AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Pogledajte test Mercedes-Benz B 200 CDI BlueEFFICIENCY.

 

Iako je Mercedes-Benz GLK još uvek odličan automobil, na ulici ga nismo videli tako često. Razlog je relativno visoka cena, ali mnogi smatraju da je još veći "problem" bio njegov pomalo zastareo dizajn. Oštre izražene linije nisu izgledale tako prefinjeno, kao što se od ovog automobila očekivalo. Konačno, nemačka kompanija je odlučila da detaljno "umije" lice ovog sjajnog SUV modela. Krenimo redom.

Modernizovan izgled

Najveće promene je pretrpeo prednji deo automobila. Novi dizajn su dobile svetlosne grupe, sa promenjenim izgledom donjih ivica. Svetlosne grupe su dobile oblije linije, ali i pored toga, izgledaju atraktivnije i dinamičnije od onih na prethodniku. Kompletno je redizajniran prednji branik, u čije otvore su integrisana LED svetla za dnevno osvetljenje. Izgled zadnjih svetlosnih grupa nije značajnije promenjen, ali je grafika drugačija i uz LED tehniku oblikuje elegantnije konture. Zadnji branik je potpuno nov, a u njega su integrisani atraktivne četvorougaone cevi izduvnog sistema. Po ugledu na novu M-Klasu, osveženi GLK je dobio više hroma.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Ulepšan enterijer

Velike promene je pretrpeo i enterijer automobila. Trokraka zvezda se odlučila da u "kokpit" implementira "avionske" ventilacione otvore u svim novim modelima, pa tako i u modernizovanom GLK. Komanda automatizovanog menjača je premeštena sa središnje konzole na stub volana, a na mesto ručuce menjača je integrisan držač čaša. Zanimljivo je, da je sedmostepeni automatski 7G-Tronic Plus menjač jedina mogućnost izbora transmisije. Kao i ventilacioni otvori, iz modela B-Klasa je preuzet i volan, koji je mnogo lepši nego kod prethodnika. Instrument tabla ima grafiku sa novim bojama, koju smo prvi put upoznali u modernizovanom modelu C-Klasa. U modelu GLK primećujemo još jednu novinu: indikator štedljive vožnje. Materijali u modenizovanom GLK su vrhunskog kvaliteta, a završna obrada je na istom nivou.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Vladan Petrović je enterijer ocenio visokom ocenom: "Sedišta su veoma dobro dizajnirana. Udobna su, a u isto vreme pružaju odličan oslonac u krivinama. Jedina mana, kada je u pitanju pozicija sedenja, odnosi se na malo prostora za kolena, ako sedište nije postavljeno u najnižu poziciju. Nekima se neće svideti ni pozicija ručice menjača, ali to je stvar navike. Mercedes je uvek bio na visini zadatka, kada je uređenje komandi u pitanju. Materijali su veoma kvalitetni, i ono što je najvažnije, automobil ne proizvodi apsolutno nikakve zvuke prilikom vožnje po neravnom terenu. Sve je filigranski precizno uklopljeno, a na svakom metru se oseća velika krutost karoserije."

Putnici na zadnjim sedištima će uživati u vrhunskom komforu. Na zadnjim sedištima je sasvim dovoljno prostora za tri odrasle osobe, ali naslon za ruke, koji se izvlači iz centralnog dela, jasno stavlja da znanja da je ovo "biznis SUV model" koji najbolji komfor pruža za četiri odrasle osobe. Zapremina prtljažnika je ostala ista i i iznosi 450 litara, odnosno 1.550 litara kada se obore nasloni zadnjih sedišta.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Motor

Dok su spoljašnji i unutrašnji izgled značajno promenjeni, tehnika je ostala skoro identična. Pod "haubom" testiranog automobila (GLK 220 CDI 4MATIC) disalo je dizelsko 4-cilindarsko srce zapremine 2,14 litara, koje razvija maksimalnu snagu od 170 KS u rasponu 3.200 do 4.200 o/min i maksimalni obrtni moment od 400 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja od 1.200 do 2.800 o/min. Iako ove brojke većinu neće fascinirati, treba priznati da su performanse motora na visokom nivou za ovaj tip karoserije. Iz mesta do "stotke", testirani automobil opremljen pogonom na sve točkove, stiže za samo 8.8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 205 km/h, što je i više nego dovoljno za sigurna preticanja i krstarenje u levoj traci autoputa.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Vladan Petrović je ovako prokomentarisao sklop motor-menjač: "Motor ima sasvim dovoljno snage, i moram priznati da je utisak da automobil ima i više od 170 konjskih snaga, što je bio slučaj i kod prethodnika. Ali, najveća prednost u odnosu na prethodnika je 7G-Tronic Plus menjač, koji sada radi daleko kultivisanije. Novi prenosni odnosi u menjaču, obezbedili su da maksimalni obrtni moment bude dostupan pri 200 obrtaja niže nego kod prethodnika opremljenog istim motorom. Ako nešto moram zameriti pogonskom sistemu, onda je to nešto sporija reakcija menjača, nezavisno da li je vozač izabrao S mod ili D režim rada. To se najviše oseća u situacijama, kada želimo brzo prebaciti iz "rikverca" u D mod, ali vozačima ove marke automobila to verovatno neće smetati. Moram da pohvalim i štedljivost motora. Pri konstantnih 100 km/h, agregat pri 1.850 o/min prosečno troši manje od 6 l/100 km, što je za svaku pohvalu. U gradskim uslovima vožnje, potrošnja je iznosila 7,9 l/100 km."

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Oslanjanje

Vladan Petrović je istakao, da je oslanjanje podešeno za udobnu i komfornu vožnju, dok je dinamika u drugom planu. "Modernizovani GLK je veoma udoban automobil, koji na prepoznatljiv način "filtrira" sve neravnine i udarne rupe na putu. Za volanom vozač oseća vrhunsku sigurnost i potpunu kontrolu nad automobilom, što je nemačim inženjerima i bio cilj. Vozna dinamika je bila u drugom planu, što je očekivano za ovakav tip automobila. Jednostavno, GLK ne dozvoljava da se brzo vozi kroz krivine, jer su sistemi asistencije podešeni da odmah podsete vozača da to nije primarna namena ovog vozila, što je u logično, ako uzmemo u obzir masu od preko 1.8 tona. Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4MATIC je kvalitetan porodičan i(ili) poslovan SUV model, koji će svoje putnike "ušuškane" u udobna sedišta, sigurno prevesti do izletišta ili planinskog doma, bez obzira na uslove na kolovozu. U tome će mu pomoći odlično podešen sistem pogona na sve točkove, koji je idealan izbor za ove zimske dane, sa puno snega i leda na putu."

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Cena

I na kraju, cena. Za solidno opremljen GLK 220 CDI 4MATIC potrebno je izdvojiti 41.064 €, dok "bogata" verzija test automobila, između ostalog opremljena adaptivnim tempomatom (Distronic Plus), sistemom Intelligent Light, koji podrazumeva adaptivna Bi-Xenon sveta, Command infotainment multimedijalnim sistemom, kamerom za vožnju unazad... košta oko 49.000 €. Modeli BlueEfficiency su standardno opremljeni Start-Stop sistemom.

Naš ukupni utisak je da modernizovani Mercedes-Benz GLK zaslužuje palac okrenut nagore. Dizajn možemo oceniti najvišom ocenom, jer prati savremene trendove, a motor je agilniji i troši manje goriva. Ne smemo zaboraviti ni vrhunski komfor, koji je verovatno najviši u ovoj kategoriji automobila.

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

 Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic - Tehnički detalji  
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2143
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  125/3200-4200
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  400/1200-2800
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  205
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,8
 Potrošnja (prosečnana testu):  7,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  450 / 1550
 Zapremina rezervoara (L):  59
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.880 / 570
 Dimenzije pneumatika:  235/50 R19
 Dužina automobila (mm):  4536
 Širina automobila (mm):  1840
 Visina automobila (mm):  1669
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2755
 Cena testiranog modela (EUR):  49.000 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mercedes-Benz Beograd prodajni salon:
Adresa: Omladinskih brigada 33, 11070 Novi Beograd
Tel: 011 30 19 000 i 011 30 19 001
Fax: 011/30 19 036
Web: www.mercedes-benz.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje