AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Lexus CT 200h

Testirali smo: Lexus CT 200h

Hibridni pogon sigurnim koracima ulazi u premium nižu srednju klasu. Nije iznenađenje da je uloga pionira pripala marki Lexus, koja je za ovu namenu razvila potpuno novi model - Lexus CT 200h. Novi model dolazi u popularni segment uz potpuno drugačiji pristup od nemačke konkurencije: hibirdni pogon nije ključan marketinški element, već je JEDINA dostupna motorizacija u ovom atraktinom modelu...

Testirali smo: Lexus CT 200h

Lexus CT 200h je tipičan predstavnik niže srednje klase, o čemi svedoče i dimenzije 4320 x 1765 x 1430 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.600 mm, a trag točkova je 1.525 mm. Dizajn automobila je veoma originalan i pomalo agresivan, što se najviše odnosi na prednji deo automobila, sa elegantno dizajniranim svetlosnim grupama, u koje su integrisana LED dnevna svetla. Na siluetu automobila, posebno na neobično rešenje C-stuba, potrebno je se naviknuti, a pozadi je iznenađujuće nisko staklo i prepoznatljiva ivica vrata prtljažnika ispod njega. Celinu zaoktužuju atraktivne felne prečnika 17 inča, na koje su montirani pneumatici sa niskim otoporom kotrljanja.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Iako Lexus CT 200h ne spada među sportske automobile, enterijer nas u tome demantuje. Nakon što smo se smestili u kožna sedišta sa odličnim bočnim uporištima, odmah smo primetili masivan središnji tunel između prednjih sedišta. Iako CT 200h koristi unapređenu tehniku od modela Auris HSD i Prius, u unutrašnjosti nema ni traga od Toyote, osim možda simbolične sličnosti u izgledu komandi audio uređaja. Materijali su vrhunskog kvaliteta, a završna obrada je filigranski precizna, što ovaj automobil čini ponosnim predstavnikom "premium lige". Ispred vozača je mali ali debeo volan, a ulogu ručice menjača je preuzelo nešto što možemo nazvati "birač smera kretanja". Naime, ručica bestepenog menjača funkcioniše po istom principu kao kod modela Toyota Prius i Auris HSD: za vožnju napred treba izabrati mod D, za vožnju unazad R, a N je neutralan položaj. Naravno, tu je i režim B, koji obezbeđuje bolje "motorno kočenje" na nizbrdicama, odnosno veći stepen punjenja baterija u jedinici vremena.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Bolje opremljene verzije mogu imati i veliki displej na centralnoj konzoli, kojim se upravlja pomoću joysticka. Ostali putnici će uživati u odličnoj udobnosti. Sedišta su položena niže nego kod Toyota modela, a na zadnja sedišta će se, bez problema, smestiti i dugajlije, jer smo iznad sedišta izmerili zavidnih 930 mm. To obezbeđuje udoban smešta osoba visine do 190 cm.  Prtljažni prostor meri osnovnu zapreminu od 345 litara, a po sklapanju zadnji sedišta, zapremina raste na 985 litara. Naravno, ove vrednosti bi bile i veće, da se ispod poda prtljažnika ne kriju baterije hibridnog pogona. Na izgled, prtjlažnik izgleda veliki, ali je primetno "plitak". Zanimljivo je da prtljažnik ima tzv. "duplo dno". Manji plastični prostor ispod dna ima dimenzije 400 x 720 x 160 mm, a iznad dna prtljažnika 790 x 970 x 350 mm. Nakon što sklopimo naslone zadnjih sedišta, dobijamo ravnu, 139 cm dugu površinu, sa visinom od čak 70 centimetara.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Jedina dostupna motorizacija za Lexus CT 200h je poznati 4-cilindarski benzinski motor zapremine 1,8 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 73 kW i maksimalni obrtni moment od 142 Nm, standardno upared sa relativno snažnim elektromotorom, koji razvija 60 kW i 207 Nm. Lexus CT 200h je tzv. full-hybrid, odnosno automobil koji može određenu distancu da pređe samo na električni pogon. Automobil je sposoban da na čist električni pogon pređe 2 kilometra, pri brzini od 50 km/h. Vozač može da izabere jedan od tri režima vožnje: Eco, Normal i Sport, koje nije potrebno posebno predstavljati. Posle pritiska na dugme Power, ništa se ne događa. Ispred vozača će se upaliti lampica Ready, što znači da je Lexus spreman za start. Automobil kreće sasvim tiho, pomoću elektromotora, a kada snažnije pritisnemo papučicu gasa, automatski i sasvim neprimetno se pali i benzinskim motor, o čemu nas informiše displej na instrument tabli. Opcija Sport nam omogućava maksimalno iskorišćenje pogonskog sistema, čija ukupna iznosi 136 KS! Ubrzanje iz mesta do "stotke" CT 200h realizuje za samo 10,3 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 180 km/h. Zanimljivo je da, prilikom promene moda Normal u mod Sport, instrument tabla menja boju, iz hibridne plave u sportsku crvenu.

Testirali smo: Lexus CT 200h

U praksi, benzinski motor se isključuje veoma često, posebno u gradskim uslovima. Tokom vožnje po beogradskim ulicama, potrošnja se kretala oko 5 litara na 100 pređenih kilometara. Možda zvuči paradoksalno, ali kada je saobraćaj bio gušći, potrošnja je bila i manja. Objašnjenje za to leži u činjenici da CT 200h na čist električni pogon može da se kreće samo pri brzini do 60 km/h, nakon čega se pali i benzinski motor. Na autoputu, pri brzini od 100 km/h, putni kompjuter je pokazivao 4,3 l/100 km, a pri 130 km/h, potrošnja je iznosila 6,1 l/100 km, što se može uporediti sa savremenim turbodizelima. Ukoliko niste nikoga pregazili vozeći se nečujno u električnom modu rada (:-), na otovreni put izlazite uz pritisak na prekidač Sport Mode, koji obezbeđuje najbolje performanse iz nešto višu potrošnju goriva.

Testirali smo: Lexus CT 200h

Komentar Vladana Petrovića:

"Lexus CT 200h je automobil čije performanse nisu žrtvovane zbog interesa ekologije. Automobil je iznenađujuće dinamičan, a bez problema podnosi brzine i veće od 190 km/h. Vozač ni u jednom trenutnku neće osetiti promenu sistema pogona. Prelazak sa benzinskog na elektropogon ili obrnuto, odvija se sasvim neprimetno. Ručica menjača je samo zanimljivi joystick kojim se bira način rada bestepenog menjača. Vozač može samo izabrati pogon nazad, pogon napred ili položaj za kočenje motorom (oznaka B). Sve u svemu, vozač ovog automobila će se osećati veoma prijatno."

Testirali smo: Lexus CT 200h

"U krivinama se CT 200h čvrsto drži zadate putanje, a stabilan je i prilikom oštrijih promena smera. Primećujem da je dosta agilniji od Priusa, što smo mogli i očekivati, s obzirom na koncepciju. Ipak, kako bi se znalo da je u pitanju automobil koji ide ispred vremena, za volanom ovog Lexusa se oseća poprilična izolovanost, a većina detalja je prepuštena elektronici. Nema papučice kvačila, funkcija menjača svedena je na minimum, volan je elektromehanički, a osećaj vožnje pojaviće se tek kada brže uđemo u krivinu. Imam osećaj da mnoštvo elektronike budno prati svaki moj potez, što je sigurno značajno za neiskusne vozače. Moram da pohvalim volan, koji je daleko direktniji nego kod drugih hibridnih modela koje sam probao, i pruža veći osećaj kontrole. Kočioni sistem zaslužuje čistu "desetku". Izolacija je odlična, a oslanjanje se javlja tupim udarcima samo kada naiđemo na poprečne neravnine, kao i pneumatici, koji su bučniji na hrapavoj podlozi.  - istakao je Vladan Petrović.

Testirali smo: Lexus CT 200h

I na kraju, cena. Standardno opremljen Lexus CT 200h poseduje sve najvažnije bezbednosne sisteme, automatsku klimatizaciju, multifunkcionalni kožni volan, Bluetooth, Handsfree, Radio MP3, LED dnevna svetla i još mnogo toga, a za njega je potrebno izdvojiti 28.400 evra. Za one koji shvataju filozofiju ovog japanskog proizvođača, imaju visok stepen elokoške odgovornosti, i koji žele visok stepen individualnosti u društvu, Lexus CT 200h je pravi izbor. Konkurencija ima čega da se plaši.

Testirali smo: Lexus CT 200h

 Lexus CT 200h - Tehnički detalji
 
 Tip motora:  Benzinski motor i elektromotor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.798
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  73 / 5.200
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  142 / 4.000
 Snaga elektromotora (kW):
 60
 Maksimalan obrtni moment elektromotora (Nm):
 207
 Maksimalan napon elektromotora (V)
 650
 Ukupna snaga (kW):
 100
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  180
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,0
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  345 / 985
 Zapremina rezervoara (L):  45
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.410 / 435
 Dimenzije pneumatika:  215/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4.320
 Širina automobila (mm):  1.765
 Visina automobila (mm):  1.440
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.600
 Cena (EUR):  28.400

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Generalni uvoznik Lexus vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.lexus.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje