AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Četvorka je u Renaultu sinonim uspeha - slavni model R4 je proizveden u osam miliona primeraka za 30 godina postojanja. Četvrta generacija modela Clio, moderni naslednik popularne "četvorke", skoro sigurno neće nadmašiti nijedan od rekorda, ali je potpuno sazreo za uspeh na aktuelnom automobilskom tržištu. Posle 12 godina proizvodnje i 11.5 miliona prodatih primeraka modela Clio, francuska kompanija je i zvanično na tržište plasirala četvrtu generaciju ovog sjajnog automobila. Novi Renault Clio nam dolazi sa novim dizajnom, razvijenim u stilu novog dizajnerskog smera ove marke. Zanimljivo je, da je četvrta generacija modela Clio dostupna samo u petovratnoj karoseriji, što ga ne sprečava da bude veoma atraktivan i privlačan.


Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Dizajn

U Renaultu dobro znaju, da "ambalaža" prodaje proizvod. Zato su za novi Clio skrojili lepo odelo, inspirisano konceptom sportskog kupea DeZir. Novi Clio krase atraktivne i oble linije, koje čine veoma prijatan dizajn. Na prednjem delu automobila odmah primećujemo veliki logo, koji uživo i nije tako veliki kao na fotografijama, ali u svakom slučaju je dominantan detalj na prednjem delu automobila. Prednje svetlosne grupe sa branikom, blatobranom i "haubom" čine kompaktnu celinu, što se ne može reći za odvojena LED dnevna svetla, koja su integrisana u samu masku hladnjaka. Nekima se sviđaju, nekima ne, ali u svakom slučaju, izazivaju veliko interesovanje.

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Sa boka se ne vide ručke za otvaranje zadnjih bočnih vrata, što je rešenje koje smo videli kod nekih modela marke Seat ili Alfa Romeo. Ovo rešenje će bar delimično ublažiti činjenicu, da novi Clio u ponudi neće biti sa troja vrata. Clio sa troja vrata neće biti u ponudi, jer se francusoj kompaniji u ovom trenutku ne isplati da razvija ovu verziju, jer za nju ne postoji veliko interesovanje. Dramatično prošireni zadnji blatobrani i bočni prozori koji se završavaju malim trouglastim staklom, daju automobilu atletski dizajn. Podsetimo, trag točkova kod novog Clija je povećan za 34 i 36 mm (u zavisnosti od modela i dimenzija točkova), a visina automobila je međugeneracijski smanjena za 45 mm.

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Enterijer

Kabina je moderna, razigrana i prijatna, a zanimljivo je da ima digitalni brzinomer. Dizajn instrumentalne ploče asocira na krila aviona. U središnjem panelu se nalazi 7-inčni displej multimedijalnog sistema R-Link. Sve verzije već u osnovnoj opremi imaju Bluetooth, a u prednjim vratima su integrisani reproduktori veće snage. Zanimljivo je, da se već u serijskog opremi u verzijama Expression i Dynamique nalazi navigacioni sistem! Materijali na instrument tabli jesu izrađeni od tvrde plastike, ali ne izgledaju tako jeftino kao u drugim automobilima ove kategorije. Središnji panel je osmišljen u minimalističkom stilu i na njemu se nalaze samo nekoliko komandi i displej multimedijalnog sistema. Idealno za one koji ne vole "gužvu" na intrument tabli. Za svaku pohvalu je i intuitivnost korišćenja multimedijalnog sistema, na koji će se u kratkom roku navići i stariji vozači. Enterijer "našeg" test automobila je bio ulepšan crvenim detaljima, kojima su bili ukrašeni ramovi ventilacionih otvora, volan i detalji oko menjača i na vratima. Lepog je izgleda, ali kao i sjajna crna plastika na središnjem panelu, veoma je osetljiva na dodir, pa se otisci prstiju mogu videti i sa veće udaljenosti. Zanimljivo je, da u novom Cliju ne postoji CD "čitač", prvi put otkada je ovaj "nosač zvuka" u ponudi ovog modela. Tehnologija je napredovala, pa će njegovi vlasnici svoje omiljene melodije slušati preko USB flash memorije ili putem Bluetooth konekcije sa prenosivim uređajima...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

U odnosu na prethodnu generaciju, novi Clio ima daleko bolje vozačko okruženje i prostor. Vozači prosečnih gabarita, veoma lako će pronaći idealnu poziciju za volanom, a oni viši će morati da pomere sedište ka nazad, kako bi imali optimalan prostor za noge, tačnije kolena. Čak i vozači nižeg rasta, mogu sedeti relativno visoko, ako to žele. Na zadnjim sedištima je više prostora nego kod glavnog konkurenta, kao što je Peugeot 208, i to pre svega sa aspekta prostora za glavu (iako je novi Clio niži od prethodnika). Međutim, subjektivni osećaj na zadnjoj klupi je drugačiji: manje prostakljena površina i masivni "C" stubovi daju osećaj, da se u novom Cliju osećate skučeno.

 "Fioka" ispred suvozača je mala, a iznad nje je se nalazi besmisleno mali prostor za odlaganje sitnica, u koji može stati samo manji telefon ili novčanik. Površina nije gumirana, pa čak i telefon lagano klizi levo desno u krivinama. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 300 litara, a širok je 102 centimetra, dugačak 65 centimetara i visok 55 centimetara. Primetili smo da je ivica utovarno dela visoka u odnosu na dno prtljažnika.

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Motor 1.5 dCi

"Našeg" Clija je pokretao dokazani turbodizel motor male zapremine - 1.5 dCi u snažnijoj verziji koja razvija 90 konjskih snaga i 220 Nm. U novoj generaciji ovog popularnog automobila, agregat je evoluirao i sada razvija 20 Nm više od prethodnika. U praksi se to manifestuje većom elastičnošću. Pauza između trenutka kada pritisnete papučicu gasa i reakcije motora, svedena je na minimum. Motor sasvim zadovoljavajuće vuče u niskom režimu obrtaja, što se posebno prijatno pokazalo tokom vožnje u gradu. Agregat se u kabini javlja tihim prijatnim zvukom, zahvaljujući odličnoj izolaciji, a veću buku motora smo primetili samo neposredno posle startovanja, kada su temperature bile ispod "nule". Motor je uparen sa 5-brzinskim menjačem, ali su prenosni odnosi odlično određeni. Dokaz tome je i mala potrošnja goriva, koja se na našem testu kretala oko 4,8 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. U gradskoj vožnji, potrošnja se kretala oko 6 l/100 km. Za ovako malu potrošnju, možemo zahvaliti i Stop&Start sistemu.

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Oslanjanje

Pored vrhunskog dizajna, Clio nas je prijatno iznenadio i voznim osobinama. Za većinu klijenata ove francuske marke, to možda i nije važan aspekt, jer od gradskog automobila niko i ne očekuje užitak u vožnji, ali Renault je odlučio da sledi nemačku taktiku. Voznim karakteristikama, novi Clio se veoma približio Ford Fiesti ili Volkswagen Polu. Međuosovinsko rastojanje je povećano za centimetar, trag točkova za dva, amortizeri su nešto tvrđi nego kod prethodnika, a masa automobila je smanjena za 9 procenata - sve su to detalji, koji su uticali na poboljšanje voznih osobina. O tome smo razgovarali sa Vladanom Petrovićem, koji nam je velikim vozačkim iskustvom pomogao u oceni voznih osobina novog Clija:

"Novi Clio nudi neverovatno dobar osećaj kontrole nad automobilom. Uticaj elektromehaničkog sistema na volanu je minimalan, a upravljanje je filigranski precizno. Nešto tvrđi amortizeri nego kod prethodnika, drastično su smanjili naginjanje karoserije u krivinama, a samim tim je povećana udobnost na krivudavom putu. Moram da pohvalim i napredak, koji su inženjeri postigli ugradnjom poliuretanskih "silent-blokova", koji se prvi put pojavljuju u Cliju. Pored toga, što su vozne osobine bolje, buka oslanjanja tokom vožnje drastično je smanjena. Na hrapavom asfaltu, do kabine dolazi samo zvuk zimskih pneumatika, a na neravnom putu sa dosta rupa, "buka" oslanjanja dolazi od zadnje krute osovine. Napred je savršeno tih. Udobnost automobila je na zadovoljavajućem nivou, u čemu "pomažu" i pneumatici dimenzija 195/55 R16."

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Zaključak

Renault je na tržište plasirao jedan od najlepših automobila u segmentu. Dizajn zaslužuje najvišu ocenu, enterijer je moderan i atraktivan, vozne osobine automobila među najboljima u klasi. Agregat je dobro poznat, elastičan je i troši malo goriva. Cena odlično opremljenog modela Renault Clio Dynamique Energy dCi 90 Stop & Start, u Srbiji iznosi 14,990 € (cena sa transportom, carinskim troškovima, popustom od 1.000 € i PDV-om), što je, prema našem mišljenju, iznos ekvivalentan svemu onome što ovaj automobil nudi svom vlasniku.

 

Pogledajte cenovnik za novi Renault Clio.

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

 

Novi Renault Clio 1.5 dCi - Tehnička specifikacija

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1461
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  66 / 4.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  220 / 1.750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  181
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,1
 Potrošnja (prosečna na testu):  4,8
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  300
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1071 / 524
 Dimenzije pneumatika:  195/55 R16
 Dužina automobila (mm):  4062
 Širina automobila (mm):  1732
 Visina automobila (mm):  1448
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2589
 Cena modela Renault Clio 1.5 dCi (EUR):  14,990 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje