AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Kao što je poznato, novi Yaris je za 10 centimetara duži, za 2 cm niži, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 5 centimetara u odnosu na prethodnika. To znači da kabina nudi više prostora za noge i kolena putnika, dok je prostor za glave putnika ostao na istom nivou (iako je automobil niži za 2 cm).

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Najpre smo isprobali Toyotu Yaris 1,33 Dual VVT-i, koji je zbog stroge ekološke norme Euro 5, izgubio na snazi  1 kW (73 kW), a maksimalni obrtni moment je smanjen za 7 Nm (125 Nm) u odnosu na agregat prethodne generacije. Agregat je pri niskom broju obrtaja veoma tih, a u neutralnom modu skoro nečujan, kako u samom automobilu, tako i van njega. Dinamične osobine su slične kao kod prethodne generacije - sprint iz mesta do 100 km/h traje 11,7 sekundi, a maksimalna brzina, koju nismo isprobali, iznosi 175 km/h. Prijatno smo iznenađeni i menjačem. Na prvi pogled, od 22.5 centimetara duge ručica menjača smo mogli očekivati sve, samo ne precizan i kratak hod. Ali, japanski inženjeri su uradili odličan posao i autobusovski duga ručica menjača savršeno služi svojoj nameni.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

U kratkoj vožnji smo imali priliku da isprobamo i Yaris 1,0 VVT-i, kojeg pokreće dobro poznati trocilindarski agregat poznat iz modela Aygo i prethodne generacije modela Yaris. Osnovna motorizacija razvija 51 kW i 93 Nm i zadovoljiće skromna očekivanja u gradskoj upotrebi. U neutralnom modu, motor je veoma tih, a karakterističan zvuk trocilindarskog motora otkriva tek posle 3.000 o/min. Najbolja "disciplina" ovog motora, ostaje potrošnja, a japanski proizvođač ističe da kombinovana potrošnja goriva iznosi samo 4,8 l/100 km. Dizel motor nismo imali priliku da isprobamo, ali se nalazi u ponudi Toyota Srbije.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Novi Yaris se može pohvaliti ne samo dobrom izolacijom motora, već i oslanjanja. Putnici u automobilu neće čuti zvukove koji dolaze od oslanjanja, a prilikom prelaska preko rupa, kojih na našim putevima ima u izobilju, može se čuti samo prigušeni tupi zvuk. Treba istaći i da automobil iznenađujuće dobro "pegla" udarne rupe na našim putevima, i u kratkoj vožnji smo mogli zaključiti da su na ovom polju japanski inženjeri veoma vredno radili. Za svaku pohvalu su i manevarske mogućnosti novog Yarisa. Volan veoma brzo reaguje, precizan je, a prečnik kruga okretanja iznosi samo 4,7 metara, što će sigurno povećati manevarske sposobnosti u gradskim uslovima. Iako je oslanjanje tvrđe "trimovano", udobnost novog Yarisa veoma dobra, naravno poredeći ga sa konkurentima iz klase gradskih automobila. Ono što posebno treba istaći je visok stepen kompaktnosti automobila.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Enterijer automobila, na nas je ostavio pozitivan utisak. Plastika je kvalitetnija nego kod prethodnika, a završna obrada na maksimalno visokom nivou za ovu kategoriju automobila. Sve deluje veoma čvrsto i kompaktno, a komande su postavljene tako da njihova aktivacija bude najjednostavnija. Posebnu pažnju zaslužuje i multifunkcionalni sistem Toyota Touch, čiji displej se nalazi na centralnom mestu "kokpita". Intuitivnost sistema je veoma dobra, iako bi refleksija displeja mogla biti i manja. Prtljažni prostor je porastao, sa 272 litra, koliko je imala prethodna generacija, na 286 litara zapremine.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Kakve su šanse treće generacije modela Toyota Yaris za uspeh, jer cena osnovnog modela od oko 11.000 evra nije najmanja u kategoriji gradskih automobila? Ali, u kratkoj vožnji, još jednom smo se uverili da je Toyota kvalitatan automobil, sa mnogo komparativnih prednosti, među kojima su kruta i izdržljiva karoserija, jedinstven i prepoznatljiv dizajn, niska potrošnja i niski "operativni troškovi". Kada svemu dodamo visok stepen bezbednosti, kojoj Toyota posvećuje posebnu pažnju i za ovu klasu nestandardan multifunkcionalni sistem Toyota Touch, novom Yarisu možemo prognozirati svetlu budućnost. Uostalom, znate kako kažu - TREĆA SREĆA!

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Cenovnik nove generacije modela Toyota Yaris, možete pogledati klikom na LINK.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW 328i - Prvi utisci Vladana Petrovića

BMW serije 3 je živa legenda. U našoj zemlji je izgradio ovu reputaciju tokom 90-ih godina prošlog veka, zahvaljujući modelskoj seriji E30, i od tog doba svaka nova "trojka" je sebi obezbedila automatski uspeh. Najmanji sedan marke BMW, u svojoj novoj generaciji (F30) dolazi sa daleko kvalitetnijim oslanjanjem, motorima i menjačem. Svoje prve utiske nam otkriva test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović...

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Testirali smo: Toyota Avensis 2.0 D-4D

Inženjeri japanske kompanije Toyota, još jednom su bili na visini zadatka. Toyota Avensis je modernizovana po evropskom ukusu, a poseban akcenat je stavljen na smanjenje potrošnje dvolitarskog turbodizel motora 2.0 D-4D, poboljšanje oslanjanja, koje na odličan način spaja komfor i dinamiku u vožnji. Sve pohvale zaslužuje redefinisan izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila...

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Testirali smo: Hyundai i30 1,6 CRDi

Model Hyundai i30 bio je prvi Hyundai sa numeričkom oznakom i prvi model ove južnokorejske kompanije proizveden u Evropi. Zato nije iznenađenje, što je kao prvi u "i-seriji" dobio novu generaciju. Novi i30, u dizajnerskom smislu, dramatično se približio većem i40, poslavši prvu generaciju u zaborav. Pojava novog i30 je toliko snažna, da se u trenutku dok ga posmatramo, ne možemo setiti kako izgleda njegov prethodnik...

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Toyota GT 86 stigla u Srbiju: Komentar Vladana Petrovića

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi se prodaje pod imenom GT 86. Na stazi NAVAK, potpuno novi sportista je promovisan predstavnicima srpskih medija, čime je obeležen i početak prodaje ovog atraktivnog "automobila za vozače". Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim. Jedan od takvih je i Vladan Petrović, četvorostruki državni reli šampion...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Testirali smo: Opel Astra GTC Sport 1.6 Turbo

Opel je generacijski smenu modela Astra, realizovao u prilično dugom vremenskom periodu. Petovratni hatchback se evropskim putevima kreće više od dve godine, karavan Astra ST godinu dana, a trovratna verzija Astra GTC je najsvežiji novitet. GTC se drži uspešnog koncepta svog prethodnika, u šta smo se uverili tokom višednevne test vožnje našim putevima. Ovo su naši utisci...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Testirali smo:Toyota RAV4 2.2 D-CAT White Edition

Toyota Srbija svoju ponudu je proširila modelom RAV4 White Edition, revolucionarnim gradskim terencom sa 4x4 pogonom, u ekskluzivnoj biserno beloj boji. Uz biserno belu boju, kupac na poklon dobija ekskluzivni White Edition paket, koji sadrži sadrži elemente koji povećavaju stepen prepoznatljivosti ovog popularnog automobila. Isprobali smo kako RAV4 White Edition funkcioniše u realnim uslovima...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje