034 evra. Ukoliko se zadovoljite i nekom konjskom snagom manje i ponekim detaljem manje opreme, potrebna suma značajno će se smanjiti i delovaće daleko privlačnije u odnosu na konkurenciju. Ali, postavlja se pitanje ko je suparnik? Astra GTC je automobil nove generacije, i mnogi konkurenti moraće da odrastu da bi se poredili sa automobilom koji je prevelik da bi bio mali. I to ima svoju cenu.

 

 Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo  
 Motor:  Turbo-benzinski, dva bregasta vratila
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.598
 Maksimalna snaga (KS/o/min):  180 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  230 / 2.200 - 5.400
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  220
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,3
 Prosečna potrošnja (L/100 km):  7,0
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  380 / 1165
 Zapremina rezervoara (L):  56
 Masa automobila / nosivost (kg):  1471 / 380
 Dimenzije pneumatika:  235/45 R19
 Dužina automobila (mm):  4466
 Širina automobila (mm):  1840
 Visina automobila (mm):  1482
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2695
 Cena osnovnog modela (€):  18.000

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Opel vozila: General Motors Opel
Adresa: Bulevar Mihaila Pupina 165g/1b, Novi Beograd
Tel: +381 11 301 5202
Fax: +381 11 301 5203
Web: www.opel.rs

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje