AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Volkswagen ima Golf GTI, Opel Astru OPC, Mazda 3 MPS, SEAT Leon Cupru, a Renault Megane Sport. Ovo je model, koji se od svoje skromnije "braće" ne razlikuje samo po ceni i stepenu opremljenosti, već najviše po onom što krije ispod "lima" i po onome što je sposoban da uradi na putu. Tamo, gde serijski modeli počinju da gube dah, ovaj sportista tek počinje, a njegova borba sa zakonima fizike, daleko je od očekivanja "običnog" vozača.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Enterijer

Odmah nakon što je zauzeo poziciju za volanom, pitali smo Petrovića za prve utiske. "Moje lično mišljenje je da Megane RS, koji važi za najbrži hot-hatch na svetu, zaslužuje više sportski enterijer. Osim odličnih sportskih sedišta, nožnih komandi, žutih pojaseva i šavova na volanu i ručici menjača, ništa više ne naznačava da sedite u automobilu koji ispod haube ima agregat od 265 konjskih snaga. Ručica menjača u ovom automobilu definitivno zaslužuje drugačiji oblik, treba da bude manja i da se jasno distancira od one u modelu Megane 1.5 dCi. Isto se odnosi i na volan. Moram priznati da je ovo moj lični utisak, kao sportski orjentisanog vozača. Stručnjaci u Renault Sportu su verovatno želeli da ovaj sjajan sportski model približe što većem broju "običnih" vozača, ali ovo nikako nije običan automobil. Renault Megane RS je kao biser među perlama, u odnosu na ostale modele ovog francuskog proizvođača. U svakom slučaju, moram da pohvalim sportska Recaro sedišta, koja u krivinama pružaju vrhunski oslonac za telo." - izjavio je Petrović.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Motor

Podsetimo, Megane RS pogoni benzinski 4-cilindarski 2.0 Turbo motor, koji u 2012. godinu ulazi sa novom "porcijom" snage, kojom se ranije mogla pohvaliti samo verzija Trophy. Zahvaljujući povećanju pritiska turbopunjača sa 2,3 na 2,5 Bara i promenama na usisnom sistemu, agregat razvija 265 KS pri 5.500 o/min, a maksimalni obrtni moment od 360 Nm, veći je za 20 Nm i dostupan je u rasponu obrtaja od 3.000 do 5.000 o/min. Odnos snage i mase iznosi 141 kW po toni. Snaga se na prednje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača.

Vladan Petrović je najpre isprobao automobil sa ESP sistemom u modu Sport, koji dozvoljava više kontrolisanog proklizavanja, a zatim je zadržao komandu, i aktivirao Sport mod sa isključenim ESP sistemom i show je mogao da počne. ESP sistem se uvek kod novog startovanja agregata automatski prebacuje u Normal mod (uključen ESP sistem).

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

"Kada se komandom ESP sistema aktivira Sport mod, broj obrtaja u fazi mirovanja raste, zvuk postaje drugačiji, a motor tek tada isporučuje maksimalnu snagu (u Normal modu je dostupno 250 KS). Kao što sam i očekivao, Megane RS je veoma snažan automobil i to pokazuje na svakom pređenom metru. Snaga se postepeno razvija u niskom režimu obrtaja, a izraženiji "potisak" se oseća već posle 2.000 o/min. Zanimljivo je da motor snagu razvija harmonično. Snažno povlači sve do 6.000 o/min, što je za svaku pohvalu, jer ne postoji takozvana turbo rupa, pa je moguće lakše kontrolisati snagu u krivinama, a samim ti je efikasnije koristiti. Ako hoćemo da izvučemo maksimum iz motora, moramo ga držati u visokim područjima obrtaja. Za svaku pohvalu je osobina motora da se vozi bez "nervoze" i preteranog napora u svakodnevnom saobraćaju. Što se manjača tiče, hodovi bi trebali biti kraći. Preciznost je zadovoljavajuća." - ističe Petrović.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Vozna dinamika

"Megane RS na krivudavom putu, oseća kao riba u vodi. U trkačkom žargonu rečeno, "ležanje" je vrhunsko, i to je najveća prednost ovog automobila. To možemo zahvaliti krutoj Cup šasiji, tvrđem oslanjanju i pneumaticima dimenzija 235/35 R19 (deo Cup paketa), koje obezbeđuju snažnu vezu između automobila i podloge. Granica prijanjanja automobila u krivini je predaleka za "običnog" vozača. Za prave ljubitelje sportske vožnje, tu je i mehanička blokada diferncijala, koja sprečava nekontrolisano proklizavanje unutrašnjeg točka u krivinama. Megane RS je serijski opremljen elektronskom kontrolom diferencijala, a u paketu Cup, kojim je opremljen test automobil, dobija se još efikasnija mehanička blokada diferencijala. Zahvaljujući ovom diferencijalu, automobil neće rasipati snagu na točak koji je manje opterećen, čak i ako je podloga dramatično klizava. Volan nije sportski tvrd, iako je njegov otpor veći nego kod "običnog" modela. Užitak bi bio veći, kada bi volan pružao malo više informacija sa podloge. Ali, iako nije simbol sporta, veoma je precizan. Sve pohvale zaslužuje i vrhunski Brembo kočioni sistem" - zaključuje višestruki državni reli šampion.

 

Više o modelu Renault Megane RS, pogledajte na www.renault.rs.

 

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića



Goran Sarić - Automagazin portal

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje