AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Konačno, u našu redakciju stigao i šesti član porodice MINI - model Coupe, i to u snažnoj Cooper S verziji. Tokom vožnje ovog, najblaže rečeno zanimljivog automobila, dobili smo odgovor na pitanje gde su ljudi koji su nekada radili u minhenskoj diviziji "M": oni se "igraju" sa MINI modelima i od njih prave male ulične rakete, koje će malo ljudi ostaviti ravnodušnim, već na prvi pogled...

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Pogledajte fotogaleriju: MINI Cooper S Coupe - Test

 

I odmah da budemo jasni. Nismo podlegli magiji modernih MINI modela, čiji imidž je i dalje u velikoj meri zasnovan na specifičnom retro stilu, koji izaziva prijatna osećanja kod ljudi. Nema ništa loše u tome, ali tokom testiranja smo pokušali da damo odgovor na pitanja o funkcionalnim svojstvima automobila, a prvenstveno na to, koliku težinu ima oznaka Cooper S. Da budemo precizniji, želeli smo da saznamo da li oblik krova ovog automobila možemo da posmatramo kao kacigu (MINI ga naziva helmet roof), ili kao kačket okrenut naopako. Krenimo redom.

Dizajn

Moram da priznam da sam MINI Coupe prvi put video na vlastite oči pre četiri meseca, na autoputu, gde me je pretekao velikom brzinom. Moji napori da ga stignem, da ga bolje pogledam, bili su uzaludni, iako sam u rukama imao veoma ozbiljan automobil - ne smem da kažem koji :-) Automobil je kasnije stigao u Delta Motors, kompaniju koja je uvoznik automobila marke BMW i MINI za tržište Srbije, a zatim i na naš test.

Dizajn eksterijera direktno je razvijen na bazi koncepta iz 2009. godine. Na prednjem delu dominira modifikovana maska hladnjaka, gde su tri lamele zamenjene mrežom, poznatom sa modela Mini JCW. Treba reći da je ovaj MINI zaista mini, jer ionako mali automobil, snižen krov dodatno optički smanjuje. Možda na fotografijama tako ne izgleda, ali kada priđete automobilu, osećaj je kao da se nalazite u carstvu igračaka, čemu doprinosi i njegov razigran dizajn. Međutim, kada pogledamo zadnji deo automobila i dvostruki završetak izduvnog sistema na centralnom delu branika, postaje nam jasno da je MINI Cooper S Coupe sve, samo ne igračka.

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Enterijer

Međuosovinsko rastojanje od 2.467 mm je isto kao kod konvencionalnog hatch modela, a dimenzije su veoma slične (Coupe je oko 2 centimetra niži). Zapravo, glavna razlika je u tome što je Coupe razvijen kao Roadster, što znači da se iza dva sedišta ne može smestiti ništa osim sitnih predmeta ili ženske torbice, sa fiokom dimenzija 36,5 x 23 centimetra. Prtljažni prostor ima solidnih 280 litara, što je fantastičan rezultat, s obzirom da MINI One ima prtljažnik zapremine 160 litara. U prostor iza sedišta se može odložiti ženska torba ili nešto sličnih dimenzija.

Enterijer malog kupea nikako nije mali, i verovali ili ne, u njega se bez problema mogu smestiti i osobe nadprosečne visine (da, tu mislimo i na osobe visoke 190 centimetara). Zaslugu za to, najviše imaju odlične mogućnosti podešavanja volana i sedišta. Kritiku moramo uputiti na sistem podešavanja nagiba naslona sedišta, jer je otežano zbog naslona za ruku. Najpre je potrebno pomeriti naslon za ruku u odgovarajući položaj, i tek nakon toga je moguće nesmetano podesiti leđni deo sedišta. Sedišta su atraktivno dizajnirana u Gucci stilu i odlično drže telo u krivinama.

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Što se tiče dizajna i funkcionalnosti enterijera, MINI Coupe nije dobio puno novina. Dakle, u pitanju je klasičan MINI, što se odnosi i na specifični dizajniran krov automobila, sa više mesta za glavu putnika. Čak je i stilski pokazivač broja obrtaja ostao na svom mestu. Kao što smo istakli, prostora na sedištima ima sasvim dovoljno, možemo slobodno reći više čak i od nekih automobila iz srednje niže klase. Osećaj malog automobila daje specifično dizajniran zadnji deo automobila, a pogled unazad preko retrovizora omogućava staklo visine samo 16,5 centimetara. Preglednost dodatno narušava i zadnje krilo, koje se automatski izvlači pri brzini većoj od 80 km/h. Pitate se, zašto krilo? Zbog padajućeg krova (helmet roof), automobil je izgubio potreban pritisak na zadnjoj osovini, pa su inženjeri morali da dodaju krovni spojler i krilo koje se izvlači iz vrata prtljažnika. Rezultat je dodatnih 40 kilograma pritiska pri visokim brzinama. Kada smo kod zadnjeg krila, recimo i to da se ono automatski izvlači pri brzini od 80 km/h, a deaktivira se pri brzini od 60 km/h. Otvaranje i zatvaranje krila, moguće je realizovati i preko komande u enterijeru, koja se nalazi na krovu, pored svetla za enterijer.

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Motor

Pod haubom se krije benzinski turbo agregat zapremine 1.6 litara, dobro poznat iz ostalih verzija MINI. Agregat iz zapremine od 1.598 cm3 razvija maksimalnu snagu od 135 kW (184 KS) pri 5.500 o/min i maksimalni obrtni moment od 240 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.600 do 5.000 o/min (funkcija overboost obezbeđuje kratkotrajni obrtni moment od 260 Nm). Ovaj agregat je već prisvojio nagradu za najbolji motor godine i to četiri godine zaredom.  Iz mesta do "stotke", MINI Coupe Cooper S stiže za 6,9 sekundi i postiže maksimalnih 230 km/h. Prvi utisak je zvuk koji proizvodi izduvni sistem. Kada sklonimo nogu sa papučice gasa pri 2000-3000 o/min, iz auspuha se čuju sportski tonovi, ponekad kao pucketanje kokica, a nekada mnogo dublje. Odličan zvuk automobila se čuje i spolja, pa prolaznici sa velikom dozom radoznalosti posmatraju malo plavo "čudo" sa dve sive pruge, koje se protežu duž automobila.

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Sve pohvale zaslužuje elastičnost motora. Ne morate posezati za ručicom menjača, čak i u sitaciji kada se krećete 70 km/h, u šestom stepenu prenosa. Ako želite brzu vožnju, potrebno je da ga"zavrtite" preko 4.500 o/min i držite ga u spektru obrtaja koji obezbeđuju maksimalnu snagu. Sve pohvale zaslužuje i ručica menjača, koja ima kratke hodove, a prilično je precizna. Ako nešto moramo zameriti, onda je to njen vrh, koji bi mogao biti manji i lepšeg oblika. Iako potrošnja nije informacija od primarnog značaja za kupce ovog modela, treba istaći da je jako različita u odnosu na eksploataciju. U normalnoj eksploataciji potrošnja se kretala na nivou skromnih 6,6 litara na 100 pređenih kilometara. U sportskom režimu vožnje,  sa teškom nogom na papučici gasa, potrošnja dostiže i vrednosti preko 9 l/100 km. Potrošnju smanjuje i Auto Start Stop funkcija, koja automatski isključuje motor, dok stojite na semaforu ili u koloni. Maksimalnu brzinu nismo isprobali, ali stabilnost pri visokim brzinama je odlična, s obzirom na dimenzije automobila.

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Ponašanje u vožnji

Dosta je bilo autoputa, vreme je za krivine. Zabava u vožnji je nešto, što se uvek kod MINI Cooper S modela podrazumevalo. Situacija nije dugačija ni kod Coupea. "Karting koncepcija" - točak na svaki ćošak, nisko težište i skoro idealan raspored težine po osovinama, dobitna je kombinacija za sve one koji preferiraju sportsku vožnju, jer automobil kroz krivine prolazi sa velikom lakoćom, kao zalepljen za asfalt. Ali, neiskusnim vozačima ne predlažemo isključivanje elektronskog programa stabilnosti (DTC - ESP), jer MINI Cooper S Coupe ima puno snage, ali ne i mehaničku blokadu diferencijala, koja bi obezbedila vrhunsku trakciju u oštrim krivinama. Vožnja kroz krivine je pokazala da elektronska blokada diferencijala EDLC (Elektronic Differential Lock Control), koja je dostupna uz doplatu kao deo DTC sistema (Dynamic Traction Control), nije dovoljna. Mišljenja smo da treba biti posebno oprezan u brzoj vožnji po mokrom asfaltu, jer 184 KS nije šala. Tada unutrašnji točak u krivini proklizava, uvek kada snažnije pritisnemo papučicu gasa, što pri većim brzinama zahteva brzu reakciju i veliku koncentraciju. Iako su točkovi prečnika 17 inča, oni se teško nose sa "napadom" obrtnog momenta. Ali, u ulozi gradskog "trkača" Mini Coupe Cooper se će blistati i obezbediće "pole position" na svakom semaforu uz veliki užitak.

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

Kada je komfor u pitanju, nizak profil pneumatika i tvrđi amortizeri, vožnju čine manje udobnom. Vozač i saputnik (pardon, saputnica) osećaju svaku neravninu na asfaltu, a oslanjanje podseća putnike o kakvom se automobilu radi. Celokupnom utisku doprinose i zadnji amortizeri, koji su tvrdi i čvrsto drže automobil zalepljen za asfalt. Ali, onaj ko kupuje automobil ovakvih performansi, ne očekuje veliku udobnost.

Zaključak

Da li Vas krov modela MINI Coupe Cooper S asocira na kacigu, ili na kačket okrenut unazad? To nije ni važno, jer gde god da se pojavite sa ovim atraktivnim automobilom, bićete u centru pažnje, a u krivinama ćete uvek biti za mini ispred ostalih, jer se upravo tamo ovaj automobil oseća kao riba u vodi, odnosno kao takmičar u kacigi. MINI Coupe Cooper S je veoma zabavan automobil, a možda njegova najveća mana u očima potencijalnih kupaca, nalazi se u cenovniku. Za model MINI Cooper Coupe, potrebno je izdvojiti 21.200 evra, najjeftiniji MINI Cooper S Coupe košta 24.200 evra, a za test model, koji krasi vrhunski paket opreme (dosta hroma, velike atraktivne felne, Bi-Xenon svetla, snažan audio sistem...), potrebno je izdvojiti 32.10 evra.

Test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

MINI Cooper S Coupe  
Tip motora: Turbo benzinski motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1598
Maksimalna snaga (kW / o/min): 135 / 5500
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 240 / 1600 - 5000
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 230
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 6.9
Potrošnja - /grad/otvoreno/prosek (l/100km): 7.3 / 5 / 5.8
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 280
Zapremina rezervoara (L): 50
Masa automobila / nosivost (kg): 1190 / 290
Dimenzije pneumatika: 205/45 R17
Dužina automobila (mm): 3734
Širina automobila (mm): 1683
Visina automobila (mm): 1384
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2467
Cena modela MINI Cooper S Coupe (EUR): 24.200 evra

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik MINI vozila: Delta Motors
Adresa: Radnička 8, 1100 Beograd
Tel: +381-(0)35 39 900
Fax: +381-(0)35 39 981
Web: www.mini.rs

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje