AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Dizajn

 

Renault Laguna treće generacije, i pored svog neospornog kvaliteta, ostala je van glavnog interesovanja srpske klijentele. Zato će modernizovana verzija sigurno imati puno više uspeha. Sistem upravljanja na svim točkovima "4Control", sada je dostupan uz sve motorizacije, a ne samo u vrhunskim verzijama. Najveće dizajnerske promene uočavamo na prednjem delu automobila. Grafika svetlosnih grupa je nova, a u same bokove branika ugrađene su hromirane lajsne. Usisnik za vazduh za hlađenje hladnjaka dobio je novi oblik, koji je oivičen sa hromiranom lajsnom u obliku slova "U". Novi dizajn su dobili i usisnici za hlađenje kočionog sistema. Promene u dizajnu se nisu odrazile na promenu dimenzija karoserij. To znači da liftback i Grandtour i dalje imaju međuosovinsko rastojanje od 2.756 mm i karoseriju dužine 4.695 mm, odnosno 4.803 mm. Širina automobila iznosi 1.811 mm.

Enterijer

Enterijer Laguna putnicima daje poseban utisak, što se posebno odnosi na visok položaj sedenja vozača i suvozača. Pored toga, unutrašnjost Lagune odaje veoma luksuzan utisak. Sve je pregledno, ergonomija je odlična, a kvalitet materijala je na prilično visokom nivou. To se odnosi, kako na tablu sa instrumentima, tako i na centralnu konzolu i "tunel". Dok vozač i suvozač uživaju u udobnim sestištima sa jakim bočnim uporištima, situacija na zadnjim sedištima nije tako vesela. Spolja elegantan krov sa padajućom linijom, smanjuje visinu iznad sedišta na samo 880 mm, što je ispod proseka za automobile srednje klase. Ovaj "nedostatak" prostora u vertikalnom smeru, Renault je kompenzovao nisko postavljenim zadnjim sedištima, što je uticalo na smanjenje oslanca za noge u predelu butina.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Ergonomija komandi je polje, na kojem je Laguna ostala verna "francuskoj školi". Na modul komandi za radio uređaj ispod volana, oni koji su vozili bilo koji novi Renault model, brzo će se naviknuti. Komande audio sistema na intrument tabli, kao i komande klima urađaja, takođe su intuitvine, a zamerku na logiku pojedinačnih uređaja u automobilu, možemo upititi jedino komandama navigacionog sistema, koji su inspirisani rešenjem u nemačkim modelima srednje klase. Šteta što funkcija navigacionog sistema nije integrisana u displej putnog kompjutera. Prtljažnik francuskog liftback modela ne razbacuje se svojom zapreminom (450 litara), ali je upotrebljivost i pristup prtljažniku za svaku pohvalu.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Motor

Pod haubom "našeg" test automobila disao je jedan od najsnažnijih 4-cilindarskih turbodizel motora u ponudi francuskog proizvođača - 2.0 dCi. Maksimalna snaga od 175 KS je dostupna u relativno niskom režimu rada motora, već pri 3.750 o/min, što u praksi znači odličnu elastičnost. Potvrdu elastičnosti "na papiru" daje nam i podatak da je makimalni obrtni moment od 360 Nm dostupan već pri 2.000 o/min. Test automobil je bio opremljen šestostepenim automatizovanim menjačem, koji odlično pristaje ovakvoj biznis limuzini, u kojoj vozač može u potpunosti da se prepusti uživanju u komforu. Iz mesta do 100 km/h, Laguna 2.0 dCi 175 ubrzava za 9,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 215 km/h. Prosečna potrošnja na našem višednevnom testu se kretala oko 6,3 l/100 km, što odgovara fabrički deklarisanim vrednostima. Na otvorenom putu, Laguna je trošila nešto više od 5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što u ovim uslovima obezbeđuje autonomiju od preko 1.000 kilometara.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Ponašanje u vožnji

Sistem upravljanja na sve točkove, do dolaska modernizovane Lagune, bio je dostupan samo u verziji GT, koju pokreće trubo benzinski ili najsnažniji turbodizel dCi 180. Sada je ponuda proširena i na dCi agregate snage 96 kW (130 KS), 110 kW (150 KS) i 127 kW (175 KS). Sistem je razvila japanska kompanija Aisin. Ugao okretanja zadnjih točkova menja se u zavisnosti od brzine. Radi lakšeg manevrisanja, zadnji točkovi se pri brzini manjoj od 60 km/h okreću u suprotnom smeru od smera prednjih točkova. Pri brzini većoj od 60 km/h, zadnji točkovi su okrenuti u istom smeru kao i prednji, i tako slede putanju krivine. Na krivudavim putevima, manje smo okretali volan, što smo najbolje osetili na našim planinskim putevima.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Podsetimo se šta je Vladan Petrović rekao o voznim osobinama Lagune. "Pri većim brzinama, upravljanje automobilom je veoma precizno. Pored toga, Laguna u krivinama se naginje minimalno, što delom možemo zahvaliti upravo 4Control sistemu. Vožnja kroz krivine je pravo uživanje, ulazna brzina u krivinu je veća nego kod automobila bez ovog sistema, a automobil je savršeno miran čak i u situacijama kada naglo menjamo smer kretanja. Ovom rešenju je zaista teško pronaći manu."

I pored činjenice da je Renault poseban akcenat stavio na voznu dinamuku, Laguna se može pohvaliti vrhunskim komforom i bezbednošću. I pored velikih niskoprofilnih pneumatika, Renault Laguna iznenađujuće dobro upija neravnine. Komforno će se voziti, kako putnici na prednjim, tako i putnici koji se voze na zadnjim sedištima.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Vrhunsko ozvučenje

Na kraju recimo i da je Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition opremljena i vrhunskim audio sistemom proslavljenog američkog proizvođača, koji je Lagunu opremio sa deset reproduktora zvuka, uključujući i četiri zvučnika za visoke tonove, jedan "bas", digitalno pojačalo i šestokalanlni ekvilajzer.  

Zaključak

U slavnom filmu sa Marilyn Monroe se kaže da "niko nije savršen", a Laguna nam upravo to i potvrđuje. Vozne osobine su odlične, kvalitet materijala u enterijeru je među najboljima koji danas možemo naći u modelima srednje klase, a turbodizel motor je veoma kultivisan i štedljiv. U slabije strane Lagune spada ponuda prostora na zadnjim sedištima i prosečna zapremina prtljažnika.

Pored neospornog kvaliteta, glavni argument za kupovinu Lagune je cena, jer je odnos cena-dobijeno možda i najbolji u klasi. Cena vrhunski opremljenog modela Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition iznosi 27.299, a početna cena modela Renault Laguna (Black Edition 2.0 16V) je 19,299 € sa svim dažbinama.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition  
Tip motora: Turbodizel redni motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1995
Maksimalna snaga (kW / o/min): 127 / 3.750
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 360 / 2.000
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 215
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9,8
Potrošnja (prosečna na testu): 6,3
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 450 / 1.337
Zapremina rezervoara (L): 66
Masa automobila / nosivost (kg): 1.575 / 500
Dimenzije pneumatika: 215/50 Р17
Dužina automobila (mm): 4.695
Širina automobila (mm): 1.811
Visina automobila (mm): 1.445
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.756
Cena testiranog modela (EUR): 27.299

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje