AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Automobil se svojim izgledom oslanja na četiri godine stariji koncept Cross Coupe. Dizajneri su prednji deo izveli u manje agresivnom duhu, ali u isto vreme jednako prepoznatljivom kao kod drugih modela ove nemačke marke. Maska hladnjaka single-frame ima novi šestougaoni oblik, prelazi od "haube" do branika, kao i rešenja oko svetala za maglu, kopirani su sa većeg modela Q5. Već posle našeg prvog susreta, Q-trojku smo nazvali baby Q5. Posmatrano iz nekih uglova, ova dva modela su veoma slična, što ne čudi s obzirom na činjenicu, da Audi koristi uspešnu strategiju, da dostupnije modele razvija tako da budu slični onim skupljim.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Kao i Q5, Audi Q3 teži da bude što kompaktniji i sportskiji, ali poseduje dovoljnu dozu originalnosti. To se pre svega odnosi na manja prednja svetla, zadnji stub sa većim nagibom, veću disproporciju u dužini prednjih vrata i sveukupno ekspresivniji izgled. Test automobil je opremljen i xenon svetlima Plus, koje krase i diode za dnevno osvetljenje. Zadnji deo automobila, pretrpeo je minimalne promene u odnosu na one koje smo videli na koncept modelu Cross Coupe Quattro. Zadnji deo podeća na rešenja koja smo videli kod modela Q7. Zadnja svetla se podižu zajedno sa vratima prtljažnika.

Statičku promociju modela Audi Q3 u Beogradu, možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Enterijer modela Audi Q3 je razvijen po novom konceptu ove nemačke marke, i oslanja se na oblije linije, sa još izraženijom orjentacijom na vozača. Ergonomija je gotovo bez greške, uprkos novim komandama za kontrolu radio uređaja i podešavanje temeperature na dvozonskoj klimatizaciji. Opciona sportska sedišta u kombinaciji Alcantara-koža izgledaju impresivno i veoma dobro drže telo u krivinama. Veoma prijatno je i opciono noćno ostetljenje, koje osvetljava enterijer LED tehnologijom. Sve pohvale zaslužuje i preglednost automobila. Audi Q3 nudi odličan pogled u svim smerovima, napred i pozadi, a jedini minus je mali unutrašnji retrovizor, preko kojeg se ne može videti puno. Enterijer nam donosi nekoliko novih rešenja, što se odnosi najviše na položaj otvora za ventilaciju. U centralnom delu, kao na modelu A1, smešten je sklopivi LCD displej, koji reprodukuje komande sofisticiranog, ali uprošćenog MMI sistema.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Vozač za volanom Audija Q3 ima pomalo sportski osećaj, pomešan sa blago povišenom pozicijom sedenja u odnosu na "obične" automobile. Od kompaktnom SUV modela dužine 4.385 mm ne možemo očekivati suficit unutrašnjeg prostora. Ako zahtevi nisu previsoki, u Q3 se mogu potpuno komforno voziti četiri odrasle osobe, koje na raspolaganju imaju prtljažni prostor zapremine 460 litara. Prtljažni prostor je pristupačan i veoma praktičan, posebno ako izmemo u obzir deljiva sedišta, sa centralnim otvorom koji obezbeđuje nesmetan prevoz dužih predmeta, kao što su skije. Negativan komentar zaslužuje tvrda polica, koja je zamenila klizajuću rolnu u prtljažniku. Ako prevozite predmete većih gabarita, policu je jedino moguće izvaditi i za nju pronaći neko drugo mesto. Audi Q3 je dugačak 4,39, širok je 1,83 i zajedno sa krovnim nosačima visok 1,60 metara, a prag prtljažnika se nalazi 780 mm iznad asfalta.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Ispod haube modela Q3, isključivo su motori zapremine 2 litra. Benzinski 2.0 TFSI razvija snagu od 125 kW ili 155 kW, a turbodizel TDI razvija 130 kW ili 103 kW. Slabiji turbodizel dobio je pogon samo na prednje točkove i šestostepeni manuelni menjač, i može se pohvaliti potrošnjom od samo 5,2 l/100 km. Snažniji TDI i oba TFSI motora, upareni su sa Quattro sistemom pogona na sve točkove, koji koristi višelamelastu hidrauličnu spojnicu Haldex. Motor 2.0 TFSI od 125 kW, dostupan je sa menuelnim menjačem, a 2.0 TFSI od 155 kW i 2.0 TDI od 130 kW, dobili su standardan sedmostepeni S-Tronic menjač. Zadnje oslanjanje je Multilink (četvorostruki), a klirens automobila iznosi 17 cm, u zavisnosti od felni, koje mogu biti od 16 do 19 inča (test automobil je opremljen sa felnama prečnika 18 inča).

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Test automobil je bio opremljen 2.0 TDI motorom snage 177 KS pri 4.200 o/min, koji razvija maksimalni obrtni moment od 380 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500 o/min. Odmah po pokretanju motora, prijanto nas iznenađuje zvučna izolacija, koja je svedena na minimum, što se odnosi i na vibracije, koje skoro da ne postoje. Sedmostepeni robotizovani menjač S-Tronic, odlično je uparen sa turbodizel motorom i pomaže nam da iz elastičnog agregata izvučemo maksimum. Promena stepena prenosa je skoro trenutna i neprimetna. Motor je efikasan već od 1.500 o/min i snažno povlači sve do 5.000 o/min. Slabiji potencijal menjača smo uočili u gradskim kolonama i prilikom snažnih usporavanja pri visokim brzinama, kada S-Tronic teže procenjuje optimalan trenutak za promenu stepena prenosa, ali i to zavisi od moda u koji je postavljen. Uostalom, vozač koji smatra da to može bolje uraditi od robotizovanog sistema, može izabrati mod za manuelnu promenu stepeni prenosa i menjati brzine preko polugica iza volana, ili pomoću ručice menjača. Naše pozitivne utiske o pogonskom sklopu potvrđuju u podaci o performansama. Iz mesta do 100 km/h, Audi Q3 2.0 TDI S-Tronic stiže za samo 8,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 212 km/h.

Od turbodizela se očekuje niska potrošnja, i Audi nas tu nije razočarao. Kada smo preko tempomata zadali brzinu od 100 km/h, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 5 l/100 km, a na 130 km/h, troši 6,3 litara "crnog zlata" na sto pređenih kilometara. Pri brzini od 130 km/h, menjač je bio u sedmom stepenu prenosa, a merač broja obrtaja je pokazivao 2.300 o/min. Prilikom vožnje u gradskim uslovima, Q3 je prosečno trošio oko 8 l/100 km, a prosečna potrošnja na našem testu je iznosila 6,9 l/100 km.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi Q3 zaslužuje sve pohvale za dinamičnost u vožnji. Automobil je odlično podešen i veoma uspešno "maskira" svoju masu od 1.660 kilograma i visinu. Agilnost u krivinama je na visokom nivou, i vozač istinski uživa u svakom pređenom metru. Bočna naginjanja karoserije su minimalizovana, a sistem permanentnog pogona na sve točkove (Haldex 4. generacije) i kvalitetni pneumatici, obezbeđuju veoma dobo prijanjanje na svakoj vrsti podloge. Kao što smo kod modela ove marke i navikli, Quattro pogon kontroliše elektronika i distribuira optimalni moment na svaki točak. Audi Q3 smo isprobali u snežnim uslovima, na planini Tari, i shvatili smo da se ovaj automobil tamo oseća kao riba u vodi. Iako su putevi bili prekriveni snegom, Quattro sistem je snažno grabio napred i bez teškoća savladavao veoma strme uspone. Q3 pruža puno zabave u vožnji, iako ne treba preterivati sa gasom, s obzirom na nešto više težište automobila. Pneumatici su dimenzija 235/50 R18, a putnici u kabini uživaju u odličnoj udobnosti. Prelazak preko udarnih rupa se registruje samo prigušenim zvukom oslanjanja i pneumatika.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Kao što smo istakli, Audi Q3 stoji na platformi "bratskog" modela VW Tiguan, ali treba istaći da ova dva automobila nisu direktni konkurenti. Audi putnicima nudi vrhunski kvalitet, dostojan premium segmenta, a tamo gde se ponuda Tiguana završava, Q3 je na samom početku. Cena modela Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic iznosi 33.590 evra, i jasno ukazuje na logičan nastavak ponude u okviru VW koncerna. Za one kojima je to previše, u ponudi je i model Q3 2.0 TDI, sa pogonom na prednje točkove i motorom snage 140 KS, čija cena iznosi 28.979.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

 Audi Q3 2.0 TDI S tronic - specifikacija
 
 Tip motora:  Common-Rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1968
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  130 / 4200
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  380 / 1750 - 2500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  212
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8.2
 Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  7 / 5.3 / 5.9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  460 / 1365
 Zapremina rezervoara (L):  64
 Masa automobila / nosivost (kg):  1660 / 525
 Dimenzije pneumatika:  235/50 R18
 Dužina automobila (mm):  4385
 Širina automobila (mm):  1831
 Visina automobila (mm):  1608
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2609
 Cena modela Audi Q3 2.0 TDI S tronic (EUR):  28.979

 

 Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Audi vozila: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd
Tel:tel. +381 11 3042 400
Fax: +381 11 3042 409
Web: www.audi.rs

Tekst: Goran Sarić

Foto: Goran Perović

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje