AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Renault Clio aktuelne generacije je veoma čest gost na našim ulicama. Ali, ovakav sigurno nije. Srbija ima privilegiju, da bude jedna od trinaest zemalja, u kojima se trenutno prodaje model Renault Clio Gordini, koji nije R.S, ali je jednako atraktivan i daleko "civilizovaniji". Na višednevom testu, uživali smo vozeći Renault Clio Gordini, opremljen benzinskim motorom 1.6 16V...

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

R.S. ne - Gordini da!

Prodajni uspeh verzije Gordini, u Renaultu su odlučili da obeleže proširenjem ponude. Clio u paketu opreme Gordini, od nedavno je dostupan i uz motore 1.6 16V (128 KS) i dizel 1.5 dCi (105 KS). Model Renault Clio R.S. je u paketu opreme Gordini zabeležio veoma dobre prodajne rezultate u Evropi. Na evropskom tržištu, verzija Gordini učestvuje sa čak 27 procenata u prodaji modela Clio R.S., a u Francuskoj ovaj procenat iznosi 36 %. Prema rečima čelnika francuske kompanije, "običan" Clio Gordini kupuju ljudi, koji ne žele "previše sportski automobil", ali u isto vreme žele visok stepen prepoznatljivosti.

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Dizajn

Podsetimo, marka Gordini je "vaskrsla" krajem 2009. godine, i trenutno u svojoj ponudi ima tri modela: Clio, Twingo i najnoviji Wind. Proizvodnja modela pod imenom Gordini, počela je u maju 2010. godine. Gordini se prodaje u 18 zemalja, uglavnom na evropskom tlu.

Izgled modela Renault Clio svima je veoma dobro poznat, i nećemo ga posebno komentarisati. Što se tiče opreme Gordini, ona je bazirana na verziji GT, koja se od verzije R.S. razlikuje po standardnoj karoseriji i oslanjanju koje je za 15 % mekše podešeno, ali isto toliko tvrđe od baznog modela. Plava boja, dve bele pruge, koje se protežu od maske hladnjaka preko krova do zadnjeg dela automobila - to su detalji koji danas simbolizuju Gordini. Clio Gordini se razlikuje i po felnama prečnika 16 inča (Turini), sportskim završetkom izduvnog sistema i retrovizorima bele boje.

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Enterijer

Promene uočavamo i u enterijeru, koji krase sportske pedale, sivi bezbednosni pojasevi, sportska sedišta sa izraženim bočnim uporištima, sportska ručica menjača, patosnice sa logotipom Gordini... Posebne pohvale zaslužuje i izgled trokrakog sportskog kožnog volana, sa dve bele pruge za orjentaciju ravnog položaja točkova, što je karakteristično za takmičarske automobile. Dakle, sve je podređeno sportskom utisku, što se posebno svidelo našem test vozaču, višestrukom državnom reli šampionu, Vladanu Petroviću. "Ovakva sedišta bi trebalo da imaju svi automobili, koji u sebi imaju bar "trunku" sporta. U ovom modelu je veoma lako pronaći idealan položaj za ovim sjajnim volanom, čiji izgled u meni budi osećaj sportiste. Jedino bi sedište moglo biti malo niže postavljeno, čime bi se dodatno smanjila mogućnost da desnim kolenom dodirujete ispupčenje na centralnom panelu. Komande su već dobro poznate za sve one koji preferiraju automobile marke Renault."

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Motor

Za Renault je i dalje specifično da u svoje sportske verzije ugrađuje atmosferske motore, što je u suprotnosti sa aktuelnim trendovima. To važi za Twingo RS, Clio RS, pa i za Clio GT, na čijoj osnovi je baziran model Gordini. Pod haubom "našeg" test automobila, nalazio se 16-ventilski motor zapremine 1.558 kubnih centimetara, koji pri 6.750 o/min razvija maksimalnu snagu od 128 KS. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 155 Nm i dostupan je na nivou obrtaja od 4.250 o/min. To je dovoljno za ubrzanje iz mesta do "stotke" za 9,3 sekunde i maksimalnu brzinu od 197 km/h.

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

"Iako performanse predstavljene na papiru ne oduševljavaju, Gordini 1.6 16v u praksi prijatno iznenađuje. Prilično je elastičan u gradskim uslovima, ali i dovoljno oštar prilikom preticanja. Za 16-ventilske motore je karakteristično da zahtevaju visoke obrtaje, ukoliko želite da iz njih izvučete maksimum. Međutim, ovaj motor se sasvim pristojno ponaša i u srednjem režimu obrtaja, i linearno razvija snagu, što je veoma važno i sa stanovišta potrošnje goriva. Šestostepeni manjač ima kratke hodove i prilično je precizan." - izjavio je Vladan Petrović.

 

Prosečna potrošnja na našem testu se kretala oko 7,1 l/100 km.

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Oslanjanje

Posebnu pažnju, francuski inženjeri su posvetili oslanjanju, koje je identično kao u verziji GT. Amortizacija je prijatno tvrda, tako da putnicima ne smetaju prelasci preko udarnih rupa ili poprečnih neravnina, što se odnosi kako na putnike na prednjim sedištima, tako i na one koji se voze pozadi.

"Karoserija se u krivinama minimalno naginje, tako da Francuzima treba odati priznanje na uspešno ostvarenom kompromisu. Automobil se može pohvaliti odličnom upravljivošću, ali odličnom izolaciom oslanjanja. Zvukovi oslanjanja koji dolaze do kabine su filtrirani i skoro neprimetni. U isto vreme, putnici u automobilu ne trpe tvrdoću koja je karakteristična za model Clio R.S. Palac nagore zaslužuje i precizan volan, koji za razliku od prethodnika reaguje mnogo brže i direktnije. Moram da pohvalim i ozbiljnost kompanije Renault-Nissan Srbija, koja nam je u ovim hladnim zimskim danima obezbedila automobil sa kvalitetnim zimskim pneumaticima, pa smo mogli istinski uživati u čarima ovom zanimljivog automobila." - istakao je Petrović.

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Zaključak

Renault Clio nas je i u verziji Gordini, uverio da spada u sami vrh segmenta B. Malo je automobila u ovoj kategoriji, koji uspevaju da ponude odličan francuski komfor, ali u isto vreme i prvorazredne vozne osobine. Ono što je važno, jeste činjenica da verzija Gordini nije uticala na svakodnevnu praktičnost ovog automobila, pa je pristup zadnjim sedištima, kao i praktičnost prtljažnika, ostala na najvišem nivou.

I na kraju, cena. Za model Renault Clio Gordini GT 1.6 16v potrebno je izdvojiti 14.750 evra, što je ekvivalentno kvalitetu, praktičnosti, ali i stepenu prepoznatljivosti koji ovaj automobil nudi.

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

Dobro je znati

Plava boja, dve bele pruge, koje se protežu od maske hladnjaka preko krova do zadnjeg dela automobila i dva para prednjih svetala - to su detalji koji simbolizuju Gordini, marku koju Renault ponovo oživljava. Treba istaći da Gordini automobili nisu bili samo plavi. Proizvodili su se i u kombinaciji crno-crvena boja. Po kome nosi ime? Amédée Gordini rođen je 1899. godine, pre tačno 111 godina. Počeo je kao mehaničar, ali ubrzo je počeo da konstruiše vozila za trke. Postao je poznat polse Drugog svetskog rata, po svom zanimljivom bolidu. Automobil je imao tehničku osnovu modela Simca, a u njemu su najviše nastupali francuski vozači, među kojima su najpoznatiji: Maurice Trintignant, Robert Manzon, Jean Behra, kao i Belgijanac Paul Frère. Najpoznatiji vozač koji je nastupao u Gordinijevom automobilu, bio je slavni Juan Manuel Fangio. Ne treba zaboraviti ni Alda Gordinija, sina osnivača firme.

Gordini je proizvodio automobile sa motorom pozadi. Oznaku Gordini nosile su snažnije verzije malog sedana Dauphine, ali najslavniji model bila je popularna "osmica". Renault 8 Gordini najpre je imao motor zapremine 1108 cm3, a kasnije je dobio snažniji, 1,3-litarski agregat. 1964. godine doslovce je deklasirao konkurenciju na trci Tour de Corse, osvojivši prvo, treće, četvrto i peto mesto. Najuspešnija posada bili su Jean Vinatier i njegov suvozač Roger Masson. Renault 8 Gordini osvojio je pobede na ovom poznatom reliju i u naredne dve godine, a za volanom su sedeli Pierre Orsini i Jean-Francois Piot. R8 Gordini bio je uspešan i na kružnim trkama, ali i na filmskom platnu, zajedno sa Alainom Delonom, Linom Venturom ili Romy Schneider. Početkom sedamdesetih godina, u verziji Gordini pojavio se i model Renault 12. Druga polovina ove dekade donela sumrak imena Gordini, a posednji u seriji bio je mali Renault 5. Zašto? Renault je se fokusirao nan uspehe marke Alpine, koju je kupila sa ciljem ulaska u Formulu 1, a kao deo ove strategije, pokrenuta je i divizija Renault Sport. Prvi turbomotor za kraljevsku kategoriju autosporta bio je razvijen na bazi dvolitarskog agregata za sportski prototip, koji je konstruisao upravo Amédée Gordini. Za dve decenije, proizvedeno je preko 200 hiljada automobila Renault, koji su nosili njegovo ime.

Test: Renault Clio Gordini GT 1.6 16v - Zimske radosti

 Renault Clio Gordini GT 1.6 16v  
 Tip motora:  Atmosferski benzinski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.558
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  94 / 6.750
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  155 / 4.250
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  197
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  288
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.165 / 535
 Dimenzije pneumatika:  195/50 R16
 Dužina automobila (mm):  4027
 Širina automobila (mm):  1707
 Visina automobila (mm):  2025
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  257
 Cena testiranog modela (EUR):  14.750

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje