AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Modernizovana Mazda3 za modelsku godinu 2012, stigla je i na tržište Srbije, a tokom višednevne vožnje smo se uverili, da se japanski kompakt odlično "drži" i posle tri godine tržišne egzistencije. Najnoviija unapređenja na "trojci" su uticala na sveukupno povećanje kvaliteta ovog atraktivnog automobila, a turbodizel motor 1.6 MZ-CD je uspešno spojio emocije i racionalnost, u kompaktnom "paketu"...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Dizajn

 

Vizuelne promene dizajna Mazde3 za modelsku godinu 2012, na pvi pogled će uočiti samo dobri poznavaoci ove marke. Japanci su se vodili strategijom da dobitnu kombinaciju ne treba menjati, i zato nisu želeli praviti velike "rezove" ili ugrađivati LED svetna za dnevno osvetljenje. Unapređena Mazda3 ima kompletno redizajniran prednji branik, koji je dobio novi ugaoni središnji otvor. Redizajnirani zadnji branik je značajno skraćen, što je Mazda učinila posle detaljne analize iskustava stvarnih korisnika, a sa ciljem da se olakša pristup prtljažniku.

Enterijer

 

U enterijeru je promenjena grafika instrumenata, što je povećalo njihovu preglednost. Prema tvrdnjama Mazde, time je ubrzano vreme reakcije, potrebno da vozač aktivira određeni uređaj ili promeni funkciju. Crvena pozadina putnog kompjutera je promenjena u belu, što je poboljšalo njegovu preglednost. Materijali korišćeni za izradu enterijera su kvalitetni, možda malo tvrđi za naš ukus, ali završna obrada je na vrhunskom nivou za ovu kategoriju (nižu srednju klasu).

Unutrašnjost unapređene "trojke" pozitivno je ocenio i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović: "Kod Mazda automobila nove generacije, već smo navikli na odličan položaj vozača. Mogućnosti podešavanja su velike, i svaki vozač, bez obzira na svoje gabarite, lako će pronaći svoj idealan položaj za volanom. Enterijer reflektuje karakter automobila svežim sportskim dizajnom i izraženom orjentacijom na vozača. Primećujem da je modernizovana "trojka" dobila i novu grafiku instrumenata, što ih čini dosta čitljivijim nego kog prethodnog modela, a to se odnosi i na pozadinsku boju putnog računara. Volan je mačo dimenzija i odlično "leži" u rukama, a položaj i izgled ručice menjača je idealan. Ako nešto moram kritikovati, onda je to nešto tvrđa plastika na instrument tabli i centralnoj konzoli, ali zato je zavšna obrada za svaku pohvalu."

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Iako Mazda3 izgleda kao veliki "komad" auta, prostorne proporcije u enterijeru su relativno skromne. Širina enterijera je sasvim zadovoljavajuća, ali prostor za noge putnika bi trebao biti veći, posebno zbog putnika koji su nešto viši od prosečnih. To se najviše odnosi na suvozačevo sedišta, dok je prostora za kolena putnika na zadnjoj klupi znatno više. Ali, zbog linije krova, koja se naglo spušta ka pozadi, iznad glava putnika visine 183 centimetra, ne ostaje puno prostora. Kada malo bolje razmislimo, prostor u Mazdi3 nije mali, ali od jednog od najvećih kompakta na tržištu, očekivali smo više. Zapremina prtljažnika od 430 je sasvim dovoljna za potrebe manje porodice, a moramo pohvaliti i izgled prtljažnika, kao i pristup prtljagu.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Motor

 

2010. godine, Mazda je za svoju "trojku" pripremila novi turbodizel motor, koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim, kako po pitanju snage, tako i po pitanju potrošnje. U pitanju je common-rail motor MZ-CD 1.6, koji je u ponudi zamenio stari agregat MZR-CD 1.6 od 80 kW, koji je bio preuzet iz prve generacije Mazde3, i to bez promena. Motor razvija maksimalnu snagu od 116 KS pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 270 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500, i uparen je sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Motor ima bolje karakteristike, jer je instaliran novi turbo-punjač sa varijabilnom geometrijom lopatica. Agregat zadovoljava Euro 5 ekološku normu, prvenstveno zahvaljujući smanjenju kompresionog odnosa na 16,0:1 i izmenjenom sistemu recirkulacije izduvnih gasova. Blok motora je izrađen od legure aluminijuma, ima razvod ventila SOHC i dva ventila po cilindru. Stari motor je imao četiri ventila po cilindru, a prelazak na dvoventilsku tehniku je obezbedio smanjenje unutrašnjeg trenja, buku i vibracije. Motor je 4 kg lakši, a zajedno sa šestostepenim menjačem je lakši za 7 kilograma. Piezo-električne brizgaljke rade pod maksimalnim pritiskom od 1.600 bara. Filter štetnih čestica DPF radi bez aditiva.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Vladan Petrović nam je nesebično otkrio svoje utiske o sklopu motor-menjač. "Put do prilično velike "porcije" obrtnog momenta nije nimalo lak i motor ispod 1.500 o/min ne povlači tako snažno. Ovakvo ponašanje motora u niskim obrtajima, objašnjava i smanjen kompresioni odnos u poređenju sa prethodnikom, a sve u cilju smanjenja emisije štetnih materija. Ali, realno gledajući, iznad ove granice broja obrtaja, motor je veoma živahan i lepo povlači sve do 4.100 o/min, što je mnogo važnije sa stanovišta svakodnevne eksploatacije. S obzirom da je ovo automobil koji spada u nižu srednju klasu, preciznost i hod ručice menjača je na najvišem nivou. Treba pohvaliti i potrošnju goriva, jer smo u uslovima otvorenog saobraćaja i lagane noge na papučici gasa, zabeležili potrošnju od samo 4,5 l/100 km. Kočnice se "ne umaraju" ni posle deset snažnih kočenja na nizbrdici, i veoma su efikasne."

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

Vozne osobine

 

Konstrukcijske promene na modernizovanoj Mazdi3 su mnogo važnije od "kozmetičkih". Koeficijent aeridinamičkog otpora je smanjen na 0,27, prvenstveno zbog promena na dizajnu prednjeg dela automobila, kao i zbog 10% veće zatvorenosti poda automobila. Zatvaranje poda automobila je povećalo krutost kompletnog automobila, a pozitivan rezultat je poboljšanje voznih osobina i smanjenje buke koja dolazi od točkova. Često kritikovana tvrdoća automobila, takođe je bila predmet inovacija. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala nove amortizere, koji čine da prelasci preko neravnina budu mekši, a agilnost ostane na visokom nivou. Oslanjanje Mazde3 je možda i njena najveća prednosti u odnosu na veliki broj konkurenata, što smo mogli i pretpostaviti, s obzirom da je automobil razvijen na platformi prethodne generacije Focusa.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

"U vožnji se oseća da se Mazdini inženjeri nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama na automobilu. Povećana je krutost karoserije, što se odrazilo i na poboljšanje voznih osobina, ali i na smanjenje uticaja vetra i buke u automobilu. U vožnji je sve veoma tiho, što možemo zahvaliti kako poboljšanoj aerodinamici, tako i boljoj izolaciji oslanjanja. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala i nove amortizere, što je znatno omekšalo prelaske preko udarnih rupa i neravnina na našim putevima, a u isto vreme zadržana je agilnost. Automobil je veoma precizan i agilan, i zato će oni koji vole da voze, istinski uživati za volanom ovog automobila. Biću slobodan da kažem, da su oslanjanje, upravljivost i menjač", najveće prednosti ovog automobila u odnosu na većinu konkurenata." - zaključuje Petrović. zaključuje Petrović.

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

I na kraju, cena. Facelift Mazde3 nije doneo obrt u cenovnoj politici. Cena baznog modela (1.6i CE) od 14.530 € jasno govori o pozicioniranju ovog modela - skuplji od korejske konkurencije, ili od Renaulta, a dostupniji od većine konkurentskih modela nemačkih marki. Ali, treba istaći da je navedena cena sa popustom od 2.000 € i važi do 30.06.2012. godine. Cena testiranog modela, Mazda3 CD116 TE iznosi 17.030 evra (sa uračunatim popustom), ali je testirani primerak imao bogatu opremu, u koju spada i kvalitetniji audio uređaj sa komandama na volanu, dvozonski klima uređaj, kožom obložen volan i ručica menjača, grejanje električni kontrolisanih spoljnih retrovizora...

Testirali smo: Mazda3 1.6 MZ-CD (2012)

 

Mazda3 1.6 MZ-CD (2012) - Specifikacija  
 Tip motora:  Common-Ril turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1560
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  85 / 3600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  270 / 1750 - 2500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  186
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  11,0
 Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  5.3 / 3.9 / 4.4
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  430
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1201
 Dimenzije pneumatika:  195/65 R16
 Dužina automobila (mm):  4580
 Širina automobila (mm):  1755
 Visina automobila (mm):  1470
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2640
 Cena testiranog modela (EUR):  17.030

 

 Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zvanični uvoznik i distributer: Profil International
Adresa: Karađorđeva 13, Beograd
Tel: +381 (0)11 328-3722
Fax: +381 (0)11 303-1737
Web: www.mazda-rs.com

 Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje