AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Full hybrid!


Reč hibrid većina ljudi automatski spaja sa japanskom kompanijom Toyota. To je i logično, ako uzmemo u obzir činjenicu, da je iz proizvodnih pogona ovog proizvođača do danas izašlo preko četiri miliona hibridnih automobila. Pred nama je najmanji i najjeftiniji hibridni (full-hybird!) automobil Toyote. I, odmah da razjasnimo: Toyota Yaris, kao i gama modela Prius, jeste potpuno hibridni automobil, odnosno može da se kreće na "čistu" električnu energiju, što nije slučaj sa drugim japanskim (polu)hibridnim automobilima, kojima elektromotor služi samo kao "pomoćnik" benzinskom motoru. Ovo je važna razlika, kako sa stanovišta tehnologije, tako i sa stanovišta potrošnje goriva i emsije CO2.

 

Pročitaj vest Toyota hibridi Prius+ i Yaris HSD predstavljeni na Adi Ciganliji.

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Normalan izgled

Pred nama je novi hibridni automobil marke Toyota, koji ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Iako se Toyota Yaris Hybird samo u detaljima razlikuje od modela sa konvencionalnim pogonom, jasno ćemo uočiti razlike, pre svega po novim svetlosnim grupama. Prednje i zadnje svetlosne grupe su dobile LED tehnologiju, kao i izmenjenu grafiku. Potpuno nov je i prednji branik, sa velikim otvorom za vazduh, a maska hladnjaka je značajno smanjena. Iako su prednja maska i mreža hladnjaka dizajnirani, tako da obezbede najniži mogući koeficijent aerodinamičkog otpora (cx = 0,286), automobil izgleda dinamičnije od "običnog" Yarisa, a iz nekog ugla čak i agresivno. Razlike uočavamo i u atraktivno dizajniranim felnama, kao i u logotipu plave boje, koji je postao prepoznatljiv detalj Toyota "hibrida".

Tokom prvog susreta sa modelom Yaris Hybrid, Vladan Petrović je primetio sledeće: "Spreda posmatrano, hibridni Yaris više podseća na sportski nego na automobil koji u sebi krije baterije i elektromotor. Veliki otvor za dovod vazduha u prednjem braniku, karakterističan je za sportske verzije, što se odnosi na atraktivne felne prečnika 16 inča. Na zadnjem delu, prvo primećujem 9 horizontalnih LED dioda sa crnom optikom. Toyota je uspela sofisticiranu "ekološki prihvatljivu" tehnologiju, da integriše u lepo skrojenu dinamičnu karoseriju, što je za svaku pohvalu."

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Enterijer

Nakon ulaska u Yaris Hybrid, prvo što upada u oči jeste ručica bestepenog kontinualnog CVT menjača. Vrh ručice je u "hibridno plavoj" boji, u kojoj su izvedene i kazaljke na instrument tabli i šavovi na volanu, sedištima i ručici menjača. Čak je i dugme za startovanje i gašenje motora plave boje. Tu se razlike u odnosu na "obični" Yaris završavaju. Toyota se vodila filozofijom, da dobre stvari ne treba menjati. Završna obrada je na maksimalno visokom nivou za ovu kategoriju automobila. Sve deluje veoma čvrsto i kompaktno, a komande su postavljene tako da njihova aktivacija bude najjednostavnija. Posebnu pažnju zaslužuje i multifunkcionalni sistem Toyota Touch, čiji displej dijagonale 6,1 inč se nalazi na centralnom mestu "kokpita". Intuitivnost sistema je veoma dobra, iako bi refleksija displeja mogla biti i manja. I displej prikazuje informacije u beloj i plavoj boji.

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Iako je četvorostruki šampion Srbije u reliju, Vladan Petrović se veoma prijatno osećao u ekološkom Yarisu. "Moram da kažem da sam prijatno iznenađen, jer se hibridni Yaris minimalno razlikuje od konvencionalne verzije. Zahvaljujući velikim mogućnostima podešavanja sedišta i volana, svaki vozač će veoma lako pronaći svoju optimalnu poziciju sedenja. Ergonomija enterijera je vrhunska, plastika je veoma kvalitetna, a završna obrada na najvišem nivou za ovu kategoriju automobila. Kompletan enterijer odaje utisak kompaktnosti, što se posebno oseća kada silazimo sa visokih ivičnjaka. Nema ni traga od nepoželjnih zvukova, jer su komponente ugrađene sa filigranskom preciznošću. Ako nešto moram zameriti, onda je to nedovoljan kontrast Toyota Touch displeja i činjenica da komande multifunkcionalnog uređaja nisu osvetljene. Tako mi se nekoliko puta dogodilo, da umesto da pojačam muziku, promenim mod rada, preko dugmeta koje se nalazi ispod. Simpatično rešenje je kamera za parkiranje, koja reprodukuje sliku u realnom vremenu na displej. Mislim da na ovom rešenju, Yarisu može pozavideti većina konkurenata."

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Manje baterije, više prostora

Zapremina prtljažnog prostora iznosi 286 litara, što znači da je ostala nepromenjena u odnosu na standardni Yaris. Baterije su smeštene, pored rezervoara za gorivo, ispod zadnjih sedišta. Pored toga, nasloni sedišta se mogu preklapati, a deljivi su u razmeri 2/3, što znači da je i praktičnost prtljažnog prostora ostala na visokom nivou. Prostor za putnike na zadnjim sedištima je veoma izdašan. Prostora u predelu kolena ima dovoljno čak i za nadprosečno visoke osobe, a zahvaljujući prilično ravnoj liniji krova, ima dovoljno prostora i u predelu glave putnika. Prostor za stopala putnika je potpuno ravan (bez ispupčenja na centralnom delu), što značajno povećava komfor sedenja na zadnjim sedištima. U Yaris Hybrid se bez problema mogu smestiti četiri odrasle osobe, a u nekim slučajevima i pet, u zavisnosti od njihove građe. U kategoriji malih vozila, ovaj automobil nudi i više od očekivanja. Jedina komponenta, kod koje su konstruktori napravili kompromis, jeste rezervoar za gorivo. Umesto standardnih 42 litra, zapremina iznosi 36 litata, od čega je 8 litara "rezerva".

Pogledajte test modela Toyota Auris HSD.

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Motori

Startujem motor. Čekam, ali ništa se ne čuje. Lagano sam pritisnuo pedalu gasa i automobil je bio u pokretu. Moram priznati, da je vožnja ovog "štedljivca" u gradskim gužvama pravo uživanje, i to iz jednostavnog razloga - ne troši gorivo. Upravo u gradskim gužvama, kada je bespotrebna potrošnja goriva najveća, Yaris Hybrid pogoni elektromotor, kojeg energijom snabdevaju gore pomenute NiMH baterije. Toyota novim Yarisom pokreće takozvani hibridni downsizing. Pogonski sistem HSD je smanjen, pa Yaris HSD pokreće manji elektromotor, kompaktniji menjač i baterije. Ceo sistem je za 20% lakši od pogonskih elemenata modela Auris Hybrid. Hybrid Synergy Drive čine elektromotor snage 60 KS (45 kW) i obrtnog momenta 169 Nm i benzinski motor 1.5 DOHC VVT-i, koji razvija maksimalnu snagu od 74 KS (55 KW) i maksimalni obrtni moment od 111 Nm. Ukupna snaga pogonskog sistema iznosi 100 konjskih snaga. Motor radi po tzv. Atkinsonovom ciklusu i sam po sebi je izuzetno ekonomičan. Tajna štedljivosti je u tome što "kompresija" ne počinje kada je klip u donjoj mrtvoj tački, već se usisni ventili zatvaraju nešto kasnije, kada klip već krene prema gore. To omogućava povoljniji odnos "rada" dobijenog ekspanzijom u odnosu na onaj koji se utroši na kompresiju. Istina, snaga takvog motora je ograničena, jer u ciklus ulazi manja količina vazduha nego kog "normalnog" Otto motora iste zapremine, ali zato je potrošnja goriva izuzetno niska.

Ono što nas je najviše zanimalo, jeste potrošnja. Toyota deklariše prosečnu potrošnju od 3,7 litara na 100 pređenih kilometara, ali to je vrednost koju nismo uspeli da postignemo tokom našeg testa. S autom smo prešli 610 kilometara, i to sa jednim punim rezervoarom (ne računajući rezervu), a putni kompjuter je na kraju testa pokazao prosečnu potrošnju od 4,7 l/100 km. Oko 55 % kilometara, prešli smo na međugradskom magistralnom putu, 35 % smo prešli u gradskim uslovima, a oko 10 % na autoputu. U štedljivom ECO režimu vožnje, u gradskim uslovima, veoma lako smo postizali potrošnju koja se bližila 4.0 l/100 km. Na nizbrdicama smo često menjač ubacivali u "B" položaj, u kojem se baterije pune većim intenzitetom, a efekat motornog kočenja je snažniji.

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Bolji raspored mase

Važno je naglasiti, da je Yaris Hybrid zanemarljivo teži od istog modela sa konvencionalnim benzinskim pogonom. Masa hibridnog modela iznosi od 1170-1225 kilograma, u zavisnosti od stepena opremljenosti, što je nešto oko 150 kilograma veća masa od one koju meri "obični" Yaris nove generacije.

Kako pogonski sistem funkcioniše u praksi, i kako se nešto veća masa odrazila na upravljivost automobila, pitali smo Vladana Petrovića: "Yaris Hybrid jeste teži od standardnog modela, ali to se nije negativno odrazilo na voznu dinamiku. Naprotiv, "višak" kilograma je raspoređen tako da je smanjio naginjanje u krivinama, jer se nalazi u baterijama i elektromotoru, koji su smešteni nisko. Pored toga, raspored mase po osovinama je bolji, jer su baterije smeštene u zadnjem delu automobila, bliže zadnjoj osovini. To znači da je Yaris zadržao preciznost upravljanja, i pravo je uživanje voziti ga po krivudavom putu. Što se motora tiče, on je sasvim dovoljan za potrebe gradske vožnje. Na otvorenom putu, ne treba koristiti ECO mod vožnje, jer je prilikom preticanja potrebno pritisnuti papučicu gasa do kraja. Pored toga, motor je nešto bučniji pri visokim obrtajima, što je karakteristično za motore sa Atkinsonovim ciklusom rada. Bestepeni menjač je idealno rešenje za ovaj automobil, jer u svakom trenutku uspešno pronalazi optimalan prenosni odnos motora."

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Cena

Toyota Yaris Hybrid je model, koji bi trebao predstaviti hibridnu tehnologiju širokoj javnosti. Prema informacijama koje imamo, u Evropi vlada ogromno interesovanje kupaca, a fabrika u Francuskoj radi punim kapacitetom. A, gde smo tu mi? Da li kupce u Srbiji zanima automobil koji emituje samo 79 grama CO2 po pređenom kilometru, što je apsolutno najbolji rezultat u B segmentu?  Imaju li čelnici države sluha za ekologiju?

Sa cenom od 19.370 €, koliko je potrebno izdvojiti za Yaris Hybrid Luna, ovo nikako nije jeftin automobil. I ne treba da bude jeftin, jer pravog konkurenta nema. Ovo nije automobil namenjen onima koji neumorno lutaju po salonima, noseći materijale za upoređivanje cena. Ovo je automobil za one koji su odgovorni prema sredini u kojoj žive i koji žele biti drugačiji.

Pogledajte cenovnik modela Yaris HSD.

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

 

 Toyota Yaris Hybrid - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Benzinski i elektromotor
 Broj cilindara / ventila benzinskog motora:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1497
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  55 / 4.800
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  111 / 3 600 - 4 400
 Elektromotor (snaga i obrtni moment):  45 kW i 169 Nm
Ukupna snaga pogonskog sistema:  74 kW (100 KS)
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  165
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,8
 Potrošnja (prosečna na testu):  4,7
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  286
 Zapremina rezervoara (L):  36
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.220
 Dimenzije pneumatika:  195 / 50 R16
 Dužina automobila (mm):  3 905
 Širina automobila (mm):  1 695
 Visina automobila (mm):  1 510
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2 510
 Cena modela Yaris Hybrid Luna (EUR):  19.370 €

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje