AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Volkswagen ima Golf GTI, Opel Astru OPC, Mazda 3 MPS, SEAT Leon Cupru, a Renault Megane Sport. Ovo je model, koji se od svoje skromnije "braće" ne razlikuje samo po ceni i stepenu opremljenosti, već najviše po onom što krije ispod "lima" i po onome što je sposoban da uradi na putu. Tamo, gde serijski modeli počinju da gube dah, ovaj sportista tek počinje, a njegova borba sa zakonima fizike, daleko je od očekivanja "običnog" vozača.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Enterijer

Odmah nakon što je zauzeo poziciju za volanom, pitali smo Petrovića za prve utiske. "Moje lično mišljenje je da Megane RS, koji važi za najbrži hot-hatch na svetu, zaslužuje više sportski enterijer. Osim odličnih sportskih sedišta, nožnih komandi, žutih pojaseva i šavova na volanu i ručici menjača, ništa više ne naznačava da sedite u automobilu koji ispod haube ima agregat od 265 konjskih snaga. Ručica menjača u ovom automobilu definitivno zaslužuje drugačiji oblik, treba da bude manja i da se jasno distancira od one u modelu Megane 1.5 dCi. Isto se odnosi i na volan. Moram priznati da je ovo moj lični utisak, kao sportski orjentisanog vozača. Stručnjaci u Renault Sportu su verovatno želeli da ovaj sjajan sportski model približe što većem broju "običnih" vozača, ali ovo nikako nije običan automobil. Renault Megane RS je kao biser među perlama, u odnosu na ostale modele ovog francuskog proizvođača. U svakom slučaju, moram da pohvalim sportska Recaro sedišta, koja u krivinama pružaju vrhunski oslonac za telo." - izjavio je Petrović.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Motor

Podsetimo, Megane RS pogoni benzinski 4-cilindarski 2.0 Turbo motor, koji u 2012. godinu ulazi sa novom "porcijom" snage, kojom se ranije mogla pohvaliti samo verzija Trophy. Zahvaljujući povećanju pritiska turbopunjača sa 2,3 na 2,5 Bara i promenama na usisnom sistemu, agregat razvija 265 KS pri 5.500 o/min, a maksimalni obrtni moment od 360 Nm, veći je za 20 Nm i dostupan je u rasponu obrtaja od 3.000 do 5.000 o/min. Odnos snage i mase iznosi 141 kW po toni. Snaga se na prednje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača.

Vladan Petrović je najpre isprobao automobil sa ESP sistemom u modu Sport, koji dozvoljava više kontrolisanog proklizavanja, a zatim je zadržao komandu, i aktivirao Sport mod sa isključenim ESP sistemom i show je mogao da počne. ESP sistem se uvek kod novog startovanja agregata automatski prebacuje u Normal mod (uključen ESP sistem).

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

"Kada se komandom ESP sistema aktivira Sport mod, broj obrtaja u fazi mirovanja raste, zvuk postaje drugačiji, a motor tek tada isporučuje maksimalnu snagu (u Normal modu je dostupno 250 KS). Kao što sam i očekivao, Megane RS je veoma snažan automobil i to pokazuje na svakom pređenom metru. Snaga se postepeno razvija u niskom režimu obrtaja, a izraženiji "potisak" se oseća već posle 2.000 o/min. Zanimljivo je da motor snagu razvija harmonično. Snažno povlači sve do 6.000 o/min, što je za svaku pohvalu, jer ne postoji takozvana turbo rupa, pa je moguće lakše kontrolisati snagu u krivinama, a samim ti je efikasnije koristiti. Ako hoćemo da izvučemo maksimum iz motora, moramo ga držati u visokim područjima obrtaja. Za svaku pohvalu je osobina motora da se vozi bez "nervoze" i preteranog napora u svakodnevnom saobraćaju. Što se manjača tiče, hodovi bi trebali biti kraći. Preciznost je zadovoljavajuća." - ističe Petrović.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Vozna dinamika

"Megane RS na krivudavom putu, oseća kao riba u vodi. U trkačkom žargonu rečeno, "ležanje" je vrhunsko, i to je najveća prednost ovog automobila. To možemo zahvaliti krutoj Cup šasiji, tvrđem oslanjanju i pneumaticima dimenzija 235/35 R19 (deo Cup paketa), koje obezbeđuju snažnu vezu između automobila i podloge. Granica prijanjanja automobila u krivini je predaleka za "običnog" vozača. Za prave ljubitelje sportske vožnje, tu je i mehanička blokada diferncijala, koja sprečava nekontrolisano proklizavanje unutrašnjeg točka u krivinama. Megane RS je serijski opremljen elektronskom kontrolom diferencijala, a u paketu Cup, kojim je opremljen test automobil, dobija se još efikasnija mehanička blokada diferencijala. Zahvaljujući ovom diferencijalu, automobil neće rasipati snagu na točak koji je manje opterećen, čak i ako je podloga dramatično klizava. Volan nije sportski tvrd, iako je njegov otpor veći nego kod "običnog" modela. Užitak bi bio veći, kada bi volan pružao malo više informacija sa podloge. Ali, iako nije simbol sporta, veoma je precizan. Sve pohvale zaslužuje i vrhunski Brembo kočioni sistem" - zaključuje višestruki državni reli šampion.

 

Više o modelu Renault Megane RS, pogledajte na www.renault.rs.

 

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića



Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje