AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

U petoj godini životnog ciklusa, automobil ne uživa veliku slavu, što mnoge proizvođače primorava na ulepšavanja. Čini se da Toyota to čini sa puno ukusa i ljubavi. Toyota RAV4 za modelsku godinu 2010 značajno je ulepšana, o čemu smo već pisali. Ima potpuno nov prednji deo: nova je mreža hladnjaka sa hromiranim detaljima, potpuno su promenjene svetlosne grupe, kao i prednji branik i hauba. Na zadnjem delu automobila, promene su uočljive samo na svetlosnim grupama, koje su dobile novu grafiku i izrađene u LED tehnologiji. Bokovi automobila skoro su ostali netaknuti, a promene će uočiti samo dobri poznavaoci ove japanske marke, što se odnosi i na dobro oblikovanu "zadnjicu". U okviru programa "Toyota Optimal Drive", pogonske jedinice mogu se pohvaliti smanjenom masom, kao i smanjenim mehaničkim trenjem. Benzinske motore reprezentuje samo agregat 2.0 Valvematic, a oni koji preferiraju dizelske agregate mogu izabrati jednu od dve varijante četvorocilindričnog motora 2.2 D-4D ili D-CAT. Od ostalih novina, treba istaći da elektronski sistem stabilnosti (VSC) od sada dolazi već u standardnoj opremi. Takođe, novost je da je 4x2 pogon dostupan i uz D-4D motor.

White Edition paket dodatno sadrži:

- 17-inčne Saribus aluminijumske naplatke u antracit boji
- zaštitu prednjeg branika
- zaštitu zadnjeg branika
- hromirane bočne lajsne

Toyota RAV4 ne nudi visok nivo individualizacije enterijera, najviše zahvaljujući  bezbednosnim standardima, a primer je osnovnih sedam vazdušnih jastuka, uključujući i vazdušni jastuk za kolena vozača. Ono što je važno, ergonomija je na nivou ovog japanskog proizvođača: sve je "na svom mestu" i svaka komanda se nalazi upravo tamo gde je prosečan vozač i očekuje. Položajem za volanom bio je zadovoljan i višestruki državni reli šampion, test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "S obzirom da je u pitanju SUV automobil, zadovoljan sam. Za više vozače možda će biti neobično visoka pozicija sedenja i relativno nisko postavljen volan, ali period prilagođavanja je veoma kratak. Osećaj u vožnji je zaista dobar, jer je preglednost daleko bolja od standardnih automobila. Moram da pohvalim i veličinu unutrašnjeg prostora, kako u predelu nogu, tako i u visini laktova, što sam od RAV4 i očekivao. Ako nešto moram zameriti, onda neka to bude položaj komande za 4 žmigavca, koja se nalazi daleko od vozača."

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Veliko BRAVO Toyota je zaslužila i za sistem preklapanja zadnjih sedišta, preko polugica na bokovima prtljažnika, koje su dostupne i jednostavne za korišćenje. Preklapanjem naslona zadnjih sedišta može se dobiti skoro ravna površina, a utovarni prostor ima izuzetno dobar pristup. Ako kod prtljažnika nešto moramo zameriti, onda su to velika i teška vrata, koja vlasnicima RAV4 zadaju velike muke na malim i tesnim parkinzima. Možda bi japanski stručnjaci mogli da razmisle o sistemu za otvaranje zadnjeg prozora, kojim bi bilo značajno olakšan pristup prtljažniku na tesnim parkinzima. Za svaku pohvalu je i organizacija prostora za putnike koji sede na zadnjim sedištima. Iako nam se u prvi mah činilo da je prostor za kolena putnika koji sede pozadi malo, individualnim pomeranjem sedišta, svako je brzo pronašao sebi idealnu poziciju. Za one koji to vole u brojkama: zapremina prtljažnika iznosi 410 litara, a kada sklopimo naslone zadnjih sedišta, zapremina raste na zavidnih 1.752 litra.

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Četvorocilindrični turbodizel 2.2 D-CAT, sa maksimalnom snagom od 110 kW pri 3.600 o/min, na našem testu se pokazao kao sasvim dovoljan za ovaj 1,6 tona težak automobil. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 340 Nm u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.800 o/min. Performanse "na papiru", čak i kada je u pitanju testirani automobil opremljen 6-stepenim automatskim menjačem, solidne su: iz mesta do "stotke", RAV4 stiže za 10,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 185 km/h. Kombinovana potrošnja goriva od 7,2 l/100 km, koju Toyota navodi, nije nerealna. Kombinacija relativno male mase za ovu kategoriju vozila, jednostavnog pogona na sve točkove i unapređenog agregata, učinili su da vožnja RAV4 bude veoma štedljiva. Naša prosečna potrošnja se kretala oko 7,6 l na svakih 100 pređenih kilometara.

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Podsetimo se šta je Vladan Petrović rekao o ovom sjajnom turbodizel motoru. "Motor je najagilniji u rasponu obrtaja od 2.000 do 2.800 o/min, ali veoma je elastičan već posle samog kretanja, nakon 1.190 o/min. Motor ima veliki obrtni moment i pravi je izbor za ovaj automobil, posebno u kombinaciji sa automatskim menjačem. Nudi dovoljno snage i obrtnog momenta čak i prilikom većih opterećenja. Odlična strana RAV4, pored motora, jeste dobro odmeren prenos šestostepenog automatskog menjača, koji se odlično snalazi, kako na asfaltnim putevima, tako i u lakšim off-road uslovima. Promena brzina može se vršiti i preko polugica iza volana, ali moje mišljenje je da menjač najbolje radi u samostalnom "D" modu. Menjaču teško možemo naći manu. Blokada diferencijala, koja se aktivira pomoću dugmeta na instrument tabli, omogućava Toyoti RAV4 da bez problema savlada i velike uspone, kao i strme makadamske podloge. Ako nešto moram zameriti, onda je to nešto veća buka hladnog motora u neutralnom modu."

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Oslanjanje modela Toyota RAV4, što je uobičajeno za SUV kategoriju, usmereno je na udobnost u vožnji. Zahvaljujući zadnjem multilinku i stabilizatorima, RAV4 se ponaša sasvim pristojno i sigurno će zadovoljiti prosečnog vozača. "Zahvaljujući debelim gumama sa visokim profilom (65), gradska vožnja je na nivou "klasičnih" automobila, uz dodatnu prednost, koja je kod nas posebno omiljena: penjanje na ivičnjake nije nikakva prepreka. Što se tiče pokretljivosti i agilnosti u vožni, vešanje RAV-a pruža sasvim pristojne karakteristike. Ako nešto možemo kritikovati, onda to može biti pomalo nedirektan kontakt sa podlogom. To u gradskoj vožnji ne smeta, ali pri visokim brzinama, osećaj povezanosti sa asfaltom je jako važan, a kod RAV4 mogao bi biti i bolji. Što se tiče vožnje po krivudavom putu, ne naginje previše u krivinama, ali ne treba preterivati, s obzirom na njegovu visinu. Moram da pohvalim ponašanje automobila na blatnjavim šumskim putevima. I pored letnjih pneumatika, RAV4 je samouvereno grabio napred, a kada je situacija bila "na ivici", aktivacijom blokade diferencijala, sve je bilo rešeno. Iako mu nije namena vožnja u "off-road" uslovima, automobil se sa ovim pogonom sigurno snalazi u vožnji po blatnjavoj, a verovatno i na snegom prekrivenoj podlozi. Ipak, za nešto ozbiljnije off-road avanture, mislim da nedostaje blokada zadnjeg diferencijala i nešto veći klirens. Jasno je da ovo nije automobil za najsurovije gudure, ali od njega to niko i ne očekuje. Za normalne "izlete" van puta, RAV4 ima sve adute." - zaključuje Petrović.

Podsetimo, u normalnim uslovima RAV4 šalje 45% obrtnog momenta na zadnje točkove, a blokadom diferencijala, zadnji pogon se spaja direktno sa prednjim.

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirani primerak bio je RAV4 2.2 D-CAT White Edition, koji u svojoj opremi ima sve što je potrebno za normalnu, a možemo slobodno reći i luksuznu vožnju, i zaista je teško pronaći nešto što se može doplatiti. Sve navedeno RAV4 i dalje čini vrlo logičnim i najboljim izborom za kupce sa mnogobrojnom porodicom, ili jednostavno za one koji žele voziti veliki i fleksibilan, ali i japanski kvalitetan automobil. I, još nešto: Toyota ne proizvodi jeftine automobile. Cena od 32.650 Eura (akcijska cena), za luksuzno opremljen RAV4 sa automatskim menjačem sa komandama na volanu, pošteno je odmerena i odražava realnu sliku kvaliteta ovog automobila. Za RAV4 2.2 D-CAT White Edition sa manuelnim menjačem, potrebno je izdvojiti 29.850 evra. Za benzinski RAV4 2.0 Valvematic Active 4x4, treba platiti 22.900 evra.

Za više informacija o ponudi kontaktirajte najbližeg Toyota ovlašćenog partnera i zakažite test vožnju.

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

 Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition  
 Motor:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:   4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.231
 Maksimalna snaga (KS / o/min):  150 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  340 / 2.000 - 2.800
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):  185
 Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):  10,8
 Potrošnja: grad/otvoreno/prosek (L/100 km):  8,8 / 6,2 / 7,2
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):  410 / 1.752
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila (kg):  1.610
 Dimenzije pneumatika:  225/65 R17
 Dužina automobila (mm):  4.365
 Širina automobila (mm):  1.815
 Visina automobila (mm):  1.685
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.560
 Cena test automobila (Eur):  32.650

 

 Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje