AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Kia više ne igra samo na kartu agresivnih cena ili sedmogodišnje garancije, jer novi Rio možemo uvrstiti u sam vrh klase, kako po atraktivnom i modernom evropskom dizajnu, tako i po štedljivim motorima, prostranom enterijeru i odlično podešenom oslanjanju. Nova generacija modela Rio je nedavno stigla i u Srbiju, a na testu smo imali najslabiju verziju, koju pokreće benzinski agregat zapremine 1,25 L...

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Dizajn

Na maloj platformi, koju deli sa modelom Hyundai i20, dizajner Peter Schreyer je osmislio automobil koji izgleda pomalo egzotično, što se posebno odnosi na zanimljivo dizajniran prednji deo. Bočni profil i "zadnjica" su jednostavni i prirodni. Sportski karakter automobila pojačavaju niski bočni prozori i prepoznatljiva rastuća linija od prednjih ka zadnjim vratima. Kia je posebnu pažnju obratila na dinamičan karakter automobila. Svetla su agresivno dizajnirana, kao i otvori u branicima, što možemo reći i za spoljne retrovizore, u koje su integrisani pokazivači smera. Sa dužinom od 4.045 mm, novi Rio spada među najveće modele u segmentu malih automobila. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.570 mm, novi Rio je proširen na 1.720, a visina je smanjena na 1.470 mm.

Trag točkova napred od 1.521 mm i nazad od 1.525 mm, može se uporediti sa hatchback modelima iz višeg segmenta. U svakom slučaju, evropski dizajn nas nije iznanadio, ali nas je obradovala činjenica da je Peter Schreyer igrao na kartu dinamičnog dizajna. To se odnosi i na tigrov nos na maski hladnjaka. LED diode u zadnjim i prednjim svetlosnim grupama, čak i u 2011. godini spadaju u izuzetne elemente opreme (kod modela Rio dostupni kao opcija).

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Enterijer

Materijali i završna obrada enterijera su značajno bolji nego ranije, iako na ovom polju još uvek ima prostora za napredak. Volan, kojeg se ne bi stideli ni odlično opremljeni hatchback modeli niže srednje klase, veoma dobro leži u ruci, a dugmići na bočnim kracima volana, služe za komande audio sistema i putnog kompjutera. Prednja sedišta imaju velike dimenzije, prosečno bočno držanje i veliku mogućnost podešavanja. Širina enterijera (1.420 mm napred, 1.410 mm pozadi), predstavlja vrednost veću od prosečne u ovom segmentu. Ono što je još važnije je subjektivni osećaj prostranosti, koji pojačava daleko napred postavljen početak prednjeg stakla.

Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 288 l, a sa obaranjem zadnjih sedišta, zapremina raste na 923 litra. Pristup prljažniku je veoma dobar, kao i visina ivice prtljažnika, koja obezbeđuje lakše manevrisanje sa stvarima. Enterijer nas je prijatno iznenadio. Prostora ima dovoljno, kako napred, tako i pozadi, a i pored niske cene, Kia Rio ima prilično kvalitetne materijale i završnu obradu. Naravno, tu je i nekoliko zanimljivih detalja opreme, kao što su USB konektor ili praktična ostava za telefon ili sitnice, pored radio uređaja.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Problema sa prostorom, nemaju ni putnici na zadnjim sedištima. Sedalni deo je pozicioniran 370 milimetara iznad poda automobila, što znači da butni deo nogu ima dobar oslonac. Iznad sedišta je čak 950 milimetara slobodnog prostora do krova, što je skoro isto koliko nudi i "recordman" u ovoj disciplini, Škoda Fabia. Kia Rio je ligičan izbor sa gledišta ponude prostora, i u slučaju da će vaš budući mali hatchback biti glavno prevozno sredstvo u celoj porodici. Ispred vozača se nalazi pregledna instrument tabla, na kojoj dominiraju tri pokazivača: za gorivo, brzinu i broj obrtaja motora (kolenastog vratila). Grafika na instrumentima je veoma čitljiva, kako danju, tako i noću. Na centralnoj konzoli se nalazi integrisan radio, CD i MP3 uređaj, a ovde smo uočili jedni nelogičnost u podešavanju prikaza radio stanica. Dugmići ispod disleja su pozicionirani u rasporedu 2x3, a na displeju se stanice prikazuju u formatu 3x2, što otežava tražanje omijene stanice. Kontrola klimatizacije je bez greške. Na raspolaganju je i komanda za brzo hlađenje enterijera (maksimalna snaga klimatizacije), kao i odličan sistem za odmagljivanje stakala, koji se automatski pokreće kada je to potrebno.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Motor

Benzinski atmosferski motor iz serije Kappa ima zapreminu od 1.248 cm³, opremljen je sistemom varijabilnog razvoda usisnih i izduvnih ventila, i razvija maksimalnu snagu od 62,5 kW (85 konjskih snaga) pri 6.000 o/min i maksimalan obrtni moment od 121 Nm pri 4.000 o/min. Motor je uparen sa petostepenim menjačem, ali prenosni odnosi su duži od očekivanog, pa tako Rio pri brzini od 130 km/h, pokazuje 3.700 o/min. Ovakav koncept se odrazio i na dinamiku, pa od Ria 1.2 ne možemo očekivati snažna ubrzanja. Uostalom, ko želi više snage, može izabrati motor zapremine 1,4 litra. I pored toga, u niskom režimu rada, Rio je prilično živahan, što možemo zahvaliti sistemu za varijabilno vreme rada ventila. Dakle, za normalna ubrzanja, osnovni 4-cilindarski motor je sasvim dovoljan. Do 5.000 o/min, motor beleži prijatnu "gradaciju snage", a posle toga snaga opada.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Petostepeni menjač je razvijen sa ciljem da obezbedi štedljivu vožnju.  Motor 1.25 CVVT pri 130 km/h, beleži nivo obrtaja od 3.700 o/min, što je malo više od motora 1.4 CVVT u šestom stepenu prenosa. Pozitivan rezultat jeste smanjenje potrošnje goriva (prosečna potrošnja na našem testu se kretala oko 5,9 l/100 km), a negativan rezultat je blag uticaj na dinamičke sposobnosti. To znači da bi česta vožnja sa više putnika u vozilu, mogla da bude jedan od retkih motivišućih faktora za kupovinu modela Rio sa snažnijim motorom.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Oslanjanje

Dobar utisak o motoru, prati još bolje oslanjanje - važan element u nastojanju Kia-e da se umeša među najbolje modele u segmentu "malih" automobila. Kvalitet oslanjanja se približio najboljim modelima na tržištu. "Naš" Rio je bio opremljen pneumaticima 185/65 R15, što je savladavanje srpskih puteva učinilo prilično prijatnim. Novi Rio veoma uspešno prelazi neravnine, udarci na rupe su značajno prigušeni, a putnici u vozilu imaju utisak evropski kompaktnog automobila. Durgo iznenađenje za nas je bilo to što Rio veoma dobro reaguje na brze promene smera, a u isto vreme zadržava komfor. Ako nešto moramo zameriti, onda je to činjenica da su "povratne informacije" volana veoma slabe, što će najviše zameriti sportski orijentisani vozači. Neko će reći da ovo nije sportski automobil, ali mi ostajemo pri stavu da ne bi smetalo malo više povratnih informacija sa podloge. Na autoputu, Rio veoma dobro drži pravac, i odaje utisak vrhunske stabilnosti.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

Zaključak

Sve pohvale zaslužuje i cena. Za relativno nisku cenu, koja počinje od 9.990 evra, Kia Rio nudi evropski dizajn, prostran enterijer i štedljiv motor. Standardna oprema podrazumeva prednje i bočne vazdušne jastuke, radio CD i MP3 sa četiri zvičnika, USB pristup, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, volan podesiv u svim smerovima, deljivu zadnju klupu, putni kompjuter i električne spoljne retrovizore. Ako svemu dodamo i činjenicu da već osnovna verzija modela Rio ima elektronski program stabilnosti (ESP), zaključak se nameće sam po sebi.

Za odlično opremljen test automobil - Kia Rio 1.25 CVVT Ex Urban, potrebno je izdvojiti 11.390 evra, sa PDV-om.

Testirali smo: Kia Rio 1.25 CVVT

 Kia Rio 1.25 CVVT Ex Urban
 
 Tip motora:  Benzinski atmosferski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1248
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  62.5 / 6000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  121 / 4000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  172
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  13.1
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  288 / 923
 Zapremina rezervoara (L):  43
 Masa automobila / nosivost (kg):  1104 / 456
 Dimenzije pneumatika:  185/65 R15
 Dužina automobila (mm):  4045
 Širina automobila (mm):  1720
 Visina automobila (mm):  1455
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2570
 Cena testiranog modela (EUR):  11.390

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Zastupnik Kia vozila: KIA AUTO d.o.o.

Adresa: Ugrinovački put 10M, 11080 Beograd-Zemun
Tel:+381 11 316 69 03
Fax: +381 11 316 54 94
Web: www.kia.rs

Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje