AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Hyundai predstavnik srednje klase, model i40, predstavljen je najpre kao karavan, prošle godine u Ženevi. To je neobičan korak, ali ipak logičan, jer u srednjoj klasi ova karoserijska verzija čini više od polovine prodaje. U Koreji i u Rüsselsheimu, sedištu razvojnog centra kompanije Hyundai, pažljivo su analizirali navike i potrebe vlasnika karavana srednje klase, jer Hyundai očekuje da u 2012. godini u Evropi proda oko 60 hiljada primeraka modela i40, a cilj je da se bori za plasman u pet najrodavanijih modela u svom segmentu.

Dizajn

Ovo je definitivni kraj "nemasnih" i "neslanih" Sonata. Hyundai i40 je izabrao sopstveni "fluidni" pravac, odnosno put izraženijih dizajnerskih linija, sa mnoštvom ivica, talasa i oblina. U svakom slučaju, ovo je originalan, elegantan, masivan, agresivan automobil, koji nam još jednom dokazuje da se uspeh karavana ne meri samo veličinom prtljažnika. Visoki bokovi i debele kvake, već u startu sugerišu na sigurnost, a izdužena bočna linija sa "jakim" zadnjim bokovima, naglašava eleganciju. Zadnji deo nije samo produžena i uzdignuta "zadnjica" limuzine, što je kod ovog automobila i nemoguće, jer je predstavljen pre limuzine! Naravno, tu su i neizostavne LED diode, integrisane u prednje svetlosne grupe, koje privlače veliku pažnju svojim atraktivnim dizajnom.

Dužina od 4.770 milimetara (identično kao VW Passat Variant) predstavlja formulu uspeha, odnosno prostranog enterijera. Međuosovonsko rastojanje iznosi 2.770 milimetara, a visina od 1.470 mm ubraja ga među niže karavane u srednjoj klasi.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Enterijer

Sedimo u modelu Hyundai i40 u paketu opreme Style, što znači da je automobil opremljen mnoštvom lepih i korisnih funkcija, kao što su priključak za USB, iPod, AUX, funkcija Bluetooth... Sedišta su velikih dimenzija, i pružaju odličan oslanac za sve delove tela. Vladan Petrović je enterijer ocenio visokom ocenom.

 

"Poziciju za volanom lako će pronaći svaki vozač, bez obzira na gabarite. Instrument tabla je jednostavna, pa tako i vozač koji nikada nije vozio Hyundai automobil, neće imati problem da se navikne na  poziciju i način funkcionisanja komandi. U automobilu je prijatno i komforno, jer su sedišta velikih dimenzija, iako bi mogućnost da se sedište spusti malo niže od sadašnje donje granica dobro došla, kako bismo lakše uspostavili "komunikaciju" sa automobilom u toku vožnje. Svi prekidači su postavljeni na dohvat ruke, a na intrument ploči vlada savršen red. Komande na središnjoj konzoli su velike i dobro dostupne. Komande ručne kočnice, "hill holdera" i parking senzora su na odličnoj poziciji, i primećujem da ovo rešenje imaju i nemački premium modeli. Materijali su odlični, prijatni za oko, ali i na dodir.Što se dizajna tiče, mogu reći da enterijer izgleda jednako "fluidno" kao i eksterijer automobila." - istakao je Vladan Petrović.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Čak i kada se prednja sedišta pomere unazad do kraja (električnim putem), putnici pozadi neće biti dramatično "zakinuti" za komfor sedenja. Uzdužni prostor između prednjeg i zadnjeg naslona sedišta se kreće od 700 do 960 mm, što je srednja vrednost u segmentu. Hyundai i40 dobro stoji u sa najvažnijom "srpskom disciplonom" - prtljažnikom. Kada smo otvorili glomazna vrata, sačekalo nas je preko 0,5 m3 prtljažnog prostora. Tačan podatak nam govori da zapremina prtljažnika iznosi 553 litra. Nemamo razloga korejskim inženjerima da ne verujemo, jer dužina dna iznosi 1.130 mm, širina 1.010 mm i visina 480 mm. Prtljažnik je savršeno praktičan, sa idealno ravnom podlogom, bez ikakvih izbočina ili udubljenja, što značajno olakšava manipulisanje prtljagom. Naravno, nasloni zadnjih sedišta se mogu preklopiti. Iako se tada ne dobija idealno ravna površina, obezbeđuje se prostor za nesmetan utovar predmeta dužine i do 1,8 metara, a kada se prednje sedište pomeri do kraja napred, u i40 je moguće staviti predmet dužine i do 2,2 metra. Prag prtljažnika ima visinu od 595 mm iznad zemlje.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Motor

Dve trećine prodaje modela i40 će činiti turbodizeli. Kupci u ovom segmentu se najčešće odlučuju za turbodizel zapremine 2 litra, ali kod modela i40 je drugačija situacija. Umesto dvolitarskog turbodizela, Južnokorejci nude motor zapremine 1.685 cm3, koji je dostupan u dve verzije snage: slabiji razvija 85 kW i 260 Nm, a snažniji 100 kW i 325 Nm. "Naš" test automobil je bio opremljen slabijom verzijom agregata 1.7 CRDi, uparenog sa šestostepenim manuelnim menjačem (uz snažniji motor se može dobiti automatski menjač sa istim brojem stepeni prenosa). Agregat razvija maksimalnu snagu od 115 KS pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 260 Nm, u rasponu obrtaja od 1.250 do 2.750 o/min. Iako na papiru maksimalnih 115 konjskih snaga ne deluje dovoljno za automobil mase 1,5 tona, u realnosti je drugačije, što nam je potvrdio i višestruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

"Naravno da od slabije verzije turbodizela ne možemo očekivati zavidne performanse, ali ovaj motor se veoma dobro "nosi" sa teškim karavanom, što smo videli i kod modela ix35. Slabosti ovog motora možemo videti samo do 1.900 o/min, gde motor slabo reaguje na pedalu gasa i prilično je trom. Međutim, iznad 2.000 o/min, veoma je temperamentan, a dinamično ubrzanje traje sve do 4.300 o/min, kada ponovo gubi "dah". Smatram da su korejski inženjeri uradili odličan posao, jer upravo u rasponu od 2.200 do 4.300 o/min motor daje najviše snage, što je idealno za bezbedno preticanje. Pored toga, motor oduševljava uzornom kulturom rada. Vibracije motora su sasvim eliminisane, a izolacija je na zavidnom nivou. Ručica menjača je dobro dizajnirana, a hodovi su kratki i precizni." - ističe Petrović.

Hyundai i40 1.7 CRDi iz mesta do 100 km/h stiže za 12,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 190 km/h. A, potrošnja? Kao što je to u praksi više puta dokazano, sve zavisi od toga koliko pritiskate pedalu gasa. Vožnja pri ustaljenoj brzinom od 100 km/h znači potrošnju od 4,3 l/100 km, a pri maksimalnoj dozvoljenoj brzini na autoputu (130 km/h), agregat će sagoreti i do 6,3 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. U gradskim uslovima, potrošnja se kreće oko 7 l/100 km.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Oslanjanje

Hyundai i40 ima veoma kvalitetno oslanjanje, koje obezbeđuje minimalno naginjanje karoserije, odličnu udobnost i odličnu stabilnost pri visokim brzinama, čime se prethodnici nisu mogli pohvaliti (kod modela Sonata, oslanjanje je bila slabija strana).

"Hyundai i40 ima odlično izbalansirano oslanjanje točkova, koje u isto vreme obezbeđuje dobre vozne osobine i udobnost. Naš test automobil je bio opremljen pneumaticima dimenzija 205/60 R16, i smatram da je to prava mera za naše puteve prepune rupa i neravnina. Ovo kažem zato što sam video da Hyundai za i40 nudi i felne prečnika 17, pa čak i 18 inča, sa pneumaticima čiji profil može biti 45. Felne prečnika 18 inča čine automobil lepšim, ali vozač će njihovu prednost osetiti samo na kvalitetnim putevima. Prijatno iznenađuje izolacija oslanjanja, jer do kabine dolaze samo tupi "filtrirani" zvuci oslanjanja i pneumatika. Sve pohvale zaslužuje i dinamika, iako zabava u vožnji nije nešto što možemo posebno istaći. Test automobil se i pri brzini od 180 km/h ponašao kao riba u vodi, a vozaču je pružao osećaj vrhunske sigurnosti. Takođe, u krivinama se oseća dobra stabilnost. Volan je precizan, a "ležanje" u krivinama je dobro, ali treba imati u vidu da karavan ima višak "lima" pozadi, pa se ne treba poigravati sa zakonima fizike. Uostalom, ovo je putnička krstarica, koja ne služi za "jurcanje" na kratkim relacijama. Ovo je automobil koji će svom vlasniku pružiti dobru udobnost i vrhunsku sigurnost na dugim putovanjima. I kod ovog modela moram istaći prejaku funkciju elektro pojačivača volana. Volan bi trebao biti direktniji." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Zaključak

Razmotrili smo sve aspekte modela Hyundai i40, i za evropske i japanske konkurente nemamo dobre vesti. Hyundai se po kvalitetu i dizajna "opasno" približio najboljima u srednjoj klasi. Ima svež dizajn eksterijera i enterijera, kvalitetne materijale, štedljiv motor i dobre vozne osobine i čini nam se da ničim dramatično ne zaostaje za svojim konkurentima.

A sada, ne tako prijatan deo priče za ovog južnokorejskog lepotana, a to je cena, koja za testirani model Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi u Style paketu opreme, iznosi 24.290 evra. Možda se nekom za ovakav automobil cena ne čini previsoka, ali s obzirom na iznose novca koje treba izdvojiti za konkurentske modele, kao što je Ford Mondeo, Toyota Avensis, Mazda6 ili Renault Laguna, izbor neočekivano postaje komplikovan, ili bar ne tako jednostavan.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

 

 Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi  
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1685
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  85 / 4000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  260 / 1250 - 2750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  190
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  553 / 1.719
 Zapremina rezervoara (L):  70
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.514 / 636
 Dimenzije pneumatika:  205 / 60 R16
 Dužina automobila (mm):  4.770
 Širina automobila (mm):  1.815
 Visina automobila (mm):  1.470
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.770
 Cena testiranog modela (EUR):  24.490

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Uvoznik: Hyundai Auto Beograd
Adresa: Milutina Milankovića 7V (Treći bulevar) 11070 Novi Beograd, Srbija
Tel.: 011 / 22 52 500
Fax: 011 / 22 52 503
Web: www.hyundai.rs


Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje