AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Volkswagen ne odstupa od svoje večite ideje, da motorizuje najširu populaciju Evrope, u čemu će mu značajno pomoći napredna tehnologija. Iako nije najjeftiniji automobil u svom segmentu, Golf nudi naprednu tehniku za razumnu sumu novca. S obzirom da je šesta generacija Golfa veoma dobro poznata na našim ulicama, i da za nekoliko dana u Srbiju stiže Golf sedme generacije, ovoga puta smo pažnju posvetili motoru.

TSI i mala zapremina

Ovaj najslabiji 1.2 TSI motor u ponudi, proizvodi se u Mladoj Boleslavi (Češka Republika), a pored Golfa pokreće i modele Audija, SEAT-a i Škode. Motor je 4-cilindrični, blok je od aluminijuma, opremljen je jednim turbopunjačem, ubrizgavanje goriva u cilindre je direktno, a masa motora iznosi samo 89,5 kilograma. Maksimalna snaga agregata je 63 kW (86 KS) 4.800 o/min. Maksimalni obrtni moment od 160 Nm raspoloživ je u rasponu od 1500 do 3.500 o/min, što je podatak koji govori dosta toga o karakteristici motora. Turbo počinje da manifestuje svoju snagu pri 1.800 o/min, njegov uticaj se oseća sve do 3.700 o/min, a čak i prilikom preticanja, nema potrebe da pokazivač broja obrtaja pređe cifru od 5.000 o/min, jer tada snaga motora naglo pada. Golf opremljen 1.2 TSI motorom iz mesta do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 178 km/h.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Odličan menjač

Pomenuta karakteristika motora, perfektno se uklapa u opis Golfa. Nije potrebno često menjati stepene prenosa, jer je motor elastičan i ima dovoljno snage čak i za dinamičnu vožnju. Jedina zamerka na ovaj motor, jeste činjenica da turbo zahteva malo vremena da se "probudi". Veći TSI motori su dosta brži, što je rezultat veće zapremine i većeg turba. Naravno, prosečan vozač Golfa će se veoma brzo navići na ovakve karakteristike motora. Sve pohvale zaslužuje menjač. Iako ima pet stepeni prenosa, ručica je izuzetno precizna, hodovi su kratki, a prenosni odnosi odlično "pogođeni" za prosečnog vozača, ali i malu potrošnju. Promena "brzina" se izvršava veoma brzo, nemački precizno i glatko.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Mala potrošnja

Najveće interesovanje, kada su mali turbo motori u pitanju, ljudi iskazuju za potrošnju goriva, koja je uvek predmet debata. Pri vožnji konstantnom brzinom od 100 km/h, kada je broj obrtaja motora iznosi 2.200 o/min, motor troši 5,2 litra benzina na 100 pređenih kilometara, a na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h, potrošnja iznosi 7,0 l/100 km. Većina atmosferskih motora zapremine 1.4 litra, imaju višu potrošnju. Poređenja radi, motor 1.4 16V pri 130 km/h troši oko 8.0 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu, iznosila je 6,3 litar na 100 pređenih kilometara.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Zaklučak

Testirani model - Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline, u Volkswagen salonima se nalazi sa akciji, što znači da je za ovaj model potrebno izdvojiti 14.300 evra (2.400 evra manje od regularne cene). Kao što smo istakli, VW Golf 1.2 TSI nije najjeftiniji, ali zato nudi veoma kvalitetnu tehniku, sa elastičnim motorom veoma male potrošnje. Kada svemu dodamo i vrhunsku ergonomiju i praktičnost, koja je tokom šest generacija ovog slavnog modela dostigla najviši nivo, zaključak se nameće sam po sebi. Do kada će trajati ova akcijska cena, nije nam poznato, ali sigurno ne dugo, jer "sedmica" već kuca na vrata VW salona u Srbiji.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

 

 VW Golf 1.2 TSI Trendline - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Turbo benzinski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1197
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  63 / 4800
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 1500 - 3500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  178
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,3 l/100 km
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  350 / 1305
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1158 / 632
 Dimenzije pneumatika:  195/65 R 15
 Dužina automobila (mm):  4199
 Širina automobila (mm):  1786
 Visina automobila (mm):  1479
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2578
 Cena (€):  14.300

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.volkswagen.rs


Foto:


Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)
Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)
Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje