AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Mini Grand Cherokee

Jeep Compass je na tržištu od 2006. godine. Prva veća modernizacija ovog modela je stigla 2008. godine, a donela je modifikovan enterijer i oslanjanje, kojim je poboljšan komfor u vožnji. Na sajmu automobila u Parizu, 2010. godine, Compass je predstavljen sa novim turbodizelom 2.2 CRD i lakše izmenjenim enterijerom. Konačno, za modelsku godinu 2011, Compass je dobio potpuno novi izgled prednjeg dela automobila. Kompaktni SUV je napustio koncept sa okruglim prednjim svetlima, zbog kojih je izdaleka podsećao na Wrangler i okrenuo se većem "bratu", modelu Grand Cherokee.

Dizajn

Na prednjem delu modela Jeep Compass uočavamo nov branik, masku hladnjaka, svetlosne grupe, "haubu" i blatobrane. Zanimljivo je da Compass ima slične i linije haube sa modelom Grand Cherokee, kao i modernu interpretaciju tradicionalne maske hladnjaka i identične prednje svetlosne grupe. Hauba je nešto izdignutija od očekivanog položaja, ali ona Compassu obezbeđuje da izgleda veće nego što zapravo jeste. Daleko blažu modernizaciju je pretrpeo zadnji deo automobila. Iako promene nisu tako radikalne, za poznavaoce automobila su uočljive već na prvi pogled. Novi zadnji branik svojim dizajnom podseća na linije prethodnika, a svetlosne grupe su dobile novu grafiku i LED tehnologiju. Među promene zadnjeg dela, spadaju i novi spojler iznad zadnjeg stakla i hromirani završetak izduvnog sistema. Poslednja promena eksterijera se odnosi na novi dizajn felni, koje imaju standardan prečnik od 17 inča. Za Compass u verziji Limited, u ponudi su felne prečnika 18 inča, i upravo su one krasile "naš" test automobil.

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Enterijer

Izgled unutrašnjosti modela Compass, možemo označiti kao kombinaciju modernih i retro detalja. Američki geni su jasni kao dan, ali sveukupan dizajn i kvalitet materijala imaju cilj da osvoje evropskog kupca. Najveća unapređenja u odnosu na prethodnika uočavamo u kvalitetu materijala, koji su mekani na dodir čak i na oblogama vrata, što je za svaku pohvalu. Između prednjih sedišta se nalazi novi klizni naslon za ruke, a potpuno nov je i multifunkcionalni trokraki kožni volan, koji je dostupan već u baznoj verziji Sport. Da, u pravu ste - to je isti onaj volan, koji ste imali prilike da vidite u modelu Grand Cherokee. Komande su odlično raspoređene, nema nigde oštrih ivica i sve funkcioniše perfektno. Prava je šteta što volan nije podesiv po visini. Modernizovana je i tabla sa instrumentima, komande za kontrolu retrovizora, kao i kvake za otvaranje vrata.

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Unutrašnjost Compassa je veoma prijatna, tiha i udobna, što u velikoj meri možemo zahvaliti najvišem nivou opreme Anniversary, kojim Jeep proslavlja 70 godina postojanja. U ovom paketu se nalaze veoma zanimljive kombinacije perforirane kože i veznih materijala, kao i novi pokazivači na instrument tabli. Prijatno smo iznenađeni nivoom prostora za glavu, posebno na zadnjim sedištima. Sedišta su velikih dimenzija i pružaju odličan oslonac za butni deo nogu, što je veoma važno na dugim putovanjima. Jedinu primedbu u enterijeru, možemo uputiti na demode naslone za glavu na zadnjim sedištima, koji izgledaju kao da su iz automobila starije generacije. Ali, ruku na srce, ne možemo reći ništa negativno za njihovu funkcionalnost. Kada smo već kod zamerki, recimo i to da kroz tamna zadnja stakla ne možete puno toga videti. U tome bi značajno pomogli parking senzori (o kameri da i ne govorimo), ali ove detalje opreme nismo pronašli ni u cenovniku!

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Položaj za volanom je odličan. Sve je na dohvat ruke, komande su logično raspoređene, a udaljenost volana od ručice menjača je savršeno određena. Sve pohvale zaslužuje i odlično uređen prtljažni prostor. Osnovna zapremina prtljažnika od 328 litara je sasvim dovoljna za potrebe porodice, a preklapanjem naslona zadnjih sedišta se dobija veliki utovarni prostor zapremine 1.357 litara. Veoma je važna činjenica, da je ivica utovarnog dela prtljažnika niska, što olakšava utovar težih i većih predmeta. U bočnom desnom delu prtljažnika se nalazi ostava za manje predmete. Zanimljivo je da se poklopac rezervoara otvara ključem, što je sistem koji u evropskim modelima odlazi u prošlost.

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Mercedes-Benz Compass

Kompaktna platforma Project Global je umesto dotadašnjeg dvolitarskog motora poreklom iz Volkswagena (2.0 TDI - 103 kW) opremljena motorom 2.2 CRD poreklom iz Mercedes-Benza. Nova pogonska jedinica je donela produženje servisnog intervala, ali i povećanje maksimalne težine prikolice sa kočnicom, sa 1.600 na 2.000 kilograma. Agregat ima četiri ventila po cilindru, a bregasto vratilo u glavi motora pokreće lanac. Sistem common-rail radi pod pritiskom od 2.000 bara, a turbopunjač ima lopatice promenljive geometrije. Motor pripada seriji OM 651, a pre ugradnje u Jeep je preživeo blage promene - iz zapremine od 2.143 cm3, motor razvija maksimalnu snagu od 120 kW u rasponu obrtaja od 3.600 do 4.200 o/min i maksimalni obrtni moment od 320 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.400 do 3.600 o/min. Zanimljivo je, da je Compass prvi model sa poprečno postavljenim motorom OM 651. Mercedes-Benz je ovaj motor koristio samo u modelima sa uzdužno postavljenim motorom. Motor zadovoljava Euro 5 ekološku normu.

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Posle startovanja motora, prija njegov kultivisan rad i odlična izolacija. Motor se može koristiti u širokom spektru obrtaja, bez potrebe za promenom stepena prenosa preko šestostepenog menjača. Sklop motor-menjač funkcioniše odlično, ali moramo priznati da bi promena "brzina" mogla da se realizuje i malo mekše. Ali s obzirom da je menjač uparen sa sistemom pogona na sve točkove, malu grubost "manuelca" smo mogli i očekivati. Kao što smo istakli, karaktestike motora su odlične, a zahvaljujući dobro odmerenim prenosnim odnosima, i potrošnja je najblaže rečeno skromna. Potrošnja u gradskim uslovima vožnje se kretala oko 7,8 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što je za autombil težak 1655 kilograma sjajan rezultat. Pri brzini od 100 km/h u šestom stepenu prenosa, na 2.300 o/min, potrošnja se kreće oko 6 l/100 km. Ubrzanje na konstantnih 130 km/h, povećalo je broj obrtaja za 600 o/min, a putni računar je pokazivao potrošnju od 7,5 l/100 km.

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Oslanjanje

Unapređeni Compass je dobio i bolje oslanjanje. Amortizeri su tvrđi, što je obezbedilo dobre vozne osobine, ali bez uticaja na udobnost u vožnji. Test automobil je bio opremljen felnama prečnika 18 inča, pa možemo pretpostaviti, da na standardnim točkovima prečnika 17 inča, Compass deluje mekše i komfornije. Naravno, kombinacija 18-inčnih točkova i tvrđih amortizera minimalizuje naginjanje automobila i pruža odličan osećaj u vožnji. Compass je opremljen i sistemom pogona na sve točkove Freedom Drive I, ali mi ga nismo isprobali na terenu. Sistem koristi koristi automatsku elektromagnetnu lamelu, sa mogućnošću manuelnog izboga režima vožnje, preko komande iza komande ručne kočnice. Na suvoj i ravnoj podlozi, pogon automobila se vrši samo preko prednjih točkova, a elektronika uključuje zadnji pogon samo prema potrebi. Jasno je da ovo nije automobil namenjen za avanture po terenima gde ljudska noga nije kročila, što potvrđuje i "klirens" od samo 205 milimetara, ali zato će Compass veoma dobro uraditi svoj posao u uslovima snežnih padavina i manjih izleta ma piknik.

Cena

Akcijska cena najskromnije opremljenog Jeep Compassa (2.0 VVT Sport), kojeg pogoni benzinski agregat 2.0 VVT, sa pogonom na jednoj osovini, iznosi 19.990 evra. Za testirani primerak, Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited, potrebno je izdvojiti 28.990 evra.

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

 

 Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Common-rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2143
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  120 / 3600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  320 / 1400 - 3600
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  201
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10.9
 Potrošnja grad-otvoreno-prosek (L/100 km):  7.9 / 5.9 / 6.6
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  328 / 1357
 Zapremina rezervoara (L):  51
 Masa automobila / nosivost (kg):  1655 / 420
 Dimenzije pneumatika:  215/55 R18
 Dužina automobila (mm):  4448
 Širina automobila (mm):  1812
 Visina automobila (mm):  1718
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2635
 Cena osnovnog modela (€):  19.990

 

 Pogledajte fotografije Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited - Test.

Uvoznik Jeep vozila: Fiat Automobili Srbija
Adresa: Kosovska 4, 34000 Kragujevac
Tel:+381 34 502 678
Web: www.jeep.rs

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje