Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!
Toyota Corolla je živa legenda. Prodaje se od 1976. godine i kumulativno u svim generacijama, predstavlja najprodavaniji automobil u istoriji automobilske industrije. Ove godine na tržište je stigla dvanaesta generacija ovog kvalitetnog automobila, koju smo u atraktivnoj hatchback karoserijskoj verziji isprobali na srpskim putevima...
Nova Corolla dostupna je u tri karoserijske varijante. Kompaktni hatschback meri 4.370 mm dužine, sedan je dugačak 4.630 mm, a karavan 4.650 mm.
Kao što smo istakli, kod Corolle hatchback su dizajneri najveću pažnju usmerili na dinamičan izgled, sa ciljem da privuku mlađe kupce, tačnije mlade porodice. Automobil izgleda skladno, sportski i kompaktno iz svakod ugla, a visina je smanjena za čak 25 milimetara. Pogled spreda otkiva nam agresivnu masku hladnjaka i široka svetla koja zadiru duboko u masku, ali sa jednim pasom LED dioda duboko u branik. Dinamički izraz podržan je i dizajnom branika, inspirisan katamaranom. Dizajnerska filozofija "Under Priority Catamaran" naslanja se i izgled zadnjed dela, sa branikom ukrašenim dubokim prorezima. U svakom slučaju, zadnji deo je prepoznatljivo dizajniran i sigurno ga nećete pomešati sa bilo kojim drugim automobilom. Što se dizajna tiče, Toyoti možemo dati palac nagore.
Položaj za volanom veoma lako je pronašao i vozač visine preko 190 centimetara. Instrument tabla je kreirana iz nekoliko oblasti, a našu prethodnu tvrdnju da Toyota nije želela da pretera sa tehnologijom u svom najprodavanijem automobilu u istoriji, potvrđuje i činjenica da su pokazivači broja obrtaja, nivoa goriva i temperature rashladne tečnosti analogni. Pokazivač brzine i board kompjuter emituju se na TFT displeju. Na središnjem panelu armaturne table nalaze se komande za klima uređaj i ventilaciju, a levo i desno od displeja se nalaze analogne komande za audio sistem, navigaciju i prečice za mnogobrojne funkcije Toyota Touch 2 multimedijalnog sistema. Za svaku pohvalu je i činjenica, da nova Corolla već u serijskoj opremi nudi kompletan paket sistema asistencije - Toyota Safety Sense. Centralni displej ima dijagonalu od 8 inča, grafika bi mogla biti modernija, ali je intuitivnost na visokom nivou. Posebnu pohvalu moramo da uputimo na head-up displej dijagonale 10 inča, što je možda i najbolji razultat u srednjoj nižoj klasi.
Corolla hatchback ima međuosovinsko rastojanje od 2.640 mm, što je obezbedilo dovoljno prostora za kolena putnika na zadnjim sedištima i prtljažnik zapremine 361 litar. Uobičajeno je, da hibridne verzije imaju nešto manji prtljažnik, jer baterije uzimaju svoj "danak prostoru", ali se kod Corolle ovaj "hendikep" odnosi samo na verziju 2.0 Hybrid, koji ima zapreminu od 313 litara. Praktičnost prtljažnika je odlična, jer su dizajneri prostora uspeli da izvuku maksimum u bočnim oblastima oko obloga točkova. Za situacije kada transportujemo prtljag većih dimenzija, moguće je oboriti naslone zadnjih sedišta, koja su deljiva u razmeri 60:40.
Ispod haube našeg test automobila nalazio se slabiji hibridni sistem 1.8 Hybrid - to je četvrta generacija hibridnog pogona, koji razvija kumulativnu snagu od 90 kW (122 KS). Benzinski atmosferski 4-cilindarski agregat, koji radi po Atkinsonovom principu, razvija maksimalnih 72 kW pri 5.200 o/min i maksimalni obrtni moment od 142 Nm, a "pomaže" mu elektromotor snage 53 kW i maksimlanog obrtnog momenta od 163 Nm. Važno je istaći, da je obrtni moment elektromotora dostupan od samog starta, što znači od 0 o/min, što se itekako oseti prilikom kretanja. Osećaj kretanja je snažan kao u tramvaju i zato nas je najprijatnije iznenadilo ubzranje od 60 km/h, koje je zaista ubedljivo. Iz stanja mirovanja do 100 km/h potrebno mu je 10,9 sekundi i postiže maksimalnih 180 km/h.
Na našem testu, zabeležili smo potrošnju od 4,9 litra benzina na 100 pređenih kilometara. U otvorenom saobraćaju, na relaciji Beograd - Valjevo, uz maksimalnu brzinu od 80 km/h, naša Corolla je trošila neverovatnih 2,7 l/100 km! Vozeći dalje preko planine Povlen i prevoja Debelo brdo, koje se nalazi na preko 1.000 metara nadmorske visine, nakon što smo stigli u Bajinu Baštu, kompjuter je pokazao potrošnju od 4,6 L/100 km, što je rezultat za svako poštovanje. Ovo je najjednostavniji odgovor zašto se Toyota odlučila da izbaci dizel motor iz Corolle. Sjajnom tehnologijom uspela je da nadmaši dizel motore po potrošnji, ali uz značajno manje operativne troškove korišćenja vozila i bez potrebe za eksternim punjenjem baterija. Hibridna Corolla je sposobna da čak 50 % trase pređe na čistu električnu energiju. U gradskoj, tačnije beogradskoj vožnji, potrošnja je iznosila 5,2 l/100 km.
Prtljažnik meri zapreminu od 361 litar.
Oslanjanje
Dinamički karakter nove Corolle nije postignut samo dizajnom, već i odličnim voznim karakteristikama. Automobil je dobio standardno zadnje oslanjanje tipa Multilink, a na izabranim tržištima dostupan je i sa opcionim adaptivnim amortizerima. koriščenje platforme TNGA (verzija GA-C) obezbedilo je niže težište automobila i revidiranu geometriju prednjih točkove. Sistem oslanjanja koristi novu konstrukciju ventila amortizera, što je rezultiralo smanjenjem sile trenja za 40 % i udobnijom vožnjom. U praksi to znači, da je automobil čak i na točkovima prečnika 18 inča veoma udoban, a udari na rupe su maksimalno prigušeni. Takođe, nivo buke oslanjanje je iznad proseka u ovoj kategoriji. Automobil je veoma precizan i čak kada pomislimo da smo preterali u krivini, Corolla se čvrsto držala zadate putanje kretanja. Inženjeri Toyote su u ovoj oblasti napravili odličan balans.
I na kraju, cena. Nova Corolla na srpskom tržištu dostupna je po ceni od 18.490 evra, koliko je potrebno izdvojiti za model Corolla 1.2 Turbo Luna. Hibridna verzija - Corolla 1.8 Hybrid (122 KS) Terra dostupna je po ceni već od 19.900 evra. Testirani primerak može se pohvaliti Sport Hybrid nivoom opreme, što cenu podiže na nivo od 27.950 evra. Ako uporedimo cenu hibridne Corolle sa konkurentskim dizelskim verzijama, možemo zaključiti da je i na ovom polju konkurentna.
Ćak i kada svesno preteramo sa gasom u krivini, Corolla se čvrsto drži putanje i uliva dodatno samopouzdanje vozaču.
Toyota Corolla 1.8 Hybrid - tehnička specifikacija | |
Tip motora: | benzinski atmosferski + elektromotor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina benzinskog motora (cm³): | 1.798 |
Maksimalna snaga ukupno (kW / o/min): | 90 / 5.200 |
Snaga elektromotora: | 53 kW |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 142 / 3600-5600 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 180 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,9 |
Potrošnja na testu - prosečno (l/100km): | 4,9 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 361 / 1052 |
Zapremina rezervoara (L): | 43 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.285 / 585 |
Dimenzije pneumatika: | 225/40 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.370 |
Širina automobila (mm): | 1.790 |
Visina automobila (mm): | 1.435 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.640 |
Cena (€): | 19.900 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija
Web: www.toyota.rs
Foto: Milomir Bošković